Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Δημοσίευσηαπό sakisf » Παρ 20 Απρ, 2012 01:56

Έκανα το πρωτο μου ταξίδι με lpg χθες. Σύστημα Λοβατο (παλιο λόγω μονού ψεκασμού). Η εγκατάσταση έγινε στη Θεσ/νίκη (Πυλαία) μέσω συγγενικού προσώπου (σε πρώην συνεργάτες του μηχανικούς) - το πήρε Τρίτη και μου το έφερε Τετάρτη έτοιμο για να φύγω.

Κινητήρας 1390 κυβικά 72 ίπποι, κάπου 1 τόννο βάρος.

Θεσσαλονίκη-Αθήνα 520 χλμ μέχρι το σπίτι. Είχα γεμίσει με 20 (για τις δοκιμές) + 52 ευρώ μέχρι την πλήρωση για δεξαμενή 90 λίτρα. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και ανάλογα με τα όρια ήμουν συνήθως μεταξύ 110-130.

Σήμερα το γέμισα ξανα στην Αθήνα έχοντας κάνει +20 χλμ περίπου. Κόστος 39 ευρώ για 43 λίτρα, δλδ μου βγήκε περίπου 43/540*100~8lt/100χλμ.

Με το lpg δεν του χαρίστηκα στο πάτημα του γκαζιού (σταθερά 3.500-4.000 στροφές), με βενζίνη συνήθως αποφεύγω να ξεπεράσω τις 3.500 στροφές γιατί βλέπω το δείκτη βενζίνης να κατεβαίνει ταχύτατα.

Το αντίστοιχο προηγούμενο μου ταξίδι με βενζίνη μου κόστισε περίπου τα 3/4 του τανκ, δλδ 0.75*55=41 λίτρα~7.5lt/100χλμ.

Κόστος με lpg 43*0.936 (τόσο είχε στη Θεσ/νίκη) = 40.25. Κόστος με βενζίνη 41*1.80=73.8.

Το όλο σύστημα με ΚΤΕΟ μου βγήκε 850. Αν παραμείνει χαμηλή η τιμή του αερίου υπολογίζω σε περίπου 1.5 χρόνο να το καλύψω αν και η πραγματικότητα είναι πώς με ενδιαφέρει το πρόσκαιρο της κατανάλωσης - πιθανότατα σε 1.5 χρόνο από τώρα δε θα μπορούσα να διαθέσω τα 850 ούτε καν τα 2-2.5/lt της βενζίνης. Το αυτοκίνητο είναι ακόμη στα 146.000 χλμ οπότε έχει ζωή.

Με προβλημάτισαν 3 πράγματα:
- Σε κάποια φάση άκουσα ένα ξεφύσημα, στα πρώτα 50-100 χλμ και μύρισε η καμπίνα. Δε μου το ξανάκανε έκτοτε αλλά με τρόμαξε γιατί είμαι και καπνιστής. Αυτό πού σκέφτηκα είναι πώς πιθανόν να έβγαλε αέριο από την εκτόνωση αλλά λόγω δυνατού αέρα να το γύρισε προς τα μέσα.
- Οι δείκτες πληρότητας δείχνουν ό,τι να ΄ναι, το πρώτο λαμπάκι έσβησε στα 280 χλμ και τα επόμενα 3 ανά 80 χλμ. Στο κόκκινο είχε ακόμη μέσα 29lt περίπου αφού γέμισε με 43.
- Δε χωράει πια μεγάλη βαλίτσα στο πορτ μπαγκάζ!

Γενικά σαν πρώτη εντύπωση είμαι ευχαριστημένος. Βελτιώθηκε ο ήχος της μηχανής και είναι πιο σταθερό σε στροφές - με τις κωλοβενζίνες πού έβαζα τελευταία μου έσβηνε συχνά σε ζορίσματα στην πόλη. Πλέον θα γλιτώσω και την ταρίφα των 50 κάθε φορά πού πλησίαζα βενζινάδικο με μισό ντεπόζιτο. Ευελπιστώ να συνεχίσει έτσι από δω και πέρα, μη μου αφήσει καμιά μηχανή στο χέρι.
sakisf
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 00:29

Re: Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Δημοσίευσηαπό tsopirs » Παρ 20 Απρ, 2012 10:17

καλοταξιδο. στο δικο σου αμαξι λόγω μετάβασης απο super σε αμόλυβδη το μοτερ εχει σκληρες έδρες και βαλβιδες... αν εχει τα χιλιομετρα που λες και εχει ρυθμιστει σωστα θα σου βγάλει χαλαρά αλλλλα τοσα χιλιόμετρα.

Sent from my W6HD ICS using Tapatalk 2
Άβαταρ μέλους
tsopirs
 
Δημοσιευσεις: 513
Εγγραφή: Κυρ 17 Ιούλ, 2011 16:50

Re: Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Δημοσίευσηαπό cowboy » Παρ 20 Απρ, 2012 22:03

sakisf καλοταξιδο το μοτερ σου!!!Θελω να σε ρωτησω τα εξης:
_Εχει στο καντραν σου λαμπακι κινητηρα?
_Σου έχει αναψει καθολου οσο ησουν σε πορεια με σταθερο γκαζι?
_Εχεις το συστημα που με μια γκαζια απο βενζινη περναει σε αέριο?

