Εγκαθιστωντας ενα συστημα lpg στο αυτοκινητο μας πολλοι θα δουμε τα πλενονεκτηματα και τα μειονεκτηματα στην αποδοση και καταναλωση σε σχεση με την βενζινη. Προσωπικα εχω κανει καποιες μετρησεις και ρυθμισεις κατω απο πολλες συνθηκες με lpg και βανζινη που θα βοηθησουν πολλους ανησυχους να βελτιωσουν την αποδοση και την οικονομια καυσιμου. Τις προαλλες ασχοληθηκα με ενα βελτιωμενο αυτοκινητο το οποιο καιει βενζινη και αποδιδει 480 αλογα απο 1600 κυβικα. Στο δυναμομετρο λοιπον μετρησαμε 480 αλογα και 48 κιλα ροπη σε πιεση turbo 2bar με τις μοιρες του αβανς να βρισκονται στις 17-22 προπορευομενες σχεδον και αμολυβδη βενζινη των 100 οκτανιων.Το αβανς και η πιεση του turbo(2bar) ηταν οριακο και μετα απο το τελος του προγραμματισμου φανηκε οτι δεν μπορουν να ανεβουν αλλο οπως και η αποδοση του κινητηρα λογο της προαναφλεξης που περιοριζε την ιπποδυναμη στα 480-485 αλογα. Εχοντας στην κατοχη μας 20 λιτρα αγωνιστικης βενζινης αλλαξαμε την super αμολυβδη και στην θεση της βαλαμε την αγωνιστικη βενζινη η οποια ειναι 110+ οκτανιων (τιμη που ταιριαζει πολυ στο lpg) και επαναλαβαμε τις μετρησεις. Με τις ρυθμισεις πιεσης turbo,προποριας αναφλεξης και εγχυσης να ειναι οι ιδιες οπως της τελευταιας μετρησης επαναλαβαμε μια μετρηση στο δυναμομετρο. 488,4 αλογα με 48,4 κιλα ροπη επισης. Αυτο που διαπιστωσαμε ειναι οτι η αγωνιστικη βενζινη δεν ειχε τιποτα παραπανω να προσφερει σε θερμικη αποδοση σε σχεση με την super αμολυβδη των εκατω οκτανιων και γιαυτο τα νουμερα παρεμειναν ιδια.Η επομενη ρυθμιση λοιπον ηταν η αυξηση της προπορειας αναφλεξης (αβανς) και η επαναμετρηση. Αυξανω λοιπον το αβανς απο τις 17-22 στις 20-25 περιπου και μετρουμε παλι. 510 αλογα και 49,3 κιλα ροπη και συνεχιζω την αυξηση ως που το αβανς εφτασε τις 25-28 μοιρες και η αποδοση εφτασε στα 528 αλογα και 50 κιλα ροπης με ιδια πιεση turbo. Ολες αυτες οι δοκιμες εδειξαν οτι δεν αρκει ενα καυσιμο που εχει περισοτερα οκτανια να μας αυξησει απο μονο του την αποδοση ενος κινητηρα χωρις να διορθωσουμε την προπορια της αναφλεξης...
Συνεχιζω λοιπον στο θεμα του lpg και εχοντας το παραπανω παραδειγμα στο μυαλο μου πραγματοποιησα πολλες δοκιμες στο προσωπικο μου αυτοκινητο ενα seat ibiza 1,4 8v me 60 ιππους με συστημα easy fast lovato. Μετρησεις στο δυναμομετρο εδειξαν 62 αλογα και 12 κιλα ροπης με βενζινη και με lpg 59 αλογα και 11,9 κιλα ροπης. Λογο του οτι ο συγκεκριμενος κινητηρας του seat εχει ντιστριμπιτερ και μπορει ευκολα κανεις να μεταβαλει το αβανς σε ολο το φασμα ευκολα γυριζοντας το ντιστριμπιτερ, αυξησα το αβανς κατα 6-7 μοιρες περιπου και ξαναμετρησα. Οι μετρησεις τωρα με βενζινη ηταν 58 αλογα και 11 κιλα ροπης και με lpg 62,5 αλογα και 12,4 ροπη!!! Ημουν σιγουρος για αυτο το αποτελεσμα γνωριζοντας τον ρολο που παιζουν τα οκτανια σε ενα καυσιμο. Η χαμηλοτερη θερμικη αποδοση του lpg σε σχεση με την βενζινη ειναι χαμηλοτερη αλλα η μεγαλυτερη αντικροτικότητα του lpg ειναι ενα χαρακτηριστικο που κανει αυτο το καυσιμο να αποδιδει με υγειη καυση στον κινητηρα μας.
Επειδη δεν ηθελα να μεινω μονο εκει και το το αυτοκινητο ηταν πειραματοζωο ελυσα την κυλινδροκεφαλη και τοποθετησα μια λεπτοτερη φλατζα για αυξηση συμπιεσης και επανελαβα τις μετρησεις ξανα. Μετα απο αρκετες ρυθμισεις της αναφλεξης προσπαθωντας για την μεγιστη αποδοση με υγραεριο οι μετρησεις εδειξαν 65 αλογα και 13 κιλα ροπης με lpg!! και 55 αλογα με βενζινη..Πλεον το αυτοκινητο εχει αισθητη διαφορα αφου εχει πολυ βελτιωμενη ροπη στις χαμηλομεσαιες με αποτελεσμα η καταναλωση του lpg να εχει μειωθει αισθητα! Μερωντας τα χιλιομετρα με οικονομικη οδηγηση με lpg και χωρις τις ρυθμισεις και την αλαγη της φλατζας κεφαλης με 42 λιτρα lpg ειχα αυτονομια 500-520 χιλιομετρα. Μετα τις επεμβασεις με τα ιδια λιτρα εχω 550+ χιλιομετρα ευκολα με την καταναλωση σε λιτρα να ειναι ιδια περιπου με της βενζινης. Τα αποτελεσματα δειχνουν οτι το lpg δεν μπορει απο μονο του να αποδωσει αν εμεις δεν ασχοληθουμε λιγο με τις ρυθμισεις του αβανς και γιατι οχι της συμπιεσης του κινητηρα! Βεβαια υπαρχουν και μειονεκτηματα διοτι ο κινητηρας πλεον κινδυνευει απο προαναφλεξεις οταν το γυρισουμε στην βενζινη..Δοκιμαστε λοιπον να ασχοληθητε με τις ρυθμισεις στα δικα σας υγραεριοκινητα και θα δειτε τις διαφορες σε αποδοση και οικονομια να σας εκπλησουν!