Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!



ΚΤΕΟ και LPG

Εμπειρίες και προβλήματα με ΚΤΕΟ; Νομοθεσία;

ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό LPGhostWriter » Κυρ 14 Νοέμ, 2010 19:15

Οπως ολοι γνωριζετε ειναι απαραιτητος ο ελεγχος του αυτοκινητου και της εγκαταστασης απο ΚΤΕΟ.
Ως ανεξαρτητος ελεγκτης το ΚΤΕΟ ελεγχει την αρτια τοποθετηση του συστηματος και επιβεβαιωνει οτι κατα την εγκατασταση εχουν ληφθει ολα τα μετρα για την μελλοντικη προστασια των επιβατων.
Προσφατως δοθηκε και το πρασινο φως στα Ιδιωτικα ΚΤΕΟ για ελεγχους συστηματων LPG, εξυπηρετωντας με αυτο τον τροπο το μεγαλο πληθος των αυτοκινητων.
Βεβαια τα προβληματα δεν λειπουν:
Πολλα δημοσια ΚΤΕΟ ακολουθουν τακτικη δημοσιου και γραφειοκρατιας και ταλαιπωρουν τους ιδιοκτητες.
Τα ιδιωτικα ΚΤΕΟ απο την αλλη ειναι λιγο μπερδεμενα και εχουν μικρη εμπειρια οσον αφορα του ελεγχους.
Ποια ειναι η δικη σας εμπειρια?
LPGhostWriter
Διαχειριστής
 
Δημοσιευσεις: 201
Εγγραφή: Κυρ 14 Νοέμ, 2010 13:17

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Κυρ 05 Δεκ, 2010 19:46

Μπορείτε να δείτε τα δελτία κοινοποίησης εγκρίσεων τύπου εξαρτημάτων LPG στη διεύθυνση http://www.yme.gr/?tid=996&aid=0
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό sdaoulas » Δευτ 06 Δεκ, 2010 23:28

πηγα σε ιδιωτικό κτεο. Εδωσα 50€. Μετα εστειλαν αυτοι του κτεο ολη την χαρτουρα στο μηχανολιγικο. Πηγα εγω εκει μετα απο 4-5 μερες και μεσα σε 10 λεπτα ειχα την καινουρια αδεια στα χερια μου. Ολα εγιναν γρηγορα και πανευκολα.
fly...
Άβαταρ μέλους
sdaoulas
 
Δημοσιευσεις: 63
Εγγραφή: Κυρ 05 Δεκ, 2010 21:24

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό LPGhostWriter » Τετ 08 Δεκ, 2010 11:07

Τα ιδιωτικα ΚΤΕΟ δεν εχουν καθολου ουρες, και μαλιστα πολλα εριξαν την τιμη απο τα 80 στα 50 Euro.
Πιστεω οτι ειναι μονοδρομος πλεον η επιλογη τους.
LPGhostWriter
Διαχειριστής
 
Δημοσιευσεις: 201
Εγγραφή: Κυρ 14 Νοέμ, 2010 13:17

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τρί 14 Δεκ, 2010 20:49

Σήμερα πέρασα τον έλεγχο ΚΤΕΟ (κόστος 49 ευρώ σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ) για την εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης.
Ως εδώ καλά.
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό tgi » Τρί 14 Δεκ, 2010 20:57

dti έγραψε:Σήμερα πέρασα τον έλεγχο ΚΤΕΟ (κόστος 49 ευρώ σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ) για την εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης.
Ως εδώ καλά.

