Σελίδα 1 από 42

Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 15:56
από KrazyA
Πρόσφατα εγκατέστησα στο αμάξι μου ένα απλό, φτηνό (15€), φορητό, αλλά πολύ εμφανίσιμο, εντυπωσιακό τολμώ να πω, και αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης/χρήσης του αυτοκινήτου μου. Κρίνω ότι σε πολλούς θα φανεί χρήσιμο και καλό είναι να ενημερώσω για όσους gadget-άκιδες ενδιαφέρονται.

Πρόκειται για ένα σύστημα που αποτελείται από δύο κομμάτια. Το κύριο σύστημα (αναγνώστης, τύπος Bluetooth ELM327 V1.4 OBD2 II Code Car Diagnostic Interface) συνδέεται άμεσα στην τυποποιημένη φύσα ελέγχου που έχουν όλα τα σύγχρονα αμάξια (υποχρεωτικά όλα από το 2000, χρησιμοποιεί το πρωτόκολλο ODB2 που είναι standard) και έχει μέγεθος περίπου 16Χ13Χ3 εκ, δηλαδή λίγο μικρότερο από ένα πακέτο τσιγάρα. Η φύσα του αμαξιού είναι συνήθως χαμηλά μπροστά στο ταμπλό, πάνω από το πεντάλ του συμπλέκτη. Το σύστημα τροφοδοτείται αυτόματα από το αμάξι και μέσω Bluetooth (ασύρματα) επικοινωνεί με το Android κινητό μου (στην περίπτωσή μου ένα Samsung Galaxy S). Στο κινητό έχω εγκαταστήσει την σχετική εφαρμογή (app από το market) Torque Pro. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί τον αναγνώστη και επεξεργάζεται όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από την μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου. Είναι δηλαδή αυτό που τα μαστόρια λένε «εγκέφαλος», αλλά μόνιμα εγκατεστημένος στο κινητό μου. Το κινητό χρησιμοποιεί και το ενσωματωμένο GPS και τους σένσορες του κινητού και έτσι έχουμε ένα πολύ πλήρες και ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης.
Το πρόγραμμα-εφαρμογή Torque (ελληνικά «ροπή») αποτελείται από ένα σύνολο από μετρητές που απεικονίζουν πολύ όμορφα και συνεχώς πάρα πολλά πράγματα για την χρήση του αυτοκινήτου (ταχύτητα, ροπή, ιπποδύναμη, θερμοκρασία, πίεση, κατάσταση MAF κλπ). Επίσης (πολύ χρήσιμο) δείχνει όλα τα alarms (ODB fault codes) που τυχών έχουν καταγραφεί από το αμάξι (πχ από check engine) και μάλιστα έχει σύντομη περιγραφή και άμεσο link σε internet databases για αναλυτικότερη επεξήγηση. Πολύ χρήσιμο και για διαγνωστικούς σκοπούς μάλιστα, επίσης σβήνει και τα check engine λαμπάκια αν υπάρχουν (δεν έχω και δεν το δοκίμασα για να επιβεβαιώσω).

Για να μην σας ζαλίζω με τεχνικούρες, αναλυτικές πληροφορίες υπάρχουν εδώ:

Η εφαρμογή Torque Pro (OBD2 & Car) για Android εδώ, κοστίζει μόλις 3.5€ :
https://market.android.com/details?id=org.prowl.torque

Μαζί βάζουμε και τα επόμενα δύο χρήσιμα δωρεάν συνοδευτικά προγράμματα (plugins) :
TorqueScan
https://market.android.com/details?id=o ... ZXNjYW4iXQ
Track Recorder
https://market.android.com/details?id=o ... 29yZGVyIl0

Υπάρχει και δωρεάν δοκιμαστική εφαρμογή Torque Lite (OBD2 & Car), εδώ:
https://market.android.com/details?id=o ... ZWZyZWUiXQ

Το απαραίτητο εξάρτημα (το Bluetooth μηχανάκι που μπαίνει στην φύσα) προσωπικά το αγόρασα από ebay 11.2€, link εδώ:
http://www.ebay.co.uk/itm/220813279872? ... 1497.l2649

Αν ψάξετε στο internet θα βρείτε πολλά και αρκετά ακριβότερα (μέχρι και 100 ευρώ ζητάνε κάποιοι), αλλά εγώ προτίμησα με βάση την εμπειρία μου και το ένστικτό μου το συγκεκριμένο οικονομικό, που τελικά λειτουργεί μια χαρά.

Άλλο ένα θετικό είναι ότι το εξάρτημα μπαίνει-βγαίνει πανεύκολα, και έτσι το εγκαθιστάς σε πολλά αμάξια, ακόμα και περιστασιακά των φίλων μας για έναν έλεγχο. Μάλιστα φτιάχνεις στο κινητό ξεχωριστά προφίλ ανά αμάξι και έχεις ανεξάρτητες μετρήσεις. Προσωπικά το έχω δοκιμάσει ήδη στο δικό μου Toyota Yaris Verso, στης συζύγου το Kia Picanto, και σε ενός φίλου Seat Leon. Παντού δουλεύει άψογα!
Ακολουθούν και μερικές φωτογραφίες από τα προϊόντα, αλλά και από την δική μου εγκατάσταση.

Απλά να αναφέρω πως το εγκατέστησα πριν 2 μέρες και δεν το έχω «δουλέψει» ακόμα αρκετά, αλλά είμαι σίγουρος ότι με επένδυση 15 ευρώ έχω ένα εξαιρετικό πολυχρηστικό φορητό εργαλείο στα αμάξια που οδηγώ.

Φωτό από τα προϊόντα από τα site τους :
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Φωτό από την δική μου εγκατάσταση :
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Ελπίζω να βοήθησα!

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 16:18
από dti
Ωραίος!
Τι μου θύμισες...
Ένα παρόμοιο Bluetooth ELM OBD-II reader (κατάλληλο για αυτοκίνητο με CAN Bus) το είχα αγοράσει (κι εγώ μέσω ebay) προ τριετίας περίπου στην 8πλάσια τιμή από αυτή που πλήρωσες...
Το είχα χρησιμοποιήσει λίγο (σε συνδυασμό με κάποιο car pc) αλλά εμένα δεν με βόλεψε ιδιαίτερα γιατί προεξείχε αρκετά από το σημείο που είναι η OBD-II πόρτα και δεν μπορούσα να το έχω συνέχεια πάνω... Πήρα και μια προέκταση καλωδίου, ενώ αργότερα ανακάλυψα οτι ολόκληρη η φίσσα με την OBD-II πόρτα μπορεί να βγει από τη θήκη της και να "βολευτεί" το ELM χύμα, χωρίς να ενοχλεί.
Τώρα το συγκεκριμένο OBD-II reader αναπαύεται στην αποθήκη μου. Αν ενδιαφέρεται κάποιος, ας μου στείλει pm.

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 16:28
από KrazyA
Η θύρα ODB2 του αμαξιού δεν είναι πάντα βολική στην πρόσβαση, ευτυχώς στο δικό μου Toyota είναι ελεύθερη μπροστά και έτσι το έχω μόνιμα πάνω και δεν φαίνεται ούτε ενοχλεί καθόλου. Στο Leon του φίλου μου ήταν πίσω από ένα καπάκι (που έβγαινε ολόκληρο) στο ταμπλώ χαμηλά και έπρεπε να το αφαιρέσεις γιατί αλλοιώς δεν χωρούσε. Όχι και το καλύτερο δηλαδή για μόνιμη τοποθέτηση... Πάντως αν πέσεις σε τέτοια περίπτωση απλά ξεβιδώνεις την φύσα από την βάση της (όπως και εσύ πρότεινες ήδη) και στερεώνεις με κάποιον τρόπο το όλο σύστημα για να είναι αθόρυβο και ασφαλές και να ξαναμπεί το καπάκι.

Μαζί με το εξάρτημα έχει και ένα cd με 4-5 εφαρμογές για PC/netbook για να διαβάζεις τις μετρήσεις. Δεν δοκίμασα καμία γιατί πλέον οι εποχές αλλάξανε και η τεχνολογία χώρεσε όλη σε ένα κινητό!!! άχρηστα τα netbooks στην περίπτωσή μας.

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 17:45
από KrazyA
Να διορθώσω κάτι μικρό αλλά πιθανά ουσιώδες, οι διαστάσεις του OBD2 είναι μόλις 8.2Χ4.6Χ2.5 cm,
πιο πάνω έδωσα κατά λάθος αυτές της συσκευασίας...
Αααα, και το πρωτόκολλο είναι το OBD2 (κατά λάθος έγραψα ODB2).

Με την ευκαιρία δείτε και αυτό το εντυπωσιακό βιντεάκι για να δείτε τι παπάδες κάνει το εργαλείο :
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WIP9YlwI6g
και εδώ ένα βιντεάκι με συνοπτική παρουσίαση
http://www.youtube.com/watch?v=Ay-ZvTn3 ... ure=fvwrel

Ένα άλλο ωραίο κόλπο για νυκτερινή οδήγηση είναι να τοποθετήσεις το κινητό μπροστά στο ταμπλώ/παρμπρίζ, οριζόντια, και να βλέπεις την αντανάκλασή του στο τζάμι, HUD κανονικό!!! Το πρόγραμμα υποστηρίζει καθρεπτική προβολή και έτσι εμείς βλέπουμε μπροστά μας, σε προβολή πάνω στο δρόμο, όλες τις σχετικές ενδείξεις!!!

