Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!



Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Δευτ 17 Οκτ, 2011 18:48

Παρατηρώντας οτι δεν υπαρχει θεμα που να συγκεντρωνει βασικες πληροφοριες γυρω απο το συστημα για οποιον θα ενδιαφερονταν και ειδικοτερα για νεα μελη αλλα ακομα και για παλαιοτερα που θα ηθελαν να ανατρεξουν σε αυτο, αποφάσισα να ανοιξω ενα.
Οι πηγες των ποστ που θα ανεβαζω ειναι απο εγχώρια φορουμ, αλλοδαπά αλλα και το δικο μας.
Οποια απο αυτα που θα ανεβασω δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα, θα παρακαλεσω για την διόρθωση σας.
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Δευτ 17 Οκτ, 2011 19:15

Αυτο το ποστ εχει παρθεί απο Αυσραλιανο φορουμ και εχει γινει μεταφραση(το κατα δύναμιν) στα γραφομενα εγκαταστατη που απαντα σε ερωτησεις χρηστων. Μερικες τις βρίσκω αρκετα ενδιαφερουσες.


1.Με Πόσα φίλτρα είναι εφοδιασμένο το σύστημα ICOM JTG;

3 συνολικά, 1 για την γραμμή πλήρωσης, ενα «εφ' ορου ζωης» φίλτρο στην αντλία και ξεχωριστά φίλτρα για κάθε μπεκ.(αυτο με τα φιλτρα σε καθε μπεκ πρωτη φορα το ακουω και γω. Ισως ετσι να το εγκαθιστούν στο Australia..?!?! )

2. Ποιο ειναι το μέγεθος των σωματιδίων που μπορει να κρατησει το φίλτρο;

Απ'οσο ξερω, περίπου 60 microns

3. Ποια είναι η σχέση μεταξύ πιέσεως της γραμμής τροφοδοσιας και τον όγκο καυσιμου(lpg)στη δεξαμενή, δηλαδή θα εχει πτώση η πίεσης στη γραμμή τροφοδοσιας,οταν ο όγκος του υγρού(καυσιμου) στη δεξαμενή μειώνεται.

Ναι, οταν η πίεση φθάσει τα 3 bar (+ / - 0,5), το σύστημα θα επανέλθει σε λειτουργία βενζίνης.

4. Όταν ο όγκος της δεξαμενής δειχνει το κόκκινο LED και οδηγουμε γρήγορα σε στροφές, μπορει να γυρισει σε βενζίνη ;

Θα γυρισει σε βενζίνη οταν οι τιμες πιεσης στην γραμμή τροφοδοσιας αλλα και της δεξαμενής πεσουν χαμηλα. Μια παροδικη κινηση μονο, συνηθως δεν παιζει ρολο.

5.Ποια είναι η ελάχιστη πίεση που απαιτείται για τα μπεκ να δουλευουν σωστά στο ρελαντί, κανονική οδήγηση και WOT(wide open throttle) τερμα γκαζι ;

3 bar + / - 0.5 είναι το απόλυτο ελάχιστο πριν από τη μετάβαση πίσω σε λειτουργία βενζίνης, κατά κανόνα, 5 bar

6. Ποια είναι η πραγματική πίεση που παρέχεται από την αντλία;

Έως και 6 bar + / -. 5 ανωτέρη πίεση δεξαμενής

7. Ποτε ο ρυθμιστής πίεσης μπαίνει στο παιχνίδι, στο WOT(wide open throttle) τερμα γκαζι μόνο; Πώς λειτουργεί ο ρυθμιστής;

Δεν τοποθετηται απαραίτητα σε κάθε όχημα, λειτουργεί ακριβώς όπως ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης.
Οταν η αναρροφηση μεγαλωσει, (υψηλες rpm ή μεγαλο φορτίο) η ροή στη γραμμή επιστροφής μειώνεται και αυξάνεται η πίεση

8. Μπορουν τα μπεκ του υγραερίου που έχουν βαθμονομηθεί σωστά, να ταιριάξει ο κυκλος λειτουργειας τους με το κύκλο λειτουργίας του προτύπου μπεκ βενζίνης και να απόδοσουν στα standarts αποδοσης, καυσαερίων κλπ που εχει ορισει το εργοστασιο ;

Ναι, όμως υπό αυτές τις συνθήκες, το υγραέριο και βενζίνη έχουν ελαφρώς διαφορετικά χαρακτηριστικά.

