dathens έγραψε: πάντως δεν χρειάζεται vialle για τα περισσότερα μοντέλα της Toyota και με ένα καλο αέριο ψεκασμο μια χαρα τα πανε ειδικά τα rav έχουν γνωστοί με αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα...
Αντιγράφω από
σχετικό θέμα στο RAV4club.gr
Χρήσιμες πληροφορίες:
- το ένα από τα Τοyota που έλεγξε η Toyota Hellas κάτω στην Αθήνα ήταν ένα Auris. Είχε κινητήρα Toyota Optimal Drive (σαν τα Mk3 μετά το facelift του 2009) με προσαρμοσμένο το σύστημα υγρού ψεκασμού της Vialle. Μετά από 90+ χιλιάδες χιλιόμετρα το άνοιξαν, κοίταξαν τις βαλβίδες εξαγωγής και δεν παρατήρησαν παρά τη φυσιολογική φθορά, σαν να έκαιγε βενζίνη. Τα άλλα αμάξια που δοκίμασαν είχαν μια από τα ίδια, αλλά έκαναν λιγότερα χιλιόμετρα. Ακόμα και οι πιο καχύποπτοι τεχνικοί -μου είπε αυτός με τον οποίο μίλησα- πείστηκαν μετά από αυτό, στα σεμινάρια εκπαίδευσης τα οποία παρακολούθησαν.
- πριν κάνουν την κίνηση για LPG, η Toyota Hellas πήρε τις ευλογίες της TMC (Toyota Motor Corporation, τα κεντρικά της πολυεθνικής). Αυτό σημαίνει ότι άλλαξαν τη στάση τους TMC και της Toyota Europe από τότε που επικοινώνησε μαζί τους ο evankouros. Μάλιστα υπάρχει και τρόπος να ενημερωθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε περίπτωση που τους έρθει ελληνικό ή ιταλικό Toyota με LPG και χρειάζεται service ή επισκευή, ακόμα και αν σε εκείνη τη χώρα δεν το εγκαθιστούν επίσημα.
- το σύστημα έρχεται ρυθμισμένο από Ολλανδία για το συγκεκριμένο αμάξι (άρα αυτό απαντάει στο παραπάνω ερώτημα για ποιό από τα μοντέλα της Vialle εγκαθιστούν, είναι μάλλον το LPi), με μικρορυθμίσεις μόνον που μπορούν να κάνουν κατά την εγκατάσταση. Ξεκινά με βενζίνη και γυρίζει μόνο του στο υγραέριο μετά από 45 δευτερόλεπτα. Ακόμα και όταν είναι γυρισμένο σε λειτουργία υγραερίου, πάλι 1 στους 8 κύκλους καύσης του κινητήρα γίνεται με βενζίνη, για προστασία της μηχανής από υπερθέρμανση και εν συνεχεία πρόωρη φθορά των βαλβίδων εξαγωγής.
- η εισαγωγή είναι δίπλα στην τάπα της βενζίνης, το ντεπόζιτο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Το πάτωμα σηκώνεται από καθόλου ως ελάχιστο και δεν αφήνει αντιαισθητικό κενό. Ο τεχνικός με τον οποίο μίλησα δεν ήξερε καν για προσθήκη για να κλείσει τυχόν κενό που δημιουργείται, είδα είπε τροποποιημένο Mk3 και δεν προέκυψε τέτοιο θέμα.
- στα κεντρικά της Toyota Hellas κάτω στην Αθήνα έχουν -λέει- γνώση ότι χρονοτριβώντας χάσαν ίσως τη μερίδα του λέοντος των μετατροπών, αλλά ανησυχούσαν για τυχόν προβλήματα και προτίμησαν να παν αργά αλλά πιο αξιόπιστα με τη λύση που τελικά θα προτείναν.
- η συγκεκριμένη αντιπροσωπεία (Toyota Κιλκίς) εκπαίδευσε τους τεχνικούς της, περιμένει τα κιτ την επόμενη εβδομάδα και από την παρεπόμενη περιμένει έμπειρους τεχνικούς της Toyota Hellas να έρθουν από Αθήνα για να επιβλέψουν τις πρώτες μετατροπές (μεταξύ των οποίων και το δικό μου Cityscape!)
Ακούγοντας τα παραπάνω πριν από λίγο στο τηλέφωνο, είμαι μάλλον ανακουφισμένος. Η τεράστια (και ήσυχη) αναμονή δεν ήταν η κλασσική ελληναράδικη χρονοτριβή, καθ' όσον όλα δείχνουν. Την έψαξαν τη δουλειά στην Αθήνα, πειραματιζόμενοι και ανοίγοντας κινητήρες για να παρακολουθούν για τυχόν φθορά στις βαλβίδες εξαγωγής. Οφείλαν βέβαια να είναι πιο επικοινωνιακοί αντί να μας έχουν να μαντεύουμε στα σκοτεινά για μήνες και να αναρωτιόμαστε αν αξίζει να τους περιμένουμε, αλλά τέλος πάντων.
Επίσης φαίνεται πως η Vialle αφού παρακολούθησε πως πήγαιναν τα πράγματα με τα RAV, προγραμμάτισε τελικά μεγαλύτερο λόγο κύκλων ψεκασμού βενζίνης προς ψεκασμό αερίου (αν ισχύει το 1:20 που γράφτηκε σε αυτό το φόρουμ, τώρα το έκαναν 1:8), ενδεχομένως για να προστατεύσει τις βαλβίδες εξαγωγής από φθορά. Είναι ωραίος και κομψός τρόπος για να λύσεις το πρόβλημα, αλλάζεις το λόγο αναλογικά με την ανθεκτικότητα των μετάλλων του κινητήρα σε κάθε αμάξι (των βαλβίδων εξαγωγής βασικά, που είναι το πιο ευαίσθητο εξάρτημα μέσα στο θάλαμο καύσης). Μειώνεται έτσι βέβαια η οικονομία καυσίμου, αλλά προσωπικά προτιμώ τον κινητήρα-διαμάντι του Cityscape μου τζάμι κι ας μη γλιτώνω τόσο σε καύσιμα: υπολόγισα ότι σε σχέση με καθαρό αέριο θα μου μένουν στην τσέπη 160 αντί για 200 ευρώ κάθε μήνα (στο περίπου και υπολογίζοντας απαισιόδοξα, συνυπολογίζοντας και το ξεκίνημα με βενζίνη για 45 δευτερόλεπτα, όπου η κρύα μηχανή καίει βενζίνη με μη αποδοτικό τρόπο). Για όσους ενδιαφέρονται, καίω περίπου 250 λίτρα βενζίνης το μήνα με το Mk3 Cityscape μου του 2009, και υπολόγισα τιμή βενζίνης 1,65 ευρώ και τιμή LPG 0,85 ευρώ. Εκτιμούμενος χρόνος απόσβεσης: 14-15 μήνες, με τα πρόσθετα έξοδα συντήρησης, κτλ.
Τέλος, να προσθέσω οτι η επίσημη τιμή για την μετατροπή είναι 2200 ευρώ, αλλά ήδη κάποιες αντιπροσωπείες έριξαν την τιμή οριακά κάτω από τα 2000 ευρώ.