Εχω ενα Peugeot 106 1.4 '92 και εχουμε μαλλον ιδιο κινητηρα.Αυτο που παρατηρω ειναι οτι με σταθερο γκαζι και ταχυτητες 100+ αναβει το λαμπακι κινητηρα για 5 δευτερολεπτα και ξανασβηνει. Αν παιζω λιγο με το γκαζι ( δηλ. δεν το κραταω σταθερα πατημενο αλλα το ανεβοκατεβαζω απειροελάχιστα) δεν αναβει το λαμπακι κινητηρα.
Με 90αρα μπουκαλα που εχω και γω εκανα 940χλμ και φουλαρα 74.5 λιτρα=7.9 L/100km . 40 των χλμ εγιναν εντος πολης.
Να ειναι θεμα ρυθμισης το λαμπακι?
cowboy
 
Δημοσιευσεις: 40
Εγγραφή: Τετ 27 Απρ, 2011 21:32

Re: Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Δημοσίευσηαπό sakisf » Σάβ 21 Απρ, 2012 01:37

@tsopirs:

Ευχαριστώ! Τα χιλιόμετρα του είναι τα πραγματικά του. Το είχε ο πατέρας μου πρώτο χέρι και για 22 χρόνια σε κλειστό πάρκινγκ, χαλαρή οδήγηση και φουλ σέρβις ακόμη κι όταν δεν είχε ανάγκη. 'Εχει βγάλει στο παρελθόν μικροπροβλήματα αλλά τίποτα μηχανικό.

@cowboy:

Ευχαριστώ κι επίσης :)

Υπάρχει λαμπάκι κινητήρα αλλά δεν μου έχει ανάψει καθόλου στη διάρκεια της πορείας. Πιθανό να έχει να κάνει με τη ρύθμιση σου όπως λες, καλύτερα να το ελέγξεις με τον εγκαταστάτη σου σε περίπτωση πού δε στο έκανε μόνο με βενζίνη στο παρελθόν.

Το σύστημα ακριβώς όπως λες είναι ρυθμισμένο να αλλάζει σε γκάζι με βάση τις στροφές. Ο μηχανικός μου είπε πώς λόγω παλιάς τεχνολογίας δεν μπορούσε να γίνει αυτόματη αλλαγή με βάση τη θερμοκρασία (κάτι με τον εγκέφαλο ή μη της μηχανής), οπότε μου το ρύθμισε έτσι ώστε στις 3.500 χιλιάδες στροφές να αλλάζει σε γκάζι. Περίπου 3-4 λεπτά άναμα η μηχανή σε στάση το πρωί ή περπάτημα 500 μέτρα και μετά μια γκαζιά και αλλάζει (εγώ το πρόσεξα να αλλάζει στις περίπου 3200-3300, όχι 3500). Το έκανα μέσα στην πόλη για δοκιμές, αλλαγή σε βενζίνη με το κουμπί, αλλαγή σε γκάζι εν κινήσει κλπ και πάει μια χαρά, ένα μικρό κόμπιασμα μόνο σε χαμηλές ταχύτητες γιατί ρίχνει τις στροφές λίγο κάτω από τις 1000.

Σε χιλιόμετρα κι εγώ υπολογίζω πώς με την 90άρα ίσως να καταφέρω να πιάσω και τα 1000 με ένα γέμισμα και οικονομική οδήγηση όπως έκανα με τη βενζίνη, δλδ μέχρι 3.000-3.500 στροφές ~ 100-110 χλμ/ωρα στην εθνική. Απλά το αέριο θα βγάζει (υπολογίζω) περίπου 850-950 χλμ με 72 ευρώ (8λτ/100) ενώ η βενζίνη μου βγάζει 750-780 στην καλύτερη με 99 ευρώ. Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ μόνο για ταξίδια/βόλτες εκτός πόλης, οπότε δε με πολυενδιαφέρει η αυξημένη κατανάλωση εντός αυτής. Στην πόλη μόνο με μηχανή και 4λτ/100 = 7.20 ευρώ.
sakisf
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 00:29

Re: Renault 19 Chamade 1990 - Lovato

Δημοσίευσηαπό sakisf » Δευτ 11 Ιουν, 2012 12:34

Μέχρι στιγμής 2.100 χλμ, έκανα και τον πρώτο έλεγχο και όλα καλά από στεγανότητα. Συνολικό κόστος για αέριο μέχρι τώρα 70+35+20+30 = 155 ευρώ (μέση τιμή 0.90), μια χαρά! Με βενζίνη θα μου έβγαινε σε αυτά τα χιλιόμετρα περίπου 260 ευρώ (μέση τιμή 1.70).
sakisf
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 00:29


Επιστροφή στο Renault

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες