Βασίλη, σαν γενική παρατήρηση έχω να πω τα εξής:
- Μπορεί να είσαι ο καλύτερος μηχανικός και να μην σου έχει τύχει ποτέ πρόβλημα και όλες οι μετατροπές που έχεις κάνει να είναι άψογες. Δεν σε γνωρίζω και δεν μπορώ να έχω άποψη για σένα, ΑΛΛΑ:
- Είναι γνωστό σε όλους που ασχολούνται τον τελευταίο ένα χρόνο τουλάχιστον με το θέμα της υγραεριοκίνησης και παρακολουθούν 5-6 forums για αυτό το θέμα σε Ελλάδα και άλλα τόσα σε Ιταλία, Γερμανία, κλπ. οτι το jtg της Icom είχε τα τελευταία 2 χρόνια τουλάχιστον, ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα με τις αντλίες (2-3 που άλλαξε) και με τον εγκέφαλο. Υπάρχουν άπειρες αναφορές για προβληματικές αντλίες κλπ. που δημιουργούσαν διάφορα προβλήματα. Υπάρχουν επίσης άπειρες αναφορές για συνεχείς επισκέψεις σε εγκαταστάτες, αλλαγές μπεκ, κλπ. κλπ.
Με βάση τα παραπάνω αδυνατώ να πιστέψω οτι δεν σου "έκατσε" κάποια στραβή περίπτωση. Σίγουρα, σαν υπεύθυνος επαγγελματίας που είσαι, πιστεύω οτι κάλυψες τον πελάτη σου, πιθανότατα εντελώς δωρεάν. Όμως δεν νομίζω να του πλήρωσες ούτε το χρόνο του ούτε και την μετακίνησή του από και προς το συνεργείο σου. Σε ξένα forums έχω διαβάσει για αντικατάσταση αντλίας jtg με κόστος για τον πελάτη (γιατί έλειξε τάχα η εγγύηση, ενώ ποτέ δεν είχε δουλέψει σωστά).
Να θυμήσω επίσης οτι με τη μονοπωλιακή κατάσταση που επικρατούσε πριν 1 χρόνο στο χώρο της υγραεριοκίνησης, οι επιλογές που είχε κάποιος που δεν είχε υπομονή να περιμένει, ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του μισού χεριού... Αυτός ήταν ένας καλός λόγος να αναζητήσω λύση στο εξωτερικό. Συν το γεγονός οτι ήθελα να κάνω τη μετατροπή σε κανονικό συνεργείο και όχι σε υπόστεγο βενζινάδικου. Σίγουρα το δικό σου συνεργείο φαίνεται να μην έχει πολύ σχέση με τα παραπάνω, αλλά και πάλι δεν είσαι στην Αθήνα, ώστε να σε προτιμήσω. Κάποια στιγμή πέρυσι που σκεφτόμουν για Icom jtg, το κοντινότερο πλην Υγραεριοκίνησης, ήταν στην Τρίπολη. Πήρα εκεί τηλέφωνο και ζήτησα προσφορά για το αυτοκίνητό μου. Η απάντηση ήταν οτι το κόστος θα είναι μεγαλύτερο από αυτό της Υγραεριοκίνησης, καθώς κι εκείνοι αγοράζουν με το ίδιο κόστος όπως κι εγώ. Επίσης, όσο έστειλαν σε εσένα προσφορά άλλο τόσο έστειλαν και σε μένα...
Η έλλειψη οργάνωσης και σωστής αντιμετώπισης του πελάτη, ήταν αυτά που με έσπρωξαν στο εξωτερικό και όχι η οποιαδήποτε ξενομανία.
