nickL έγραψε:Γεια σου φίλε tedd.
Όλα τα χρόνια που δεν είχα υγραέριο, έβαζα τα 10-40 quartz 7000. Δεν το έψαχνα και πολύ, επίσης τα πρότεινε η πεζώ και δε μου έκαιγε σταγόνα, όταν λέμε σταγόνα, τίποτα, ακόμα και μια φορά που τα είχα αφήσει 2 χρόνια και βάλε. Μετά με το υγραέριο έβαλα την πρώτη φορά 10-40 shell helix και μου έφαγε λάδι, μου έφαγε περίπου μισό λίτρο σε 10 μήνες με 7500 χιλιόμετρα οπότε και τα άλλαξα. Μετά το γύρισα στο total 9000 5-40, μέχρι στιγμής δε μου έχει κάψει λάδι με 4000 χιλιόμετρα. Τα έβαλα επειδή ο λαδάς είχε ξεμείνει από το 10-40 και δεν είχε και καμμια διαφορά στην τιμή. Εντάξει με άγχωσε κι αυτός λίγο γιατί μου είπε ότι καλό είναι όσο παλιώνει ο κινητήρας ειδικά με το υγραέριο να βάζεις κάτι καλύτερο. Δεν έχω γνώσεις για να ξέρω αν ισχύουν όλα αυτά.
Νίκο αν δεν στο καίει, μείνε στο Total που βάζεις το Energy 9000 5W40. Το συγκεκριμένο είναι από τα καλά λάδια της Total. Πάντως και το Shell δεν είχε τραγική κατανάλωση... Μην σε αγχώνει.
Εμείς σαν πρώτη παρατήρηση μετά την προσθήκη Motor Oil Saver στα καινούρια λάδια (Liqui Moly Top Tec 4100 5W40) έχουμε να να παρατηρήσουμε ίδια συμπεριφορά και ελαφρώς πιο μπάσο/ήρεμο ήχο του μοτέρ όταν είναι ζεστό με ίδια κατανάλωση καυσίμου, όμως έχει αλλάξει η συμπεριφορά στο κρύο ξεκίνημα. Ακούγονται τα ωστήρια χαρακτηριστικά, περισσότερο από πριν σε παρόμοιο βαθμό που ακουγόντουσαν όσο βάζαμε 5W30 προδιαγραφών PSA. Με το που αρχίσει και ζεσταίνεται το λάδι μειώνεται σταδιακά και εξαλείφεται ο χτύπος. Θα δούμε πως θα πάει από κατανάλωση λαδιού. Ζεστό ακούγεται όπως και πριν ίσως και ένα τσακ πιο αθόρυβο.
Αααα άλλη μία παρατήρηση είναι πως όσο είναι κρύο το λάδι και έχοντας ξεκινήσει να οδηγείς, είναι λίγο πιο απότομο το κόψιμο/φρένο του κινητήρα στο άφημα του γκαζιού όπως και το άρπαγμα που κάνει όταν δίνεις γκάζι. Δηλ από αυτά που παρατηρούμε με μόλις 3 μέρες λειτουργίας μετά την αλλαγή, σίγουρα έχουν γίνει πιο παχύρευστα τα λάδια στο κρύο ξεκίνημα και φαίνονται.
Σήμερα στο πρωινό ξεκίνημα ο χτύπος ήταν μικρότερος σε σχέση με χτες το απόγευμα που το έβαλα μπροστά μετά το πλύσιμο που του έκανα. Θα φανεί σε 1,5 βδομάδα που θα έχει κάνει ~600χλμ και θα έχει δουλευτεί (και θα έχει κάτσει στα σημεία που πρέπει), πως θα πάει καθώς λέει ότι θέλει 600-800χλμ για να αρχίσουν να φαίνονται τα αποτελέσματα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι επειδή αγχωθήκαμε χτες και κάτσαμε και το κουβεντιάσαμε (για τον εάν κάναμε καλά που ρίξαμε αυτό το πρόσθετο), το αυτοκίνητο καινούριο δεν είχε κατανάλωση λαδιού σχεδόν καθόλου. Αν είχε είχε ελάχιστη μου είπε η φίλη μου. Μετά τα 90.000-100.000χλμ άρχισε να έχει κατανάλωση. Ήταν και κάποια περίοδος που το είχε καθυστερήσει να του αλλάξει λάδια και μου είπε ότι από τότε άρχισε να καταναλώνει λάδι. Το παράδοξο είναι ότι ενώ πλέον έχει φτάσει να χρειάζεται 4+λίτρα λάδι από αλλαγή σε αλλαγή (10.000χλμ) δεν έχει καθόλου μπλε καπνό ή μυρωδιά καμένου λαδιού ούτε στο ξεκίνημα όταν παίρνει μπροστά (ζεστό ή κρύο) ούτε σε πορεία στον δρόμο...
Θα φανεί πως θα πάει. Θα ενημερώσω σε ~1000χλμ τι κάνει. Λογικά θα χρειαστεί να συμπληρώσουμε ~300ml λάδι τότε (δηλ όση ήταν η ποσότητα του πρόσθετου).