Πρόσφατα και συγκεκριμένα πριν από 6 μήνες απέκτησα ένα PEUGEOT 206 1.4 16V (KFU) 90HP mod. 2004 με 48.000Km σε άριστη κατάσταση από μία ηλικιωμένη κυρία για την γυναίκα μου καθώς ήταν ομολογουμένως ευκαιρία.
Πριν από 1 μήνα λοιπόν αποφάσισα λοιπόν να μπω και γω στην παρέα των υγραεριοκίνητων καθώς ήξερα από πρώτο χέρι την οικονομία στα καύσιμα. και ο πατέρας μου FOCUS 1.4 2010 65.000km με υγραέριο και ο κουμπάρος μου ALFA 156 1.6 2001 110.000Km με υγραέριο και ο θείος μου με MERCEDES B 1.7 2008 30.000Km με υγραέριο μου εγγυούνται την οικονομία.
Ύστερα από 2-3 τηλεφωνήματα στους παραπάνω μάστορες-εγκαταστάτες ο πιο οικονομικός και "φίλος" ήταν ο μάστορας του κουμπάρου μου που θα μου έβαζε το ίδιο σύστημα , δηλ N.I.G.S.
Μετά από 2 μέρες που του πήρε η εγκατάσταση και η ρύθμιση πήρα το αυτοκίνητο. Για αρχή ακόμα και οι πεζοί καταλάβαιναν πότε έμπαινε το υγραέριο από το κόμπιασμα του κινητήρα και το κλώτσημα. Εντάξει λέω δεν πειράζει μια φορά θα γίνεται κάθε φορά που παίρνω το αυτοκίνητο. Σταματάω σε φανάρι, ρελαντί παλαβό από 300 έως 900 rpm και το αυτοκίνητο χαροπαλεύει. Αν δε έκανες να στρίψεις το τιμόνι ή να βάλεις A/C ο κινητήρας απλά πέθαινε.
το πάω στο φίλο-μάστορα το κρατάει για άλλη μια μέρα και μου το δίνει έτοιμο υποτίθεται-Βρώμικη πεταλούδα το πόρισμα. Βελτιώθηκε το ρελαντί(όχι τέλεια) αλλά στο νεκρό και εκκίνηση Ac ή στρίψιμο το τιμόνι έσβηνε ο κινητήρας.Όλα αυτά στο υγραέριο μόνο. Βενζίνη όλα κανονικά.
Το ξαναπάω στο φίλο-μάστορα και το κρατάει για 10 μέρες για να το ρυθμίσει!!!!! Με παίρνει τηλ όλο χαρά και μου λέει έτοιμο έλα να το πάρεις. τον ευχαριστώ για τον κόπο του παίρνω το αυτοκίνητο και φεύγω. Στο πρώτο φανάρι που σταματάω προς έκπληξη μου δεν γκρινιάζει καθόλου. στρίβω το τιμόνι στο ρελαντί βάζω A/C κάνει λίγα ανεβοκατεβασματα στροφών αλλά το κρατάει. Ευτυχώς ξεμπέρδεψα το έφτιαξε λέω από μέσα μου. Και χωρίς υπερβολές στο δεύτερο φανάρι πατάω φρένο βάζω νεκρό και ο κινητήρας πεθαίνει πάλι. Αναστροφή επιτόπου και με το που με βλέπει μου λέει "Άκου μου λέει να δεις τι θα κάνουμε, θα το βγάλω και θα σου δώσω τα χρήματα σου πίσω." Δώσαμε τα χέρια και κανόνισαμε να φύγει το σύστημα πάνω από το αυτοκίνητο.
Εκ των υστέρων και με πολύ διάβασμα και από το φόρουμ απέκτησα κάποιες βασικές γνώσεις στα συστήματα υγραεριοκίνησης. Ο τύπος μου είχε βάλει μπεκιέρα με ηλεκτροβαλβίδες ανάποδα λόγω χώρου στην εισαγωγή και τα σωληνάκια ήταν ανομοιόμορφα και αρκετά μακριά.
θέλω όμως να βάλω ένα σωστό σύστημα και για αυτό θα ήθελα τις προτάσεις σας. Ειδικά αυτών που έχουν ίδιο κινητήρα με μένα. Θα με ενδιέφερε ίσως περισσότερο ένα σύστημα μικτού καυσίμου υγραερίου βενζίνης και για αυτό κλείνω προς το STAG που είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο αν δεν κάνω λάθος.
παρακαλώ για τις απόψεις σας.