Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!



Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Πόσο συμφέρει τελικά; Κόστος εγκατάστασης; Αναμονές για εγκατάσταση; Αυτονομία;

Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό Candlemass » Τρί 02 Αύγ, 2016 12:41

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΥΣ
Οργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο. Μεγάλη απώλεια εσόδων από το εκτεταμένο λαθρεμπόριο και τη φοροδιαφυγή. Τι πρέπει να προσέχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων με υγραεριοκίνηση



Oργιο... λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η... τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας είναι δύο, σύμφωνα με το Έθνος είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.
Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα). Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.


http://news247.gr/eidiseis/koinonia/ter ... 97866.html
http://www.ethnos.gr/oikonomia/arthro/o ... -64430178/

Το διάβασα σήμερα, μήπως στα φθηνότερα πρατήρια γίνεται κάτι τέτοιο;
Βάζω από ΕΚΟ (Ζέζας) και έχω δει και το βυτιοφόρο που τον ανεφοδιάζει (ένα πορτοκαλο/πράσινο που γράφει LPG και το έχω δει να ανεφοδιάζει και άλλα), αλλά μ' αυτά που διαβάζω μια ανησυχία την έχω.
Δεν έχω διαπιστώσει προβλήματα και αλλαγή συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά καλό είναι να προσέχουμε εκ των προτέρων.
Μήπως με την Coral/Shell θα ήμασταν πιο ήσυχοι;
VW EOS 1.4 TSi : LandiRenzo Omegas Direct
Land Rover Freelander SE 1.8 : LandiRenzo Omegas 3.0
Άβαταρ μέλους
Candlemass
 
Δημοσιευσεις: 81
Εγγραφή: Πέμ 18 Ιουν, 2015 21:00
Τοποθεσία: Αγ. Παρασκευή

Re: Απ: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό kostis » Τρί 02 Αύγ, 2016 14:43

Καλά, οτι θέλουν γράφουν...
Πού ακούστηκε μεθάνιο στο υγραέριο!!
Και έπειτα σοβαρή νοθεία στο υγραέριο γίνετε μόνο με περισσότερο βουτάνιο στο μιγμα προπανίου/βουτανίου.
Εμένα αυτά μου μοιάζουν κατευθυνόμενα άρθρα.

Suzuki WagonR 1.3 BRC seq24
kostis
 
Δημοσιευσεις: 59
Εγγραφή: Πέμ 24 Ιούλ, 2014 18:03

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό nickL » Τρί 02 Αύγ, 2016 22:08

Candlemass έγραψε:Μήπως με την Coral/Shell θα ήμασταν πιο ήσυχοι;


Κι εγώ το διάβασα σήμερα και με προβλημάτισε.

Με τη shell γιατί να μην έχει κάποιος τέτοιο πρόβλημα;
Peugeot 206 8v 1,4 - 2002
nickL
 
Δημοσιευσεις: 168
Εγγραφή: Τετ 16 Σεπ, 2015 00:25

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό labros » Τρί 02 Αύγ, 2016 22:41

Και μόνο το ότι γράφει μεθάνιο αντί για βουτάνιο δείχνει πως αυτός που το έγραψε δε γνωρίζει. Και να αυξηθεί το βουτάνιο το αμάξι πάλι θα δουλεύει, και μάλιστα επειδή το αγοράζουμε με το λίτρο θα βγάλει και περισσότερα χλμ λόγω υψηλότερης πυκνότητας. Όσο για τη νοθεία με υγραέριο θέρμανσης δε θεωρώ πως έχει διαφορετική σύνθεση αλλά διαφορετική φορολογία. Πρόκειται λοιπόν για μια οικονομική απάτη και στις δυο περιπτώσεις που οπωσδήποτε δεν είναι κάτι καλό. Το αυτοκίνητο δε νομίζω όμως πως κινδυνεύει.
hyundai accent 1.3 του 2002
Nevo Star (KME) OSA με λαδιέρα
100000 LPG
315000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 623
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: Απ: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό kostis » Τετ 03 Αύγ, 2016 00:03

labros έγραψε:Και μόνο το ότι γράφει μεθάνιο αντί για βουτάνιο δείχνει πως αυτός που το έγραψε δε γνωρίζει. Και να αυξηθεί το βουτάνιο το αμάξι πάλι θα δουλεύει, και μάλιστα επειδή το αγοράζουμε με το λίτρο θα βγάλει και περισσότερα χλμ λόγω υψηλότερης πυκνότητας. Όσο για τη νοθεία με υγραέριο θέρμανσης δε θεωρώ πως έχει διαφορετική σύνθεση αλλά διαφορετική φορολογία. Πρόκειται λοιπόν για μια οικονομική απάτη και στις δυο περιπτώσεις που οπωσδήποτε δεν είναι κάτι καλό. Το αυτοκίνητο δε νομίζω όμως πως κινδυνεύει.


