Κι εγώ διαβάζοντας προχτές για άλλη μια φορά ολόκληρο το νήμα περί λίπανσης βαλβίδων, για να δω τι ισχύει για το Tunap, το γενικό συμπέρασμα που έβαλα είναι ότι βοηθάει ελάχιστα έως καθόλου... Ο λόγος που έκατσα και ξενύχτγσα μέχρι το πρωί να το διαβάσω όλο ήταν γιατί την Πέμπτη που πήγαμε από τον LPGas για το πρώτο σέρβις, μας πρότεινε να αγοράσουμε το Tunap που ρίχνουμε στην βενζίνη. Μου φάνηκε πολύ παράξενο γιατί όταν είχαμε πρώτο κάνει την εγκατάσταση τον είχαμε ρωτήσει για πρόσθετα κλπ αν χρειάζεται να βάζουμε για προστασία και μας είχε πει "ούτε συζήτηση" καθώς το σύστημα είναι από τα καλύτερα σε αυτό το θέμα και ότι είμαστε καλυμμένοι με τους μικροψεκασμούς βενζίνης...
Παιδιά δεν ξέρω τι να πω. Επειδή είμαι ψείρας και ψάχνω κάθε λεπτομέρεια, κατέληξα ότι το Tunap είναι 90% μάρκετινγκ και 10% κάνει δουλειά... Με παραξένεψε επίσης που μου πρότεινε μόνο αυτό για την βενζίνη. Η ίδια η Tunap όμως λέει ότι πρέπει να μπαίνουν και τα δύο... Εγώ έχω την εξής χαζή απορία... Γιατί μας πρότεινε μόνο αυτό που μπαίνει στην βενζίνη; Αφού μέσα σε 1 λεπτό έχει γυρίσει σε υγραέριο και μετά δουλεύει υγραέριο. Τίποτα δεν θα κάνει... Αν ήταν να μας προτείνει ένα από τα δύο δεν θα έπρεπε να μας προτείνει αυτό που μπαίνει στο υγραέριο;; Δεν μου κολλάνε αυτά τα δύο πράγματα... Στην Peugeot στην τοπική αντιπροσωπεία που είχαμε πάει το Πάσχα για άλλο λόγο και το είδαν μας πρότειναν και εκεί Tunap αλλά για το υγραέριο. Και καλά καθαρίζει τη "ασπρίλα" που πιάνουν οι βαλβίδες από το υγραέριο... Αυτό δεν το αναφέρει όμως η ίδια η Tunap. Αυτό που λέει ότι κάνει είναι ότι δημιουργεί και καλά λιπαντικό φιλμ προστασίας στις βαλβίδες. Οκ να το δεχτούμε αυτό ότι γίνεται για τις βαλβίδες εισαγωγής... Στις εξαγωγής πως θα δημιουργηθεί αυτό το φιλμ αφού καίγεται το υγραέριο μαζί με το πρόσθετο; Οι εισαγωγής δεν πρόκειται να πάθουν κάτι έτσι κι αλλιώς. Αν χαλάσουν κάποιες θα είναι της εξαγωγής... Πως δημιουργείται το φιλμ λοιπόν στις εξαγωγής; Εκτός και' αν δεν καίγεται το πρόσθετο και όντως φτιάχνει και εκεί φιλμ. Δεν απαντάει όμως επίσημα η Tunap για το τι συμβαίνει ακριβώς, ενώ στα βίντεο του προϊόντος στο youtube, δείχνει ξεκάθαρα ότι το φιλμ δημιουργείται στις βαλβίδες εισαγωγής.
Προσωπικά δεν με πείθει να χρησιμοποιήσω Tunap γιατί πρώτον έκανε φάουλ ο εγκαταστάτης μου που άλλα μας είπε στην αρχή και αλλά τώρα... Επίσης το δικό μας μοτέρ καίει λάδι μπόλικο από κατασκευής του όχι μόνο από τα δαχτυλίδια αλλά χάνει και από τους οδηγούς των βαλβίδων. Και είναι αρκετή η ποσότητα, δηλ. 1,5 λίτρο/5.000χλμ μέχρι τώρα με τα 5w40... Πριν που είχε 5w30 μην γράψω νούμερο καλύτερα...
Επίσης έχω αποθηκεύσει πάρα πολλές παλαιότερες αναφορές του εγκαταστάτη μου από το 2013 νομίζω στο θέμα λίπανσης καθώς και άλλων εγκαταστατών που υπερασπίζονται την χρήση βενζίνης ως τον πιο σοφιστικέ τρόπο λίπανσης και τον τρόπο που έχει επιλέξει μάλιστα και η Toyota που είναι πρωτοπόρος στο θέμα των εγγυήσεων όπως είχε γραφτεί.
Εμένα λοιπόν μετά από όλα αυτά μου φαίνεται μάρκετινγκ το κόλπο με τα δύο συγκεκριμένα πρόσθετα ενώ υπάρχουν πολλά παιδιά που έκαναν συστηματική χρήση του και μια χαρά τους κάηκαν έδρες και βαλβίδες. Και ρωτώ εγώ. Έστω ότι το βάζω σωστά και με ευλάβεια κάθε 10.000χλμ όπως υποδεικνύει η Tunap και στα δύο καύσιμα και παθαίνω ζημία "κούφια η ώρα" σε 100.000χλμ. Τι θα έχω κάνει; Θα έχω ξοδέψει 500€ για ένα πρόσθετο που δεν έκανε τίποτα ενώ θα μπορούσα αυτά τα χρήματα να τα έχω στην άκρη και να τα χρησιμοποιήσω στην επισκευή... Έστω άλλο παράδειγμα ότι το μοτέρ είναι ευαίσθητο και παθαίνει τη ζημιά στα 40.000χλμ. Όχι μόνο θα πρέπει να πληρώνω για επισκευή τόσο νωρίς (ουσιαστικά λίγο μετά τα δύο χρόνια) θα έχω βάλει και Tunap 4 φορές =200€! για ποιον λόγο;
Δεν ξέρω τι θα γίνει μελλοντικά... Το υγραέριο είναι λύση ανάγκης για όλους μας παίδες και ξέρουμε τα ρίσκα που ενέχει. Το βάλαμε όμως για οικονομία. Αν είναι να δίνουμε 50αρια για tunap, τι κάνουμε; Προσωπικά ο εγκαταστάτης μου θεωρώ ότι έχει κάνει 2 τεράστια φάουλ που με αποτρέπουν από το να χρησιμοποιήσω Tunap καθώς απ ότι βλέπω είναι θέμα πουλήματος. Για να μην παρεξηγηθώ τα παιδιά του LPGAS κάθε φορά που πάμε στο συνεργείο όλο και πιο πολύ τα εκτιμούμε με την ευγένεια και την αμεσότητα σε ότι τους πούμε και Δεν σας κρύβω ότι σκεφτόμαστε να κάνουμε εκεί τα τυπικά σέρβις μας πλέον... Το να πηγαίνουμε από Κιάτο Πειραιά το κάνουμε γιατί τους εμπιστευόμαστε απόλυτα. Δεν τους κατηγορώ ότι προσπάθησαν να μας πουλήσουν κάτι που μας είχαν πει ότι αρχικά ότι δεν χρειάζεται. Μέσα σε όλα όσα κάνουν είναι και να πουλήσουν τα πρόσθετα, τα λιπαντικά κλπ προϊόντα που εμπορεύονται. Φυσιολογικό είσαι αυτό. Το θετικό είναι ότι καλώς για εμάς με αυτή την γκάφα ξέρω ότι δεν πρόκειται να το χρησιμοποιήσω το συγκεκριμένο πρόσθετο γιατί αποδεικνύεται ότι το τοπίο σχετικά με το τι ακριβώς κάνει είναι θολό και πιο πολύ μάρκετινγκ ή αγοραλογία ελληνιστί. Δεν έχω τίποτα με την εταιρία και έχω χρησιμοποιήσει προϊόντα της Tunap κατά καιρούς και στο diesel μου με εξαιρετικά αποτελέσματα. Το συγκεκριμένο όμως για το υγραέριο, δεν με πείθει ρε παιδιά...