Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!



Fuel trims και υγραέριο

Προβλήματα στην εκκίνηση; Διακοπές κατά τη λειτουργία; Σας γυρίζει σε βενζίνη; Safe Mode; Λαμπάκι μηχανής – κωδικοί βλάβης;

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό BMW1796 » Τρί 02 Απρ, 2013 21:58

Eάν είμαστε πάνω απο 2% το αμάξι κάνει ποιο πολλες διορθώσεις για να ποιάσει τον τέλειω και σωστό Λ [lamda value] που είναι η μονάδα 1.00 .Όταν το αμάξι [εγκεφαλος] δέν μπορεί να κάνει της απαιτούμενες προσαρμογές δηλαδή να φέρει τον ΛΑΜΔΑ στην μονάδα ,τότε μας ανάβει Check engine.Πάντως απο γνωστό που του τσεκάρισα το αμάξι 1.21 fuel trims[multaplicative] σε bmw 318i λαμπάκι δέν του άναψε ,αλλάξαμε φίλτρο αέρα [είχε πολλα χιλιόμετρα 35000 με το ίδιο φίλτρο] έπεσε στι 1.12 πήγε για ρύθμισμα !! Τώρα αυτα που σας γράφω είναι ελεγμένα με διαγνωστικό GT1 -DIS της bmw...
ΒΜW N42B18 VALVETRONIC LPG PRINS VSI 2SKODA FELICIA 1300cm LPG TARTARINI
BMW1796
 
Δημοσιευσεις: 264
Εγγραφή: Κυρ 08 Ιούλ, 2012 21:34
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό Qgas » Τρί 02 Απρ, 2013 22:53

Apotrip έγραψε:
Qgas έγραψε:Για αυτο λέγονται long trims θα αλλάζουν μετα πο πολλα χιλ. Ανάλογα το αυτοκίνητο, το 0,1% το είχες και πορεία στη βενζίνη ; Άλλο εινσι στο ρελαντι άλλο στη πορεία δες το πόσο ειναι μετα απο 100 km με τη βενζίνη, σε πορεία και ρελαντι και μετα ζήτα απο τον εγκαταστάτη σου να πετύχει τα ίδια ή όσο πιο κοντά μπορεί. Το 5% είνσι φτωχο αρκετα το σωστο είνσι -+ 2%


Καλησπέρα, επειδή κι εγώ ανήκω στην κατηγορία "'ο,τι πληρώνεις παίρνεις", και δυστυχώς πήρα τα "αμελέτητά" μου, μου προξένησε μεγάλο ενδιαφέρων το -+2% μου αναφέρεται. Μπορείτε δηλαδή να εγγυηθείτε αυτά τα long trims ανεξαρτήτου ποιότητας υγραερίου, εποχής (χειμώνα-καλοκαίρι), χρήση κλιματισμού κλπ? ή χρειάζεται κάθε λίγο και λιγάκι ρύθμιση?
Συγγνώμη αν φαίνομαι δύσπιστος, αλλά αν μπλέξεις με λαμόγια, γίνεσαι δύο φορές προσεκτικός....



Λογικα με ένα καλώς συντηρήμενο αυτοκίνητο οι αποκλίσεις είνσι μικρές εξου και το +/ - 2/% οι εγκαταστατες προσπαθούν να φέρουν το υγραεριο πιο κοντα στις τιμες της βενζίνης όταν αυτο είνσι εφικτό δεν υπαρχει θέμα ρυθμίσεων χειμώνα καλοκαίρι, άλλωστε το τελευταίο διάστημα υπάρχουν εξαιρετικά μείγματα απο την πετρογκας ( είδαμε χτες 5 μπαρ σε δεξαμενη ) και απο την ΚΟΡΑΛ ( πανω απο 3 μπαρ ) ..... αναφορικά με το 5 % στα long ειναι σίγουρα φτωχο πολυ τις διορθώσεις τις κάνουν τα sort trims πάντα ώστε τα long να έρθουν στο επίπεδο του 2%. Εμείς ως προσπαθούμε να φτάνουμε το 0 - μείον διότι λίγο πλούσιο δεν έπαθε κανένα μοτέρ τίποτα .... με φτωχο μείγμα όμως πολλά.
QGAS PRINS CENTER ATHENS
www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2348
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Τετ 03 Απρ, 2013 01:26

