Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Ακριβαίνει το υγραέριο; Τοποθεσία των πρατηρίων LPG; Είναι επαρκές το δίκτυο; Νέα πρατήρια;

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό lancialybra » Πέμ 27 Σεπ, 2012 15:19

Να τι πρέπει να βρούμε τελικά:
https://sales.elot.gr/online/search/details.do?documentId=300010000037222

Κωδικός Εγγράφου - ΕΛΟΤ ΕΝ 589 E5
Ελληνικός τίτλος - Καύσιμα αυτοκινήτων - Υγραέρια (LPG) - Απαιτήσεις και μέθοδοι δοκιμής
Αγγλικός τίτλος - Automotive fuels - LPG - Requirements and test methods
Τεχνική επιτροπή - ΤΕ 66
Στάδιο προτύπου - 9
Κωδικοί ICS - 75.160.20 (LIQUID FUELS )
Ημερομηνία Έκδοσης - 2008-12-11
Εκδούσα αρχή - Hellenic Organization for Standardization
Ελληνική Περίληψη - Στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 589 περιλαμβάνεται Εθνικό Παράρτημα (Παράρτημα ΝΑ) όπου καθορίζονται απαιτήσεις εξαρτώμενες από τις κλιματολογικές συνθήκες.
Lancia Lybra 1.8LX '00 - BRC "Plug & Drive"
http://lancialybra.mlemo.gr
lancialybra
 
Δημοσιευσεις: 102
Εγγραφή: Τρί 03 Ιούλ, 2012 13:45

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό sakisf » Παρ 28 Σεπ, 2012 00:13

σελ. 11 & 19-20

http://www.environment.gov.au/atmospher ... -paper.pdf

και σχετικό αν και παλιό:

http://img29.chem17.com/5/20120712/6347 ... 031250.pdf
http://www.2a-engineering.com/tr/FAYBILBEL/EN%20589.pdf

Η τελευταία έκδοση του ΕΝ 589 εδώ με 2 ευρώ για όνλαιν ανάγνωση στα αγγλικά:

http://www.evs.ee/products/evs-en-589-2008+a1-2012
sakisf
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 00:29

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Παρ 28 Σεπ, 2012 00:44

sakisf έγραψε:σελ. 11 & 19-20

http://www.environment.gov.au/atmospher ... -paper.pdf

Αν ισχύει κατι παρομοιο και για την Ελλαδα, το μονο μεμπτό αλλα εξοργιστικο σε αυτη την υποθεση ειναι αυτο το οποιο λεμε και ξαναλεμε. Οτι το περισσευούμενο βουτανιο απο τη διύλιση (μιας και τους ερχεται ''τσάμπα''...) θα επρεπε οταν αυξανει η αναλογια του στο μιγμα κινησης να ριχνει την τιμη, κατι που προφανως δεν γινεται καθολου ή σε πολυ μικρο βαθμο σχεδον ως επαιτεία...

Καλο φαγοποτι...λαμογια :ymparty:
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό zep » Παρ 28 Σεπ, 2012 08:56

Το πρότυπο EN 589 βρίσκεται εδώ
http://it.scribd.com/doc/39314626/EN-589-2008 και θα το αναλύσω σε λίγο λόγω δουλειάς.Πάντως το Ελληνικό μείγμα δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 95 οκτάνια.
zep
 
Δημοσιευσεις: 156
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ, 2011 11:27

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Παρ 28 Σεπ, 2012 10:33

Απο μια ματια που εριξα βρηκα (σελ 6) μονο το minimum σε οκτανια που ειναι 89 αλλα οχι και maximum :eh:
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό zep » Παρ 28 Σεπ, 2012 11:37

astragjtg έγραψε:Απο μια ματια που εριξα βρηκα (σελ 6) μονο το minimum σε οκτανια που ειναι 89 αλλα οχι και maximum :eh:


Να σε βοηθήσω..

