astragjtg έγραψε:Απο μια ματια που εριξα βρηκα (σελ 6) μονο το minimum σε οκτανια που ειναι
89 αλλα οχι και maximum
Να σε βοηθήσω..
Λοιπόν έκανα τις αναλύσεις μου και θα κάνω μια παράθεση του τι ακριβώς είναι αυτό που καίγεται στα αυτοκίνητά μας.
Θα κάνουμε τις εξής παραδοχές:
1. Οι τιμές οκτανίων είναι 125 για το προπάνιο και 91 για το βουτάνιο. Οι τιμές αυτές αναφέρονται σε 100% καθαρή μορφή των δύο αερίων όπως αυτό περιγράφεται στο (ΦΕΚ 477 σελ. 5189 Παρ.1.3 Σημειώσεις: Εδ.2).
http://www.fireservice.gr/pyr_cms_files/dynamic/c82001/doc.file/14858_1993_el_GR.pdf2. Τα 2 αέρια στην Ελλάδα προέρχονται αποκλειστικά και μόνο απο διύλιση αργού πετρελαίουκαι βάση νομοθεσίας δεν πρέπει η καθαρότητα τους κατόπιν διύλισης να πέφτει κάτω απο το 85%.Το ποσοστό μείγματος των αερίων πρέπει να είναι επίσης συμβατά με το πρότυπο ΕΝ 589 του ΕΛΟΤ που προέρχεται απο το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό και το οποίο καθορίζει ως μίνιμουμ αποδεκτό τα 89 οκτάνια.
http://it.scribd.com/doc/39314626/EN-589-2008 σελ. 6.
Αυτό εξαρτάται απο το πόσο καλό ποιοτικά είναι το αργό πετρέλαιο το οποίο και καθορίζει
το κόστος του ραφιναρίσματος των τελικών υποπροϊόντων. Δλδ όσο πιο κακής ποιότητας αργό
έχουμε, τόσο πιο ακριβό είναι το κόστος παραγωγής ενός ανεκτής ποιότητας καυσίμου.
Ειδάλλως μόνο πολύ κατώτερης ποιότητας υποπροϊόντα προκύπτουν και αυτό καθορίζει εάν συμφέρει
και μια εταιρεία να εξορύξει αργό πετρέλαιο απο ένα κοίτασμα και να διαθέσει στην αγορά ένα
προϊόν καλής ποιότητας που δεν θα χρειάζεται πολύ κόστος για επεξεργασία.
Αυτό σαφώς σημαίνει οτι ένα καλής ποιότητας αργό, έχει και υψηλότερη τιμή.Είναι γνωστά στην αγορά ποιά πετρέλαια είναι καλής ποιότητας και ποιά όχι (Κασπία , Αραβική Χερσόνησος κ.α).
Επίσης ρόλο παίζει και το κράτος που πουλά τα πετρέλαια τι σχέσεις έχει με τις Χώρες στα διυλιστήρια των οποίων πουλάει το αργό και σε τι τιμή.Βλέπε Ιράν με Ελλάδα και σχέσεις με Ε.Ε που έδιναν "τσάμπα" αργό το οποίο όμως προερχόταν απο τα κατώτερης ποιότητας κοιτάσματά τους και για αυτό και το "τσάμπα".Η τιμή του υγραερίου πάντως στην Ελλάδα καθορίζεται απο τα διυλιστήρια και την τιμή βάσης του οίκου Platts.
http://www.platts.com/3. Το 60-70% της παγκόσμιας παραγωγής υγραερίου προέρχεται απο την εξόρυξη ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ στην οποία τα 2 αέρια πρέπει να διυλιστούν.Το πόσο πιο εύκολα ή δύσκολα εξαρτάται απο την ποιότητα του κοιτάσματος και σε τι ποσοστά καθαρότητας κ.α βρίσκονται τα 2 αέρια.
http://www.worldlpgas.com/autogas/the-autogas-market4. Βαρέθηκα να γράφω και συνεχίζω στα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
1. Το υγραέριο στην Ελλάδα προέρχεται αποκλειστικά από διύλιση πετρελαίου.Η ποιότητά του εξαρτάται αποκλειστικά απο την ποιότητα του εκάστοτε αργού και την επάρκεια των 2 αερίων.
Εάν η εταιρεία δεί οτι έχει κέρδος απο το να πουλάει το προπάνιο που έχει και την θερμογόνο δύναμη για σπρέι μαλλιών ή το γιογιό του παιδιού σας, εκεί θα το δώσει. Η δεξαμενή σας, θα πάρει τα @ρχ@δι@ τους... σελ.17
http://artemis.cslab.ntua.gr/el_thesis/artemis.ntua.ece/DT2008-0243/DT2008-0243.pdfΤα ποσοστά του Autogas παγκοσμίως έχουν ποσοστό προπανίου που κυμαίνεται απο 30 - 99%.
Πηγή:
http://www.worldlpgas.com/autogas/the-autogas-market2. Το υγραέριο σε ποσοστό 75% Προπάνιο και 25 Βουτάνιο έχει θερμογόνο δύναμη 116,3 Οκτανίων , ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ 100% ΚΑΘΑΡΑ.
Το ελληνικό υγραέριο εφόσον είναι σε ποσοστό 20% Προπ. και 80% Βουτ. και σε καθαρότητα των 2 αερίων το μίνιμουμ που επιτρέπει ο νόμος δλδ 85%,
ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ 83 ΟΚΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΕΝ 589 ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ 30% ΠΡΟΠ ΜΕ 70% ΒΟΥΤ. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ εν 589 των 89 Οκτανίων ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ WLPGA.
Θεωρώ απίθανο να μπορεί να βγεί πιο καθαρό αέριο πάνω απο 85% καθώς είναι σίγουρο πως η ποιότητα του αργού στην Ελληνική αγορά είναι απο τις χειρότερες και λόγω κρίσης.Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ανέβαινε πολύ η ήδη υψηλά κερδοσκοπική τιμή για αυτό που πωλούν, τιμή πώλησης.
3. Θα συνεχίσω το απόγευμα....