Κατ' αρχήν καλημέρα σε όλους. Εγκατέστησα υγραέριο στο αυτοκίνητο πριν μία εβδομάδα και μεταφέρω τις εμπειρίες μου μετά απο 900 χιλ. (700 σε ταξίδι + 200 πόλη). Το αυτοκίνητο είναι αυτόματο, έκδοση Avantgarde, έχει εργοστασιακά το sport packet της ΜΒ και είναι αγορασμένο 2ο χέρι πριν 14 μήνες από έναν ηλικιωμένο κύριο με 53500 κμ. Σήμερα έχει 75700 χιλ., άψογα συντηρημένο, ΜΒ εξουσιοδοτημένο συνεργείο κλπ. Το σύστημα που εγκαταστάθηκε είναι το prins silverine 2.0 με μπεκ prins. Κατά τη φάση των δοκιμών της εγκατάστασης, ο εγκαταστάτης συμπέρανε ότι το αυτοκίνητο είτε είναι "πειραγμένο" είτε είναι διαφορετικά ρυθμισμένο εργοστασιακά καθώς εκτιμά ότι ο κινητήρας δεν είναι 184 HP αλλά περισσότερο...Η εκτίμηση αυτή βασίστηκε στην παραμετροποίηση που "δείχνει" 200+ ΗΡ... Καθώς το Silverine 2.0 με τα μπεκ της Prins κρίθηκε οριακό, ο εγκατάστάτης πρότεινε και έβαλε μπεκ Hana (μπλέ) και παραμετροποίησε το σύστημα ανάλογα.
Παρατηρήσεις και "παιδικές ασθένειες" ως τώρα:
1. Το σύστημα φαίνεται να λειτουργεί άψογα. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται χωρίς να αντιλαμβάνεσαι το παραμικρό.
2. Ο κινητήρας λειτουργεί τέλεια και σε ψηλές στροφές έχω την αίσθηση ότι "φορτώνει" καλύτερα δηλαδή σε γρήγορες προσπεράσεις, kick down σε hard acceleration κλπ. Σε καμμιά περίπτωση δεν φαίνεται να υφίσταται απώλεια ισχύος. Η μόνη παρατήρηση εδώ είναι ότι σε kick down από 3η ταχύτητα και πάνω στις 5800 rpm περίπου γυρίζει βενζίνη για 1-2 δευτερόλεπτα και μετά ξανά αέριο ενώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να επιταχύνει. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι μόνον αν δεις το ενδεικτικό led καθώς δεν αντιλαμβάνεσαι το παραμικρό. Αυτό σύμφωνα με τον εγκαταστάτη δεν είναι δυσλειτουργία αλλά έχει ρυθμιστεί έτσι για προστασία των μπεκ καθώς αγγίζουν το 100% στο overboost που κάνει εκείνη τη στιγμή ο κομπρέσσορας. Θα ήθελα ωστόσο και άλλες γνώμες, αν υπάρχουν, από εγκαταστάτες ή χρήστες που έχουν ανάλογη εμπειρία.
3. "Παιδική ασθένεια" που επιδέχεται ρύθμισης είναι ότι στο τελείωμα του αερίου δεν γύρισε σε βενζίνη αυτόματα αλλά άρχισε τα κομπιάσματα με απώλεια ισχύος και πήγε έτσι για 2-3 χιλ. οπότε και γύρισε μόνο του σε βενζίνη έχοντας κάψει και τους τελευταίους ατμούς του αερίου μάλλον.
4. Τέλος η κατανάλωση...αύξηση 20%+. Στην αρχή με "χάλασε" λίγο αλλά μετά με δεδομένη την ενεργειακή διαφορά των δύο καυσίμων περίπου 23% ανά μονάδα όγκου...ηρέμησα.
5. Συνολική μείωση του κόστους λειτουργίας του αυτοκινήτου (βενζίνη 1.70 / αέριο 0,92) το υπολόγισα στο 30%.
Συμπέρασμα: Αντί να αλλάξω αυτοκίνητο για να πάρω ένα αντίστοιχο diesel (πληρώνοντας μιά διαφορά 10-15000€) που δεν θα έκανα ποτέ απόσβεση, τώρα κρατώ το αυτοκίνητο μου, που έτσι κι αλλιώς είναι μια χαρά, και κάνω απόσβεση σε 10-11 μήνες.