Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Επιλογή κιτ LPG & ρύθμιση AFR & advance στο μέγιστο φορτίο

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Επιλογή κιτ LPG & ρύθμιση AFR & advance στο μέγιστο φορτίο

Δημοσίευσηαπό Zyborg » Τρί 13 Δεκ, 2022 17:56

Καλησπέρα σας. Είμαι κάτοχος ενός Fiat Stilo 1.6 16v 2002 με 311χιλ χλμ. Επειδή είμαι σε αναζήτηση εγκαταστάτη για να βάλω υγραέριο η κουβέντα έχει πέσει στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η χαρτογράφηση του εγκεφάλου του υγραερίου. Καθώς κάνω αρκετά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες πάνω από 140kmh και επειδή η 5η ταχύτητα δεν είναι και πολύ μακριά (4000 στροφές για τα 145kmh) δεν θέλω και δεν έχει νόημα να πάω στη λύση του να γυρνάει βενζίνη.

Οι περισσότεροι εγκαταστάτες που ρώτησα μου είπαν ότι απλά παίρνουν από τον εγκέφαλο της βενζίνης το μίγμα που ζητάει και πάνε και βάζουν ένα +10% σε υγραέριο. Και ρωτάω εγώ τώρα: όταν είσαι με φουλ γκάζι και η βενζίνη δουλεύει πλούσιο μίγμα (με open loop) 12.5:1 ή και 11.5:1 ποιος είναι ο λόγος να ψεκάζει την ίδια και παραπάνω ποσότητα υγραερίου; Αφού το υγραέριο όταν ψεκάζεται σε αέρια μορφή ΔΕΝ ρίχνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων (όπως γίνεται με τη βενζίνη - google: phase change cooling effect). Δηλαδή ΚΑΙ πετάμε τσάμπα το υγρεαέριο ΚΑΙ ανεβάζουμε τις θερμοκρασίες.

Για το μίγμα που έχουμε στην Ελλάδα (αναλογία βουτανίου-προπανίου 70-30 χειμώνα και 80-20 καλοκαίρι) η στοιχειομετρική αναλογία (που αντιστοιχεί σε lambda 1.0) είναι περίπου 15.5:1. Στο γνωστό forum NefariousMotorsports ο prj αναφέρει ότι δεν έχει νόημα να πας σε πιο πλούσιο μίγμα από lambda = 0.90 (δηλ. 13.9:1) καθώς οι θερμοκρασίες καυσαερίων εκτοξεύονται. Ο ίδιος βέβαια αναφέρει ότι τα τουρμπάτα έχουν το πιο μεγάλο θέμα και σακατεύουν βαλβίδες και πολλαπλές εξαγωγής. Αναφορικά με το LPG στο πλήρες φορτίο ο ίδιος λέει ότι πας με βάση το Lean Best Torque (LBT) δηλ. βάζεις να ψεκάζει έως και 13.9:1 και μετά πειράζεις το αβάνς για να το φέρεις εκεί που έχει τη μεγαλύτερη ροπή. Έτσι, ανεξάρτητα εάν ζητάει ο εγκέφαλος της βενζίνης μίγμα με AFR 11.8:1 εσύ δεν δίνεις ΠΟΤΕ και για κανέναν λόγο μίγμα <13.9:1.

http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... ic=3369.15

Το ζήτημα τώρα είναι ότι θα πρέπει να επαναπρογραμματιστεί ο εγκέφαλος της βενζίνης για τα χαρακτηριστικά του LPG, ειδικά στις υψηλές στροφές που χρειάζεται λιγότερο αβάνς. Το θέμα είναι ότι αυτό δεν το κάνει κανείς. Παρακάτω έχω το λινκ από άλλο forum που δείχνει τη διαφορά στο αβάνς.

http://www.mbs.id.au/tuning/Tuning/LPG_tuning.htm

Ο ένας μάστορας μου είπε ότι πάμε με βάση το μίγμα που ζητάει ο εγκέφαλος της βενζίνης γιατί εάν πάμε και δώσουμε πιο φτωχό θα ανάβει το check engine για αισθητήρα λ.

Όποιος έχει βάλει υγραέριο και το έχει ρυθμίσει και για τα μεγάλα φορτία ας μου δώσει τα φώτα του. Και από εγκαταστάτες θα ήθελα να ακούσω εάν κάποιος έχει να σημειώσει κάτι ή εάν το σκεπτικό μου είναι λάθος. Το μοτέρ μου έχει χιλιόμετρα αλλά δουλεύει άψογα, δεν μπορώ να το ρισκάρω να το πάρω στο χέρι από κακή ρύθμιση. Ευχαριστώ.

ΥΓ. Είμαι μεταξύ του EuropeGas EG AVANCE 32 με μπεκ Hana Gold H2001 ή του Landirenzo EVO LPG με τα 1.9ohm μπεκ.
Άβαταρ μέλους
Zyborg
 
Δημοσιευσεις: 9
Εγγραφή: Παρ 03 Ιουν, 2022 18:45

Re: Επιλογή κιτ LPG & ρύθμιση AFR & advance στο μέγιστο φορτ

Δημοσίευσηαπό Zyborg » Τετ 14 Δεκ, 2022 00:36

Εντάξει όλα πένα οι εγκαταστάτες. Ένας ακόμα που πήρα το απόγευμα μου λέει να γυρίζει μόνο βενζίνη στις 3500 στροφές =)) =)) . Καλύτερα να το κάνω μετατροπή οινόπνευμα σαν τον Καλογεράκη να τελειώνουμε.
Άβαταρ μέλους
Zyborg
 
Δημοσιευσεις: 9
Εγγραφή: Παρ 03 Ιουν, 2022 18:45

Re: Επιλογή κιτ LPG & ρύθμιση AFR & advance στο μέγιστο φορτ

Δημοσίευσηαπό antonis132 » Τετ 14 Δεκ, 2022 12:40

Αφου εισαι ψαγμενος βαλε ενα οποιοδηποτε συστημα και ρυθμισε το οπως σου αρεσει
antonis132
 
Δημοσιευσεις: 436
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 14:34

Re: Επιλογή κιτ LPG & ρύθμιση AFR & advance στο μέγιστο φορτ

Δημοσίευσηαπό Zyborg » Τετ 14 Δεκ, 2022 20:21

Εσύ φίλε είσαι εγκαταστάτης; Αν ναι, μπορείς να μου πεις εάν υπάρχει κάτι λάθος σε αυτό που λέω; Καλώς ή κακώς οι κινητήρες εσωτερικής κάυσης ακολουθούν τους νόμους της Φυσικής. Δεν είναι λοιπόν τι πιστεύει ο καθένας αλλά εάν επαληθεύονται οι υποθέσεις από το πείραμα.
Άβαταρ μέλους
Zyborg
 
Δημοσιευσεις: 9
Εγγραφή: Παρ 03 Ιουν, 2022 18:45


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google Adsense [Bot] και 24 επισκέπτες