apagogeas έγραψε:Και όμως, αν έκατσες ποτέ να φτιάξεις έναν υπολογιστή LPG θα έβλεπες ότι το τι καταναλώνει σε βενζίνη μέχρι να γυρίσει σε υγραέριο, σε σχέση με το να είχες βενζίνη μόνο, είναι πολύ καθοριστικός παράγοντας μεταξύ συμφέρει και δε συμφέρει να προχωρήσεις σε εγκατάσταση υγραερίου. Εμένα καταναλώνει κάπου 0.7lt/100km βενζίνη μικτές διαδρομές. Τόσο το είχα εκτιμήσει (ευτυχώς ήταν ακριβείς οι υπολογισμοί) πριν κάνω την εγκατάσταση, έκανα και εκτιμήσεις με 2lt/100km, στην οποία περίπτωση δε σύμφερε να βάλω υγραέριο γιατί ο χρόνος απόσβεσης έφτανε σχεδόν τα 3 χρόνια από 1.5 (με βάση τα ετήσια χιλιόμετρα που κάνω), για αυτή τη μικρή διαφορά κατανάλωσης. Εσύ λες λοιπόν ότι δεν έχει νόημα να το λαμβάνεις υπόψη; Μα είναι πραγματικά ο πιο καθοριστικός παράγοντας μαζί με τη συνολική τιμή υγραερίου και το κόστος εγκατάστασης για να αποφασίσεις αν θα βάλεις υγραέριο ή όχι. Σε απλά ελληνικά, μας ενδιαφέρει το συνολικό όφελος της εγκατάστασης στα χιλιόμετρα που κάνουμε και όχι το όφελος μόνο όταν καίει υγραέριο. Στη πρώτη περίπτωση πρέπει να λάβεις υπόψη και το τι καίει σε βενζίνη (και άλλα όπως κόστος συντήρησης LPG), στη δεύτερη δε χρειάζεται (αυτό που λες).
0,7 / 100 βενζίνη κάτι δεν μου κολλάει κάτι από τα παρακάτω πρέπει να συμβαίνει
1) Κάνεις υπερβολικές σε αριθμό μικρές διαδρομές με κρύο κινητήρα
2) Έχει και παράλληλο ψεκασμό βενζίνης που είναι πολύ επιθετικό σε προγραμματισμό
3) Έχεις χαλασμένο θερμοστάτη
4) Έχεις μοτέρ αμέσου ψεκασμού και υγραεριοκίνηση μόνο για τις μεσαίες στροφές (ρελαντί και ψηλά γυρνάει σε βενζίνη)
5) Κάνεις χιλιόμετρα με βενζίνη επίτηδες για Χ Ψ λόγους
Προσωπικά με 10€ βενζίνη (περίπου 6 λίτρα ) κάνω 1500km το καλοκαίρι σίγουρα, τον χειμώνα λιγότερα, αλλά σε καμιά περίπτωση τα νούμερα που αναφέρεις και μάλλον συμπίτουν οι μετρήσεις με του Φωκίωνα.