Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό nikkokk » Δευτ 24 Μαρ, 2014 21:02

nikkokk έγραψε:Θα επανέλθω με περισσότερα (κατανάλωση - εντυπώσεις κλπ) μετά από ένα μικρό ταξίδι που σχεδιάζω με την ευκαιρία της 25ης Μαρτίου.

Καλησπέρα σ' όλους
Πριν λίγο γύρισα από ένα ταξίδι - το πρώτο με υγραέριο - 560+ χιλιομέτρων στη Σπάρτη, Γύθειο κλπ
Πριν ξεκινήσω το Σάββατο το πρωί, γέμισα (Φάωνος) τόσο τη δεξαμενή του αερίου (θεωρητικά γεμίζει με 44,8 lt) όσο και αυτή της αμόλυβδης με σκοπό να παρακολουθήσω τη κατανάλωση.
Μετά από τα πρώτα 328 χλμ και πριν να ξεκινήσω το ταξίδι της επιστροφής στην Αθήνα ξαναγέμισα στο πρατήριο της Coral στο 7ο χλμ Σπάρτης - Γυθείου με τιμή 0,878. Μπήκαν συνολικά 26,68 που μεταφράζονται σε κατανάλωση 8,1 lt/100Km που είναι αρκετά καλή ακόμα και για "τουριστικό" ταξίδι. Να σημειωθεί ότι η ένδειξη του trip computer ήταν 6,0 lt/100Km.
Ακολούθησε το ταξίδι της επιστροφής που έγινε μέσω Τεγέας, Ελαιοχωρίου, Μύλων, Άργους, Κορίνθου (μέσω παλαιάς Εθνικής) και μετά μέσω Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου. Φτάνοντας στην Αθήνα πήγα και πάλι να γεμίσω στη Φάωνος (0,795). Με διανυθέντα 236 Km γέμισε με 16,74 lt που μεταφράζεται σε 7,1 lt/100Km, τιμή εξαιρετική. Να σημειωθεί πως δεν έγινε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για να πετύχω χαμηλή κατανάλωση - δεν το πάταγα όμως κιόλας.
Επειδή κατά τη γνώμη μου η διαφορά ανάμεσα στις δύο τιμές κατανάλωσης δεν δικαιολογείται - τις περίμενα μάλιστα ανάποδα - πιστεύω πως η ποσότητα με την οποία γεμίζει κάθε φορά μια δεξαμενή εξαρτάται και από τη πίεση της αντλίας πλήρωσης. Θέλω να πως πως είναι πιθανό μια αντλία να σταματάει πριν η δεξαμενή να φτάσει στο 80% της χωρητικότητάς της επειδή - πιθανόν - η πίεση λειτουργίας της είναι οριακά χαμηλή. Αντίθετα κάποια άλλη αντλία με μεγαλύτερη πίεση να γεμίζει τη δεξαμενή στο 81 - 82% του όγκου της. Άλλη εξήγηση για τη διαφορά αυτή στις δύο καταναλώσεις δεν έχω.
Κατά τα λοιπά παρατήρησα αισθητά καλύτερο τράβηγμα σε όλη τη γκάμα των στροφών και ειδικά στις χαμηλές (από τις 1500) παντελή έλλειψη δισταγμών (σκορτσαρίσματα κλπ) και πολύ γραμμική επιτάχυνση - σου δίνει την εντύπωση ηλεκτροκινητήρα. Μ' άλλα λόγια δεν παρατήρησα μείωση των επιδόσεων, το αντίθετο θα έλεγα.
Αυτά προς το παρόν. Ξέρω πως κούρασα με το μακρύ κείμενο αλλά θέλησα να μοιραστώ τις πρώτες εντυπώσεις μου με όποιον ίσως ενδιαφέρεται να κάνει την ίδια κίνηση - να εγκαταστήσει υγραέριο - που κι εγώ έπρεπε να έχω κάνει προ πολλού.
Opel Zafira 1.8 mod 2001 - 125 PS (Z18XE) - Landi Renzo Omegas Evo
nikkokk
 
Δημοσιευσεις: 86
Εγγραφή: Σάβ 08 Μαρ, 2014 09:43

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Τρί 25 Μαρ, 2014 02:47

Αυτη ειναι η οικονομια του υγραεριου. Την ειδες με τα ματια σου. Επεμεινε στο να ψεκαζετε η σωστη αναλογια βενζινης για προστασια των βαλβιδων εξαγωγης και των εδρων τους. Μη κανετε τσιγκουνιες σε αυτα...

Στάλθηκε από το GT-I9100 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1512
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό papoys » Τρί 25 Μαρ, 2014 06:31

Επειδή έχουμε παρόμοιους κινητήρες απλά εμένα είναι λίγο μικρότερος 1600 , σε επανηλειμένες ακριβείς μετρήσεις
(γέμισμα - άδειασμα τελείως του κινητήρα- ξαναγέμισμα) σου λέω ότι σε ανοικτό δρόμο μου βγάζει κατανάλωση από
7,8 - 8,2 λίτρα στα 100 πάντα με πολύ χαλαρή και πολύ ήπια οδήγηση (80-100)

Απο αυτά που γράφης είσαι περίπου στα ίδια και πιστεύω ότι είναι πολύ καλή η κατανάλωση.

Και κάτι άλλο.Για σωστή μέτρηση μη βασίζεσε σε φουλάρισμα όταν η δεξαμενή έχει μέσα ποσότητα υγραερίου,γιατί από
πρατήριο σε πρατήριο παίζει η πίεση της αντλίας.Εγώ έχω γεμίσει από 36 έως 43.Στη Φάωνος που γεμίζω και εγώ
τελευταία ,έχει την πιο μικρή πίεση .Πάντα παίρνω 36 έως 37 λίτρα.Ποτέ δεν έχω πάρει παραπάνω.

Το έβλεπα και εγώ στην αρχή όταν δεν ήμουν τελείως άδειος γέμιζα σε κάποιο πρατήριο με μικρή πίεση αντλίας ,ενώ
στο προηγούμενο ήταν μεγάλη και έβλεπα καταναλώσεις 6 και 7 λίτρα στα 100. :lol: :lol:
opel vectra 1,6 με emmegas (πριν zanardi) 219.000 χιλ. με lpg και 347.000 στο κοντέρ
Άβαταρ μέλους
papoys
 
Δημοσιευσεις: 1960
Εγγραφή: Τρί 19 Μαρ, 2013 06:42
Τοποθεσία: 15344 Γέρακας

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό nikkokk » Τρί 25 Μαρ, 2014 09:02

gkazakias έγραψε:Επεμεινε στο να ψεκαζετε η σωστη αναλογια βενζινης για προστασια των βαλβιδων εξαγωγης και των εδρων τους. Μη κανετε τσιγκουνιες σε αυτα...

Όπως είχα πει και εδώ, κατά την ρύθμιση έγινε πρόβλεψη για παράλληλο ψεκασμό βενζίνης σε ποσοστό 3% ανεξαρτήτως στροφών, φορτίου κλπ, ακριβώς για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο (όσο αυτό είναι εφικτό)
papoys έγραψε:σε ανοικτό δρόμο μου βγάζει κατανάλωση από 7,8 - 8,2 λίτρα στα 100 πάντα με πολύ χαλαρή και πολύ ήπια οδήγηση (80-100)
Και κάτι άλλο.Για σωστή μέτρηση μη βασίζεσε σε φουλάρισμα όταν η δεξαμενή έχει μέσα ποσότητα υγραερίου,γιατί από
πρατήριο σε πρατήριο παίζει η πίεση της αντλίας
.Εγώ έχω γεμίσει από 36 έως 43.Στη Φάωνος που γεμίζω και εγώ
τελευταία ,έχει την πιο μικρή πίεση .Πάντα παίρνω 36 έως 37 λίτρα.Ποτέ δεν έχω πάρει παραπάνω.

