Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!



τοποθετηση lpg σε diesel

Τι μέλλει γενέσθαι;

Re: τοποθετηση lpg σε diesel

Δημοσίευσηαπό panorano » Τρί 20 Μαρ, 2012 08:53

tommygun έγραψε:πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω τη λογικη πισω απο κατι τετοιο, αν μιλαμε για ΙΧ δηλαδη, (και οχι για φορτηγα κλπ που ειναι μονο πετρελαιοκινητα)

Αγοραζει καποιος ΙΧ με κινητηρα πετρελαιου, αποδεχομενος τα καποια μειονεκτηματα του σε σχεση με τη βενζινη (θορυβος, ακριβοτερα ανταλλακτικα, ακριβοτερες εργασιες συντηρησης, πιθανοτητα νοθειας και βλαβης στον κινητηρα), με τη λογικη να κερδισει απο την μειωμενη καταναλωση καυσιμου.

Αν ειναι το κερδος της μειωμενης καταναλωσης καυσιμου να το επιδιωξεις με υγραεριο, ποιος ο λογος να πας και να μπλεξεις με πετρελαια και να μην πας σε βενζινη-υγραεριο?

Πραγματικα μου φαινεται εντελως παραλογο.

Απο καπου αντεγραψα αυοτ που βασικα λεει τα οφελη εναντι της βενζινης.Καποια απο αυτα ομως ισχυουν και για το υγραεριο


Ένας κινητήρας diesel μπορεί να κάνει μέχρι και 700.000 χλμ. πριν να χρειαστεί επισκευή. Αντίθετα ένας κινητήρας βενζίνης δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 200.000 χλμ. Αν υποθέσουμε ότι η επισκευή είναι της τάξης των 3000 ευρώ για το πετρέλαιο και 2000 ευρώ για την βενζίνη, έχουμε ένα κόστος 0,003/χλμ. για το diesel και 0,010 για τη βενζίνη, που μας δίνει άλλα 170 ευρώ το χρόνο.
Αν θεωρήσουμε ότι οι απαιτήσεις συντήρησης σε όλα τα άλλα είναι ίδιες – που δεν είναι – τότε μόνο από τα μπουζί και τον καταλύτη έχουμε ένα συνολικό όφελος που αγγίζει τα 200 ευρώ το χρόνο. Αν το δούμε συνολικά δηλαδή, μιλάμε για ένα κέρδος της τάξης των 370 ευρώ το χρόνο, αν κάνουμε 30.000 χλμ. ετησίως. Αν κάνουμε περισσότερα, το χρηματικό αυτό ποσό ανεβαίνει. Στον κινητήρα diesel η έναυση του καυσίμου γίνεται με την τριβή του με τον συμπιεσμένο αέρα. Σε αυτή δεν μεσολαβεί κανένα ηλεκτρικό σύστημα. Άρα λοιπόν ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να δουλεύει και μέσα στο νερό, αν του εξασφαλίσουμε ότι η εισαγωγή και η εξαγωγή του είναι ελεύθερες. Όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό στην εκτός δρόμου χρήση. Ιδίως όσοι έχουν γευθεί την απογοήτευση του να μείνουν από ηλεκτρικά μέσα σε ένα ποτάμι.

Οι κινητήρες diesel αποδίδουν σε πολύ χαμηλές στροφές την ροπή τους, πράγμα που σημαίνει ότι στην εκτός δρόμου χρήση όπου θέλουμε έναν κινητήρα «ζωντανό» από χαμηλά, οι κινητήρες αυτοί έχουν βασικό πλεονέκτημα. Το ίδιο και στην έλξη, όπου οι πετρελαιοκινητήρες λόγω λειτουργίας, προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι τα φορτηγά και οι γεωργικοί ελκυστήρες έχουν κινητήρες πετρελαίου.

