Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Δημοσίευσηαπό georgioskchasiotis » Δευτ 18 Ιούλ, 2016 21:41

Γράφει κάποιος... είναι πολύ φτωχό το μίγμα και ότι πρέπει να σου καίει +20% (ή +120%) αλλιώς θα σου κάψει βαλβίδες !!
Απαντώ γενικώς με τα παρακάτω, σε συμφορουμίτες που δεν έχουν γνώσεις μηχανικού η Μηχανολογίας :)
....και υποθέτω ότι ο μάστορας δεν έκανε του κεφαλιού του και εσείς δεν το παίζετε Νίκι Λάουντα !! :lol:
ΕΑΝ ΖΗΤΆΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΣΤΟΡΑ ΝΑ ΤΟΥ "ΔΩΣΕΙ" ΤΟ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΆΝΩ.. ΙΣΧΥΕΙ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΟΤΙ...
ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ (ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΑ) !!


Γιατί να πάρω βαλβίδες απο φτωχό μίγμα (που λές) απο την στιγμή που ο "δίδυμος" εγκέφαλος έχει αντιγράψει τον εργοστασιακό και όλη η χαρτογράφηση είναι πιστό αντίγραφο της εργοστασιακής;;;
Δηλαδή ο μάστορας έκανε σωστά την δουλειά του και δεν είναι άσχετος ή δεν το έπαιξε εν αγνοία σου, πουσαδώρος !!

Εάν τόκανε σωστά, ούτε υπερθέρμανση θα υπάρχει ή ούτε πειράκια (προανάφλεξη) να χτυπάνε ή backfire (τουφεκιά στην εξάτμιση) ή ότιδήποτε άλλο περίεργο.... δεν θα συμβεί !!
Υπόψιν ...υπάρχει ήδη και η λαδιέρα για τις βαλβίδες εισαγωγής, που καλό κάνει ...και κακό δεν κάνει !!
(και την βάζουμε διότι... αφού δεν περνάει βανζίνη να τις "λιπαίνει/δροσίζει" τότε λιπαίνονται απο τις αναθυμιάσεις και την περιστασιακή σταγονο-λίπανση απο την λαδιέρα, επομένως, εάν οι βαλβίδες μας δεν είναι απο "χαλβά" και εφόσον δεν γκαζάρουμε στα κόκκινα, τότε δεν υπάρχει λόγος να καούν (ίσως κιόλας, αλλά μόνο μετά απο πολλά-πάρα πολλά ΚΜ) !!

Πάμε τώρα στην κατανάλωση:
Αφού η εντός πόλεως κατανάλωση είναι φυσιολογική (όπως με την βενζίνη), αλλά και η εκτός πόλεως πάνω απο 100ΚΜ/h, πάλι θα είναι σύμφωνη με την εργοστασιακή χαρτογράφηση, τότε γιατί να καίς περισσότερο αέριο;;
Περισσότερο αέριο σημαίνει ότι και με την περισσότερη βενζίνη !! Αύξηση θερμοκρασιών !!!

Και για να μαθαίνετε.... απο φτωχό μίγμα ( ή λάθος μπουζί ) μπορεί να πάρεις τρύπιο πιστόνι (λιωμένο έμβολο απο πολλές προαναφλέξεις-πειράκια)... μα ποτέ όμως καμμένη βαλβίδα !!
Καμμένη βαλβίδα (της εξαγωγής μόνο, ποτέ της εισαγωγής) θα πάρεις απο εξασθενημένα ελατήρια βαλβίδων ή από αρύθμιστες βαλβίδες εξαγωγής, σε συνδυασμό με συνεχώς πολλές στροφές και μεγάλες θερμοκρασίες και πολλά ζόρια της μηχανής.
Εάν όμως έχετε υδραυλικές βαλβίδες, τότε εξαφανίζονται 2 παράγοντες κινδύνου (εξασθενημένα ελατήρια βαλβίδων ή αρύθμιστες)
Επομένως τέτοιες βλάβες είναι πράγμα απίθανο για οδηγό (που δεν είναι ραλλίστας κατά συρροή) που προσέχει τον κινητήρα του και είναι έμπειρος !!

>> ΓΙΑΥΤΌ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΣΩΣΤΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠIΟ ΦΘΗΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ LGP !! <<

ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ: ΜΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΤΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ή ΚΑΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟ-ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
Peugeot 406 1800cc (LFY engine) 16V του 2000 - Lovato Easy FAST SMART (+ λαδιέρα για σιγουριά)
Άβαταρ μέλους
georgioskchasiotis
 
Δημοσιευσεις: 18
Εγγραφή: Τρί 19 Ιαν, 2016 21:11

Re: LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Δημοσίευσηαπό viallesi » Δευτ 18 Ιούλ, 2016 21:57

Τα τεχνικά εγχειρίδια της Vialle μιλάνε ξεκάθαρα για 20% αύξηση κατανάλωσης σε σχέση με την βενζίνη. Ο λόγος απλός. Με απλά λόγια το υγραέριο δεν έχει την ίδια δύναμη σε σχέση με την βενζίνη. Για αν αποδώσει το ίδιο απαιτεί περισσότερο καύσιμο.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την Vialle:
Fuel consumption
As LPG gas has a lower energy value than petrol, the fuel consumption when using LPG will be approximately 20% higher than when you are driving on petrol. Ultimately, the extra consumption depends on LPG-mix you have refuelled with.

Επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την καύση του υγραερίου και το timing advance μπορείς να βρεις στο παρακάτω link.
http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm
viallesi
 
Δημοσιευσεις: 452
Εγγραφή: Τετ 04 Μαρ, 2015 11:32

Re: LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Δημοσίευσηαπό hlias » Δευτ 18 Ιούλ, 2016 22:46

georgioskchasiotis έγραψε:Γράφει κάποιος... είναι πολύ φτωχό το μίγμα και ότι πρέπει να σου καίει +20% (ή +120%) αλλιώς θα σου κάψει βαλβίδες !!
Απαντώ γενικώς με τα παρακάτω, σε συμφορουμίτες που δεν έχουν γνώσεις μηχανικού η Μηχανολογίας :)
....και υποθέτω ότι ο μάστορας δεν έκανε του κεφαλιού του και εσείς δεν το παίζετε Νίκι Λάουντα !! :lol:
ΕΑΝ ΖΗΤΆΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΣΤΟΡΑ ΝΑ ΤΟΥ "ΔΩΣΕΙ" ΤΟ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΆΝΩ.. ΙΣΧΥΕΙ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΟΤΙ...
ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ (ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΑ) !!


Γιατί να πάρω βαλβίδες απο φτωχό μίγμα (που λές) απο την στιγμή που ο "δίδυμος" εγκέφαλος έχει αντιγράψει τον εργοστασιακό και όλη η χαρτογράφηση είναι πιστό αντίγραφο της εργοστασιακής;;;
Δηλαδή ο μάστορας έκανε σωστά την δουλειά του και δεν είναι άσχετος ή δεν το έπαιξε εν αγνοία σου, πουσαδώρος !!

Εάν τόκανε σωστά, ούτε υπερθέρμανση θα υπάρχει ή ούτε πειράκια (προανάφλεξη) να χτυπάνε ή backfire (τουφεκιά στην εξάτμιση) ή ότιδήποτε άλλο περίεργο.... δεν θα συμβεί !!
Υπόψιν ...υπάρχει ήδη και η λαδιέρα για τις βαλβίδες εισαγωγής, που καλό κάνει ...και κακό δεν κάνει !!
(και την βάζουμε διότι... αφού δεν περνάει βανζίνη να τις "λιπαίνει/δροσίζει" τότε λιπαίνονται απο τις αναθυμιάσεις και την περιστασιακή σταγονο-λίπανση απο την λαδιέρα, επομένως, εάν οι βαλβίδες μας δεν είναι απο "χαλβά" και εφόσον δεν γκαζάρουμε στα κόκκινα, τότε δεν υπάρχει λόγος να καούν (ίσως κιόλας, αλλά μόνο μετά απο πολλά-πάρα πολλά ΚΜ) !!

Πάμε τώρα στην κατανάλωση:
Αφού η εντός πόλεως κατανάλωση είναι φυσιολογική (όπως με την βενζίνη), αλλά και η εκτός πόλεως πάνω απο 100ΚΜ/h, πάλι θα είναι σύμφωνη με την εργοστασιακή χαρτογράφηση, τότε γιατί να καίς περισσότερο αέριο;;
Περισσότερο αέριο σημαίνει ότι και με την περισσότερη βενζίνη !! Αύξηση θερμοκρασιών !!!

Και για να μαθαίνετε.... απο φτωχό μίγμα ( ή λάθος μπουζί ) μπορεί να πάρεις τρύπιο πιστόνι (λιωμένο έμβολο απο πολλές προαναφλέξεις-πειράκια)... μα ποτέ όμως καμμένη βαλβίδα !!
Καμμένη βαλβίδα (της εξαγωγής μόνο, ποτέ της εισαγωγής) θα πάρεις απο εξασθενημένα ελατήρια βαλβίδων ή από αρύθμιστες βαλβίδες εξαγωγής, σε συνδυασμό με συνεχώς πολλές στροφές και μεγάλες θερμοκρασίες και πολλά ζόρια της μηχανής.
Εάν όμως έχετε υδραυλικές βαλβίδες, τότε εξαφανίζονται 2 παράγοντες κινδύνου (εξασθενημένα ελατήρια βαλβίδων ή αρύθμιστες)
Επομένως τέτοιες βλάβες είναι πράγμα απίθανο για οδηγό (που δεν είναι ραλλίστας κατά συρροή) που προσέχει τον κινητήρα του και είναι έμπειρος !!

>> ΓΙΑΥΤΌ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΣΩΣΤΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠIΟ ΦΘΗΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ LGP !! <<

ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ: ΜΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΤΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ή ΚΑΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟ-ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ





1. με το υγραεριο εχουμε μεγαλυτερη θερμοκρασια στον θαλαμο καυσεως λογο, α. μεγαλυτερου χρονου καυσεως του και β. λογο μη ιδανικου αβανς για το υγραεριο.
2. ο διδυμος εγκεφαλος πως αντεγραψε τον εργοστασιακο οταν ο χαρτης της βενζινης εχει διαγραμμα με 3 αξονες και αυτος του υγραεριου με 2?
3. μεγαλυτερες φθορες εχουμε απο φουλ φορτια παρα απο τις υψηλες στροφες.
4. και οι υδραυλικες βαλβιδες εχουν καποιο οριο για να αυτορυθμιστουν, απο εκει και πανω ειναι ακριβως το ιδιο με τις μηχανικες αρυθμιστες βαλβιδες.
5. απο πλουσιο μειγμα στην βενζινη εχουμε χαμηλοτερη θερμοκρασια, γιαυτο και στα φουλ φορτι και τις μεγιστες στροφες ο κατασκευαστης κανει περισσοτερο πλουσιο το μειγμα το οποιο μπορει να ξεπερασει και το 12/1.
6. βαλβιδες με φτωχο μειγμα αεριου παιρνεις στο χερι γιατι οταν εχει ανεβασει υψηλοτερη θερμοκρασια η εδρα και η βαλβιδα οταν ανοιγοκλεινει η βαλβιδα σφυριλατει την εδρα, το ασθενεστερο υλικο υποχωρει.
κριμα.
hlias
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2046
Εγγραφή: Παρ 25 Μάιος, 2012 23:38
Τοποθεσία: ανω γλυφαδα

Re: LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Δημοσίευσηαπό viallesi » Δευτ 18 Ιούλ, 2016 22:50

Αν και πιστεύω ότι σου απάντησε στα περισσότερα ο Ηλίας διάβασε άλλη μία ωραία απάντηση απο τους 4τροχούς που βοηθάει στο να κατανοήσεις την αύξηση της κατανάλωσης.

Το υγραεριο θερμοδυναμικα (στην ιδια μαζα δηλ βαρος) εχει μεγαλυτερη αποδοση απο την βενζινη.
Η διαφορα που φαινομενικα φαινεται οτι υπερτερει θερμοδυναμικα η βενζινη εγκειται στο οτι στο λιτρο η βενζινη με ειδικο βαρος κοντα στο 0.80 εχει πιο πολυ μαζα (βαρος) να καψει απο το υγραεριο που εχει ειδικο βαρος κοντα στο 0.57 .
Δηλαδη 1 λιτρο βενζινης εχει βαρος κοντα στα 800 γραμμαρια και ενα λιτρο υγραεριου εχει βαρος κοντα στα 570 γραμμαρια.
Ειναι αυτονοητο οτι το πιο πολυ βαρος θα εχει συνολικα πιο καλη αποδοση γιατι στην καυση μετραει η μαζα, αλλα λογω του οτι το υγραεριο εχει καλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση (συγκριτικα με την ιδια μαζα) η διαφορα για να εξισωθει η αποδοση μεταξυ βενζινης και υγραεριου ειναι περιπου στο 20% χονδρικα περισσοτερο υγραεριο σε σχεση με τη βενζινη. Αναλογικα θα επρεπε να χρειαζομασταν 40% περισσοτερο υγραεριο αλλα επειδη οπως ειπαμε ειναι θερμοδυναμικα καλυτερο το υγραεριο σε σχεση με τη βενζινη χρειαζομαστε 20% αν και αυτο αναλογα με την εγκατασταση μπορει να διακυμανθει και απο 15% (που θεωρειται και φτωχο στο οριο) αλλα και μεχρι 30% και ισως παραπανω σε συστηματα εργοστασιακα οπως το Picanto LPG.

Το 20% σε μη εργοστασιακα συστηματα ειναι μια μεση λογικη τιμη αυξησης καταναλωσης σε λιτρα απο βενζινη σε υγραεριο.

Πηγή:
http://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic. ... start=9645
viallesi
 
Δημοσιευσεις: 452
Εγγραφή: Τετ 04 Μαρ, 2015 11:32

Re: LPG και καμμένες βαλβίδες ή τρύπια πιστόνια

Δημοσίευσηαπό georgioskchasiotis » Πέμ 21 Ιούλ, 2016 11:15

Να τα διαβάσουν επίσης και όσοι θέλουν να μάθουν κάτι παραπάνω απο όσα ήδη γνωρίζουν, αυτά τα 2 αρχεία pdf που παραθέτω απο κάτω για διάβασμα (είναι αρκετά μεγάλα και με υπέρ πλήρη κάλυψη του θέματος ψεκασμός και λειτουργία με τα ηλεκτρονικά μέρη του βενζινοκινητήρα και τι ακριβώς κάνουν), αλλιώς θάπρεπε να απαντήσω με σεντόνια και δεν θα σπαταλήσω τόσο χρόνο ξαναγράφοντας ;)
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΌΝΤΑΣ ΤΟ ΛΙΝΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕΤΕ ΜΕ ΕΝΑ PDF READER π.χ. ADOBE ACROBAT
ΚΑΛΉ ΑΝΑΓΝΩΣΗ σίγουρα θα βρείτε όσα θέλατε να ξέρετε συγκεντρωμένα αλλά επιστημονικά (όχι άρτσι μπούρτζι και λουλάς)
https://drive.google.com/open?id=0By47nDOse6g2czFpY2dlcjVHQmM
και
https://drive.google.com/open?id=0By47nDOse6g2MEVFTFdfcVgtc00

Υ.Γ. Απαντώ πάντοτε ακλόπιστα κι ευγενικά χωρίς να προκαλώ κανέναν άλλον, αλλά απαντώ όμως ανάλογα, σε όποιον δεν σέβεται τον συνομιλητή του !!
Peugeot 406 1800cc (LFY engine) 16V του 2000 - Lovato Easy FAST SMART (+ λαδιέρα για σιγουριά)
Άβαταρ μέλους
georgioskchasiotis
 
Δημοσιευσεις: 18
Εγγραφή: Τρί 19 Ιαν, 2016 21:11


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 26 επισκέπτες