Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Τι μέλλει γενέσθαι;

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό Insomniac » Παρ 26 Ιούλ, 2013 07:23

Αν και οταν δημιουργηθει δικτυο πρατηριων οσοι εχουμε lpg τι πρεπει να κανουμε για την μετατροπη σε cng ?

Τι πλεονεκτηματα ή μειονεκτηματα εχει ?
Φιλικά Γιάννης
Insomniac
 
Δημοσιευσεις: 154
Εγγραφή: Τρί 04 Σεπ, 2012 18:25
Τοποθεσία: Λυκοβρυση Αττικης

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό labros » Παρ 26 Ιούλ, 2013 12:10

Insomniac έγραψε:Αν και οταν δημιουργηθει δικτυο πρατηριων οσοι εχουμε lpg τι πρεπει να κανουμε για την μετατροπη σε cng ?

Τι πλεονεκτηματα ή μειονεκτηματα εχει ?

Το πλεονέκτημα είναι η πολύ χαμηλότερη τιμή του. Από ότι ξέρω 1 ευρώ το κιλό που αντιστοιχεί σε 1,8 λίτρα υγραερίου περίπου. Στα μειονεκτή ματα είναι η χαμηλότερη κατά 20% ιπποδύναμη σε σχέση με βενζίνη και το μεγάλο βάρος της δεξαμενής (200 μπαρ πίεση αντί 10 του υγραερίου).
Για το τοποθετήσεις όμως αν έχεις υγραέριο χριάζεσαι Άλλη δεξαμενή, άλλον εγκάφαλο, άλλες σωληνώσεις, άλλα μπέκ και άλλον πνεύμονα. Δηλαδή είναι κάτι τελείως διαφορετικό και θέλει άλλη εγκατάσταση από την αρχή.
chevrolet cruze 1.6 του 2010
BRC seq 32 με obd
4000 LPG
135000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 827
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό Insomniac » Παρ 26 Ιούλ, 2013 13:07

Ευχαριστω.Νομιζα οτι η ιδια εγκατασταση που εχουμε με καποιες μετατροπες κανει και για φυσικο αεριο
Φιλικά Γιάννης
Insomniac
 
Δημοσιευσεις: 154
Εγγραφή: Τρί 04 Σεπ, 2012 18:25
Τοποθεσία: Λυκοβρυση Αττικης

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό Qgas » Παρ 13 Δεκ, 2013 00:50

http://caranddriver.e-go.gr/article.asp ... id=7318214


Φυσικό αέριο στα ΙΧ: Τα υπερ και τα κατά!

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μετατροπής ενός αυτοκινήτου σε CNG. Τι πρέπει να ξέρετε, τι να αποφύγετε και πόσο κοστίζει η μετατροπή.


Δέκα απλές απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις

Πράσινο φως για την τοποθέτηση συστημάτων φυσικού αερίου στα ΙΧ αυτοκίνητα άναψε η κυβέρνηση, ως μια ακόμη προσπάθεια να μειώσει το κόστος της μετακίνησης στους πολίτες.

Ως πρώτη ανάγνωση, «χαιρετίζουμε» την ενέργεια, όπως προ ετών και την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, αλλά και της υγραεριοκίνησης.

Όμως στην περίπτωση του φυσικού αερίου τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όπως με «ελαφρά τη καρδία», παρουσιάστηκαν σήμερα από τον Τύπο.

Και αυτό γιατί το φυσικό αέριο, το Compressed Natural Gas (CNG), προϋποθέτει πολύ υψηλούς όρους και προϋποθέσεις από την στιγμή που αποθηκεύεται στην πολύ υψηλή πίεση των 250 bar.

Ας δούμε τις απαντήσεις σε δέκα πολύ καθοριστικές ερωτήσεις:

- Ενδείκνυνται όλα τα αυτοκίνητα για την μετεγκατάσταση συστήματος CNG;

Στα μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.600 κ.εκ.) δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς ο κινητήρας τους έχει την ισχύ που απαιτείται για την απρόσκοπτη κίνηση του ΙΧ, όταν χρησιμοποιεί ως καύσιμο το CNG. Ειδικά σε φορτηγάκια είναι η ενδεδειγμένη οικονομική λύση.

Πρόβλημα παρουσιάζεται στα μικρά αυτοκίνητα με κυβισμό 1.000-1.200 κ.εκ., τα οποία με καύσιμο το CNG-που ως γνωστόν είναι βραδύκαυστο- χάνουν μέρος της ισχύος τους και αυτό είναι εμφανές όταν πιεστούν, καθώς δεν ανταποκρίνονται. Δηλαδή, δεν είναι απαγορευτικό σε κάποιον να αγοράσει ή να μετατρέψει το μικρό αυτοκίνητό του σε CNG. Σημαντικό όμως στην καθημερινή διαδρομή του να μην ανεβοκατεβαίνει βουνά ή να ταξιδεύει φορτωμένος.

