Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Κριτήρια επιλογής κιτ αερίου

Πόσο συμφέρει τελικά; Κόστος εγκατάστασης; Αναμονές για εγκατάσταση; Αυτονομία;

Κριτήρια επιλογής κιτ αερίου

Δημοσίευσηαπό spanosyannis » Παρ 19 Ιούλ, 2013 20:48

Χρειάζομαι βοήθεια για το αν αξίζει να κάνω τη μετατροπή σε υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητο μου.
Πρόκειται για ένα Astra 1.6 (105 ίππων) του 2004, με κινητήρα twinport (Z16XEP).
Το αυτοκίνητο έχει ήδη κάνει 210000 και κάνω περίπου 30000/χρόνο.
Υπολογίζοντας κέρδος περίπου 35% θα έχω κάνει απόσβεση σε ένα χρόνο και θα ελπίζω να αντέξει ο κινητήρας μου παραπάνω.
Διαβάζοντας όμως τις σχετικές συζητήσεις στο forum, είδα ότι μάλλον υπάρχει πρόβλημα με τους κινητήρες twinport.
Αν γνωρίζετε κάτι παραπάνω παρακαλώ ενημερώστε με και αν είναι δυνατόν προτείνετε κάποιο εγκαταστάτη στη Θεσσαλονίκη.
Ευχαριστώ
spanosyannis
 
Δημοσιευσεις: 3
Εγγραφή: Παρ 19 Ιούλ, 2013 19:11

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό rover214 » Δευτ 22 Ιούλ, 2013 11:07

Τα χιλιόμετρα που κάνεις είναι όντως πάρα πολλά και απόσβεση θα έκανες πάρα πολύ νωρίς(πριν τον ένα χρόνο).Όμως ο κινητήρας σου είναι blacklist τόσο από την BRC όσο και από την Prins.

http://www.brc.gr/problem.pdf

http://www.autogastanken24.de/documents ... 081107.pdf
Rover 214Si, Lovato Easy Fast χωρίς λαδιέρα
rover214
 
Δημοσιευσεις: 141
Εγγραφή: Σάβ 23 Φεβ, 2013 01:32

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Δευτ 22 Ιούλ, 2013 12:44

Όντως υπάρχει αυτή η λίστα και ήταν ο λόγος που άργησα να βάλω στο δικό μου Z14XEP κινητήρα (twinport επίσης).
Πήρα το ρίσκο και έβαλα στο δίκό μου τελικά γνωρίζοντας περίπτωση corsa με ίδιο κινητήρα που έχει κάνει 30000χλμ χωρίς πρόβλημα. Πόσο θα βγάλει δε ξέρω (έχω ήδη 5000χλμ χωρίς κανένα θέμα και +200 ευρώ στη τσέπη) αλλά αν είναι να γίνει ζημιά πχ στα 100000χλμ στις βαλβίδες δε με απασχολεί ιδιαίτερα, θα έχω γλυτώσει πολλά παραπάνω περιλαμβανομένης και της πιθανής επισκευής. Σε αυτό τον κινητήρα βάζουν το tunap προσθετο στη δεξαμενή υγραερίου κάθε 10000χλμ για προστασία των βαλβίδων.
Αν είναι να προκύψει πρόβλημα, σημασία έχει πως θα το πηγαίνεις, απαγορεύονται οι υψηλές στροφές βασικά και να ζορίζεις τη μηχανή (φορτίο) όταν δουλεύει το υγραέριο εκτός αν βάλεις σύστημα που σε υψηλό φορτίο/στροφές γυρνάει σε βενζίνη. Αν κινείσαι εθνική το κέρδος σου θα είναι πάνω από 35%, αν είναι στη πόλη κυρίως πάει γύρω στο 30% περιλαμβανομένης της συντήρησης του συστήματος (φίλτρα/tunap κτλ).
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό spanosyannis » Δευτ 22 Ιούλ, 2013 15:45

