tzanabetis έγραψε:Παρά το ότι λένε πολλοί δεν είναι καλό για τον κινητήρα (αν είναι σχετικά καινούριος) να αλλάζετε ιξώδες λαδιού όπως έκανες φίλε astra. Αν ο κινητήρας σου έχει "στρωθεί" με το ψιλό λάδι 5w30 τότε το να του βάλεις 10w40 ίσως σου προκαλέσει προβλήματα μακροχρόνια. Το σωστό είναι να βάζεις τα λάδια με τα οποία στρώθηκε ο κινητήρας και είναι αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής. Πολύ αργά μετά από αρκετά χιλιάδες χιλιόμετρα συνήθως αλλάζουν τα λάδια σε κάτι λίγο πιο πηχτό όπως το 10w40 γιατί όσο παλιώνει ο κινητήρας λόγω φθοράς μπορεί οι ανοχές να έχουν αυξηθεί και υπάρχει περίπτωση να καις και περισσότερο λάδι αν του βάζεις ψιλό.
Παντα εβαζα τα 10W40 που προτεινει η οπελ για τον κινητηρα μου αλλα για 7000χλμ. Τωρα τελευταια ομως εβαζα 5/30 της οπελ για να τα αλλαζω πιο αραια στις 10.000 μετα και απο παρότρυνση και του αρχημηχανικου οτι δεν υπαρχει κανενα θεμα μιας και η εταιρια τα προτεινει επισης.
Το θεμα ειναι ομως οτι ενω δεν εκαιγα καθολου λαδια(μα καθολου !!!) αρχισε να τσιμπαει λογο οπως εναι λογικο μιας και ειναι πιο ''ψιλα'' οπως λες και συ, αλλα καταλαβαινα και τον κινητηρα ποιο''ανησυχο''. Τωρα που γυρισα στα 10/40 βρηκα την υγεια μου ...ουτε σταγονα δεν καιει, ο κινητηρας ''γουργουριζει'' και τα λαδια ειναι καθαρα. Τωρα ομως με αυτο που μου θυμισες οτι τα 5/30 ειναι ποιο αραια, καταλαβα γιατι τα λαδια μαυριζαν !!!! ...αφου τα εκαιγε ο κινητηρας !!!! Φυσικα δεν τα ξανα αλλαζω
gakost έγραψε:Εγώ έχω και μια άλλη ένσταση για τον φίλο astra. Πολύ συχνά δεν αλλάζεις λάδια; 7000 για ένα καλό ημισυνθετικό 10/40 είναι λιγοτερα από τα μισά προτεινόμενα χιλιόμετρα. Ειδικά αν δεν κινήσε σε πόλη όπως εσύ δεν υπάρχει λόγος.
Τα αλλαζω στα χλμ που συστήνει η οπελ δεν το κανω απο μονος μου. Δεν θελω φιλε να κανω αλχημείες αφου εχω κανει 130.000χλμ με τον κινητηρα και με εχει αφησει ευχαριστημενο μιας και δεν καιει καθολου λαδι(εκτος της ''πατατας'' που περιγραφω παραπανω
). Τα χλμ γινονται ολα σε δρομο και σε μορμαλ ταχυτητες, περιπου 100 με 120χλμ/ωρα μιας και επαρχια...