- Ποια είναι τα σημαντικότερα μειονεκτήματα, τι να προσέξω στην εγκατάσταση;

Ακόμη σημαντικό μείον της τοποθέτησης του κιτ CNG είναι το βάρος της δεξαμενής αποθήκευσης του καυσίμου. Λόγω υψηλών πιέσεων είναι ενισχυμένη. Ζυγίζει περίπου 100 κιλά και έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει 10 κιλά CNG.

Προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη αυτονομία, προτείνεται η τοποθέτηση δύο δεξαμενών, άρα 200 κιλά επιπλέον στο βάρος του αυτοκινήτου...

Το μεγάλο βάρος των δεξαμενών, συνεπάγεται την ανάλογη «ενίσχυση» των αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Άρα κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση πιο «σφικτών» ελατηρίων στην πίσω ανάρτηση, ώστε να μην μεταβάλλεται το ζύγισμα και γενικότερα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Το βάρος των δεξαμενών, συνεπάγεται και την κατάλληλη πρόσδεση τους στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με ειδικά άγκιστρα/ιμάντες ώστε να μένουν ακλόνητα κατά την πέδηση ή επιτάχυνση του αυτοκινήτου (ακόμη και στην περίπτωση ενός ατυχήματος).

Είναι προφανές ότι ένας πολύ εξειδικευμένος και καταρτισμένος τεχνίτης θα μπορέσει να αναλάβει μια τέτοια μετατροπή, που θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη και εγκεκριμένη.

Μεγάλη προσοχή, λοιπόν, στο τι θα επιλέξετε, καθώς ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι για λόγους ασφαλείας όλες οι σωληνώσεις από τις δεξαμενές έως τον κινητήρα θα πρέπει να είναι μεταλλικές (και όχι θερμοπλαστικές) για να αντέξουν στις υψηλές πιέσεις.

- Είναι το φυσικό αέριο λύση για όλους;

Η απάντηση έχει να κάνει με τις μεταφορικές ανάγκες του καθενός. Εάν για παράδειγμα η καθημερινή διαδρομή σας έχει να κάνει με πέρασμα από τον Διόνυσο ή σε μια διαδρομή τύπου «Δομοκός», τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, ιδίως εάν είναι μικρομεσαίου κυβισμού δεν θα σας ικανοποιήσουν ως προς την απόδοσή τους.

Άρα είναι πιο κατάλληλα στις επίπεδες διαδρομές και γενικά για χαλαρή οδήγηση. Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσετε και την ύπαρξη πρατηρίων ανεφοδιασμού στην περιοχή που θα κινήστε.

- Γιατί το CNG είναι οικονομικό σε κατανάλωση;

Είναι ένα βραδύκαυστο καύσιμο, πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να φθάνει σχεδόν στο μέγιστο της ισχύς του χωρίς να καταναλώνει πολύ.

- Πόσο κοστίζει η μετακίνηση με καύσιμο το CNG;

Σήμερα ένα κιλό CNG (σε κιλά είναι η μονάδα μέτρησης) κοστίζει περίπου 1 ευρώ. Με ένα 1 kg καυσίμου μπορεί ένα μεσαίου/μεγάλου κυβισμού ΙΧ να διανύσει περίπου 15 χιλιόμετρα. Άρα με 6,7 ευρώ μπορεί κάποιος να διανύσει περίπου 100 χιλιόμετρα!

Στα πιο μικρά αυτοκίνητα, το κέρδος είναι μεγαλύτερο, σχεδόν διπλάσιο (απαιτούν περίπου 4kg/100 χλμ.), καθώς με 3-4 ευρώ μπορείς να διανύσεις την ίδια απόσταση (100 χλμ.).

- Πόσο κοστίζει η τοποθέτηση ενός κιτ CNG;

Υπολογίζεται περί τα 1.500 ευρώ κατά μέσο όρο (για τους 4κύλινδρους κινητήρες) και ανεβαίνει ανάλογα για τους εξακύλινδρους, κλπ. Είναι περίπου διπλάσιο απ΄ ότι το κιτ υγραεριοκίνησης.

