Φίλε Βαλσάμη το υγραέριο δεν φταίει αποκλειστικά σαν υγραέριο για τις ζημιές των φίλων σου που απ' ότι καταλαβαίνω βρίσκεσαι θεσ/νικη... Αυτά που φταίνε για τις βλάβες είναι 1) η κακή εγκατάσταση και ρύθμιση του ΚΙΤ, 2) η ποιότητα του μείγματος που γίνεται όργιο με το autogas που δεν είναι σωστό μείγμα autogas και 3) λιγότερο φταίνε οι κινητήρες σαν κινητήρες...
Γενικά επειδή το είχα ψάξει πάρα πολύ και είχα ρωτήσει και τον μηχανικό μας στις 3 γέφυρες στα Πατήσια που πήγαινα με τον πατέρα μου από παιδί για σέρβις και ο οποίος κάνει και αυτός εγκαταστάσεις υγραερίου πλέον, αυτό που μας είχε πει είναι ότι γενικά οι Ευρωπαϊκοί κινητήρες δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το υγραέριο... Πες άντε μια εξαίρεση να είναι η Ford, που και εγώ έχω δει πολλά Ford με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με υγραέριο. Όλοι οι φίλοι σου έχουν γιαπωνέζικα οπότε όπως καταλαβαίνεις το λες και μόνος σου... Η συμβατότητα ίσως να μην είναι η καλύτερη, αν και εγώ ξανά λέω έχω φίλους με γιαπωνέζικα που δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το υγραέριο...
Όπως γράφει και ο φίλος nickL από πάνω (παρέα γράφαμε χεχε) κάνεις έρευνα πριν πας για εγκατάσταση... Εγώ πέρα από το φόρουμ εδώ που το είχα διαβάσει ολόκληρο, έψαχνα πάνω από ένα 6μηνο για να κατανοήσω τους κινδύνους και τα ρίσκα καθώς και για να εντοπίσω καλό και σωστό μάστορα καθώς και να δω τι ΚΙΤ ταιριάζει καλύτερα στον δικό μας κινητήρα, τι ΚΙΤ βάζει η Peugeot από το εργοστάσιο κλπ. Μου πήρε πάνω από ένα 6μηνο για να βρω όλες τις λεπτομέρειες... Μέχρι και τεχνικά σχέδια του εργοστασιακού κινητήρα EP3C που δείχνουν την εγκατάσταση και την τοποθέτηση των εξαρτημάτων από το εργοστάσιο βρήκα και ήταν ίδια με την εγκατάσταση που έγινε από τα παιδιά του LPGas.
Ναι μεν κάποιοι κινητήρες είναι ευαίσθητοι αλλά εγώ βλέπω και ευαίσθητους κινητήρες που πάνε χιλιόμετρα πολλά. Αυτό που έχω συμπεράνει από την δική μου έρευνα και από συζητήσεις με βενζινάδες που βάζουμε υγραέριο αλλά και με βενζινάδες που δεν έχουν υγραέριο αλλά το έχουμε κουβεντιάσει το θέμα, είναι ότι τα αυτοκίνητα με υγραέριο που καίγονται, καίγονται λόγω κακού μείγματος LPG το οποίο δεν έχει την σωστή αναλογία που απαιτεί για να χαρακτηριστεί ως autogas. Το τι γίνεται με νοθεία και με ποιον τρόπο κλέβουν μας τα έχει πει ένας βενζινάς στο Κιάτο ο οποίος δεν έχει υγραέριο στο δικό του πρατήριο και μάλιστα μια φορά εξηγούσε αναλυτικά τι και πως στην φίλη μου καθώς και πόσο κοστίζει για να φτιάξει εγκαταστάσεις υγραερίου (και γι' αυτό και δεν βάζει) και πόσο ελάχιστο θα ήταν το κέρδος του αν δεν κάνει λαμογιά με τα μείγματα για να κερδίζει με αυτόν τον τρόπο...
Μιλάμε πάντοτε για σωστές εγκαταστάσεις και για σωστά ρυθμισμένα αυτοκίνητα... Αν δεν είναι σωστή η εγκατάσταση και η ρύθμιση αυτό είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο... Να μας συμπαθάς... Μιλάμε όμως για σωστές και απροβλημάτιστες εγκαταστάσεις. Και εμάς το δικό μας βλέπεις πχ ότι με κάποια υγραέρια δεν τραβάει το ίδιο καλά όπως με Coral. Με κάποια απλά πηγαίνει χωρίς πρόβλημα απλά είναι ΟΚ. Με κάποια άλλα κάνει και μικροκενά-μικροδιακοπές που και που... Δεν ξανά πας εκεί... Λογικό μου ακούγεται να πάθει ζημιά κάποιος που πάει και βάζει από όπου βρει πιο φθηνά υγραέριο... Και εμείς είχαμε βάλει στον πιο φθηνό της περιοχής μια φορά που κάναμε το λάθος να πάμε να δοκιμάσουμε και το αυτοκίνητο μόνο που δεν έμεινε... Ευτυχώς την πάλεψε το BRC και το κατανάλωσε γιατί σε κάτι άλλα παιδιά τους γύρναγε σε βενζίνη δεν τους άφηνε να ξανάγυρίσουν σε υγραέριο και κάτι τέτοια κουλά με κάτι Prins και κάτι άλλα ΚΙΤ. Επίσης για πες μας και το άλλο. Πόσα αυτοκίνητα με βενζίνη έχουν κάψει βαλβίδες; Αυτά γιατί έκαψαν βαλβίδες αφού δεν είχαν υγραέριο;
Άρα λοιπόν φίλε Βαλσάμη να μην κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε την αίσθηση του δάσους... Δεν είναι τόσο απόλυτα τα πράγματα όπως τα παρουσιάζεις...
Υπάρχουν ρίσκα; Ναι υπάρχουν όταν κάποιος αποφασίσει να μπει σε αυτή τη διαδικασία. Και για χειρουργείο όταν πας υπογράφεις ότι το κάνεις με την συγκατάβασή σου... Έτσι είναι και με την διασκευή του υγραερίου. Ενέχει ρίσκα. Θέλει μελέτη και έρευνα πριν το αποφασίσεις. Είναι η λύση του φτωχού όπως και να το κάνουμε γιατί κάποιοι δεν μπορούν να αλλάξουν σε diesel...
Εγώ μόνο ένα τεράστιο ευχαριστώ έχω να πω στην κοινότητα εδώ που με βοήθησε στην έρευνά μου πριν την εγκατάσταση και μακάρι να το είχαμε πάρει απόφαση και 1-2 χρόνια νωρίτερα καθότι μέσα σε 2 χρόνια (τα κλείνει σε λίγες μέρες) και σχεδόν 43.000χλμ με υγραέριο από την εγκατάσταση (168.500χλμ συνολικά) σε αυτό το διάστημα το αυτοκίνητο έχει ξανά αγαπηθεί και λατρευτεί όπως καινούριο λόγω της οικονομίας του!! Θυμάμαι όταν το είχαμε πρωτοβάλει που πηγαίναμε βόλτα με την φίλη μου στην Αθήνα και δεν το πιστεύαμε ότι πηγαίνουμε με το δικό της καθώς μέχρι τότε παίρναμε το πετρελαιοκίνητο μου.
Καλό βράδυ σε όλη την παρέα!