Ένα άλλο σημείο υπεροχής είναι η υψηλή συμπίεση, η οποία αυξάνει ουσιαστικά το «φρένο με τον κινητήρα», επιτρέποντας στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να κατεβαίνουν πιο εύκολα δύσκολες κατηφόρες και να χρησιμοποιουμε πολυ λιγοτερο φρενο γενικοτερα κερδιζωντας και απο την οικονομια στα τακακια-δισκοφρενα.
Δεν είναι όμως μόνο το χρηματικό κέρδος που έχουμε καταναλώνοντας πετρέλαιο αντί για βενζίνη. Το μεγαλύτερο κέρδος έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος. Τα προϊόντα της καύσης του πετρελαίου είναι αιθάλη, άνθρακας δηλαδή σε μορφή καπνού και θείο. Το πρώτο προκαλεί φωτοχημική ρύπανση, αλλά δεν είναι τοξικό. Το δεύτερο προκαλεί όξινη βροχή, αλλά έχει μειωθεί πολύ σαν συστατικό του πετρελαίου κίνησης τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη η καύση της βενζίνης και ιδιαίτερα η ατελής παράγει, εκτός των άλλων αρωματικούς υδρογονάνθρακες που είναι καρκινογόνοι. Το πετρέλαιο κίνησης και η βενζίνη είναι προϊόντα της κλασματικής απόσταξης του αργού πετρελαίου. Η βενζίνη βρίσκεται υψηλά στην κλίμακα, γι’ αυτό και είναι πιο «καθαρή» σαν προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερο αργό πετρέλαιο για την παραγωγή ενός λίτρου βενζίνης, από ότι για την παραγωγή ενός λίτρου πετρελαίου κίνησης. Άρα η κατανάλωση πετρελαίου έχει μεγάλη σημασία στην προστασία των πηγών ενέργειας του πλανήτη και την διατήρηση των τιμών σε λογικά πλαίσια, αφού μειώνει τη ζήτηση σε ένα σημαντικό βαθμό.

Ένα λίγο γνωστό αλλά σημαντικό πρόβλημα που λύνεται με τη χρήση πετρελαιοκινητήρων είναι αυτό της εναπόθεσης των καταλυτών των αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη. Οι καταλύτες αυτοί έχουν μέση ζωή 200.000 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αλλάζονται κάθε 6 το πολύ χρόνια. Αν υποθέσουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε 2.000.000 καταλυτικά αυτοκίνητα, η ανάγκη είναι για ανακύκλιση 330.000 καταλυτών τον χρόνο. Το πέταγμα των καταλυτών στα σκουπίδια είναι εγκληματικό, μια και το υλικό τους είναι ιδιαίτερα τοξικό, οπότε το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο.
panorano
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 25 Δεκ, 2011 22:29

Re: τοποθετηση lpg σε diesel

Δημοσίευσηαπό tommygun » Τρί 20 Μαρ, 2012 21:09

ολα αυτα δεν απαντανε για ποιο λογο να εχει (ή απειρως χειροτερα να θελει να αγορασει) κανεις ΙΧ με πετρελαιο και να σκεφτεται το υγραεριο.

γιατι δεν νομιζω να μιλαμε για γεωργικους ελκυστηρες ή συμμετεχοντες στο Παρισι-Ντακαρ που ψαχνουν για εξτρα οικονομια στην εθνική.

ή παπας-παπας (πετρελαιο) ή ζευγας-ζευγας(βενζινη-υγραεριο)
tommygun
 
Δημοσιευσεις: 194
Εγγραφή: Δευτ 15 Αύγ, 2011 20:54

Re: τοποθετηση lpg σε diesel

Δημοσίευσηαπό panorano » Τετ 21 Μαρ, 2012 09:16

tommygun έγραψε:πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω τη λογικη πισω απο κατι τετοιο, αν μιλαμε για ΙΧ δηλαδη, (και οχι για φορτηγα κλπ που ειναι μονο πετρελαιοκινητα)

Αγοραζει καποιος ΙΧ με κινητηρα πετρελαιου, αποδεχομενος τα καποια μειονεκτηματα του σε σχεση με τη βενζινη (θορυβος, ακριβοτερα ανταλλακτικα, ακριβοτερες εργασιες συντηρησης, πιθανοτητα νοθειας και βλαβης στον κινητηρα), με τη λογικη να κερδισει απο την μειωμενη καταναλωση καυσιμου.

Αν ειναι το κερδος της μειωμενης καταναλωσης καυσιμου να το επιδιωξεις με υγραεριο, ποιος ο λογος να πας και να μπλεξεις με πετρελαια και να μην πας σε βενζινη-υγραεριο?

Πραγματικα μου φαινεται εντελως παραλογο.

βασικα ναι.για φορτηγα η αγροτικα που κανουν πολλα χιλιομετρα συμφερει.
η αν δεν θες να ξαναλλαξεις αυτοκινητο στη ζωη σου
panorano
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 25 Δεκ, 2011 22:29

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Τι άλλο υπάρχει εκεί έξω;

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης