Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό electronics » Σάβ 21 Απρ, 2012 11:41

Εγκαθιστωντας ενα συστημα lpg στο αυτοκινητο μας πολλοι θα δουμε τα πλενονεκτηματα και τα μειονεκτηματα στην αποδοση και καταναλωση σε σχεση με την βενζινη. Προσωπικα εχω κανει καποιες μετρησεις και ρυθμισεις κατω απο πολλες συνθηκες με lpg και βανζινη που θα βοηθησουν πολλους ανησυχους να βελτιωσουν την αποδοση και την οικονομια καυσιμου. Τις προαλλες ασχοληθηκα με ενα βελτιωμενο αυτοκινητο το οποιο καιει βενζινη και αποδιδει 480 αλογα απο 1600 κυβικα. Στο δυναμομετρο λοιπον μετρησαμε 480 αλογα και 48 κιλα ροπη σε πιεση turbo 2bar με τις μοιρες του αβανς να βρισκονται στις 17-22 προπορευομενες σχεδον και αμολυβδη βενζινη των 100 οκτανιων.Το αβανς και η πιεση του turbo(2bar) ηταν οριακο και μετα απο το τελος του προγραμματισμου φανηκε οτι δεν μπορουν να ανεβουν αλλο οπως και η αποδοση του κινητηρα λογο της προαναφλεξης που περιοριζε την ιπποδυναμη στα 480-485 αλογα. Εχοντας στην κατοχη μας 20 λιτρα αγωνιστικης βενζινης αλλαξαμε την super αμολυβδη και στην θεση της βαλαμε την αγωνιστικη βενζινη η οποια ειναι 110+ οκτανιων (τιμη που ταιριαζει πολυ στο lpg) και επαναλαβαμε τις μετρησεις. Με τις ρυθμισεις πιεσης turbo,προποριας αναφλεξης και εγχυσης να ειναι οι ιδιες οπως της τελευταιας μετρησης επαναλαβαμε μια μετρηση στο δυναμομετρο. 488,4 αλογα με 48,4 κιλα ροπη επισης. Αυτο που διαπιστωσαμε ειναι οτι η αγωνιστικη βενζινη δεν ειχε τιποτα παραπανω να προσφερει σε θερμικη αποδοση σε σχεση με την super αμολυβδη των εκατω οκτανιων και γιαυτο τα νουμερα παρεμειναν ιδια.Η επομενη ρυθμιση λοιπον ηταν η αυξηση της προπορειας αναφλεξης (αβανς) και η επαναμετρηση. Αυξανω λοιπον το αβανς απο τις 17-22 στις 20-25 περιπου και μετρουμε παλι. 510 αλογα και 49,3 κιλα ροπη και συνεχιζω την αυξηση ως που το αβανς εφτασε τις 25-28 μοιρες και η αποδοση εφτασε στα 528 αλογα και 50 κιλα ροπης με ιδια πιεση turbo. Ολες αυτες οι δοκιμες εδειξαν οτι δεν αρκει ενα καυσιμο που εχει περισοτερα οκτανια να μας αυξησει απο μονο του την αποδοση ενος κινητηρα χωρις να διορθωσουμε την προπορια της αναφλεξης...