Λοιπόν έκανα τις αναλύσεις μου και θα κάνω μια παράθεση του τι ακριβώς είναι αυτό που καίγεται στα αυτοκίνητά μας.
Θα κάνουμε τις εξής παραδοχές:

1. Οι τιμές οκτανίων είναι 125 για το προπάνιο και 91 για το βουτάνιο. Οι τιμές αυτές αναφέρονται σε 100% καθαρή μορφή των δύο αερίων όπως αυτό περιγράφεται στο (ΦΕΚ 477 σελ. 5189 Παρ.1.3 Σημειώσεις: Εδ.2). http://www.fireservice.gr/pyr_cms_files/dynamic/c82001/doc.file/14858_1993_el_GR.pdf

2. Τα 2 αέρια στην Ελλάδα προέρχονται αποκλειστικά και μόνο απο διύλιση αργού πετρελαίουκαι βάση νομοθεσίας δεν πρέπει η καθαρότητα τους κατόπιν διύλισης να πέφτει κάτω απο το 85%.Το ποσοστό μείγματος των αερίων πρέπει να είναι επίσης συμβατά με το πρότυπο ΕΝ 589 του ΕΛΟΤ που προέρχεται απο το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό και το οποίο καθορίζει ως μίνιμουμ αποδεκτό τα 89 οκτάνια.
http://it.scribd.com/doc/39314626/EN-589-2008 σελ. 6.

Αυτό εξαρτάται απο το πόσο καλό ποιοτικά είναι το αργό πετρέλαιο το οποίο και καθορίζει
το κόστος του ραφιναρίσματος των τελικών υποπροϊόντων. Δλδ όσο πιο κακής ποιότητας αργό
έχουμε, τόσο πιο ακριβό είναι το κόστος παραγωγής ενός ανεκτής ποιότητας καυσίμου.
Ειδάλλως μόνο πολύ κατώτερης ποιότητας υποπροϊόντα προκύπτουν και αυτό καθορίζει εάν συμφέρει
και μια εταιρεία να εξορύξει αργό πετρέλαιο απο ένα κοίτασμα και να διαθέσει στην αγορά ένα
προϊόν καλής ποιότητας που δεν θα χρειάζεται πολύ κόστος για επεξεργασία.

Αυτό σαφώς σημαίνει οτι ένα καλής ποιότητας αργό, έχει και υψηλότερη τιμή.Είναι γνωστά στην αγορά ποιά πετρέλαια είναι καλής ποιότητας και ποιά όχι (Κασπία , Αραβική Χερσόνησος κ.α).
Επίσης ρόλο παίζει και το κράτος που πουλά τα πετρέλαια τι σχέσεις έχει με τις Χώρες στα διυλιστήρια των οποίων πουλάει το αργό και σε τι τιμή.Βλέπε Ιράν με Ελλάδα και σχέσεις με Ε.Ε που έδιναν "τσάμπα" αργό το οποίο όμως προερχόταν απο τα κατώτερης ποιότητας κοιτάσματά τους και για αυτό και το "τσάμπα".Η τιμή του υγραερίου πάντως στην Ελλάδα καθορίζεται απο τα διυλιστήρια και την τιμή βάσης του οίκου Platts.
http://www.platts.com/

3. Το 60-70% της παγκόσμιας παραγωγής υγραερίου προέρχεται απο την εξόρυξη ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ στην οποία τα 2 αέρια πρέπει να διυλιστούν.Το πόσο πιο εύκολα ή δύσκολα εξαρτάται απο την ποιότητα του κοιτάσματος και σε τι ποσοστά καθαρότητας κ.α βρίσκονται τα 2 αέρια.
http://www.worldlpgas.com/autogas/the-autogas-market

4. Βαρέθηκα να γράφω και συνεχίζω στα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

1. Το υγραέριο στην Ελλάδα προέρχεται αποκλειστικά από διύλιση πετρελαίου.Η ποιότητά του εξαρτάται αποκλειστικά απο την ποιότητα του εκάστοτε αργού και την επάρκεια των 2 αερίων.
Εάν η εταιρεία δεί οτι έχει κέρδος απο το να πουλάει το προπάνιο που έχει και την θερμογόνο δύναμη για σπρέι μαλλιών ή το γιογιό του παιδιού σας, εκεί θα το δώσει. Η δεξαμενή σας, θα πάρει τα @ρχ@δι@ τους... σελ.17
http://artemis.cslab.ntua.gr/el_thesis/artemis.ntua.ece/DT2008-0243/DT2008-0243.pdf

Τα ποσοστά του Autogas παγκοσμίως έχουν ποσοστό προπανίου που κυμαίνεται απο 30 - 99%.
Πηγή: http://www.worldlpgas.com/autogas/the-autogas-market

2. Το υγραέριο σε ποσοστό 75% Προπάνιο και 25 Βουτάνιο έχει θερμογόνο δύναμη 116,3 Οκτανίων , ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ 100% ΚΑΘΑΡΑ.