Το έβλεπα και εγώ στην αρχή όταν δεν ήμουν τελείως άδειος γέμιζα σε κάποιο πρατήριο με μικρή πίεση αντλίας ,ενώ
στο προηγούμενο ήταν μεγάλη και έβλεπα καταναλώσεις 6 και 7 λίτρα στα 100. :lol: :lol:

Μου επιβεβαιώνεις την υποψία μου για τη πίεση των αντλιών ανεφοδιασμού και το εάν επηρεάζουν τη ποσότητα που παίρνει η δεξαμενή. Εννοείται πως θα κρατήσω στατιστικά στοιχεία ώστε μετά από 1-2 χιλιάδες χιλιόμετρα να είμαι σε θέση να βγάλω πολύ πιο ακριβή συμπεράσματα. (την επόμενη βδομάδα ακολουθεί επαγγελματικό ταξίδι στη Θεσσαλονίκη - βλέπε περίπου 1200 Km) Ας είναι καλά το excel :)
Η δική μου οδήγηση είναι λίγο πιο γρήγορη, στην Ε.Ο. κινούμε με 110 - 120 ενώ στους επαρχιακούς προσαρμόζομαι ανάλογα τη περίσταση. Η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν "μικτή" αλλά και "τουριστική" με την έννοια πως δεν είχα λόγους να βιάζομαι (στους επαρχιακούς).
Περισσότερα στο ειδικό νήμα στα Τεχνικά Θέματα
Opel Zafira 1.8 mod 2001 - 125 PS (Z18XE) - Landi Renzo Omegas Evo
nikkokk
 
Δημοσιευσεις: 86
Εγγραφή: Σάβ 08 Μαρ, 2014 09:43

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό gakost » Τρί 25 Μαρ, 2014 10:16

Καλά και οικονομικά χιλιόμετρα αλλά δεν μπορείς να βγάλεις σωστές καταναλώσεις όπως το μετράς. Από εντελώς άδειος γεμίζεις και κρατάς το νούμερο των λίτρων και το διαιρείς με το νούμερο χιλιομέτρων όταν αδειάσει τελείως. Δεν είναι ανάγκη να φουλάρεις μπορείς να βάλεις πχ 10€ και να δεις πόσο θα σε πάει. Έτσι όπως τα υπολόγισες μπορεί να έχεις πέσει πολύ έξω.
gakost
 
Δημοσιευσεις: 1038
Εγγραφή: Παρ 14 Ιαν, 2011 22:09

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό nikkokk » Τρί 25 Μαρ, 2014 10:44

gakost έγραψε:Καλά και οικονομικά χιλιόμετρα αλλά δεν μπορείς να βγάλεις σωστές καταναλώσεις όπως το μετράς. Από εντελώς άδειος γεμίζεις και κρατάς το νούμερο των λίτρων και το διαιρείς με το νούμερο χιλιομέτρων όταν αδειάσει τελείως. Δεν είναι ανάγκη να φουλάρεις μπορείς να βάλεις πχ 10€ και να δεις πόσο θα σε πάει. Έτσι όπως τα υπολόγισες μπορεί να έχεις πέσει πολύ έξω.

Σ' ευχαριστώ (και όλους τους υπόλοιπους φίλους) για τις ευχές σου. Ανταποδίδω κι εγώ.
Συμφωνώ πως ο τρόπος που περιγράφεις είναι πολύ πιο ακριβής. Δεν έχω όμως τη πρόθεση - όπως είπα και παραπάνω - να σταματήσω εδώ. Οι μετρήσεις θα συνεχιστούν σε κάθε γέμισμα και μετά από έναν μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων (πάνω από 2000 - 3000 και περισσότερα) η ακρίβεια των μετρήσεων θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Αρκεί μια φορά να την αφήσω να αδειάσει τελείως και να προσθέσω όλα τα λίτρα που κατά καιρούς έχω βάλει διαιρώντας τα μετά με τον αριθμό των μέχρι τότε διανυθέντων χιλιομέτρων (π.χ. 500 λίτρα για 5000 Km). Με το τρόπο που περιγράφω η ακρίβεια είναι - πίστεψέ με - πολύ μεγαλύτερη αφού το "δείγμα" δεν είναι μόνο 10€ ή 20€ αλλά σαφώς μεγαλύτερο και βέβαια περιλαμβάνει όλες τις πιθανές συνθήκες οδήγησης και όχι μόνο τη κατανάλωση στη πόλη ή στην Ε.Ο.

