Σε σχέση με μια προγενέστερη ανάρτησή μου ισχύουν (και βάση φυσικής) τα παρακάτω:
Στα αυτοκίνητα ο κινητήρας μετατρέπει την χημική ενέργεια σε κινητική ενέργεια.
Τα καύσιμα περιέχουν ενέργεια κατά όγκο. Για όλα υγρά καύσιμα που τα μετράμε εμπορικά σε όγκο,η ενεργειακή τους πυκνότητα μεταβάλλεται ανάλογα την θερμοκρασία. Για αυτό και οι παραδόσεις στα πρατήρια γίνονται βάση όγκου (με αναγωγή) στους 15 βαθμούς κελσίου. Αυτή μεταβάλλεται αναλόγως της θερμοκρασίας. Πρακτικά το καλοκαίρι καίμε περισσότερα λίτρα καυσίμου (όγκο καυσίμου) σε σχέση με τον Χειμώνα για να πάρουμε την απαιτούμενη κινητική ενέργεια. Κοινώς να μετακινηθούμε με το αυτοκίνητο.
Το χειμώνα είναι ποιο "πυκνά" σε ενέργεια και το καλοκαίρι αντίστοιχα, ποιο "αραιά". Κανονικά τα καύσιμα έπρεπε να τα πληρώνουμε όπως το φυσικό αέριο, δλδ βάση περιεχόμενης ενέργειας. Γι αυτό το καλοκαίρι σε ίδιες συνθήκες εμφανίζεται αυξημένη ποσοτική κατά όγκο κατανάλωση (πέραν χρήσης κλιματισμού) και το χειμώνα εμφανίζεται μικρότερη κατανάλωση.
Πάντα κατά όγκο δλδ λίτρα ανά 100 χλμ.
Ενεργειακά δεν υπάρχει μεταβολή. Για μια δεδομένη διαδρομή θα χρειαστεί ο κινητήρας μια δεδομένη χημική ενέργεια που περιέχεται στο καύσιμο. Όταν αυξηθεί ο όγκος λόγω θερμοκρασίας στο δεδομένο όγκο πχ 1 λίτρο βενζίνης σε θερμοκρασία 25 βαθμών κελσίου περιέχεται λιγότερη ενέργεια σε σχέση με 1 λίτρο βενζίνης σε θερμοκρασία 5 βαθμών κελσίου.
" Το πρόβλημα της θερμοκρασίας
Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια και έχει να κάνει με το φαινόμενο συστολής και διαστολής του όγκου των καυσίμων ανάλογα με τη θερμοκρασία. Ο νόμος προβλέπει ότι η παράδοση των καυσίμων από τα διυλιστήρια στις εταιρείες εμπορίας και από αυτές στα πρατήρια γίνεται με αναγωγή της θερμοκρασίας στους 15 βαθμούς Κελσίου.
Ετσι, στα δύο πρώτα στάδια της αγοράς υπάρχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς και αποφεύγονται φαινόμενα ελλειμματικών ή πλεονασματικών (σε θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών) παραδόσεων. Αντίθετα, στη λιανική πώληση η μέτρηση γίνεται με βάση τον όγκο χωρίς αναγωγή θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο οι παραδόσεις καυσίμων να είναι στην ουσία ελλειμματικές προς όφελος των πρατηριούχων, αφού οι θερμοκρασίες στην αντλία μπορεί να φτάνουν και τους 35-40 βαθμούς Κελσίου.
Ο αντίλογος λέει πως τους χειμερινούς μήνες οι επιπτώσεις αντιστρέφονται, ιδιαίτερα στις βόρειες περιοχές της χώρας όπου οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, ενώ κατά την άποψη του κλάδου των βενζινοπωλών οι αποκλίσεις αυτές (ο νόμος σήμερα αναγνωρίζει απόκλιση 0,08% για κάθε 1 βαθμό Κελσίου) θα πρέπει να θεωρούνται αποδεκτές."
[url]
https://energypress.gr/news/vasilis-geo ... is-i-zesti[/url]