Παρακάτω θα σχολιάσω κάποια λεγόμενά σου, χωρίς να έχω σκοπό να αντιπαρατεθώ μαζί σου:
VasiliS3 έγραψε:2450Ε κόστος εγκατάστασης
Ήταν ακριβώς το ίδιο με αυτό στην Ελλάδα για το ίδιο σύστημα. Το Kuga που έφτιαξες εσύ πόσο στοίχισε;
VasiliS3 έγραψε: 100Ε επέκταση εγκύησης
Ήταν κάτι που μ' ενδιέφερε πολύ και θεωρώ οτι με αυτό το κόστος μπορώ να είμαι σίγουρος για 2 χρόνια τουλάχιστον.
Αν προσέφερε κάποιος άλλος αντίστοιχη κάλυψη στην Ελλάδα, πιθανόν να το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να έκανα εδώ τη μετατροπή.
Για να μην προσφέρεται, μήπως κάτι σημαίνει αυτό;
VasiliS3 έγραψε:500Ε διαφορά των μπεκ (μήπως ήταν από χρυσάφι?) Αν γινόταν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα σίγουρα θα γινόταν φασαρία αφού συμφώνησαν με 2450 να σου κάνουν το αυτοκίνητο και τώρα ζητούν άλλα 500?
500 για τα ταξίδια
Τα 500 ευρώ για τα νέα μπεκ σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά όταν τίθεται το ερώτημα αν προτιμάς κατανάλωση βενζίνης πάνω από τις 4000 στροφές ή μεγαλύτερης παροχής μπεκ, με τη συγκεκριμένη χαρτογράφηση, μάλλον προς τη 2η επιλογή θα πήγαινες κι εσύ. Το κόστος αυτό παρόλο που δεν μου άρεσε καθόλου, το χρεώνω περισσότερο ως βελτίωση (όπως όλες τις υπόλοιπες μετατροπές που έχω κάνει) και όχι σαν κόστος του συστήματος υγραερίου.
Για τα έξοδα διαμονής / μετακίνησης από και προς Ιταλία, μια και συνδυάστηκε η μετατροπή με διακοπές εκεί, δεν είναι σωστό να επιβαρύνουν όλα το κόστος της μετατροπής.
VasiliS3 έγραψε: Χ? για διαμονή 8 μέρες τη πρώτη φορα (αλήθεια σου είχαν κρατημμένο το αυτοκίνητο 8 μέρες στο συνεργείο? (απαράδεκτο με τα ελληνικά δεδομένα)) και πόσες μέρες τη δεύτερη φορά?
Καλά ο ειδικός στα Volvo και έμπειρος Ιταλός εκαταστάτης μετά από 8 μέρες δουλειά:
Πού είδες 8 ημέρες; Σκάρτες 5 μέρες το είχε. Από Δευτέρα 11:00 μέχρι Σάββατο πρωί κατά τις 10:00 που κάναμε τις πρώτες δοκιμές...
Τη δεύτερη φορά το είχε παραπάνω ημέρες γιατί εγώ δεν μπορούσα ούτε να παραμείνω εκεί λόγω δουλειάς, ούτε να πάω αμέσως μόλις το τελείωσε. Ο καθαρός χρόνος για όσα έπρεπε να διορθώσει και να δοκιμάσει οτι όλα είναι ΟΚ ήταν άλλες 4 ημέρες πιστεύω.
Στο Kuga πόσες ημέρες σου πήρε η εγκατάσταση; Όταν απαντήσεις θα σου πω πόσες ημέρες μου είχαν πει και από την Υγραεριοκίνηση, στου Ρέντη πού ήταν το πρώτο συνεργείο που είχα επισκεφθεί, πριν ένα χρόνο περίπου.