για τους mod
Νομίζω πως τα σημερινά posts (25 Μαρτίου) μπορούν - και πρέπει - να μεταφερθούν στο νήμα "Καταναλωση /100χλμ με LPG" των Τεχνικών Θεμάτων αφού δεν έχουν σχέση με τον εγκατάσταση LPG σε κινητήρα Z18XE που είναι και το θέμα του συγκεκριμένου νήματος.
Opel Zafira 1.8 mod 2001 - 125 PS (Z18XE) - Landi Renzo Omegas Evo
nikkokk
 
Δημοσιευσεις: 86
Εγγραφή: Σάβ 08 Μαρ, 2014 09:43

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Τρί 25 Μαρ, 2014 12:18

nikkokk έγραψε:
gkazakias έγραψε:Επεμεινε στο να ψεκαζετε η σωστη αναλογια βενζινης για προστασια των βαλβιδων εξαγωγης και των εδρων τους. Μη κανετε τσιγκουνιες σε αυτα...

Όπως είχα πει και εδώ, κατά την ρύθμιση έγινε πρόβλεψη για παράλληλο ψεκασμό βενζίνης σε ποσοστό 3% ανεξαρτήτως στροφών, φορτίου κλπ, ακριβώς για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο (όσο αυτό είναι εφικτό)


Γνωμη μου ειναι να μην υπαρχει ενα σταθερο ποσοστο 3% παντου καθως δεν χρειαζεται σε καποιες περιπτωσεις οπως ρελαντι ή και καθολου φορτια, αλλα ειναι λιγο σε πολλα φορτια και πολλες στροφες. Καλυτερα να ρυθμιστει δυναμικα, αναλογα με τις απαιτησεις της οδηγησης, σε πολλα φορτια ισως πρεπει να φτανει και 7%. .. Αφου εχει αυτη τη λειτουργια το κιτ σου αξιοποιηστε την σωστα.
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1512
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό nikkokk » Τρί 25 Μαρ, 2014 13:47

gkazakias έγραψε:Γνωμη μου ειναι να μην υπαρχει ενα σταθερο ποσοστο 3% παντου καθως δεν χρειαζεται σε καποιες περιπτωσεις οπως ρελαντι ή και καθολου φορτια, αλλα ειναι λιγο σε πολλα φορτια και πολλες στροφες. Καλυτερα να ρυθμιστει δυναμικα, αναλογα με τις απαιτησεις της οδηγησης, σε πολλα φορτια ισως πρεπει να φτανει και 7%. .. Αφου εχει αυτη τη λειτουργια το κιτ σου αξιοποιηστε την σωστα.

Είχα κι εγώ τον ίδιο προβληματισμό - ποιο τρόπο ψεκασμού να διαλέξω. Επειδή όμως
1. Το αυτοκίνητο κινείται κατά 99% εκτός πόλης και εντός αυτής σπανίως και μόνο όταν βρέχει (για όλες τις άλλες περιπτώσεις υπάρχει ένα V-strom ;) ) και
2. Στα ταξίδια μου αυτά κινούμε με ταχύτητες που σπάνια ξεπερνάνε τα 130 - 140 Km/h και αυτό μόνο σε προσπεράσματα - συνήθως ταξιδεύω με 110 - 120 που σημαίνει κάτω από 3500 σαλ
φοβήθηκα πως αν επέλεγα τη δυναμική ρύθμιση ίσως και να μην ψέκαζε ποτέ βενζίνη και στο όνομα μιας - αμφιλεγόμενης - οικονομίας θα έκανα τελικά ζημιά στις έδρες των βαλβίδων. Γι αυτό και προτίμησα τον μόνιμο ψεκασμό.
Η καλύτερη βέβαια περίπτωση θα ήταν συνδυασμός των δύο δηλαδή, σταθερός ψεκασμός κάποιου μικρού ποσοστού (1-2%) βενζίνης και αύξησή του (σε 4 ή 5 ή και περισσότερο) όταν οι συνθήκες οδήγησης το απαιτούν (μεγάλα φορτία, ξαφνικές και βίαιες επιταχύνσεις κλπ). Δεν ξέρω αν γίνεται, θα ρωτήσω σχετικά τον εγκαταστάτη μου και θα επανέλθω.
Opel Zafira 1.8 mod 2001 - 125 PS (Z18XE) - Landi Renzo Omegas Evo
nikkokk
 