- Τι να επιλέξω CNG ή υγραεριοκίνηση;

Εδώ η απάντηση έχει να κάνει με τις ανάγκες του καθενός: Όποιος θέλει τις επιδόσεις, την άμεση απόδοση του κινητήρα, να κινείται γρήγορα σε οποιαδήποτε διαδρομή, ακόμη και φορτωμένος, χωρίς να πονοκεφαλιάζει για την ύπαρξη πρατηρίων, τότε το υγραέριο είναι μονόδρομος.

Ο οδηγός που επιθυμεί την πολύ χαμηλή κατανάλωση, αδιαφορεί να την οδηγική ικανοποίηση, οι διαδρομές του είναι flat και έχει δίκτυο ανεφοδιασμού, τότε το CNG είναι η καταλληλότερη λύση για εκείνον.

- Γιατί δεν αυξάνονται οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG στην Ελλάδα;

Το πρόγραμμα της ΔΕΠΑ προβλέπει την αύξηση των πρατηρίων, ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι οδηγοί. Υπάρχουν όμως κάποια προβλήματα και ιδιαιτερότητες για τον πολλαπλασιασμό τους, όπως το ότι θα πρέπει να περνάει κοντά δίκτυο φυσικού αερίου ή το πρατήριο καυσίμων, να έχει τις απαιτούμενες εγκρίσεις ασφαλείας (πολεοδομία, κλπ.). Επίσης, το κόστος της επένδυσης από τον πρατηριούχο είναι υψηλό, καθώς ο εξοπλισμός CNG (αντλίες, κλπ.) υπολογίζεται ότι κοστίζει περί τις 200.000 ευρώ!

Τα οφέλη από τη χρήση Φυσικού Αερίου στα οχήματα

- Μείωση των εκπομπών μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%.
- Ελαχιστοποίηση έως και μηδενισμός των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων.
- Μείωση των εκπομπών ΝΟx μέχρι και 85%.
- Μείωση των εκπομπών CO περισσότερο από 90%.
- Μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι και 20%.
- Μείωση του σχηματισμού όζοντος (νέφους) κατά 80-90%.
- Μείωση των εκπομπών λεπτών σωματιδίων (PM) μέχρι και 99%.

Πωλούνται αυτοκίνητα CNG στην ελληνική αγορά

Εταιρείες όπως οι Citroen, FIAT, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, VW, Volvo, κ.α. έχουν λανσάρει οχήματα που είναι εργοστασιακά εφοδιασμένα με διπλό σύστημα τροφοδοσίας, βενζίνης και φυσικού αερίου. Στην ελληνική αγορά οι εταιρείες αυτές μπορούν να τα διαθέσουν κατόπιν παραγγελίας. Οι τιμές τους σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι περίπου 20% ακριβότερες.
QGAS LPG CENTER ATHENS
http://www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2696
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό fotisly » Παρ 13 Δεκ, 2013 03:57

αρα δεν συμφερει ολους αλλα καποιους υπο προυποθεσεις!!
κανενας δεν αναφερει ομως στις αναφορες-διαφημισεις οτι θα προσθεσεις τοσο βαρος και οτι θα μειωθει η ιποδυναμη κ απο το βαρος και λογο καυσης φυσικου αεριου,επισης δεν εχω δει πουθενα αν εχει επιπλεον φθορα ο κινητηρας ,βαλβιδες κ.λ
μουφα το φυσικο αεριο με λιγα λογια.
οι ιταλοι εχουν πολλα σε κυκλοφορια γιατι η φιατ ηταν απο τις πρωτες εταιριες που κατασκευασε κ κατασκευαζει αυτοκινητα με φυσικο αεριο!!
επισης εχουνε γινει κρας τεστ με φυσικο αεριο?
σε περιπτωση ατυχηματος μηπως γινει πυραυλος το οχημα κ πεταξει?
σε περιπτωση φωτιας που θα ξεπερασει τα 200μπαρ η πιεση,τι θα γινει?
ασε που μεχρι να βαλουνε πρατηρια σε ολη την ελλαδα,αν βαλουνε ποτε γιατι βαζουνε οπου υπαρχει ηδη γρααμμη φυσικου αεριου,δεν θα μπορεις να ταξιδεψεις!!
αυτα καταλαβα εγω κ αυτες ειναι κ οι αποριες μου!!
icom jtg υγρου ψεκασμου,πλεον lovato σε αστρα h 1.8 140 hp
prins silverline2 skoda fabia 1.4 101 hp
fotisly
 
Δημοσιευσεις: 394
Εγγραφή: Τρί 03 Μάιος, 2011 21:54

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό fotisly » Παρ 13 Δεκ, 2013 03:59

fotisly έγραψε:αρα δεν συμφερει ολους αλλα καποιους υπο προυποθεσεις!!
κανενας δεν αναφερει ομως στις αναφορες-διαφημισεις οτι θα προσθεσεις τοσο βαρος και οτι θα μειωθει η ιπποδυναμη κ απο το βαρος και λογο καυσης φυσικου αεριου,επισης δεν εχω δει πουθενα αν εχει επιπλεον φθορα ο κινητηρας ,βαλβιδες κ.λ
μουφα το φυσικο αεριο με λιγα λογια.
οι ιταλοι εχουν πολλα σε κυκλοφορια γιατι η φιατ ηταν απο τις πρωτες εταιριες που κατασκευασε κ κατασκευαζει αυτοκινητα με φυσικο αεριο!!
επισης εχουνε γινει κρας τεστ με φυσικο αεριο?
σε περιπτωση ατυχηματος μηπως γινει πυραυλος το οχημα κ πεταξει?
σε περιπτωση φωτιας που θα ξεπερασει τα 200μπαρ η πιεση,τι θα γινει?
ασε που μεχρι να βαλουνε πρατηρια σε ολη την ελλαδα,αν βαλουνε ποτε γιατι βαζουνε οπου υπαρχει ηδη γρααμμη φυσικου αεριου,δεν θα μπορεις να ταξιδεψεις!!
αυτα καταλαβα εγω κ αυτες ειναι κ οι αποριες μου!!
icom jtg υγρου ψεκασμου,πλεον lovato σε αστρα h 1.8 140 hp
prins silverline2 skoda fabia 1.4 101 hp
fotisly
 
Δημοσιευσεις: 394
Εγγραφή: Τρί 03 Μάιος, 2011 21:54

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό Qgas » Σάβ 14 Δεκ, 2013 01:35

[quote="fotisly"][/quote]

αυτο το 5 ης γενιας στην υπογραφη δεν το βγαζεις ... να σου πω το υγρου της πχ Prins που ξεκινά με υγραεριο και ψεκαζει απο τα μπεκ της βενζινης τη γενια να το πουμε ? δεν το λεμε 5ης .. υπαρχουν οι αεριου και υγρου ψεκασμου
QGAS LPG CENTER ATHENS
http://www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2696
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό fotisly » Παρ 30 Μάιος, 2014 23:15

http://elas-lyste.blogspot.gr/2014/05/b ... _1586.html
αντε ολοι για φυσικο αεριο σε λιγο καιρο...
μπορει να εχω και φυσικο αεριο ενω εχω lpg??
icom jtg υγρου ψεκασμου,πλεον lovato σε αστρα h 1.8 140 hp
prins silverline2 skoda fabia 1.4 101 hp
fotisly
 
Δημοσιευσεις: 394
Εγγραφή: Τρί 03 Μάιος, 2011 21:54

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό Qgas » Σάβ 31 Μάιος, 2014 01:18

fotisly έγραψε:http://elas-lyste.blogspot.gr/2014/05/blog-post_1586.html
αντε ολοι για φυσικο αεριο σε λιγο καιρο...
μπορει να εχω και φυσικο αεριο ενω εχω lpg??


Στο Prins μπορείς στο icom οχι .. Στο Prins θες δεξαμενη πολυβαλβιδα και υποβιβαστη πίεσης τιποτα αλλο ., τα μπεκ εγκέφαλος παραμένουν ιδια
QGAS LPG CENTER ATHENS
http://www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2696
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: CNG - Φυσικό αέριο για αυτοκίνηση

Δημοσίευσηαπό fotisly » Σάβ 31 Μάιος, 2014 01:43

Qgas έγραψε:
fotisly έγραψε:http://elas-lyste.blogspot.gr/2014/05/blog-post_1586.html
αντε ολοι για φυσικο αεριο σε λιγο καιρο...
μπορει να εχω και φυσικο αεριο ενω εχω lpg??


Στο Prins μπορείς στο icom οχι .. Στο Prins θες δεξαμενη πολυβαλβιδα και υποβιβαστη πίεσης τιποτα αλλο ., τα μπεκ εγκέφαλος παραμένουν ιδια

εννοεις να καταργησεις το lpg μαλον.εγω ρωτησα αν μπορει να δουλευουνε και τα 2 συστηματα!
icom jtg υγρου ψεκασμου,πλεον lovato σε αστρα h 1.8 140 hp
prins silverline2 skoda fabia 1.4 101 hp
fotisly
 
Δημοσιευσεις: 394
Εγγραφή: Τρί 03 Μάιος, 2011 21:54

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τι άλλο υπάρχει εκεί έξω;

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 41 επισκέπτες