Το ελληνικό υγραέριο εφόσον είναι σε ποσοστό 20% Προπ. και 80% Βουτ. και σε καθαρότητα των 2 αερίων το μίνιμουμ που επιτρέπει ο νόμος δλδ 85%, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ 83 ΟΚΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΕΝ 589 ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ 30% ΠΡΟΠ ΜΕ 70% ΒΟΥΤ. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ εν 589 των 89 Οκτανίων ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ WLPGA.
Θεωρώ απίθανο να μπορεί να βγεί πιο καθαρό αέριο πάνω απο 85% καθώς είναι σίγουρο πως η ποιότητα του αργού στην Ελληνική αγορά είναι απο τις χειρότερες και λόγω κρίσης.Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ανέβαινε πολύ η ήδη υψηλά κερδοσκοπική τιμή για αυτό που πωλούν, τιμή πώλησης.

3. Θα συνεχίσω το απόγευμα....
Τελευταία επεξεργασία από zep και Σάβ 29 Σεπ, 2012 09:01, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
zep
 
Δημοσιευσεις: 156
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ, 2011 11:27

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Παρ 28 Σεπ, 2012 12:00

zep έγραψε:Το ελληνικό υγραέριο εφόσον είναι σε ποσοστό 20% Προπ. και 80% Βουτ. και σε καθαρότητα των 2 αερίων το μίνιμουμ που επιτρέπει ο νόμος δλδ 85%, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ 83 ΟΚΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΕΝ 589 ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ 30% ΠΡΟΠ ΜΕ 70% ΒΟΥΤ. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΑ .


Παρακολουθω με ενδιαφερον. Αυτο που προκύπτει απο τα παραοανω ειναι το ερωτημα εαν οντως το autogas εχει οντως 70% βουτανιο30 προπανιο και οχι σαν το οικιακο απλο 80 προς 20% που ειναι και εκτος προδιαγραφων. Πως το ξερουμε αυτο ? Το αφηνουμε στην τιμιότητα =)) των διηλιστηριων ????
Το ερωτημα το παραθετω γιατι εχω καψει με τ'αμαξι (αλλα και αρκετοι αλλοι) μερικες μπουκαλες οικιακο μιγμα και δεν ειδα καμια απολυτως διαφορα....
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό zep » Παρ 28 Σεπ, 2012 12:26

astragjtg έγραψε:
zep έγραψε:Το ελληνικό υγραέριο εφόσον είναι σε ποσοστό 20% Προπ. και 80% Βουτ. και σε καθαρότητα των 2 αερίων το μίνιμουμ που επιτρέπει ο νόμος δλδ 85%, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ 83 ΟΚΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΕΝ 589 ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ 30% ΠΡΟΠ ΜΕ 70% ΒΟΥΤ. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΑ .


Παρακολουθω με ενδιαφερον. Αυτο που προκύπτει απο τα παραοανω ειναι το ερωτημα εαν οντως το autogas εχει οντως 70% βουτανιο30 προπανιο και οχι σαν το οικιακο απλο 80 προς 20% που ειναι και εκτος προδιαγραφων. Πως το ξερουμε αυτο ? Το αφηνουμε στην τιμιότητα =)) των διηλιστηριων ????
Το ερωτημα το παραθετω γιατι εχω καψει με τ'αμαξι (αλλα και αρκετοι αλλοι) μερικες μπουκαλες οικιακο μιγμα και δεν ειδα καμια απολυτως διαφορα....