cmax έγραψε:Αν θεωρησουμε οτι εχουμε ενδειξη +5% σημαινει αυτοματα φτωχο μειγμα;
Εχω την εντυπωση οτι ναι μεν προσθετει 5% καυσιμο γιατι ειναι φτωχο το μιγμα αλλα συναμα αφου προσθετει συτο το 5% που ελειπε δεν ειναι πλεον σωστο; Μεχρι ποσο θεωρουμε οτι ειμαστε μεσα στα ορια διορθωσεις του εγκεφαλου;


Αν έχεις κουράγιο και ξέρεις αγγλικά δες αυτο, εξηγεί τα πάντα.
http://www.youtube.com/watch?v=oRX2V6_a3dc

Περιληπτικά, φτωχό ή πλούσιο καθορίζεται ανάλογα τη συμπεριφορά του λ. Θέλουμε το λ πάντα να ανεβοκατεβαίνει γιατί αυτό μεταφράζεται ως η στοιχειομετρική αναλογία 14.7:1 βέλτιστης καύσης και για να δουλεύει σωστά ο καταλύτης. Τα trims δείχνουν ποσοστό αύξησης ποσότητας καυσίμου στα μπεκ. Δηλαδή +5% σημαίνει 5% περισσότερο καύσιμο από το τυποποιημένο που έχουν ορίσει για τις συγκεκριμένες στροφές/φορτίο (μπορεί και κάτι άλλο) και αυτή είναι η διαδικασία εκμάθησης των εσωτερικών πινάκων. Θετικές τιμές trim σημαίνουν έχουμε φτωχό μίγμα και τα trims αντιδράσανε προσθέτοντας παραπάνω καύσιμο. Αντίστοιχα αρνητικές τιμές trim σημαίνει πλούσιο μίγμα και τα trims αντιδράσανε αφαιρώντας καύσιμο από τις τυποποιημένες τιμές.
Ανάλογα πως συμπεριφέρεται το λ, αποφασίζεται αν θα ανεβούν τα trim η άν θα κατεβούν. Αν το λ πιάσει πάτο 0V τότε έχουμε πολύ πλούσιο μίγμα (ελάχιστο οξυγόνο), αν πιάσει κορυφή +0.9V (πλούσιο σε οξυγόνο) τότε έχουμε φτωχό μίγμα. To short trim σε πρώτη φάση αν δει τέτοια κατάσταση αφαιρεί ή προσθέτει καύσιμο αντίστοιχα. Τυπικά αμάξια έχουν τα όρια -30%-30%, αν τα ξεπεράσει σε σημείο που να μη μπορεί πλεόν να παρέχει στο λ την αυξομείωση που χρειάζεται, τότε επεμβαίνει το long trim και σκοπός του είναι να κατεβάσει/ανεβάσει το εύρος που κινείται το short trim ώστε να έχει ικανό εύρος τιμών για να δίνει πάλι τη σωστή διόρθωση για το λ. To καύσιμο που διοχετεύεται είναι ανά πάσα στιγμή long + short trim %. Επίσης και το long trim έχει ένα αντίστοιχο εύρος πχ -30-30% το οποίο αν ξεπεραστεί, πλέον η μηχανή δεν έχει περιθώρια αυτοδιόρθωσης του μίγματος και ανάβει λαμπάκι μηχανής, ίσως και νωρίτερα γιατί τέτοιες τιμές είναι συνήθως ένδειξη σοβαρού προβλήματος.
Όσο γίνεται διόρθωση το μίγμα είναι πάντα σωστό, το θέμα είναι ότι αν αρχίσει να ξεφεύγει, θα φτάσει και στο σημείο να μη μπορεί να διορθωθεί άλλο και τότε θα είναι αργά για τον κινητήρα γιατί φτωχό μίγμα προκαλεί αυξημένες θερμοκρασίες, πλούσιο μίγμα πετάει άκαυτο καύσιμο στο καταλύτη, ζημιές δηλαδή. Επίσης επηρεάζεται η κατανάλωση αρνητικά σε πλούσιο μιγμα, σε φτωχό είναι λιγότερη αλλά οι ζημιές είναι οι χειρότερες.
Για περισσότερα δες το link.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 379
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό cmax » Κυρ 14 Απρ, 2013 19:39

Οταν εχουμε συχνες αλλαγες στα Long Fuel trim δηλαδη μια σταθεροποιητε στο +1 και αλλες φορες στο +7 σε ιδιες συνθηκες οδηγησης και με το ιδιο καυσιμο (χωρις νεο γεμισμα αλλα με οτι ειχε η δεξαμενη) μπορει να σημαινει καποιο προβλημα;
Τι μπορει να τα επηρεαζει;
cmax
 
Δημοσιευσεις: 98
Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2012 19:55

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό BMW1796 » Κυρ 14 Απρ, 2013 21:49

cmax έγραψε:Οταν εχουμε συχνες αλλαγες στα Long Fuel trim δηλαδη μια σταθεροποιητε στο +1 και αλλες φορες στο +7 σε ιδιες συνθηκες οδηγησης και με το ιδιο καυσιμο (χωρις νεο γεμισμα αλλα με οτι ειχε η δεξαμενη) μπορει να σημαινει καποιο προβλημα;
Τι μπορει να τα επηρεαζει;


Γιά να ελένξουμε τα long fuel trims θέλουμε δρόμο ! δηλαδή πορεία το λιγότερο 60 χλμ ,πάνω απο 25000στρ ,δέν αλλάζουν έυκολα κάτι άλλο που έχω παρατηρήσει ,κάνουμε τον έλεγχω που θέλουμε περνουμε τις μετρήσης μάς πάμε στον εγκαταστάτη το διορθώνουμε [ακούμε την γνώμη του ] μέτα δέν πρέπει να είμαστε συνέχεια με το obd ρε παιδία δέν χαλάνε έτσι έυκολα οι ρυθμίσεις αντε μιά φορά το εξάμηνο να μην πώ μιά φορά τον χρόνο !! ;)
ΒΜW N42B18 VALVETRONIC LPG PRINS VSI 2SKODA FELICIA 1300cm LPG TARTARINI
BMW1796
 
Δημοσιευσεις: 264
Εγγραφή: Κυρ 08 Ιούλ, 2012 21:34
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Δευτ 15 Απρ, 2013 01:47

cmax έγραψε:Οταν εχουμε συχνες αλλαγες στα Long Fuel trim δηλαδη μια σταθεροποιητε στο +1 και αλλες φορες στο +7 σε ιδιες συνθηκες οδηγησης και με το ιδιο καυσιμο (χωρις νεο γεμισμα αλλα με οτι ειχε η δεξαμενη) μπορει να σημαινει καποιο προβλημα;
Τι μπορει να τα επηρεαζει;


Από τα λίγα που ξέρω για τα trims, η όλη φιλοσοφία τους είναι να παρέχουν τη σωστή αναλογία αέρα/καυσίμου μεταβάλοντας τη ποσότητα του καυσίμου. Επειδή ένα αμάξι μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε στο κόσμο, σε πολλές διαφορετικές συνθήκες πχ υψομετρο, ψυχρό/ζεστό κλίμα κτλ, είναι αδύνατο να προβλεφτούν όλες αυτές οι συνθήκες και να περιληφθούν στην ECU. Ο τρόπος να ανταποκριθεί το όχημα δίνοντας πάντα τις σωστή ποσότητα καυσίμου είναι μέσω των trims. Έτσι ξεκινώντας από μια τυποποίηση ποσότητας καυσίμου που σχεδιάστηκε στο εργοστάσιο, μόλις βγει το όχημα και αρχίσει να κινείται, μαθαίνει τις νέες συνθήκες όπως καθορίζεται από το λ που περιέγραψα παραπάνω. Αυτά αποθηκεύονται σε πίνακες (οι νέες τιμές) και χρησιμοποιούνται στο επόμενο ξεκίνημα. Αυτός είναι και ο λόγος που αν αποσυνδέσουμε πόλους, το αμάξι πρέπει να κάνει χιλιόμετρα για να ξαναβρεί τις κατάλληλες τιμές των πινάκων και μέχρι τότε θα έχουμε και αυξημένες καταναλώσεις/αρρυθμίες κτλ. Αυτές οι αλλαγες δεν γίνονται άμεσα, θέλει χιλιόμετρα για να αποφασίσει αν θα αλλαχτεί το long trim, πάντα με βάση το τι κάνει και το short trim. Το long trim αποσκοπεί στο να φέρει το short trim να μεταβάλεται γύρω από το 0% αλλά δεν ανταποκρίνεται άμεσα.
Τώρα για τις παρατηρήσεις σου, αν βάζεις διαφορετικές ώρες μπρος (κρύος/ζεστός αέρας) θα δεις διακυμάνσεις στο short trim κυρίως. Το long trim θα μεταβληθεί άμεσα μόνο αν ξεπεράσει το short τα όριά του, αλλιώς θα αλλάξει με τα χιλιόμετρα αν χρειάζεται (ώστε να φέρει το short να παίζει γύρω από το 0%). Πάντως γενικός κανόνας είναι οι τιμές για το long να είναι +-2%. Αν είναι μονίμως εκτός αυτών των ορίων υπάρχει πιθανότατα θέμα. Παραπάνω δε ξέρω να εξηγήσω, ενδεχομένως και κάποια από αυτά που είπα να μην είναι τελείως σωστά.