9. Αν οι καλιμπρατοροι αντιστοιχίζονται με τα μπεκ βενζίνης στο ρελαντί αλλα και πορεια, αυτο θα εξασφαλίσει ότι δεν θα υπαρξει προβλημα στο WOT(wide open throttle) τερμα γκαζι;

Στις περισσότερες περιπτώσεις απολύτως, υπό την προϋπόθεση ότι η πίεση στη σωλήνωση μπορεί να είναι αρκετά υψηλή και ο κύκλος φορτιου δεν θα φτασει το 100%

10. Ποια υλικα μπορουν να χαλασουν και να στείλουν AFR (air'fuel ratio) πλούσιο ή φτωχό;

Κανένα πραγματικά, το JTG σύστημα λαμβάνει εντολές της απευθείας από την υπάρχουσα ECU του αυτοκινήτου.
Ο εγκεφαλος του JTG (ICU) ελεγχει μόνο τη λειτουργία του οχήματος στο μέτρο που λειτουργει με υγραέριο, (purging)καθαρισμού των γραμμών, παρακολούθηση πιεσεων δεξαμενής και αντλίας. Δεν έχει κανένα έλεγχο επί φτωχου ή πλούσιου AFR(αναλογια αερα-καυσιμου) - αυτό γίνεται με την ECU του αυτοκινήτου μέσω της βαθμονόμησης(calibration) κατά τη στιγμή της εγκατάστασης.


11. Πόσο ''ανθεκτικο'' είναι το σύστημα ? Απαιτεί ετήσιο έλεγχο, δυναμόμετρο ή είναι απλά το εγκαθιστουμε και μετα μενουμε ησυχοι με τη διαβεβαίωση ότι η AFR(αναλογια αερα-καυσιμου) θα είναι πάντα ίδια οπως οταν τοποθετηθηκε(σωστη δηλαδη) ?

Ειναι τοσο ανθεκτικο οσο και το συστημα βενζίνης σας.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εγγενή προβλήματα προτού μετατραπουν σε LPG οπως να υπαρχει +20% καταναλωση καυσιμου που οφείλεται σε διαρροές αέρα, φθαρμένα φις-καλωδια, ελαττωματική ανάφλεξη. Αμεσα κατηγόρουν στο σύστημα υγραερίου οτι φταιει....

12. Είναι δυνατόν σωματίδια να περασουν το φίλτρο και τις γραμμές του υγραερίου και να προκαλεσουν ''θέματα'';

Εχουμε δει, λιγα ομως περιστατικα που αφορουσαν"κατασκευαστικες επιμολυνσεις" στις πρώτες δοκιμές, και εκτοτε έχουμε παρει μέτρα που ειχαν αποτελεσμα ενα απίστευτα χαμηλό ποσοστό των "θεμάτων"

13. Μπορεί οι γραμμές και μπεκ να ξεπλυθουν-καθαριστουν σε ενα servise υγραερίου ή είναι περιττό ;

Εντελώς περιττο

14. Μπορουν τα διαφορετικα μιγματα υγραερίου(σας θυμιζει κατι...)να επηρεάζουν τη ρυθμιση ή το AFR(αναλογια αερα-καυσιμου);

Δυστυχώς, είναι 1 περιοχή δεν έχουμε κανέναν έλεγχο πάνω, όμως μπορείτε να είστε ήσυχοι γνωρίζοντας ότι η διαχείριση του κινητήρα σας θα κάνει ότι μπορεί για να βεβαιωθείτε ότι AFR(αναλογια αερα-καυσιμου) σας είναι πάντα εκεί που υποτίθεται ότι είναι. Αυτη ειναι η ομορφιά του JTG

15. Λόγω της ψύξης του υγραερίου(υγρη μορφη)όταν αυτό αλλάζει κατάσταση(ψεκασμος στην εισαγωγη), υπαρχουν χαμηλότερες θερμοκρασίες στο θαλαμο ? και οι θερμοκρασιες ειναι ίδιες σε σύγκριση με τη βενζίνη ή πιο ζεστά ?

Η θερμοκρασια της εισαγωγης ειναι αρκετα πιο χαμηλη, λόγω της επίδραση ψύξης του υγραερίου.

16. Ποιες είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα οχηματα που λειτουργούν με αέριο όσον αφορά την φθορά του κινητήρα;

Οι σημερινές μηχανές διαθέτουν και να χρησιμοποιούν πολύ καλύτερη ποιότητα υλικών από ό, τι είχαμε πριν από 20 χρόνια.
Να και ενα ενδιαφερον λινκ http://www.slideshare.net/ucsp/experime ... erformance

17. Μπορεί ένας μετρητής σάρωσης(scan gauge) να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση των fuel trims μεταξύ του υγραερίου και βενζίνης και να μας δοσουν μια ένδειξη πιθανών προβλημάτων με το υγραέριο, όταν οι τιμες αρχιζουν να αποκλίνουν από τις κανονικές (βενζινης)?