Συνεχιζω λοιπον στο θεμα του lpg και εχοντας το παραπανω παραδειγμα στο μυαλο μου πραγματοποιησα πολλες δοκιμες στο προσωπικο μου αυτοκινητο ενα seat ibiza 1,4 8v me 60 ιππους με συστημα easy fast lovato. Μετρησεις στο δυναμομετρο εδειξαν 62 αλογα και 12 κιλα ροπης με βενζινη και με lpg 59 αλογα και 11,9 κιλα ροπης. Λογο του οτι ο συγκεκριμενος κινητηρας του seat εχει ντιστριμπιτερ και μπορει ευκολα κανεις να μεταβαλει το αβανς σε ολο το φασμα ευκολα γυριζοντας το ντιστριμπιτερ, αυξησα το αβανς κατα 6-7 μοιρες περιπου και ξαναμετρησα. Οι μετρησεις τωρα με βενζινη ηταν 58 αλογα και 11 κιλα ροπης και με lpg 62,5 αλογα και 12,4 ροπη!!! Ημουν σιγουρος για αυτο το αποτελεσμα γνωριζοντας τον ρολο που παιζουν τα οκτανια σε ενα καυσιμο. Η χαμηλοτερη θερμικη αποδοση του lpg σε σχεση με την βενζινη ειναι χαμηλοτερη αλλα η μεγαλυτερη αντικροτικότητα του lpg ειναι ενα χαρακτηριστικο που κανει αυτο το καυσιμο να αποδιδει με υγειη καυση στον κινητηρα μας.
Επειδη δεν ηθελα να μεινω μονο εκει και το το αυτοκινητο ηταν πειραματοζωο ελυσα την κυλινδροκεφαλη και τοποθετησα μια λεπτοτερη φλατζα για αυξηση συμπιεσης και επανελαβα τις μετρησεις ξανα. Μετα απο αρκετες ρυθμισεις της αναφλεξης προσπαθωντας για την μεγιστη αποδοση με υγραεριο οι μετρησεις εδειξαν 65 αλογα και 13 κιλα ροπης με lpg!! και 55 αλογα με βενζινη..Πλεον το αυτοκινητο εχει αισθητη διαφορα αφου εχει πολυ βελτιωμενη ροπη στις χαμηλομεσαιες με αποτελεσμα η καταναλωση του lpg να εχει μειωθει αισθητα! Μερωντας τα χιλιομετρα με οικονομικη οδηγηση με lpg και χωρις τις ρυθμισεις και την αλαγη της φλατζας κεφαλης με 42 λιτρα lpg ειχα αυτονομια 500-520 χιλιομετρα. Μετα τις επεμβασεις με τα ιδια λιτρα εχω 550+ χιλιομετρα ευκολα με την καταναλωση σε λιτρα να ειναι ιδια περιπου με της βενζινης. Τα αποτελεσματα δειχνουν οτι το lpg δεν μπορει απο μονο του να αποδωσει αν εμεις δεν ασχοληθουμε λιγο με τις ρυθμισεις του αβανς και γιατι οχι της συμπιεσης του κινητηρα! Βεβαια υπαρχουν και μειονεκτηματα διοτι ο κινητηρας πλεον κινδυνευει απο προαναφλεξεις οταν το γυρισουμε στην βενζινη..Δοκιμαστε λοιπον να ασχοληθητε με τις ρυθμισεις στα δικα σας υγραεριοκινητα και θα δειτε τις διαφορες σε αποδοση και οικονομια να σας εκπλησουν!
electronics
 
Δημοσιευσεις: 10
Εγγραφή: Πέμ 19 Απρ, 2012 23:55

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό stargazer » Σάβ 21 Απρ, 2012 12:50

Καλημέρα φίλε μου,
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λες , το αυτοκίνητο μου αποδίδει 60 άλογα επίσημα από 1149 ΚΕ και το σύστημα είναι lovato μάλλον σαν το δικό σου.
Προχθές παρέλαβα καλώδιο σύνδεσης και πειραματίστηκα λίγο έκανα autocalibration αλλά δεν μπόρεσα να κάνω και πολλά γιατί το software της εταιρίας δεν με ικανοποίησε :( Θέλω να κάνω ρυθμίσεις έτσι ώστε να ρίξω την κατανάλωση γιατί 8.6-8.9 με πολύ οικονομική οδήγηση είναι πολλά για το αυτοκίνητο μου... Τώρα αυτό που πρόσεξα είναι ότι έχω στο ρελαντί 4,2-4,7 ms στα μπεκάκια πράγμα που σημαίνει πρόβλημα με τον αισθητήρα λ? Δώσε τα φώτα σου γιατί δεν βγάζω άκρη , α να σου πω ότι ο μόνος εξοπλισμός που έχω είναι ένα καλώδιο ELM327 και ένα car pc όπου είναι και συνδεδεμένα όλα μπορώ να κάνω κάτι με αυτά;
Δείτε τις μετατροπές μου για οικονομία:
http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log. ... cleid=6595
stargazer
 
Δημοσιευσεις: 121
Εγγραφή: Δευτ 16 Ιαν, 2012 21:09

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό chrisd » Σάβ 21 Απρ, 2012 13:16