Τι χαρτί χρειάστηκες???
Σου έδωσε χαρτί ο εγκαταστάτης?
Citroen C4 GP με σύστημα υγραερίου 5ης γενεάς (ICOM JTG)
130.000 Km με LPG και συνεχίζω
Άβαταρ μέλους
tgi
 
Δημοσιευσεις: 446
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 13:07
Τοποθεσία: Αθηνα - Ν.Ηρακλειο

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Παρ 17 Δεκ, 2010 19:03

Τα χαρτιά που χρειάστηκα είναι:
1) Δήλωση συμμόρφωσης του συστήματος (και ηλεκτρολογικό διάγραμμα της εγκατάστασης): την πήρα από τον αντιπρόσωπο της vialle στην Ελλάδα και κόστισε 100 ευρώ (ήταν αντίγραφο θεωρημένο από ΚΕΠ με συνημμένη επίσημη μετάφραση από τα Ολλανδικά με θεώρηση Apostile και ακριβές αντίγραφο αυτής, θεωρημένο από δικηγόρο).
2) Δήλωση του Ιταλού εγκαταστάτη με τις πιστοποιήσεις για τα εξαρτήματα του συστήματος, μεταφρασμένη στα Ελληνικά από το Μεταφραστικό Τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών (κόστος 25 ευρώ περίπου).
3) Αποτύπωση σε χαρτί της μεταλλικής πινακίδας της δεξαμενής με τα χαρτακτηριστικά της και της αντλίας εντός της δεξαμενής.

Για τη δήλωση του Ιταλού εγκαταστάτη μου είπαν στο ΚΤΕΟ αυτό που κι εγώ γνώριζα (οτι δηλαδή πιθανόν να μην γίνει δεκτή στο Τμήμα Μεταφορών της Νομαρχίας), αλλά από τη στιγμή που υπήρχε επίσημη μετάφραση και το κείμενό της ήταν λίγο-πολύ ίδιο με εκείνο της προβλεπόμενης υπεύθυνης δήλωσης, δεν είχαν πρόβλημα να κάνουν τον έλεγχο για την εγκατάσταση (αλλά και δεν μπορούσαν να αρνηθούν τον έλεγχο, αφού δεν είναι δική τους ευθύνη να εξακριβώσουν την πιστοποίηση του εγκαταστάτη).
Οπότε το σύστημα ελέγχθηκε κανονικά, βεβαιώθηκε από το ΚΤΕΟ οτι όλα είναι ΟΚ, τα παραπάνω χαρτιά μαζί με αντίγραφο της άδειας και της πιστοποίησης του Ιταλού εγκαταστάτη, στάλθηκαν στην αρμόδια υπηρεσία και μέχρι νεωτέρας ...κυκλοφορώ νομότυπα.
ΘΑ δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα τις επόμενες ημέρες.
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό tgi » Δευτ 27 Δεκ, 2010 23:23

Πήγα 14/03/2010 στο ΚΤΕΟ.........

Λοιπόν, στις 9:00 το πρωί πήγα από τον εγκαταστάτη μου (υγραεριοκίνηση.γρ) και πήρα όλα τα χαρτιά για να περάσω από δημόσιο ΚΤΕΟ το αυτοκίνητο μου. (***) Δεν πλήρωσα τίποτα στην εγκαταστάτη για τα χαρτιά και μου έδωσε όλα εκείνα που θα χρειαζόμουν για να περάσω ΚΤΕΟ. Ο εγκαταστάτης μου τα έδωσε μέσα σε 20 λεπτά....
Έτσι στις 9:30 έφυγα από το συνεργείο και πήγα στο ΚΤΕΟ Ελληνικού όπου εκεί πέρασα την πύλη λέγοντας ότι είναι έλεγχος υγραερίου χωρίς ραντεβού. Δεν χρειάζεται ραντεβού όταν περνάς για έλεγχο εγκατάστασης υγραερίου..!!!! Μπήκα στο χώρο του ΚΤΕΟ και εκεί ρωτώντας στην γραμματεία και από εκεί στο γραφείο για τις ειδικές εγκαταστάσεις - τροποποιήσεις οχημάτων, οι άνθρωποι με καθοδήγησαν και μου είπαν όλα τα στάδια που πρέπει να ακολουθήσω για να περάσω ΚΤΕΟ.
Η όλη διαδικασία μου πήρα χρονικά 1 ώρα & 20 λεπτά και 80 ευρώ παράβολο όπου πλήρωσα μέσα στο ΚΤΕΟ. Δεν χρειάστηκε να δώσω κανένα "φακελάκι". Στο τέλος μου είπαν ότι είχα την επιλογή είτε να περάσω την επόμενη ημέρα και να πάρω τα χαρτιά ή να μου τα στείλουν ταχυδρομικά χωρίς έξτρα κόστος. Εγώ επέλεξα το δεύτερο γιατί μένω στα βόρεια προάστια.
Έτσι τελείωσε η διαδικασία του ΚΤΕΟ. Με 1 ώρα & 20 λεπτά και 80 ευρώ.

