Τα υγρά, ως ρευστά, πρακτικά είναι ασυμπίεστα.
Εξ' ου και τα υδραυλικά συστήματα σε εφαρμογές όπως αυτοκίνητα αεροπλάνα πλοία κλπ.
Νεράκι για υδραυλικό υγρό:
Μόνο αν η εφαρμογή δεν απαιτεί θερμοκρασίες άνω των 100 κελσίου.
Για ποιο λόγο;
Διότι μεταβάλλεται λόγω θερμοκρασίας σε αέριο (ατμός) που είναι συμπιεστό ρευστό.
προς τεκμηρίωση τα υγρά φρένων αντικαθίστανται κάθε δύο χρόνια καθώς είναι υγροσκοπικά και όταν ξεπεράσει ένα ποσοστό η παρουσία του νερού στο υγρό φρένων, αυτό θα εξατμιστεί θα δημιουργήσει φυσαλλίδα ατμού, το φρένο θα φτάσει στο πάτωμα, και η πίεση του οδηγού στο 20, από την τρομάρα του....
Άλλο η φυσική ιδιότητα της μεταβολής όγκου λόγω θερμοκρασίας άλλη φυσική ιδιότητα η μεταβολή όγκου λόγω πίεσης.
Τελείως διαφορετικά μεταξύ τους που τα διέπουν άλλοι φυσικοί νομοί για κάθε περίπτωση.
nikkokk έγραψε:glamor έγραψε:κάποιοι λένε ότι τα υγρά δεν συμπιέζονται....
πολύ σωστά λένε αυτοί και έχουμε εφαρμογές πάνω σε αυτό (υδραυλικό ασανσέρ) αλλά δεν λένε την μαγική λέξη...... μεταβάλετε..
Κι όμως ΔΕΝ λένε σωστά. Όλα τα υγρά συμπιέζονται, όχι όμως στο ίδιο ποσοστό.
Αν π.χ.όλα τα υγρά ήταν ασυμπίεστα, στα υγρά φρένων θα χρησιμοποιούσαμε νεράκι που είναι και φθηνό.
glamor έγραψε:βάλε ένα γυάλινο μπουκάλι (όχι πλαστικό) γεμάτο νερό και βάλτο στο καταψύκτη
όταν παγώσει το νερό μεταβάλετε τα μόρια του και λόγο "Αύξηση" του όγκου του θα σπάει το μπουκάλι....
αυτό ισχύ για όλα τα υγρά ανάλογα με το ρυθμό μεταβολής του κάθε στοιχείου.
Όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο μειώνεται ο όγκος όλων των σωμάτων, ανεξαρτήτως αν είναι στερεά, υγρά ή αέρια. Αυτό ισχύει για όλα ΕΚΤΟΣ από το νερό. Ειδικά για το νερό, απ' τη στιγμή που θα παγώσει και μέχρι τους -4C περίπου, ο όγκος του αυξάνεται. Γι αυτό και όταν το δοχείο στο οποίο βρίσκεται είναι σκληρό (γυαλί όπως είπες και όχι πλαστικό που αλλάζει σχήμα με τη πίεση) ή μεταλλικό (π.χ. ψυγείο αυτοκινήτου) θα σπάσει μη αντέχοντας τη μεγαλύτερη πίεση που δημιουργεί η αύξηση του όγκου του πάγου σε σχέση με το νερό που ήταν πριν. Κάτω δε από του -4C αρχίζει πάλι και μειώνεται ο όγκος του.
Fiat Bravo 1.2SX Lovato easy Fast, με ψεκασμούς βενζίνης στο φορτίο.
30.000+ χλμ 113.000+ συνολικά