Πολυ καλη δουλεια.
Πραγματι το θεμα αβανς στο υγραεριο μου το ειχε πει και ο Μπιρμπος αρκετους μηνες πριν το ειχα γραψει και εδω.το υγραεριο σαν καυσιμο δουλευει πολυ καλυτερα απο την βενζινη αν αυξησουμε το αβανς αλλα αυτο παλι ειναι ενα αλλο θεμα.Αν φορας Denso εγκεφαλο που ειναι κλειδωμενος τι κανεις βαζεις παραλληλο αρα και αλλα λεφτα?
Εκτος και αν πας σε αγραφο που θα χρειαστεις αρκετες χιλιαδες ευρω για να δεις αυτα που θες.
Corolla G6 1.8 153ps
Με σχεδον 150.000χλμ.Θελω να καψω βαλβιδες αλλα το ICOM δεν με αφηνει.......
chrisd
 
Δημοσιευσεις: 392
Εγγραφή: Δευτ 18 Απρ, 2011 17:44

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό taxtsom » Σάβ 21 Απρ, 2012 17:45

μΠΡΆΒΟ ΡΕ Θηβα :thumbup: Εισαι φοβερός!
Αποδεικνυεις εμπρακτα οτι με μια μικρη αυξηση του αβανς μπορεί κανείς να εκμεταλλευτει στο επακρο τα υψηλα οκτανια του LPG αλλα και της 100αρας βενζινης....για καθαροτερη και δυνατοτερη καυση!!! Πώς μπορουμε ομως εμεις οι κοινοι θνητοι με τους "κλειδωμενους" εγκεφαλους γενιας μετα το 2000 να αυξησουμε αβανς? :-? πχ σε renault clio 2004?
ΒΜW 316 ti Compact LPG by Alfa Gas
taxtsom
 
Δημοσιευσεις: 260
Εγγραφή: Πέμ 12 Ιαν, 2012 18:29

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό fokion » Σάβ 21 Απρ, 2012 18:46

πειραζεις τις τρυπες στις βιδες στερεωσης του αισθητηρα στον εκεντροφορο.... ;) ;)
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 100.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2252
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό chrisd » Σάβ 21 Απρ, 2012 19:48

αυτό πως το κανείς με τις τρύπες δηλαδή?
Corolla G6 1.8 153ps
Με σχεδον 150.000χλμ.Θελω να καψω βαλβιδες αλλα το ICOM δεν με αφηνει.......
chrisd
 
Δημοσιευσεις: 392
Εγγραφή: Δευτ 18 Απρ, 2011 17:44

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό fokion » Σάβ 21 Απρ, 2012 20:17

μεγαλωνοντας τες ωστε να στριψει ο αισθητηρας

Εικόνα
Εδω κανονικές

ορεξη και φαντασια να εχεις...

κι εχει ενα καλο και καλα δυο κακα
το καλο ανεβαζεις το μεγιστο οριο του αβανς

τα κακα
ολη η καμπυλη ανεβαινει ισοποσα
εχεις ανεβασει ΚΑΙ το κατω οριο με συνεπεια αν για οποιοδηποτε λογο ο εγκεφαλος πρεπει να "κοψει" πχ καυσονας + κακο καυσιμο τελος παντων γιατι βαρανε πειρακια, ΔΕΝ μπορει να κατεβει οσο θα ηθελε..
γιατι στα ενδιαμεσα η καμπυλη προσαρμοζεται αναλλογως τι "λεει" ο knock sensor" δε μπορει να πεις οτιανεβαινει ισοποσα

μη ξεχναμε οτι ο εγκεφαλος δινει την μεγιστη προπορεια που εχει στους χαρτες του οσο ΔΕΝ "απανταει" ο αισθητηρας για τα πειρακια. Κι εμεις τον ξεγελαμε.
Αν πχ η μεριστη προπορεια του ειναι πες 10 μοιρες, αυτος δινει 10 μοιρες μεν ΑΛΛΑ εμεις πρακτικά το εχουμε παει στις 5..(

το ιδιο βεβαια εχουμε κανει και "κατω".
ο κινητηρας το στελνει στις 20 για να προστατευτει απο τα τυχόν πειρακια αλλα και παλι πρακτικα ΔΕΝ κατεβαινει τοσο... και μενει στις 15..