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν τα fuel trims. Με κάθε ειλικρίνεια και χωρίς ασέβεια, εκτός αν έχετε μια σταθερή κατανόηση το πως καιγονται τα καυσίμα(fuel strategies), κοιτάζοντας τα fuel trims δεν θα έχει νόημα στις περισσότερες περιπτώσεις.

18. Μήπως το διακενο του μπουζί πρέπει να προσαρμοζεται σε μικρότερο για τα BOSS 260 ή 290 ?

Θα μπορούσες να μειώσεις ελαφρώς το διακενο, υπάρχει μια λεπτή ισορροπία, όπου μπορείτε να πάτε πολύ μακριά.
Οι ημέρες της πρόωρης ανάφλεξης(backfiring) εχουν περάσει προ πολλού, και ήταν ο κύριος λόγος που στα μπουζι με υγραεριο ξανάρυθμιστηκε το διακενο τους. Το LPG είναι ένα ''ξηρό'' καύσιμο και έχει πολύ χαμηλή ηλεκτρική αγωγιμότητα (καθιστά δυσκολότερη τη διμιουργια σπινθηρα).


19. Ποια είναι τα συνιστώμενα χιλιόμετρα για να αλλάζουμε μπουζί, στον υγρο ψεκασμο;

Στα 50-60,000 θα συστήναμε μια επιθεώρηση.

Link : http://www.fordforums.com.au/showthread.php?t=11296128
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Δευτ 17 Οκτ, 2011 19:21

Σε αυτο το λινκ μπορειτε να βρειτε το Manual του Icom jtg αλλα δυστυχως στα γερμανικα. Παιρνουμε ομως μια ιδεα για το συστημα.

viewtopic.php?f=14&t=106
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Δευτ 24 Οκτ, 2011 20:06

Σε αυτο το λινκ μπορειτε να δειτε πως μπορειτε να αλλαξετε τον χρονο που ''μπαινει'' το lpg μετα την εκκινηση με βενζινη.
Ευχαριστουμε τον φιλο tgi για τις πληροφοριες :thumbup:

viewtopic.php?f=3&t=425&p=5483#p5478
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Τετ 26 Οκτ, 2011 18:19

astragjtg έγραψε:Σε αυτο το λινκ μπορειτε να δειτε πως μπορειτε να αλλαξετε τον χρονο που ''μπαινει'' το lpg μετα την εκκινηση με βενζινη.

viewtopic.php?f=3&t=425&p=5483#p5478


Update: Διακόπτες γι' αυτη την ρύθμιση εχουν οι παλιότεροι εγκέφαλοι Icom και ΟΧΙ οι τελευταιες εκδόσεις.. :? :cry:
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό antonis8via » Παρ 17 Φεβ, 2012 11:29

Γιατί κάποιες φορές μου γυρίζει σε βενζίνη σε 20-30'' και άλλες σε 50 περίπου;
και επίσης ενώ κλείνω το διακόπτη και σβήνουν τα leds, ξαφνικά (αν αφήσω τη πόρτα ανοιχτή) την ώρα που γεμίζω, τα λαμπάκια ξυπνάνε και δείχνουν να ανεβαίνει η στάθμη!! :crazy:
Και το καλύτερο:

όταν συμβαίνει αυτό...βάζω μπροστά φεύγω και δεν ανοίγει το πορτοκαλί να αρχίσει να αναβοσβήνει
για να γυρίσει σε αέριο, κάνει ένα μπιμ μόλις βάλω μπροστά και πετα μένουν αναμμένα τα πράσινα και καέι βενζίνη παίρνοντας πρωτοβουλία απο μόνο του να διαλέξει κάυσιμο και θέλει χειροκίνητα να το γυρίσεις σε αέριο!!!

Σήμερα θυμήθηκα...τι σημαίνει βενζινη, που κατέβηκε 2 βελονιές ο δείκτης απο Αλιμο - Ο.Χ. πατημένος βέβαια...
και δε μου άρεσε και το overboost, κάπως νωχελικά ανέβαζε το μπαρόμετρο και μόνο 4000-5000 ήτανε κάπως σαν πιο ζωηρό, τότε είδα ότι έκαιγα το "ακατονόμαστο καύσιμο" Shell Racing που έχει γίνει ακριβότερο απο ουίσκι :D

Πλάκα-πλάκα καταστράφηκα σήμερα, πρέπει να έκαψα κάνα 10ρικο στο χαλαρό... παλιο-ledakia,
2 φορές την έχω πατήσει έτσι με ανοιχτή πόρτα αμα γεμίζω, κάτι κάνουν τα vag με τη πόρτα του οδηγού και ξυπνάει το ICOM απο μόνο του και μετά μπερδεύεται με το διακόπτη της μίζας X(
antonis8via
 
