Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου με το αυτοκίνητο και μετά από ένα σχετικό ψάξιμο όσον αφορά ειδικά τα μπουζί έχω αποκομίσει την εντύπωση ότι τα χρόνια δεν παίζουν κανένα ρόλο στην αλλαγή μπουζί, πάρα μόνον τα χιλιόμετρα. Δεν έχω ακούσει ποτέ αντίθετη άποψη από κανέναν μάστορα - συνεργείο κλπ. Οπότε δεν έχουν σημασία τα 9 χρόνια, αλλά τα χιλιόμετρα.
Insomniac έγραψε:referravag έγραψε:Ουαου!! Τα έχεις πάνω 9 χρόνια!!?? Τι να πω; Πρέπει να έχεις σπάσει ρεκόρ! 100€ στα 9 χρόνια νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να το σκέφτεσαι καν... Στην θέση σου θα τα άλλαζα χτες!! Τώρα για έλεγχο δεν μπορώ να σου πω με σιγουριά. Νομίζω ότι το απλούστερο που κάνουν είναι να τα βγάλουν και να κάνουν έναν οπτικό έλεγχο με το μάτι, αν έχουν πολύ καπνιά ή λαδίλα κλπ. Έχω δει παλαιότερα κάπου και ειδικό εργαλείο/μηχάνημα που τα μετράει με ηλεκτρονικό τρόπο. Ελέγχει δηλ τα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά, αλλά δεν ξέρω σε ποιον μάστορα μπορείς να βρεις κάτι τέτοιο... Μόνο σε κανένα εξουσιοδοτημένο φαντάζομαι ή σε καμιά αντιπροσωπεία της Bosch που έχουν διάφορα εργαλεία ειδικού σκοπού...
Εγώ έχω μπερδευτεί γιατί ναι μεν στην αντιπροσωπεία μας είπαν ότι με υγραέριο θέλουν νωρίτερα αλλαγή, αλλά από την άλλη ο μηχανικός που πηγαίνουμε πλέον για τα τυπικά service, μας είπε ότι με υγραέριο μαζεύουν λιγότερα κατάλοιπα οπότε και δεν θέλουν νωρίτερα αλλαγή... Έχω μπερδευτεί λίγο... Αν ξέρει κάποιος να μας διαφωτίσει για το τι συμβαίνει πραγματικά, θα του ήμουν ευγνώμων!!
Για να μηην ξερουμε το μας γινεται φιλε μου.....
Ως προς το γιατί χρειάζεται συχνότερη αλλαγή το απλό μπουζί, και πάλι απ' την εντύπωση που έχω αποκομίσει από διάφορες απόψεις μαστόρων, δεν αλλάζεις μπουζί ανάλογα με τα κατάλοιπα που μάζεψε, αλλά λόγω του γεγονότος ότι το υγραέριο επειδή αναφλέγεται δυσκολότερα (εξ ου και έχουν πιο μικρό διάκενο άρα κλείνεις το διάκενο όταν πρόκειται για υγραέριο), αυξάνει τις απαιτήσεις σε ρεύμα, οπότε για να ζορίζει όσο λιγότερο γίνεται τον πολλαπλασιαστή, (προτείνουν) να τα αλλάξεις συχνότερα ώστε να αντισταθμίσεις τη σταδιακή φθορά. Αυτό μου ακούγεται λίγο αυθαίρετο προσωπικά αν και έχει κάποια λογική. Πάντως ο λόγος τοποθέτησης μπουζί για lpg είναι η πιο ποιοτική καύση του πιο απαιτητικού υγραερίου απ' όσο έχω καταλάβει.
Επίσης, υπάρχει αυτό το θρεντάκι για μπουζί που έχει ενδιαφέροντα πράγματα
http://www.autogasforum.gr/viewtopic.php?f=14&t=880.
Πάντως είχα την εντύπωση ότι σκέτο ιριδίου δεν κάνει για υγραέριο, αλλά θέλει ιριδίου πλατίνας.
Εγώ πάντως προσωπικά δεν προχώρησα σε αλλαγή μπουζί για υγραέριο γιατί μου φαίνονται πολύ ακριβά και δε με έπεισε κανείς ότι κρατάνε όσο χιλιόμετρα υπόσχονται. Τα ngk lpg1 που θέλει το δικό μου πχ, κοστίζουν 64 ευρώ και ενώ λένε ότι κρατάνε 60.000 χιλιόμετρα, όπου ρώτησα μου είπαν ότι δεν πρόκειται με τίποτα να βγάλουν τόσα χιλιόμετρα και ότι δεν πρέπει να τα κρατήσω τόσα. Επίσης τα γνήσια τα πήρα πρόσφατα από αντιπροσωπεία 12 ευρώ, τα οποία κρατάνε 30.000 με βενζίνη και τ' αλλάζω κάθε 20.000 με υγραέριο που σημαίνει 6 αλλαγές μπουζί για μία υγραερίου. Δεν ξέρω, κι εγώ έχω κάπως μπερδευτεί. Πέρα από τα χρήματα όμως, αν είχα πεισθεί για το ότι αξίζει η αλλαγή δε θα το σκεφτόμουν.