ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ/ΕΚΤΟΣ =1/2
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΧΡΟΝΟΥ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ/ΕΚΤΟΣ =2/1
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(ευρώ) ΧΡΟΝΟΣ ΖΩΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ EN
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Βενζίνη Χ t
Υγραέριο/ Βενζίνη 0,85x 0.52t
Βενζίνη/ Υγραέριο 0,82Χ 0.78t
Υγραέριο/ Υγραέριο 0,67Χ 0.3t*
Έστω ότι ένας κινητήρας βενζίνης* έχει «διάρκεια ζωής» 600.000 km. Με βάση τον παραπάνω πίνακα προκύπτει το καθαρό κέρδος** στο οποίο συμπεριλήφθηκε και η εγκατάσταση (περίπου 1000 ευρώ) και τα αντίστοιχα ρεκτιφιε/αντικατάσταση μηχανής (περίπου 1200 ευρώ) .
Εντος πόλης/εκτός Πόλης
(Μέσ Κατανά. Κόστος –Ευρώ Κόστος –Ευρώ Καθαρό κέρδος % Κα. κέρδος
=8lt/100Km) (εγκατάσταση Κατανάλωσης - Ευρώ
+ ρεκτιφιε / (Λόγω Καυσίμου)
αντικατάσταση
μηχανής)
Βενζίνη/ Βενζίνη 0 70.000 0 0%
(=8*1.45*6.000)
Υγραέριο/ Βενζίνη 1000+ 2 *1200 59.500 70.000-59500 11,4%
(ρεκτιφιέ ανα +3400=8.000***
210.000 Κm)
Βενζίνη / Υγραέριο 1000+ 1 *1200 57500 70.000-57500 13,7%
(ρεκτιφιέ +2200=10.300***
ανα 380.000 Κm)
Υγραέριο / Υγραέριο 1000+ 3 *1200 47000 70.000-47000 25,4%
(ρεκτιφιέ ανα +4600=18.400
150.000 Κm)
* Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση (τροφοδοσία υγραερίου και ζημιά) ένα Mercedes b class 1700 cc αλλά επαληθεύτηκαν και σε ένα honda civic 1800cc και σε ένα toyota rav 2000cc.
** Βέβαια στον παραπάνω κέρδος δεν έχει συμπεριληφθεί το ψυχολογικό κόστος (λόγω ρεκτιφιέ/αντικατάσταση μηχανής) και η μείωση εμπιστοσύνης που δημιουργείται (λόγω βλάβης –ακινησίας του αυτοκινήτου που προηγείται του ρεκτιφιε/αντικατάσταση μηχανής. )
*** Οι τιμές ισχύουν για μέση κατανάλωση 8lt/100Km. ΑΣνάλογα μπορεί να υπολογίσει κάποιος το "όφελος" για άλλη κατανάλωση.
Ο καθένας θα κρίνει, με βάση τις σημερινές τιμές, αν τον συμφέρει ή όχι η εγκατάσταση υγραερίου.
Αφιερωμένο σε όλους τους εγκαταστάτες που τάζουν ........ακόμη και σήμερα κέρδος 50%
Δυστηχως οι πίνακες δεν βγαίνουν καλά αν και τους πρόσεξα.