Δημοσιευσεις: 362
Εγγραφή: Τρί 24 Ιαν, 2012 12:41

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Παρ 17 Φεβ, 2012 13:51

Ορισμένα συστήματα υγρού ψεκασμού χρησιμοποιούν σήμα από την πόρτα του οδηγού ώστε να ξεκινήσουν την αντλία υψηλής πίεσης για να βγάλουν το αέριο από τη γραμμή πίεσης υγραερίου που καταλήγει στα μπεκ (επειδή το υγραέριο δεν θέλει να παραμείνει υγρό και έτσι σχηματίζονται φυσαλίδες αερίου στη γραμμή που εμποδίζουν τη ροή του υγρού).

Υποτίθεται οτι μέχρι να μπει ο οδηγός στη θέση του και πριν βάλει μπρος, το σύστημα θα έχει καταφέρει να σπρώξει όλες τις φυσαλίδες αερίου έξω από τα μπεκ και από τη γραμμή τροφοδοσίας υγρού.


Εικόνα


Αυτή είναι η θεωρητική αρχή λειτουργίας, η πρακτική υλοποίηση όμως μπορεί να μην είναι και τόσο επιτυχής...
Τελευταία επεξεργασία από DaKancho και Σάβ 18 Φεβ, 2012 14:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό rogerius » Παρ 17 Φεβ, 2012 18:45

ta VAG, otan anoigei h porta tou odigou kanoun gia merika devterolepta priming ths antleias venzinhs. Mporei to ICOM na exei syndethei sto rele ths antleias venzinhs.
rogerius
 
Δημοσιευσεις: 274
Εγγραφή: Κυρ 19 Δεκ, 2010 15:39

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό VasiliS3 » Σάβ 18 Φεβ, 2012 09:48

Δυο πραγματάκια έχω να πω:
Αυτά που αναφέρονται στο πρώτο τόπικ περί Bar και τρόπου λειτουργίας είναι θεωρητικά, προέρχονται μάλλον από το διαφημιστικό της ICOM και διστυχώς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα... :(
και
Τα VAG έρχονται έτσι από το εργοστάσιο ώστε όταν ανοίξεις την πόρτα δουλεύει για λίγο η αντλία βενζίνης ώστε μόλις γυρίσεις τη μίζα να πάρει κατευθείαν (να έχει έτοιμη πίεση στο κύκλωμα βενζίνης). Αν πάρεις από εκεί σήμα για να ξεκινάει και το ICOM ενδέχεται να έχεις τα ανωτέρω προβλήματα.
Λύση:
Παίρνεις από αλλού σήμα. 8-)
AUDI S3 600Ηp ICOM
Citroen C4 Picasso 1.6 VTI 110x.x. LOVATO
Jeep Cherokee 4.0 AC Stag
VasiliS3
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 79
Εγγραφή: Σάβ 12 Μαρ, 2011 00:25
Τοποθεσία: Σαλονίκ

Re: Icom Jtg gas system (τα παντα επι του συστηματος)

Δημοσίευσηαπό antonis8via » Δευτ 20 Φεβ, 2012 09:16

Πάντως δεν είναι τόσο απλό να καταλάβουμε τι συμβαίνει,
διότι όταν ανοίγω τη πόρτα δεν ακούγεται η αντλία του Icom.
Επίσης, αν δε γυρίσει το κλειδί, επίσης δεν ξυπνάει το σύστημα.

Ανακάλυψα ότι όταν σβήνω το διακόπτη και αφαιρώ το κλειδί, και αφήνω τη πόρτα ανοιχτή γίνονται τα περίεργα.
Οταν σβήσω τη μηχανή και το κλειδί μείνει στη θέση του, κανένα πρόβλημα με και χωρίς τη πόρτα ανοιχτή.
Υπόψιν, σε εμένα παίζει ρόλο αν βγει ή όχι το κλειδί διότι, μόλις αφαιρεθεί το κλειδί, σηκώνονται οι ασφάλειες των θυρών & σβήνει το ράδιο.

Βασίλη,

γιατι παρατηρώ ένα σαρκασμό στα περί 3 bar και τέτοια και ότι δεν ισχύει και είναι απο το διαφημιστικό;
έχεις παρατηρήσει ότι πέφτει η πίεση στη γραμμή και ο εναλλάκτης δεν γυρίζει σε βενζίνη;
Γϊνε λίγο πιο αναλυτικός, πετάς τη βόμβα...και μετά..σιγή.... :roll:
antonis8via
 
Δημοσιευσεις: 362
Εγγραφή: Τρί 24 Ιαν, 2012 12:41

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Paradisos και 29 επισκέπτες