VasiliS3 έγραψε:1. δεν έσφιξε σωστά το σωληνάκι πλήρωσης και έχανε αέριο
2. έβαλε στραβά τη φιάλη
3. δεν σύνδεσε σωστά τον αισθητήρα πίεσης και δεν γυρνούσε στη βενζίνη όταν άδειαζε το αέριο
4. δεν δοκίμασε το αυτοκίνητο για να δει το ρετάρισμα στο ρελαντί και το λαμπάκι κινητήρα
5. δέχτηκε να βάλει τον εγκέφαλο κάτω απο τους γιαλοκαθαριστήρες (όλη η ζέστη και τα νερά της βροχής)
6. Έβαλε software που δεν ήταν το κατάλληλο για την περίπτωση του κινητήρα με τη συγκεκριμένη χαρτογράφηση
7. Έβαλε λάθος μπεκ που δεν έφταναν για την παροχή που χρειαζόταν και πήρε 500Ε για να τα αλλάξει τη 2η φορά (κατα τα άλλα δεν πληρώθηκε εργασία)
Το 1. φτιάχθηκε επί τόπου μόλις διαπιστώθηκε.
Το 2. ήταν το μεγαλύτερο λάθος του και από κει ίσως δημιουργήθηκαν και τα υπόλοιπα προβλήματα.
Το 3. που λες, οφειλόταν στο 2. (λάθος κλίση της δεξαμενής).
Για το 4. έγιναν δοκιμές επί Ιταλικού εδάφους για κάπου 180 χιλιόμετρα πριν επιστρέψω Ελλάδα και δεν είχα δει κάποιο πρόβλημα ούτε με αναμμένο λαμπάκι, ούτε ρετάρισμα ούτε ανώμαλο ρελαντί.
Αν υπήρχε κάτι τέτοιο, λες να έφευγα; Εσύ για πόσα χιλιόμετρα δοκιμάζεις τα αυτοκίνητα που αναλαμβάνεις;
Για το 5. ακολούθησε δική μου υπόδειξη και ήταν δικό του λάθος που δεν μου είπε τα πιθανά προβλήματα, ειδικά από τη στιγμή που και ο κατασκευαστής δεν προβλέπει τοποθέτηση εκεί.
Για το 6. έχω την εντύπωση οτι το λάθος δεν ήταν απόλυτα δικό του. Η Vialle είχε διαβεβαιώσει οτι υποστηρίζεται το bluefin χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις σε μένα τουλάχιστον. Όταν χρειάστηκε να φτιάξει άλλο software ανταποκρίθηκε (και εκ του αποτελέσματος) σωστά. Σε αυτοκίνητα που δεν έχουν "μαμά" πρόγραμμα, είναι λογικό να χρειάζονται δοκιμές και λεπτομερείς ρυθμίσεις. Αυτό ήταν κάτι που δεν είχα προβλέψει καθώς είχα πιστέψει αυτό που και ο εδώ αντιπρόσωπος της Vialle μου έλεγε: οτι δεν θα χρειαστεί καμία επιπλέον ρύθμιση στο μέλλον. Αυτό πιθανότατα ισχύει για τα "μαμά" αυτοκίνητα για τα οποία έχει έτοιμο kit η Vialle, σίγουρα όχι για όσα έχουν βελτιώσεις κλπ. όχι εργοστασιακές ρυθμίσεις. Πιστεύω το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση της Icom, εκτός κι αν ο νέος εγκέφαλος που βγήκε πρόσφατα, είναι τόσο εξελιγμένος που δεν χρειάζεται επιπλέον software για καλιμπράρισμα, κλπ.
Για το 7. αν υπάρχει κάποιου λάθος, είναι της Vialle και όχι του εγκαταστάτη, καθώς αυτός είχε βάλει τα μπεκ που προβλέπονταν στο εργοστασιακό kit (που υποτίθεται οτι έχει δοκιμαστεί) και που θεωρητικά επαρκούσαν.
Όταν αλλάχθηκαν, μπήκαν τα V28, αυτά με τη μεγαλύτερη παροχή που έχει η Vialle. Τα αντίστοιχα της Icom πόσο κοστίζουν; Υπενθυμίζω οτι είναι 5.
VasiliS3 έγραψε:- Σε κάθε γέμισμα με βενζίνη πρέπει να ρίχνω 30 ml από ένα πρόσθετο
Κάθε 2-3 μήνες γεμίζω το (υπόλοιπο μισό) ρεζερβουάρ της βενζίνης και ρίχνω τα 30 ml. Το κόστος του πρόσθετου είναι μικρό και δεν χρειάζεται και κάποιος adapter, ούτε έχω ανάγκη τον εγκαταστάτη για να βάζω το πρόσθετο...