μπακαλικος τροπος προφανως. ο καλυτερος ειναι μεσω προγραμματος
poor man's mod :)
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 100.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2252
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό electronics » Σάβ 21 Απρ, 2012 20:52

fokion έγραψε:μεγαλωνοντας τες ωστε να στριψει ο αισθητηρας

Εικόνα
Εδω κανονικές

ορεξη και φαντασια να εχεις...

κι εχει ενα καλο και καλα δυο κακα
το καλο ανεβαζεις το μεγιστο οριο του αβανς

τα κακα
ολη η καμπυλη ανεβαινει ισοποσα
εχεις ανεβασει ΚΑΙ το κατω οριο με συνεπεια αν για οποιοδηποτε λογο ο εγκεφαλος πρεπει να "κοψει" πχ καυσονας + κακο καυσιμο τελος παντων γιατι βαρανε πειρακια, ΔΕΝ μπορει να κατεβει οσο θα ηθελε..
γιατι στα ενδιαμεσα η καμπυλη προσαρμοζεται αναλλογως τι "λεει" ο knock sensor" δε μπορει να πεις οτιανεβαινει ισοποσα

μη ξεχναμε οτι ο εγκεφαλος δινει την μεγιστη προπορεια που εχει στους χαρτες του οσο ΔΕΝ "απανταει" ο αισθητηρας για τα πειρακια. Κι εμεις τον ξεγελαμε.
Αν πχ η μεριστη προπορεια του ειναι πες 10 μοιρες, αυτος δινει 10 μοιρες μεν ΑΛΛΑ εμεις πρακτικά το εχουμε παει στις 5..(

το ιδιο βεβαια εχουμε κανει και "κατω".
ο κινητηρας το στελνει στις 20 για να προστατευτει απο τα τυχόν πειρακια αλλα και παλι πρακτικα ΔΕΝ κατεβαινει τοσο... και μενει στις 15..

μπακαλικος τροπος προφανως. ο καλυτερος ειναι μεσω προγραμματος
poor man's mod :)

Δυστυχως οι περισσοτεροι αισθητηρες στροφαλου δεν εχουν αυτην την σχεδιαση(της φωτο) και δεν ειναι καθολου ευκολο να γινει κατι τετοιο αλλα και να γινοταν το μονο σιγουρο ειναι οτι το περιθωριο της αυξησης ειναι πολυ μικρο μονο απο λιγο μεγαλυτερες τρυπες λογο του οτι ο κυκλος του δισκου ειναι μεγαλος..Επισης το μονο σιγουρο ειναι οτι ανοιγοντας τις τρυπες θα χασουμε αμεσως το λεπτο διακενο που υπαρχει μεταξυ αισθητηρα και δισκου και δεν θα μπορουμε να το κεντραρουμε. Ενας τροπος να γινει μια αισθητη αυξηση του αβανς ειναι κοροιδευοντας τον αισθητηρα θερμοκρασιας ψυκτικου υγρου. Ολα τα συγχρονα αυτοκινητα (μετα το 2001-2002) εχουν πολλους παρεμφερεις χαρτες γυρω απο τους κυριους χαρτες ψεκασμου και αναφλεξης οι οποιοι κανονιζουν το αβανς και το καυσιμο μειωνοντας το η αυξανοντας το χ% ολου του κυριου χαρτη.1ος ειναι ο χαρτης θερμοκρασιας ψυκτικου υγρου ο οποιος αυξανει κατα πολυ αβανς και καυσιμο οταν ο κινητηρας ειναι κρυος. 2ος ειναι ο χαρτης θερμοκρασιας εισερχομενου αερα ο οποιος αυξανει η μειωνει το αβανς αντιστοιχα. 3ος ο χαρτης ερμοκρασιας καυσαεριων στα πιο συγχρονα αυτοκινητα. Ειναι ευκολο για μενα να κοροιδεψω τον αισθητηρα ψυκτικου υγρου διαβαζοντας την ωμικη αντισταση που εχει οταν βρισκεται σε θερμοκρασια 10 κελσιου ας πουμε και με εναν απλο ρελε διακοπτω το κυκλωμα του οταν μπει σε λειτουργεια το υγραεριο και με την δευτερη επαφη του ρελε δινω στον εγκεφαλο την ωμικη αντισταση που αντιστοιχουσε στους 10 κελσιου εχοντας επιλεξει αντιστοιχη αντισταση που ταιριαζει στο νουμερο που διαβασα πριν. Με αλλα λογια τον κοροιδευω ευκολα και εχω αμεση αυξηση του αβανς σε ποσοστο 15% περιπου. Το μειονεκτημα ειναι οτι πολλοι συγχρονοι εγκεφαλοι ψεκασμου χρειαζονται αυτον τον αισθητηρα για να ενεργοποιησουν το βεντιλατερ ψυξης του ψυγειου το οποιο δεν θα ενεργοποιηθει ποτε αν εγω το κοροιδευω δινοντας του λανθασμενες ενδειξεις θερμοκρασιας. Μπορω να κοροιδεψω τον αισθητηρα του αερα ομως χωρις προβλημα αλλα με μικροτερες αυξησεις του αβανς.
electronics
 