apagogeas έγραψε:Όντως υπάρχει αυτή η λίστα και ήταν ο λόγος που άργησα να βάλω στο δικό μου Z14XEP κινητήρα (twinport επίσης).
Πήρα το ρίσκο και έβαλα στο δίκό μου τελικά γνωρίζοντας περίπτωση corsa με ίδιο κινητήρα που έχει κάνει 30000χλμ χωρίς πρόβλημα. Πόσο θα βγάλει δε ξέρω (έχω ήδη 5000χλμ χωρίς κανένα θέμα και +200 ευρώ στη τσέπη) αλλά αν είναι να γίνει ζημιά πχ στα 100000χλμ στις βαλβίδες δε με απασχολεί ιδιαίτερα, θα έχω γλυτώσει πολλά παραπάνω περιλαμβανομένης και της πιθανής επισκευής. Σε αυτό τον κινητήρα βάζουν το tunap προσθετο στη δεξαμενή υγραερίου κάθε 10000χλμ για προστασία των βαλβίδων.
Αν είναι να προκύψει πρόβλημα, σημασία έχει πως θα το πηγαίνεις, απαγορεύονται οι υψηλές στροφές βασικά και να ζορίζεις τη μηχανή (φορτίο) όταν δουλεύει το υγραέριο εκτός αν βάλεις σύστημα που σε υψηλό φορτίο/στροφές γυρνάει σε βενζίνη. Αν κινείσαι εθνική το κέρδος σου θα είναι πάνω από 35%, αν είναι στη πόλη κυρίως πάει γύρω στο 30% περιλαμβανομένης της συντήρησης του συστήματος (φίλτρα/tunap κτλ).


Πολύ χρήσιμη η εμπειρία σου.
Τι εννοείς υψηλές στροφές (>4000 ή >5000);
Έχεις να μου προτείνεις κάποιο συγκεκριμένο σύστημα ή/και εγκαταστάτη;
spanosyannis
 
Δημοσιευσεις: 3
Εγγραφή: Παρ 19 Ιούλ, 2013 19:11

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Δευτ 22 Ιούλ, 2013 16:36

Μάλλον πιο κοντα στις 5000 θα έλεγα παρά στις 4000. Κάπου στα 3/4 πες των μέγιστων στροφών. Για λίγο να τα περάσεις δε τρέχει τίποτα (πχ σε προσπέραση) αλλά αν είναι παρατεταμένο επιταχύνεται η φθορά. Για συστήματα δε μπορώ να προτείνω κάτι γιατί δε τα ξέρω όλα τα συστήματα. Πολύ μεγαλύτερη σημασία έχει ο εγκαταστάτης να ξέρει τι κάνει παρά το ίδιο το σύστημα. Αν σε ενδιαφέρει πάντως, το δικό μου το έβαλα στην CarGaz Πάτρα και είναι NIGS πνεύμονας + Zanardi B4 ECU + Black rail 3Ω μπεκιέρα και υποστηρίζει αλλαγή σε βενζίνη με βάση τις στροφές αλλά όχι με φορτίο. Σε μεγάλες ανηφόρες (σε διάρκεια) το γυρνάω σε βενζίνη πχ στην Εγνατία όταν βλέπω φορτίο να χτυπάει 98% (έχω μόνιμα συνδεδεμένο OBD scanner).
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό rover214 » Τρί 23 Ιούλ, 2013 23:36

Το "επικίνδυνο" για τις βαλβίδες ξεκινάει από πολύ πιο κάτω και τις 3500 περίπου στροφές.
Rover 214Si, Lovato Easy Fast χωρίς λαδιέρα
rover214
 
Δημοσιευσεις: 141
Εγγραφή: Σάβ 23 Φεβ, 2013 01:32

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Τετ 24 Ιούλ, 2013 02:05

rover214 έγραψε:Το "επικίνδυνο" για τις βαλβίδες ξεκινάει από πολύ πιο κάτω και τις 3500 περίπου στροφές.

Βασικά συνδυασμός advance timing & στροφών είναι. Για τόσο χαμηλά στις στροφές δε ξέρω αν και δεν αποκλείεται να μπαίνει κάποιες φορές σε "επικύνδυνες" καταστάσεις. Η όλη φιλοσοφία είναι όχι ζόρισμα στη μηχανή, γιατί αυτό ρίχνει το advance που σημαίνει τεχνητη απώλεια κάποιου χρόνου από τον διαθέσιμο που θα είχε το LPG να καεί πλήρως πριν την εξαγωγή και από τις στροφές λόγω φυσικής απώλειας χρόνου αφού τα πιστόνια κινούνται πιο γρήγορα και θα γίνει πιο γρήγορα εξαγωγή. Σε χαλαρή πορεία με 3000-4000 στροφές το advance είναι κάπου στο +30ο +35ο, σε ανηφόρες και απότομα γκάζια ή περισσότερες στροφές πάει και κάτω από +10ο. Δηλαδή έχουμε τουλάχιστον 20ο επιπλέον διαδρομή από τη στιγμή που θα γίνει σπινθήρας για να καεί το LPG πριν φτάσει στις βαλβίδες εξαγωγής.
Αν ξέρεις λεπτομέρειες για τις 3500 στροφές ελεύθερα.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό christoi » Τετ 24 Ιούλ, 2013 04:16

Μέχρι στιγμής είμαι απροβλημάτιστος (~60Κ χμ). Το μέλλον θα δείξει. Προσφάτως έμαθα ότι το σύστημα ξεκινάει την βενζίνη από τις 2900 και γυρνάει τελείως κάπου στις 4000. Επίσης, και σε πολύ φορτίο ψεκάζει βενζίνη (ακόμα και χαμηλότερα των 2900). :clap: Χρήση μηχανικής λαδιερας (ποιος ξέρει,παίζει και να κάνει κάτι). Πρόσθετα δεν έχω βάλει ποτέ, αλλά το αμάξι είναι τακτικοτατο σε όλα τα σέρβις του (βενζίνη και υγραέριο).
Υποθέτω όπως όλοι, έτσι και εγώ αναμένω βλάβη στις βαλβίδες στα 100.000. Χαλάλι. Με 55€ κάνω 800 χμ εκτός (αν και ευτυχώς τώρα τελευταία τα έχω κόψει :clap: ).
Opel Astra H 1.4 Romano με περισσότερα από 80.000km και λιγότερα από 100.
Άβαταρ μέλους
christoi
 
Δημοσιευσεις: 600
Εγγραφή: Παρ 06 Μάιος, 2011 21:02

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό spanosyannis » Τετ 24 Ιούλ, 2013 12:25

Ευχαριστώ πολύ για τις πολύ κατατοπιστικές διευκρινίσεις.

Μετά από έρευνα αγοράς στη Θεσσαλονίκη, καταλήγω στον Γεραντίδη, ο οποίος μου φάνηκε γνώστης του αντικειμένου και αξιόπιστος και δίνει 3 χρόνια εγγύηση.
Το σύστημα που μου πρότεινε είναι το Lovato.
Θα πρέπει να του επισημάνω κάτι σχετικά με τις ρυθμίσεις (πχ πότε να ψεκάζει και βενζίνη);
spanosyannis
 
Δημοσιευσεις: 3
Εγγραφή: Παρ 19 Ιούλ, 2013 19:11

Re: Βοήθεια για επιλογή υγραεριοκίνησης

Δημοσίευσηαπό panosopel » Τετ 24 Ιούλ, 2013 15:20

εγω εχω twinport astra h 1.6
εχω κανει 52000χλμ με υγραεριο ως τωρα χωρις προβλημα και σχεδον ολα τα χλμ σε εθνικη 5η και πανω απο 110-120
ως τωρα κανενα προβλημα στο μελλον δεν ξερω
απλα μου εχει βαλει ψεκασμο βενζινης για πατημα στο πενταλ του γκαζιου μετα απο ενα ποσοστο νομιζω 60%

Παντως εχω ακομα 2-3φιλους με υγραεριο σε astra και corsa opc και με ποιο πολλα χλμ απο μενα χωρις θεμα

ισως και η ευαισθησια ακομα και στα αμαξια που ειναι σε black list ειναι διαφορετικη αναλογα τη μαρκα και το μοντελο
panosopel
 
Δημοσιευσεις: 157
Εγγραφή: Παρ 07 Οκτ, 2011 18:13

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενική συζήτηση για το LPG

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 23 επισκέπτες