VasiliS3 έγραψε:- Κάθε 10.000 χλμ. επιβεβαίωση από συνεργείο της Ford οτι ο κινητήρας είναι ΟΚ. Χρειάζεται να σφραγίζεται ένα ειδικό βιβλιαράκι.
Με δεδομένο οτι κάθε 20.000 χλμ. ούτως ή άλλως πρέπει να κάνω service σύμφωνα με τη Ford, αυτό πρακτικά σημαίνει οτι θα χρειαστεί να περάσω ακόμη μια φορά το χρόνο από το συνεργείο. Κάτι που δεν είναι πρόβλημα καθώς μπορεί να συνδυαστεί με οτιδήποτε άλλο, π.χ. κάποιο update στο software των διαφόρων modules του αυτοκινήτου, κλπ. Την πρώτη φορά που πήγα για τη σφραγίδα, πήρε 5 λεπτά και το κόστος ήταν μηδενικό εννοείται.
VasiliS3 έγραψε:- Και αν σου κάνει τίποτα "νερά" τα επόμενα χρόνια? Ξανά ταξίδι στην Ιταλία?
Υπάρχουν πλέον κι άλλοι που ασχολούνται με Vialle, συν το γεγονός οτι πλέον έχουν ανοίξει τόσα πολλά συνεργεία που τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης (ακόμη και αντιπροσωπείες Ford) που δεν ανησυχώ.
Αν τεθεί πάλι οποιοδήποτε θέμα ζημιάς κινητήρα, κλπ. εντός της περιόδου που με καλύπτει η πρόσθετη ασφάλεια, δεν χρειάζεται να πάω στην Ιταλία. Με διάγνωση σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Ford και 1-2 τηλεφωνήματα στην ασφαλιστική, το θέμα της αποζημίωσης μπορεί να ρυθμιστεί. Τουλάχιστον έτσι λένε οι όροι της εγγύησης και όσο όλα είναι ΟΚ, δεν έχω λόγο να το ψάχνω/αμφισβητώ.
VasiliS3 έγραψε:Αδερφέ αν μου έδινες όλα αυτά τα λεφτά θα σου το έκανα χρυσό τ'αμάξι συν το ότι αναρωτιέμαι πότε και αν θα κάνεις απόσβεση αλλά αυτο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι είσαι ευχαριστημένος με την όλη φάση.
Μπράβο σου!
Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί οτι δεν θα είχα τραβήξει την ίδια ταλαιπωρία ή και περισσότερη αν είχα κάνει εδώ τη μετατροπή. Απόσβεση θα κάνω σε 2 χρόνια και όχι σε 1,5 που υπολόγιζα αρχικά. Επειδή το σύστημα λειτουργεί άψογα μετά τη 2η επίσκεψη και με δεδομένο οτι αυτοκίνητο θα το κρατήσω για πολλά χρόνια (νά 'μαστε καλά πρώτα ενοοείται), ο χρόνος της απόσβεσης δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Ήδη έχω κάνει κάπου το 1/3.
VasiliS3 έγραψε:Πληροφοριακά έχω κάνει τέτοιο αμάξι με ICOM και δουλεύει απ'τη πρώτη μέρα άψογα, μόνο με το αρχικό κόστος σου και πήρε και άλογα στο αέριο...
Άλλο Kuga (200 άλογα) άλλο S-MAX με βελτιώσεις και 270+ άλογα...
Άλλο να βάζεις δεξαμενή στο χώρο της ρεζέρβας, άλλο να βάζεις κυλινδρική δεξαμενή που πρέπει να μπει με συγκεκριμένη κλίση σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο που δεν υπήρχε από την κατασκευή του αυτοκινήτου...