Δημοσιευσεις: 10
Εγγραφή: Πέμ 19 Απρ, 2012 23:55

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό fokion » Σάβ 21 Απρ, 2012 21:10

να ξεκαθαρισω κατι
ξερω ΠΟΛΥ καλα το αυτοκινητο μου αλλα δεν ειμαι συνεργειο να ξερω για αλλα.

στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ λοιπον που ειναι ΧΩΝΕΥΤΟ σε ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ τρυπα κι ετσι δεν εχουμε θεμα κεντραρισματος, ΔΕΝ χαλασαμε τις τρυπες αλλα περασαμε φρεζατες με παξιμαδι, πηραμε μια τεραστια ροδελα την ανοιξαμε καταλληλως να περασει στην τρυπα στο κεντρο ο αισθητηρας ( το πισω μερος του ) και τον βιδωσαμε πανω στη ροδελα σταθερα.

στη ροδελα τωρα ανοιξαμε τις οβαλ τρυπες που πιανουν στο μπλοκ.
Δηλ σφιγγοντας την ροδελα "πατικωνουμε" το αισθητηρα για να καταλαβετε.

το να πειραξεις τον αισθητηρα θερμοκρασιας νερου στο δικο μου αυτοκινητο ( το ξαναλεω ) δε συμφαιρει γιατι επειρεαζει ΚΑΙ το χρονο ψεκασμου καυσιμου ΠΟΛΥ κι ετσι ανεβαζει την καταναλωση το βαντιλατερ μου ετσι κι αλλιως ειναι μετατροπή απο υδραργυρικό σε ηλεκτρικό οπου τα παντα ειναι ανεξαρτητα και δε με καιει αυτο

Ως OBD1 το δικό μου ΔΕΝ εχει αισθητηρα θερμοκρασίας εισερχόμενου αερα, αν και στα απο 98 και μετα ειχε και μαλιστα καποιοι εξυπνοι πουλαγαν και καλα κιτ που ηταν.... μια αντιστασουλα των 50 λεπτων για καμια 20αρια ευρω..

θεωρητικά μιλοντας η ιδανικη λυση ειναι ενας εγκεφαλος με δυνατοτητα διπλών χαρτων ( οπως ο megasquirt αν δεν κανω λαθος που τον γλυκοκοιταζα καποτε..) και με το trigger που δεχεται να κανει αλλαγή σετ χαρτων και αναφλεξης και καυσιμου..

πλακα πλακα πιστευω οτι η ( πραγματικα ) επομενη γενια υγραερίου, ο εγκεφαλος της θα ελεγχει ΚΑΙ την αναφλεξη πλεον...
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 100.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2252
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: LPG ρυθμισεις για αποδοση,οικονομια

Δημοσίευσηαπό fokion » Σάβ 21 Απρ, 2012 21:29

Και κατι συμαντικό

οποιος γλυκοκοιταξει αυτη τη πατεντα το κανει με δικη του ευθυνη ετσι????

να εξηγουμαστε :) :) :) :) :)
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 100.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2252
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 53 επισκέπτες