:lol: :lol: :lol:

Φίλε άστρα, το μείγμα είναι ένα από τα διυλιστήρια...80-20%.Προφανώς παρόλο που η ποιότητα του αργού είναι χάλια, πιάνουν ποσοστά πάνω από 85% καθαρότητα που τους δίνει ένα ανεκτό μείγμα κοντά στα 89 οκτάνια.
Εξάλλου ρε φίλε ποιός να τους ελέγξει;; Αφού τα έχουμε πεί...Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει...
Υπάρχουν και άλλοι που εμπορεύονται επίσης υγραέριο που εάν διαβάσεις στην μελέτη, θα δείς ότι έχουν και δικές τους εγκαταστάσεις.Προφανώς ο Νταιλιάνης http://www.ntailianisgas.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=60

ή Φαρμάκης http://www.tosynergeio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=529:fgas-a-&catid=41:sinent&Itemid=64
έχουν δυνατότητα να "παίξουν" με τα ποσοστά των 2 αερίων και για αυτό να βλέπουν και κάποιοι καλύτερη απόδοση στα αυτοκίνητά τους...

Επίσης τα διυλιστήρια δεν ξέρουμε τι εξάγουν και στους πελάτες τους...Μήπως παίζουν 2 ποιότητες; Βέβαια στα Σκόπια και στην Αλβανία που πουλάνε, φαντάζομαι οτι θα είναι "ο μόσχος ο σιτευτός"...μην είναι και 5% - 95% το μείγμα...
zep
 
Δημοσιευσεις: 156
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ, 2011 11:27

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό zep » Παρ 28 Σεπ, 2012 12:43

Λοιπόν τώρα που το ξανασκέφτομαι...βρήκα τι κάνουν...Πιθανόν το υγραέριο που περιέχει και άλλα αέρια καύσιμα μέσα του, λόγω της καθαρότητας του 85%...και να παίρνει από αυτά τα ρυπογόνα αέρια καύσιμα μια έξτρα θερμογόνο δύναμη 6-7 οκτανίων και έτσι να πιάνουν το όριο των 89 οκτανίων του ΕΝ 589..

Επίσης μπορεί να γίνεται και το άλλο...Αγοράζουν κοψοχρονιά ένα κακής ποιότητας αργό...Πρόσφατα στην δεκαετία του 90 έκαναν πλήρη εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και έχουν δυνατότητα να πιάνουν ποσοστά καθαρότητας άνω του 90% στα 2 αέρια....Βγάζουν μείγμα με 80% φθηνό βουτάνιο που διυλίζεται πιο εύκολα λόγω σημείου βρασμού κ.α και 20% προπάνιο.
Λόγω της καθαρότητας πληρούν την προδιαγραφή ΕΝ 589 των 89 οκτανίων μίνιμουμ.....αλλά τους μένει περισσότερο Προπάνιο και μάλιστα καθαρότητας άνω του 90% για πώληση ενός καλού θερμογόνου προϊόντος ή για άλλες χρήσεις που έχουν αναφερθεί διεξοδικά στην μελέτη...Είναι τόσο απλό...
Τρώνε απο χίλιες μεριές.Για αυτό και δεν εξάγεται σε πολιτισμένες χώρες παρά μόνο στην Βαλκανική...Χαζοί είναι οι Γερμανοί ή άλλοι όταν μπορούν να πάρουν π.χ απο Κατάρ ή να διυλίσουν οι ίδιοι μείγμα 75-25%;;

Τελικός χαμένος είναι ο Έλληνας υγραεριοκίνητος, που με το φτωχό ανεκτό μείγμα των 89 - 92 κάτι οκτανίων άντε 93 πάει κάθε 490 χλμ αντί για 600 στο πρατήριο.
ΔΗΑΛΑΔΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΕΡΔΟΣ....
Τελευταία επεξεργασία από zep και Παρ 28 Σεπ, 2012 12:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
zep
 
Δημοσιευσεις: 156
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ, 2011 11:27

Re: Ενδεχόμενο Νοθείας LPG

Δημοσίευσηαπό sakisf » Παρ 28 Σεπ, 2012 12:58

zep έγραψε:Επίσης τα διυλιστήρια δεν ξέρουμε τι εξάγουν και στους πελάτες τους...Μήπως παίζουν 2 ποιότητες; Βέβαια στα Σκόπια και στην Αλβανία που πουλάνε, φαντάζομαι οτι θα είναι "ο μόσχος ο σιτευτός"...μην είναι και 5% - 95% το μείγμα...


http://www.energy-community.org/pls/por ... 204186.PDF

20-80 & 30/35-70/65
sakisf
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 00:29

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τιμή υγραερίου - πληροφορίες για πρατήρια

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 35 επισκέπτες