Η κύρια απορία που έχω είναι εξής:
Έστω ότι βάζουμε 5% προσθήκη βενζίνης (ταυτόχρονος ψεκασμός) σε χρόνους ανοίγματος πχ 4ms, που σημαίνει ότι το μπεκ της βενζίνης παίρνει εντολή για άνοιγμα 0,2ms.
Στην περίπτωση αυτή, επειδή τα 0,2ms είναι πολύ λίγα κατά τη γνώμη μου, έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε ή δεν προλαβαίνει να ρίξει τη σωστή ποσότητα βενζίνης;
Οπότε απλά χαλάμε την αναλογία καυσίμου αέρα και προσπαθεί ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου να διορθώσει τα πράγματα και έτσι να βλέπουμε άλλα fuel trims;
Δε θα έπρεπε να λαμβάνουμε υπόψη τον ελάχιστο χρόνο ανοίγματος των μπεκ της βενζίνης;
Θεωρώ ένα minimum 10% στα 8ms και πάνω είναι πιο ρεαλιστικό.
Μια 2η απορία:
Σε manual διαφόρων κατασκευαστών συστημάτων υγραερίου, κάποιοι αναφέρουν τον εμπλουτισμό (ταυτόχρονο ψεκασμό) για προστασία εδρών και βαλβίδων (πχ. Europegas)
και άλλοι το split fuel (ποσοστό κύκλων που θα ρίχνει μόνο βενζίνη, όχι ταυτόχρονα με υγραέριο) πχ. ΑΕΒ.
Στο AEB υπάρχει και δυνατότητα ταυτόχρονου ψεκασμού.
Τελικά τι είναι προτιμότερο από τα δύο;
Για την ιστορία, έχω Corolla 1.4 (4ΖΖ) του 2004 και λόγω των παραπάνω και μετά από πολλή σκέψη έχω βάλει
split fuel από τις 2200 σ.α.λ. και πάνω με ποσοστά από 5% μέχρι 10% ανάλογα με την πίεση του υγραερίου,
ταυτόχρονο ψεκασμό με ποσοστό από 10% στα 8ms και το οποίο αυξάνεται όσο ανεβαίνουν τα ms
και με αρκετό ποσοστό πάνω από τις 3500 και από τα 10ms και πάνω όπου μπαίνει σε open loop
και γύρισμα 100% βενζίνη από τις 4500 σ.α.λ. και πάνω (όπου δεν πάω σχεδόν ποτέ).
Επομένως κάτω από τις 2200 και με χρόνους κάτω από 9ms πάει μόνο με υγραέριο.
Θα ήθελα και μια γνώμη για τις ρυθμίσεις αυτές.
Η κατανάλωση μου κυμαίνεται στα περίπου 6,3lt/100km υγραέριο και 1,2 lt/100km βενζίνη. Τα περισσότερα χλμ είναι σε Εγνατία με ταχύτητες γύρω στα 110km/h (~3200 σ.α.λ.), συνήθως 4 άτομα και με τμήματα ανηφορικά, όπου τα πράγματα ζορίζουν αρκετά.
Τέλος, τo LTFT παίζει γύρω στα -3% με -4%. Εκεί ήταν και όταν δεν είχα το υγραέριο.