Ακριβώς έτσι



Suzuki WagonR 1.3 BRC seq24
kostis
 
Δημοσιευσεις: 59
Εγγραφή: Πέμ 24 Ιούλ, 2014 18:03

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Τετ 03 Αύγ, 2016 00:53

Το βιομηχανικό προπάνιο νομιζω περνάει λιγοτερο φιλτράρισμα. Στο εξωτερικό οποίος έχει παει και θα έχει δει την φοβερή διάφορα στην απόδοση και στην αυτονομία ειναι λογο περισσότερου προπανίου
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1157
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: Απ: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό kostis » Τετ 03 Αύγ, 2016 07:52

gkazakias έγραψε:Το βιομηχανικό προπάνιο νομιζω περνάει λιγοτερο φιλτράρισμα. Στο εξωτερικό οποίος έχει παει και θα έχει δει την φοβερή διάφορα στην απόδοση και στην αυτονομία ειναι λογο περισσότερου προπανίου



Το βουτάνιο έχει γενικά περισσότερη βρωμιά και λαδίλα.
Τι μειονέκτημά του είναι οτι σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες ( απο 10 βαθμούς) πέφτει η πίεσή του, ενώ το προπάνιο λειτουργεί κανονικά και στα χιόνια.Αυτός είναι και ο λόγος που στο εξωτερικό,στο βορρά, βάζουν περισσότερο προπάνιο, αλλά και στην Ελλάδα το χειμώνα.

Suzuki WagonR 1.3 BRC seq24
kostis
 
Δημοσιευσεις: 59
Εγγραφή: Πέμ 24 Ιούλ, 2014 18:03

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό Candlemass » Τετ 03 Αύγ, 2016 10:35

ΟΚ, ο συντάκτης μπορεί να μη γνωρίζει τα τεχνικά και να έκανε λάθος στη χημική ένωση, προσωπικά εξετάζω αν η ουσία είναι σωστή, δηλαδή αν υπάρχει εξτρα κίνδυνος για τους κινητήρες από νοθευμένο υγραέριο.

Η βρωμιά και η λαδίλα δεν συγκρατούνται από το φίλτρο, το οποίο παρέχει και μια πρώτη ένδειξη για το αν το πρατήριο που γεμίζουμε είναι καλό;

nickL έγραψε:Με τη shell γιατί να μην έχει κάποιος τέτοιο πρόβλημα;


Γιατί θεωρητικά θα είναι πιο ελεγχόμενα τα πράγματα με πολύ μικρά περιθώρια νοθείας, τουλάχιστον στα εταιρικά της.
VW EOS 1.4 TSi : LandiRenzo Omegas Direct
Land Rover Freelander SE 1.8 : LandiRenzo Omegas 3.0
Άβαταρ μέλους
Candlemass
 
Δημοσιευσεις: 81
Εγγραφή: Πέμ 18 Ιουν, 2015 21:00
Τοποθεσία: Αγ. Παρασκευή

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό referravag » Τετ 03 Αύγ, 2016 16:57

Candlemass έγραψε:
nickL έγραψε:Με τη shell γιατί να μην έχει κάποιος τέτοιο πρόβλημα;


Γιατί θεωρητικά θα είναι πιο ελεγχόμενα τα πράγματα με πολύ μικρά περιθώρια νοθείας, τουλάχιστον στα εταιρικά της.


Σωστή η ερώτηση του Νίκου. Από που προκύπτει αυτό;

Με υποθέσεις δεν μπορούμε να κάνουμε διάλογο... Εμείς πάντως αλλάξαμε πρατήριο πολύ πρόσφατα (εδώ και δύο γεμίσματα) καθώς εκεί που βάζαμε σταθερά ενώ ήταν όλα ΟΚ και καλά όλη τη χρονιά, στα τελευταία δύο γεμίσματα έβγαλε ~50 με 70 χλμ λιγότερα. Και δεν ήξερε τι να πει όταν του το λέγαμε στο τελευταίο γέμισμα που κάναμε εκεί ο ... Προσπαθούσε να το δικαιολογήσει με το ότι και καλά το μείγμα είναι διαφορετικό το καλοκαίρι... Στο καινούριο πρατήριο που βάζουμε τώρα επανήλθαν τα χιλιόμετρα στα φυσιολογικά τους όπως πριν...

Εγώ ρωτώ. Γιατί δεν προβλέφθηκε να εγκατασταθεί σύστημα εισροών/εκροών και για το υγραέριο;; Αθάνατο ελληνικό κράτος...
Peugeot 207 1.4 VTi (8FS) 95PS
BRC Plug&Drive MY10 + petrol gauge emulator
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 351
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης

Δημοσίευσηαπό Candlemass » Τετ 03 Αύγ, 2016 17:45

Τι εννοείτε από πού προκύπτει αυτό;

Ίδια δυνατότητα έχει το εταιρικό πρατήριο μεγάλης εταιρίας, με τον ιδιώτη πρατηριούχο, να πειράξουν τις αντλίες ή να νοθεύσουν το μείγμα;

Εφόσον δεν υπάρχουν αποδείξεις και λίστες με τιμωρημένα με πρόστιμο πρατήρια για νοθεία για το υγραέριο, μόνο υποθετικά μπορούμε να μιλάμε προς το παρόν.
VW EOS 1.4 TSi : LandiRenzo Omegas Direct
Land Rover Freelander SE 1.8 : LandiRenzo Omegas 3.0
Άβαταρ μέλους
Candlemass
 
Δημοσιευσεις: 81
Εγγραφή: Πέμ 18 Ιουν, 2015 21:00
Τοποθεσία: Αγ. Παρασκευή

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενική συζήτηση για το LPG

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google Adsense [Bot] και 12 επισκέπτες