από KrazyA » Τρί 08 Νοέμ, 2011 00:06
@ astragjtg
'Οπως ήδη απάντησε ο φίλος odys2008 είναι τα Long & Short Term Fuel Trims.
Τα Fuel Trims είναι κοντολογής οι μεταβολές στο πόσο πλούσιο ή φτωχό είναι το μίγμα καυσίμου-οξυγόνου σε σχέση με το ιδεατό (σε %). Τα Short είναι οι άμεσες μεταβολές (σε κλάσματα δευτερολέπτου) και τα Long είναι οι μέσες τιμές των Short μέσα σε ένα μεγαλύτερο διάστημα. Αρνητικές τιμές σημαίνουν πλούσιο μίγμα και θετικές φτωχό, σε σχέση με το ιδεατό πάντα. Ο υπολογιστής του αμαξιού διαβάζει αυτές τις ενδείξεις (trims) συνεχώς μέσω αισθητήρων οξυγόνου στα καυσαέρια και τις αντισταθμίζει συνεχώς για να τις φέρει στο 0, αυτό γίνεται με το να αυξομειώνει την διάρκεια του ψεκασμού καυσίμου στα μπεκάκια. Πχ τιμή -5% σημαίνει ότι έχουμε διαγνώσει πλούσιο μίγμα καυσίμου και ο υπολογιστής για να το μειώσει και να το φέρει στο κανονικό/ιδεατό έχει δόσει εντολή για μείωση της παροχής καυσίμου -5% ώστε να το φέρει στο 0%.Οι τιμές είναι λογικό να μεταβάλονται λιγάκι και να είναι στο +/-5%, και μόνον περιστασιακά σε μεγαλύτερες τιμές. Μόνιμες τιμές άνω του +/-10% δηλώνουν βλάβη ή κακή ρύθμιση, και για να μας ενημερώσει ο υπολογιστής του αμαξιού ανάβει το λαμπάκι "Check Engine" ώστε να το ρυθμίσουμε στο συνεργείο. Για παράδειγμα μόνιμο -15% σημαίνει ότι έχουμε μόνιμα πλούσιο μίγμα, και ο υπολογιστής προσπαθεί συνέχεια να το μειώσει αλλά τελικά δεν τα καταφέρνει, και το καύσιμο περνάει άκαυτο προς την εξάτμιση. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε και περιττή και αυξημένη κατανάλωση. Με ένα τέτοιο φτηνό μηχανάκι έχουμε πλούσιες πληροφορίες για το πως λειτουργεί το αμάξι μας.
Τα παραπάνω προφανώς εσύ τα γνωρίζεις, απλά τα έγραψα έτσι απλοικά για γενικότερη ενημέρωση της παρέας (και εγώ μέχρι προχτές δεν ήξερα τι είναι, αλλά με την ευκαιρία του OBD2 τα έμαθα, και είναι πολύ χρήσιμη γνώση!).
@ odys2008
Δεν το έχω μετρήσει, αλλά παρά τους τόσους μετρητές που έχω βάλει ενημερώνεται χωρίς να έχω αίσθηση lagging.
Στα forums γράφουν σχετικά:
How do I make the displays update faster?
This is mainly down to the speed at which the ECU operates and provides data to Torque, but there are a couple of things you can do that will improve the speed of the readings:
• Try to use the ‘Faster communication’ setting – Some adapters can use the ‘faster communication’ setting to reduce timeouts and retrieve data slightly faster from the ECU. Not all adapters support this option but it will improve things if yours does.
• Have fewer displays on screen – Torque will only ask the ECU for the information that it needs, so if you want the fastest update possible for a particular display then only have that display on the screen
• Only use logging when required – Web uploads and file based logging ask the ECU for PIDs, only use logging when required.