Με ενημέρωσαν βέβαια πως έχω να κάνω άλλη μια διαδικασία : να περάσω από το υπουργείο για να αλλάξω την άδεια του αυτοκινήτου και να γράφει στο καύσιμο : Βενζίνη - Υγραέριο με τα χαρτιά που θα μου στείλουν από το ΚΤΕΟ. Βέβαια δεν ξέρω αν θέλω να την κάνω αυτήν την διαδικασία. Θα την κάνω μόνο αν δω ότι έχω έκπτωση στα τέλη κυκλοφορίας ή κάποια άλλη ωφέλεια.. Ένας άλλος λόγος που δεν ξέρω αν θα περάσω από το υπουργείο είναι ότι αν θα γράφει Βενζίνη - Υγραέριο στο καύσιμο θα έχω πρόβλημα με την πώληση του αυτοκινήτου (οι Έλληνες είναι λίγο κολλημένοι ακόμα στο θέμα Υγραερίου!!!!)

ΥΓ (***) : Σημειωτέον ότι το αυτοκίνητο δεν περνούσε κανονικά ΚΤΕΟ στις 14/04/2010 αλλά σε ένα χρόνο (ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας 2007, οπότε κανονικά περνάει το 2011). Ο λόγος που το περνάω είναι γιατί ούτως ή αλλιώς κάποια στιγμή πρέπει να περάσει από δημόσιο ΚΤΕΟ και μιας και κάνεις την μετατροπή πρέπει να περάσεις την πρώτη φορά από δημόσιο ΚΤΕΟ. Μετά τις άλλες φορές που θα περάσεις ΚΤΕΟ δεν χρειάζεται να είναι δημόσιο αλλά μπορείς και σε ιδιωτικό αρκεί να έχεις μια δήλωση του νόμου "105" ότι έχει γίνει έλεγχος από τον εγκαταστάτη και το κύκλωμα υγραερίου είναι σε καλή κατάσταση. Έτσι περνάς και από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ.





Μετά από δύο μήνες περίπου στις 4/5/2010 στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Δυτικού Τομέα (ΕΔΡΑ Περιστέρι, Τρώων 1 & Χαλκίδος)........

Πήγα εκεί γιατί εκεί είχαν βγάλει την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου....
Λοιπόν, στις 11:00 το πρωί πήγα στο πρωτόκολλο και εκεί βρήκαν το χαρτί που είχε σταλεί από το ΚΤΕΟ και σε μένα αλλά κυρίως σε αυτούς. Αφού πήρα το χαρτί στα χέρια μου, το έδωσα μαζί με την άδεια κυκλοφορίας σε έναν άλλο υπάλληλο του από κάτω ορόφου και εκεί περίμενα περίπου 20 λεπτά.
Με φώναξαν και μου έδωσαν την καινούργια μου άδεια κυκλοφορίας που αναγράφει πάνω της και την φράση : Καυσιμο : Αμ.Βενζ/Υγρ
Δεν πλήρωσα τίποτα. κανένα παράβολο ή "γρηγορόσημο" ;)
Το αυτοκίνητό μου πλέον είναι και νόμιμο.

ΥΓ (***) : Καλό θα ήταν πριν ξεκινήσετε να πάτε στην Νομαρχία - Υπουργείο για αλλαγή Αδείας Κυκλοφορίας να πάρετε ένα τηλέφωνο για να ρωτήσετε αν έχουν πάει εκεί τα χαρτιά που ήρθαν και σε εσάς από το ΚΤΕΟ. Για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Δυτικού Τομέα (ΕΔΡΑ Περιστέρι, Τρώων 1 & Χαλκίδος) το τηλέφωνο είναι : 210-2619322
Citroen C4 GP με σύστημα υγραερίου 5ης γενεάς (ICOM JTG)
130.000 Km με LPG και συνεχίζω
Άβαταρ μέλους
tgi
 
Δημοσιευσεις: 446
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 13:07
Τοποθεσία: Αθηνα - Ν.Ηρακλειο

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό LPGhostWriter » Τρί 28 Δεκ, 2010 15:32

Πολυ καλος μου φιλος πηρε τα χαρτια απο το εγκαταστατη, πηγε σε ιδιωτικο ΚΤΕΟ και μεσα σε 20 λεπτα ειχαν ολοκληρωσει τον ελεγχο.
Μετα απο 10-15 ημερες τον πηραν τηλεφωνο απο το ΚΤΕΟ οτι τα χαρτια του ηταν ετοιμα στο Υπουργειο. Πηγε στην Διευθυνση μεταφορων της περιοχης του και σε 20 λεπτα πηρε την καινουρια του αδεια. Γραφειoκρατια - LPG : 0-1 :lol:
LPGhostWriter
Διαχειριστής
 
Δημοσιευσεις: 201
Εγγραφή: Κυρ 14 Νοέμ, 2010 13:17

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τετ 12 Ιαν, 2011 19:58

Σήμερα παρέλαβα τη νέα άδεια κυκλοφορίας που αναγράφει ως καύσιμο και το υγραέριο.
Άλλος ένας μύθος (εγκατάσταση στο εξωτερικό συνεπάγεται πρόβλημα στο ΚΤΕΟ και μη έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας), ΚΑΤΑΡΡΙΦΘΗΚΕ πανηγυρικά!!!
Κι ένα "κλειστό" επάγγελμα (του εγκαταστάτη συστήματος υγραερίου), "άνοιξε" στην πράξη, με τις σωστές διαδικασίες και με τα κατάλληλα έγγραφα.

Σωστές διαδικασίες:
- Επιλέγουμε σύστημα που έχει πιστοποιηθεί στην Ελλάδα και χώρα εγκατάστασης αν όχι την Ελλάδα, κάποια άλλη της Ε.Ε.
Εδώ είναι η λίστα του Υπουργείου με τις πιστοποιήσεις των εξαρτημάτων του συστήματος. Κρατάμε τους αριθμούς έγκρισης των επιμέρους εξαρτημάτων για κάθε ενδεχόμενο.
- Όπου υπάρχει έγγραφο σε ξένη γλώσσα, μια επίσκεψη στο Μεταφραστικό Τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών (Αρίωνος 10 Μοναστηράκι), επιβάλλεται!
- Έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ (=μικρότερο κόστος) που έχει ξανακάνει σχετικό έλεγχο αυτοκινήτου με το ίδιο σύστημα (στην περίπτωσή μου, πήγα στην Autovision στο Μενίδι). Τώρα μάλιστα θα ξέρουν και τη διαδικασία όταν η εγκατάσταση έχει γίνει στο εξωτερικό, γιατί με εμένα ψάχνονταν, αλλά τελικά με εξυπηρέτησαν.
- Τα χαρτιά του εγκαταστάτη πρέπει να έχουν ημερομηνία μέχρι μια εβδομάδα πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
- Για όλα τα μέρη του συστήματος πρέπει να αναγράφεται στο έντυπο που είναι σαν υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη η σχετική πιστοποίηση κι επιπλέον για τη δεξαμενή η χωρητικότητά της, ο αριθμός σειράς, η ημερομηνία κατασκευής/λήξης χρήσης κι αν έχει την αντλία μέσα της (συστήματα 5ης γενιάς). Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν τα στοιχεία αυτά πάνω στην πινακίδα της δεξαμενής, καλό είναι να έχουν αποτυπωθεί με μολύβι πάνω σε λευκή σελίδα, πριν γίνει η εγκατάσταση.

Τα κατάλληλα έγγραφα:
- Υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη. Το κείμενο μπορεί να είναι αυτό που αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ, ή κάποιο παρόμοιο (που ισχύει στη χώρα που έγινε η εγκατάσταση). Μη ξεχάσετε τους αριθμούς πιστοποίησης κάθε εξαρτήματος.
- Δήλωση Συμμόρφωσης: Ίσως το πιο σημαντικό χαρτί! Το κείμενο είναι λίγο πολύ τυποποιημένο (αλλά δεν περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ). Ευτυχώς, εμένα μου έστειλε ένα τέτοιο υπόδειγμα κάποιος γνωστός, ζήτησα το αντίστοιχο από τη Vialle στην Ολλανδία, η οποία με παρέπεμψε στον εδώ αντιπρόσωπο, ο οποίος μου το χορήγησε (καταβάλλοντάς του το σχετικό κόστος εξόδων). Το χαρτί αυτό περιλαμβάνει μία δήλωση του εργοστασίου κατασκευής με επίσημη θεώρηση Apostile, την επίσημη μετάφρασή της από δικηγόρο και επικύρωση από ΚΕΠ οτι το όλο σετ είναι γνήσιο αντίγραφο πρωτοτύπου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτεται το ηλεκτρολογικό διάγραμμα του συστήματος, πάνω στο οποίο φαίνονται όλες οι συνδέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων.
- Αντίγραφο της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος του εγκαταστάτη με τη σχετική πιστοποίηση από τη χώρα του. Εγώ είχα φωτοτυπία αθεώρητη και μη μεταφρασμένη (έπρεπε να έχω θεώρηση Apostile για να αναλάβει τη μετάφραση το Υπουργείο). Αυτό όμως δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα στη διαδικασία.

Δεν χρειάστηκαν, αλλά είχα πρόχειρα επίσης:
- Δήλωση του εγκαταστάτη οτι μετά την εγκατάσταση οι εκπομπές ρύπων με υγραέριο είναι χαμηλότερες από εκείνες με βενζίνη
- Τα αποτελέσματα των σχετικών μετρήσεων με βενζίνη και με LPG.

Μετά τον επιτυχή έλεγχο του ΚΤΕΟ, αφού πέρασαν οι γιορτές, επιβεβαίωσα τηλεφωνικά οτι έχει παραληφθεί ο φάκελος από το Τμήμα Μεταφορών της Περιφέρειας που υπάγομαι και πήγα στους υπεύθυνους που μου υποδείχθηκαν. Αφού βρέθηκε ο φάκελος με όλα τα δικαιολογητικά, έπρεπε να ελεγχθεί από τον εκεί Προϊστάμενο. Πιθανόν να είχε ρίξει ήδη κάποια ματιά, γιατί φάνηκε να γνωρίζει την υπόθεση όταν του είπα τα σχετικά. Ωστόσο, στην αρχή έφερε κάποια αντίρρηση του στυλ:
"Από πού προκύπτει οτι το σύστημα είναι νόμιμο"
Όταν του έδειξα τη Δήλωση Συμμόρφωσης, στην κυριολεξία φάνηκε να μην πιστεύει στα μάτια του και με ρώτησε 3 φορές "Πού το βρήκες αυτό χαρτί;"
Η απάντηση "Το πήρα από τον εδώ αντιπρόσωπο" του φαινόταν απίστευτη και συνέχισε να το εξετάζει για κάποια λεπτά.
Μετά έβαλε την υπογραφή του, μου παρέδωσε το φάκελο και μ' έστειλε για την παραλαβή της άδειας...

Τέλος καλό, όλα ΟΚ!
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Επόμενο

Επιστροφή στο Θέματα ΚΤΕΟ

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Yahoo [Bot] και 11 επισκέπτες




cron