EDIT: Βρήκα και αυτό, ίσως σχετίζεται με αυτό που βλέπεις.
http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202
Λέει κάπου στη μέση ότι αν η θερμοκρασία ψυκτικού έχει θέμα (το βλέπει ποιο κρύο απότι είναι), τότε το κάνει πιο πλούσιο το μίγμα και ας μη χρειάζεται. Ίσως να έχει θέμα ο αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού ή κάποιο θέμα με το MAF. Λέει και διάφορα άλλα σχετικά με τα trims.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 379
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Τετ 27 Μάιος, 2015 15:24

Κατα την επιταχυνση οταν εχουμε short στο +15% περιπου ειναι καλο?
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1137
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό Qgas » Πέμ 28 Μάιος, 2015 00:12

gkazakias έγραψε:Κατα την επιταχυνση οταν εχουμε short στο +15% περιπου ειναι καλο?



Ειναι λιγο φτωχο
QGAS PRINS CENTER ATHENS
www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2348
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό gouris » Σάβ 30 Μάιος, 2015 23:14

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος ποια ρύθμιση να κρατήσω?
Εχω τον χάρτη του υγραερίου με κάποιες τιμές εκεί τα long fuel trims πάνε κάπου στο -10 σε όλο το φάσμα στρόφων και φορτίων.
Εάν αλλάξω τις τιμές του χάρτη τότε οι τιμές στα long fuel trims μετά από αρκετά χιλιόμετρα κυμαίνονται σε όλο το φάσμα ανάλογα τις στροφές από -5 έως και +7.
Ποια από τις δυο είναι η σωστή ρύθμιση? Πιο μικρές μεταβολές στο χάρτη δεν γίνονται αντιληπτές από τον εγκέφαλο και τα μπεκ και ετσι τα fuel trims παραμένουν αμετάβλητα.
Το σύστημα είναι omvl με μπεκ omvl reg. Με προβληματίζει τι να επιλέξω να το αφήσω με πλούσιο μείγμα στο -10 ή να βάλω την άλλη ρύθμιση, πόσο επικίνδυνο είναι αυτό το +7( φτωχό)
gouris
 
Δημοσιευσεις: 67
Εγγραφή: Παρ 19 Απρ, 2013 21:33

Re: Fuel trims και υγραέριο

Δημοσίευσηαπό manoliss » Κυρ 31 Μάιος, 2015 06:13

τι ενδιαμεσο...γινετε...εσυ περνας από την μια ακρη στην άλλη....
- Citroen Xantia 1600cc 8v mod 1999
- Citroen Xsara 1400cc 8V mod 2003
Lovato Fast & Easy
manoliss
 
Δημοσιευσεις: 556
Εγγραφή: Κυρ 26 Φεβ, 2012 00:37

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αντιμετωπίζετε πρόβλημα;

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: papoys και 19 επισκέπτες