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 18:33
από Giannis
Πάλι σε έξοδα θα μπούμε!
Αν είχα και adroid, θα το τσίμπαγα σήμερα..
Αλλιώς, θέλω 249 για το Galaxy(μια και έχει μεγάλη οθόνη) και άλλα 15 για το bluetooth adaptor..

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 18:50
από astragjtg
Εχεις δοκιμασει αλλες λειτουργειες οπως το fuel to air ratio (αναλογια αερα καυσιμου) αν δουλευουν ? Γιατι στο βιντεακι λεει οτι μπορει (αναλογα το αμαξι) να μην δουλευουν ολα. Καλο το τεφαρικι αλλα πολλα απο αυτα που δειχνει δεν τα θεωρω τοσο σημαντικα. Οι τιμες του καυσιμου κατα την καυση με ενδιαφερουν.

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 19:37
από anikologr
Πολύ καλό. Αν είχα κινητό Android δεν θα το άφηνα. Εμένα θα με ενδιέφερε το load γιατί έχω ρυθμίσει το υγραέριο με 60% φορτίο να ψεκάζει και βενζίνα και θα είχε ενδιαφέρον να ήξερα στο περίπου πότε συμβαίνει αυτό.

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 20:51
από odys2008
Επειδή έχω το elm327, καταρχήν είναι ενα φθηνό και αργό chip.

Κατα τα άλλα κάνει την δουλειά του, σε γενικές γραμμές αλλά εξειδικευμένες βλάβες και να μπει στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου (abs κτλ) δεν μπορεί να μπει.

Astrajtg δεν μπορεί να δείξει αναλογία καυσίμου αέρα, αφού τα αμάξια μας δεν έχουν wideband Λ. Απλά μπορείς να δεις αν είσαι πλούσιος ή φτωχός, αλλά και τα fuel trims, οπότε μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα για το τι κάνει το αμάξι με το υγραέριο. Εμένα είναι στο +5% το long fuel trim που σημαίνει ότι είμαι πάρα πολύ καλά από θέμα ρύθμισης, γιατί απέχω από το κέντρο της κλίμακας μόλις 5%

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 21:18
από dti
odys2008 έγραψε:Απλά μπορείς να δεις αν είσαι πλούσιος ή φτωχός, αλλά και τα fuel trims, οπότε μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα για το τι κάνει το αμάξι με το υγραέριο. Εμένα είναι στο +5% το long fuel trim που σημαίνει ότι είμαι πάρα πολύ καλά από θέμα ρύθμισης, γιατί απέχω από το κέντρο της κλίμακας μόλις 5%


Παραμένει στο +5% (δηλαδή είναι έστω και λίγο φτωχό το μείγμα) πάντα; Έχω καιρό να παρατηρήσω το δικό μου long term fuel trim αλλά θυμάμαι οτι εδώ κι ένα χρόνο που έχει ρυθμιστεί σωστά το σύστημα, ήμουν γύρω από το 0%. Τιμές θετικές (παρόμοιες με τις δικές σου) στο short term βλέπω όταν είμαι στο ρελαντί, ή σε πολύ επίπεδα τμήματα αυτοκινητόδρομου με cruise control, 6η και ταχύτητα γύρω στα 120-130 χλμ.(εδώ είναι γύρω στο +1-2% συνήθως). Αντίθετα, όταν πιέζω το αυτοκίνητο ή γενικά όταν πατάω γκάζι οι τιμές γίνονται αρνητικές σχεδόν πάντα (δηλαδή έχω πλούσιο μείγμα, με τιμές από -1% μέχρι -5%).
Οπότε νοιώθω σιγουριά.

Re: Torque + ODB2 BT : Σύστημα Παρακολούθησης Απόδοσης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ, 2011 21:29
από odys2008
Για crusing καταστάσεις μιλάω.

Κοίτα το 5% δεν είναι πρόβλημα γιατί το αμάξι το έχει διορθώσει, οπότε δεν έχει θέμα. Δεν σημαίνει ότι και με την βενζίνη είμαι στο 0%. Σε full load το μίγμα μου είναι πλούσιο, το πόσο πλούσιο όμως δεν μπορεί να το γνωρίζει το αμάξι με τον narrowband, ούτος η αλλιώς δεν έχει νόημα να δεις το long fuel trim αφού δουλεύει σε open loop.

Κοίτα αν θεωρήσουμε ότι είναι 5% πιο φτωχό, λογικά θα είναι και 5% πιο φτωχό και σε full load αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει αντιστοιχία.Βέβαια λόγω του long fuel term μπορεί γενικά ο εγκέφαλος να έχει κάνει την χαρτογράφηση του παντού πιο πλούσια Πάντως είμαι πλούσιος σε full load.

Βέβαια αυτά είναι εικασίες γιατί αν δεν έχεις wideband δεν μπορείς να ξέρεις.

Με το short fuel trims παίζει και σε μένα απο θετικό σε αρνητικό ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης, και γίνεται όπως και εσένα αρνητικό σε full load.