Δημοσιευσεις: 86
Εγγραφή: Σάβ 08 Μαρ, 2014 09:43

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό dimoskats » Τρί 25 Μαρ, 2014 22:29

Γίνεται γιατί έτσι μου είπαν ότι δουλεύει το δικό μου, 2% πάντα και ανάλογα με θερμοκρασίες, στροφές και φορτία αυξάνει ανάλογα το ποσοστό της βενζίνης!
dimoskats
 
Δημοσιευσεις: 391
Εγγραφή: Δευτ 22 Ιούλ, 2013 21:51

Re: LPG σε Z18XE (Zafira 1,8 125 PS mod 2001)

Δημοσίευσηαπό chris6060 » Τρί 01 Απρ, 2014 19:49

nikkokk έγραψε:
gkazakias έγραψε:Γνωμη μου ειναι να μην υπαρχει ενα σταθερο ποσοστο 3% παντου καθως δεν χρειαζεται σε καποιες περιπτωσεις οπως ρελαντι ή και καθολου φορτια, αλλα ειναι λιγο σε πολλα φορτια και πολλες στροφες. Καλυτερα να ρυθμιστει δυναμικα, αναλογα με τις απαιτησεις της οδηγησης, σε πολλα φορτια ισως πρεπει να φτανει και 7%. .. Αφου εχει αυτη τη λειτουργια το κιτ σου αξιοποιηστε την σωστα.

Είχα κι εγώ τον ίδιο προβληματισμό - ποιο τρόπο ψεκασμού να διαλέξω. Επειδή όμως
1. Το αυτοκίνητο κινείται κατά 99% εκτός πόλης και εντός αυτής σπανίως και μόνο όταν βρέχει (για όλες τις άλλες περιπτώσεις υπάρχει ένα V-strom ;) ) και
2. Στα ταξίδια μου αυτά κινούμε με ταχύτητες που σπάνια ξεπερνάνε τα 130 - 140 Km/h και αυτό μόνο σε προσπεράσματα - συνήθως ταξιδεύω με 110 - 120 που σημαίνει κάτω από 3500 σαλ
φοβήθηκα πως αν επέλεγα τη δυναμική ρύθμιση ίσως και να μην ψέκαζε ποτέ βενζίνη και στο όνομα μιας - αμφιλεγόμενης - οικονομίας θα έκανα τελικά ζημιά στις έδρες των βαλβίδων. Γι αυτό και προτίμησα τον μόνιμο ψεκασμό.
Η καλύτερη βέβαια περίπτωση θα ήταν συνδυασμός των δύο δηλαδή, σταθερός ψεκασμός κάποιου μικρού ποσοστού (1-2%) βενζίνης και αύξησή του (σε 4 ή 5 ή και περισσότερο) όταν οι συνθήκες οδήγησης το απαιτούν (μεγάλα φορτία, ξαφνικές και βίαιες επιταχύνσεις κλπ). Δεν ξέρω αν γίνεται, θα ρωτήσω σχετικά τον εγκαταστάτη μου και θα επανέλθω.


Με ενδιαφέρει και μένα το θέμα μιας και έχω ακριβώς το ίδιο όχημα και κινητήρα και το οδηγώ και γώ σεμνά κάτω απο 3,500 στροφές. Αυτές τις μέρες πήγα να ρωτήσω για υγραεριοκίνηση και μεταξύ των άλλων πέρασα και απο εγκαταστάτη Landirenzo...
Αν επιτρέπετε πόσο στοίχισε η μετατροπή; ....εμένα πάντως δεν μου ανέφερε κάτι για ψεκασμό βενζίνης αλλά θα τον ρωτήσω καθώς και αν έχω την επιλογή που ανέφερες αρχικά...
chris6060
 
Δημοσιευσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ 03 Δεκ, 2011 21:26

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Opel

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης