Γεια και χαρά σε όλους.
Είμαι ο Μανώλης, έχω ένα Suzuki Jimny vvt 1328 κυβικών (είναι η μόνη διάσταση κυβισμού για όσους δεν το γνωρίζουν) έτους 2009. Η μόνιμη κατοικία μου είναι στην περιοχή του Γέρακα, εκεί όπου βρίσκονται και κοντά πολλά φθηνά βενζινάδικα. Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ και μέσα στην πόλη για τις καθημερινές μου μετακινήσεις (όταν δε χρησιμοποιώ το ποδήλατο), στα όποια ταξίδια κάνω, τα οποία έχουν συνήθως φυσιολατρικό χαρακτήρα αλλά και στις σύντομες ορεινές ή άλλου τύπου εκτός δρόμου εξορμήσεις μου. Τα λάστιχα το χειμώνα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα από τα εργοστασιακά 80-20 off-on road τα οποία αυξάνουν αισθητά την κατανάλωση. Το καλοκαίρι του βάζω 50-50 all terrain εργοστασιακής διάστασης.
Εδώ και καιρό επεξεργάζομαι την ιδέα της προσθήκης κιτ υγραερίου αλλά τελικά ακόμα δεν το υλοποίησα για διάφορους λόγους όπου ο συνδυασμός τους με κάνει ακόμα αρκετά σκεπτικό. Για όσους/ες δεν έχουν κουραστεί από τη φλυαρία μου θα το αναλύσω λίγο.
Κατ' αρχήν θέτω το στόχο: Εξοικονόμηση χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα και στη λειτουργικότητα του οχήματος.
Δεδομένα χρήσης, κόστους και μετρήσεων:
1. Μετακινήσεις στην πόλη συνήθως λόγω της δουλειάς, είτε σε πελάτες είτε στην έδρα της εταιρίας μου, που και που βόλτες.
2. Εξορμήσεις κάποια Σαββατοκύριακα, συνήθως κοντινές, εντός Αττικής στις οποίες καταναλώνεται γύρω στα 15 ευρώ βενζίνη κατά μέσο όρο.
3. Εξορμήσεις πολυήμερες σε μεγάλες αποστάσεις οι οποίες είναι σπάνιες για λόγους οικονομίας περισσότερο.
4. Η κατανάλωση το χειμώνα σύμφωνα με την εφαρμογή LogFuel την οποία ενημερώνω αναλυτικά σε κάθε φουλάρισμα (συνήθως φουλάρω σε συγκεκριμένα, έμπιστα και φθηνά πρατήρια) είναι 10,5 l/100km και το καλοκαίρι 8,5 l/100km προσπαθώντας πάντα να κάνω οικονομική οδήγηση (αβγό κάτω από πετάλι κ.α.).
5. Τα νούμερα που μου βγαίνουν από την εφαρμογή είναι:
* 13.643 km/έτος
* 2093 €/έτος (μόνο τα καύσιμα) με μέσο κόστος βενζίνης 1,66 €/l
Δεδομένα εξωτερικών παραγόντων:
1. Το κόστος του κιτ που θα ήθελα μετά την έρευνα που έκανα (μίλησα με 5 εγκαταστάτες προσωπικά ή δια τηλεφώνου) φτάνει με όλα τα έξοδα κοντά στα 950 ευρά (προσφορές από Οκτώβριο 2013) + 350 ευρά μια πατέντα που θα ήθελα ώστε να εξοικονομήσω το χώρο των αποσκευών (προαιρετικά έξοδα αυτά) και να μπει η μπουκάλα από κάτω (έχει γίνει σε Jimny).
2. Κόστος βενζίνης 1,59 ευρώ το λίτρο στην περιοχή μου, κόστος υγραερίου 0,94 ευρώ το λίτρο με σαφείς κι εκνευριστικές τάσεις ανόδου όσο καιρό η αντίστοιχη της βενζίνης ήταν σταθερή και σχετικά χαμηλή.
3. (Προσωπική εκτίμηση) Σημαντικές και σχετικά απρόβλεπτες εξελίξεις τους επόμενους μήνες στο εντός της Ελλάδας νομισματικό και τραπεζικό σύστημα που πολύ πιθανό να ανατρέψει τα δεδομένα στους υπολογισμούς της μακροχρόνιας επένδυσης της υπό μελέτη εγκατάστασης στο όχημα (απόσβεση, τεχνική υποστήριξη, μετακινήσεις).
Κουραστήκατε αρκετά ή να συνεχίσω;;;;
Συνεχίζω για να καταλήξω στο ζουμί της υπόθεσης, πάντα με προσωπικές εκτιμήσεις. Μην ξεχνάμε ότι η υποκειμενικότητα παίζει σημαντικό ρόλο και καλό θα ήταν πριν αρχίσουν οι κρίσεις (καλοπροαίρετες θέλω να πιστεύω) να λαμβάνεται υπόψη αυτός ο παράγοντας γιατί δε θα ήθελα να εμπλακώ σε αντιπαραθέσεις που όπως είδα ότι υπάρχουν μπόλικες στο forum.
Συμπεράσματα: (θετικά με + αρνητικά με -)
+ Σαφώς και υπάρχει η εξοικονόμηση που υπολογίζεται από πολλούς στο γέμισμα καυσίμου, είτε χοντρικά είτε αναλυτικά, βάζοντας κάτω τα νούμερα και προσεγγίζοντας με σχετική ακρίβεια στις καθημερινές μετακινήσεις. Η εξοικονόμηση όμως με τις παρούσες τιμές και την αμφισβητούμενη ποιότητα του υγραερίου είναι μικρή και με προβληματίζει έντονα.
- Δημιουργούνται νέα πάγια έξοδα όπως ο τακτικός έλεγχος του κιτ κι ενδεχομένως κάποιες έκτακτες επιδιορθώσεις που ενδέχεται να προκύψουν λόγω της επέμβασης.
- Χάνω το χώρο αποσκευών και ως αντιστάθμισμα ή θα πρέπει να αγοράσω μπαγκαζιέρα οροφής ή θα πρέπει να ανεβάσω το budget ώστε να συμπεριλάβω και την πατέντα που ανέφερα παραπάνω (κοψίματα και ραψίματα) και να μπει η μπουκάλα στο κάτω μέρος.
+ Ανεβαίνει η χιλιομετρική αυτονομία (mileage) λόγω ύπαρξης δυο καυσίμων και των αποθηκευτικών τους χώρων (πολύ σημαντικό για εξορμήσεις εκτός δρόμου).
Απόφαση με τα ως τώρα δεδομένα:
Περιμένω συνεχίζοντας την οικονομία στις μετακινήσεις μου όσο μπορώ και βλέπουμε. Αναλόγως με την κατάσταση των εξωτερικών παραγώντων που ανέφερα παραπάνω, αφού αυτοί είναι ευμετάβλητοι και απρόβλεπτοι, παραμένω με τη βενζίνη. Στην πορεία θα αξιολογώ κάθε παράμετρο και αναλόγως αναθεωρώ την απόφαση ή όχι.
Ευχαριστώ και συγχαρητήρια σε όποιον έφτασε ως εδώ διαβάζοντας χωρίς να υπερπηδήσει τίποτα από τα παραπάνω.