Σελίδα 16 από 19

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 27 Φεβ, 2019 03:06
από gkazakias
EvanTalos έγραψε:Σημαντικός παράγοντας στην επιλογή του πρατήριου πρέπει να είναι και η πίεση που έχει στην αντλία του.
Είναι προτιμότερο να βάζετε σε πρατηριο με την μεγαλύτερη δυνατή πίεση που μπορείτε να βρείτε στην περιοχή σας.
Αυτό όμως θα έχει σαν αποτέλεσμα να σας βάζουν περιστερά λίτρα υγραερίου αλλά θα πρέπει να βγάζετέ περισσότερα χιλιόμετρα, διαφορετικά σας κλέβει στην αντλία.
Το προτιμότερο είναι τα λιτρα που έχει γράψει η αντλία να έχουν μπει στη δεξαμενή μας. Η πίεση αντλίας είναι το πόσο γρήγορα θα γεμίσει και αν καταφέρει να ξεγελάσει ελάχιστα την πολύβαλβιδα και βάλει μισό λίτρο παραπάνω. Δεν έχει κάποια άλλη σημασία.

Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 06 Μαρ, 2019 22:41
από NIKOSP
Γενικά στα τρία τελευταία γεμίσματα έχω την χαμηλότερη κατανάλωση. Και με βαριά κίνηση.
Εσείς;

Κάτι πρέπει να παίζει με το τι στέλνουν τα διυλιστήρια στα πρατήρια.

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 00:42
από gkazakias
Η ιδανική θερμοκρασία για σωστότερη καύση είναι το καλοκαίρι και γενικά οι υψηλές θερμοκρασίες. Σε όλα τα καύσιμα καίμε λιγοτερο το καλοκαίρι και ειδικά με στεγνή ατμόσφαιρα. Το ότι το κατακαλοκαιρο δεν μπορούμε να παρατηρήσουμε την χαμηλοτερη κατανάλωση εύκολα είναι η χρήση του κλιματισμού που προσθέτει αρκετό φορτίο στο κινητήρα.

Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 00:59
από hlias
Δε θα τολεγα, δροσια και σχετικη υγρασια χρειαζεται.

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 09:35
από labros
gkazakias έγραψε:Η ιδανική θερμοκρασία για σωστότερη καύση είναι το καλοκαίρι και γενικά οι υψηλές θερμοκρασίες. Σε όλα τα καύσιμα καίμε λιγοτερο το καλοκαίρι και ειδικά με στεγνή ατμόσφαιρα. Το ότι το κατακαλοκαιρο δεν μπορούμε να παρατηρήσουμε την χαμηλοτερη κατανάλωση εύκολα είναι η χρήση του κλιματισμού που προσθέτει αρκετό φορτίο στο κινητήρα.

Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


Μια θερμική μηχανή έχει υψηλότερη απόδοση όταν η θερμοκρασία της ψυχρής δεξαμενής είναι χαμηλότερη, αν θεωρήσουμε πως θερμή δεξαμενή είναι ο θάλαμος καύσης και είναι κάτι σταθερό, κάτι που δε συμβαίνει το καλοκαίρι. Επίσης στο κρύο ο αέρας έχει υψηλότερη πυκνότητα κάτι που ενισχύει την απόδοση του κινητήρα. Αν μιλήσουμε για το υγραέριο το καλοκαίρι έχει περισσότερο βουτάνιο (αν και αμφιβάλλω αν υπάρχει ξεχωριστό χειμερινό μείγμα) και άρα μεγαλύτερη πυκνότητα κάτι που εξισορροπεί τη μειωμένη απόδοση.

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 12:50
από gkazakias
Με τον ψυχρότερο, άρα και πυκνότερο αέρα απαιτείται και λίγο παραπάνω καύσιμο για να επιτευχθεί το στοιχειομετρικο μίγμα. Επίσης ενας υγρός αέρας όπως το χειμώνα που η υγρασία είναι μονιμως σε υψηλά επίπεδα δυσχαιρενει την καύση και πάλι απαιτεί πιο πολύ καύσιμο.
Το καλοκαίρι με μια θερμοκρασία περιβάλλοντος των 30 βαθμών και με κάτι σχετικές υγρασιες του 40% που έχει συχνά η Αττική ευνοεί σημαντικά τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Έχω κρατήσει αρχείο τα 3 τελευταία χρόνια από τις καταναλώσεις μου με φουλαρισματα. Είμαι 0.7 λίτρα/100 πιο χαμηλά .
Επίσης το υγραέριο αμφιβάλω αν αλλάζει μίγμα χειμώνα και καλοκαίρι , ειμαι σχεδόν βέβαιος ότι διατηρείται το ίδιο. Απλά η συγκεκριμένη αναλογία μίγματος συμπεριφέρεται καλύτερα με τις πιο υψηλές θερμοκρασίες.

Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 20:29
από NIKOSP
Σε σχέση με μια προγενέστερη ανάρτησή μου ισχύουν (και βάση φυσικής) τα παρακάτω:
Στα αυτοκίνητα ο κινητήρας μετατρέπει την χημική ενέργεια σε κινητική ενέργεια.
Τα καύσιμα περιέχουν ενέργεια κατά όγκο. Για όλα υγρά καύσιμα που τα μετράμε εμπορικά σε όγκο,η ενεργειακή τους πυκνότητα μεταβάλλεται ανάλογα την θερμοκρασία. Για αυτό και οι παραδόσεις στα πρατήρια γίνονται βάση όγκου (με αναγωγή) στους 15 βαθμούς κελσίου. Αυτή μεταβάλλεται αναλόγως της θερμοκρασίας. Πρακτικά το καλοκαίρι καίμε περισσότερα λίτρα καυσίμου (όγκο καυσίμου) σε σχέση με τον Χειμώνα για να πάρουμε την απαιτούμενη κινητική ενέργεια. Κοινώς να μετακινηθούμε με το αυτοκίνητο.
Το χειμώνα είναι ποιο "πυκνά" σε ενέργεια και το καλοκαίρι αντίστοιχα, ποιο "αραιά". Κανονικά τα καύσιμα έπρεπε να τα πληρώνουμε όπως το φυσικό αέριο, δλδ βάση περιεχόμενης ενέργειας. Γι αυτό το καλοκαίρι σε ίδιες συνθήκες εμφανίζεται αυξημένη ποσοτική κατά όγκο κατανάλωση (πέραν χρήσης κλιματισμού) και το χειμώνα εμφανίζεται μικρότερη κατανάλωση.
Πάντα κατά όγκο δλδ λίτρα ανά 100 χλμ.
Ενεργειακά δεν υπάρχει μεταβολή. Για μια δεδομένη διαδρομή θα χρειαστεί ο κινητήρας μια δεδομένη χημική ενέργεια που περιέχεται στο καύσιμο. Όταν αυξηθεί ο όγκος λόγω θερμοκρασίας στο δεδομένο όγκο πχ 1 λίτρο βενζίνης σε θερμοκρασία 25 βαθμών κελσίου περιέχεται λιγότερη ενέργεια σε σχέση με 1 λίτρο βενζίνης σε θερμοκρασία 5 βαθμών κελσίου.

" Το πρόβλημα της θερμοκρασίας

Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια και έχει να κάνει με το φαινόμενο συστολής και διαστολής του όγκου των καυσίμων ανάλογα με τη θερμοκρασία. Ο νόμος προβλέπει ότι η παράδοση των καυσίμων από τα διυλιστήρια στις εταιρείες εμπορίας και από αυτές στα πρατήρια γίνεται με αναγωγή της θερμοκρασίας στους 15 βαθμούς Κελσίου.

Ετσι, στα δύο πρώτα στάδια της αγοράς υπάρχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς και αποφεύγονται φαινόμενα ελλειμματικών ή πλεονασματικών (σε θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών) παραδόσεων. Αντίθετα, στη λιανική πώληση η μέτρηση γίνεται με βάση τον όγκο χωρίς αναγωγή θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο οι παραδόσεις καυσίμων να είναι στην ουσία ελλειμματικές προς όφελος των πρατηριούχων, αφού οι θερμοκρασίες στην αντλία μπορεί να φτάνουν και τους 35-40 βαθμούς Κελσίου.

Ο αντίλογος λέει πως τους χειμερινούς μήνες οι επιπτώσεις αντιστρέφονται, ιδιαίτερα στις βόρειες περιοχές της χώρας όπου οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, ενώ κατά την άποψη του κλάδου των βενζινοπωλών οι αποκλίσεις αυτές (ο νόμος σήμερα αναγνωρίζει απόκλιση 0,08% για κάθε 1 βαθμό Κελσίου) θα πρέπει να θεωρούνται αποδεκτές."
[url]
https://energypress.gr/news/vasilis-geo ... is-i-zesti[/url]

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 07 Μαρ, 2019 21:52
από hlias
gkazakias έγραψε:Με τον ψυχρότερο, άρα και πυκνότερο αέρα απαιτείται και λίγο παραπάνω καύσιμο για να επιτευχθεί το στοιχειομετρικο μίγμα. Επίσης ενας υγρός αέρας όπως το χειμώνα που η υγρασία είναι μονιμως σε υψηλά επίπεδα δυσχαιρενει την καύση και πάλι απαιτεί πιο πολύ καύσιμο.
Το καλοκαίρι με μια θερμοκρασία περιβάλλοντος των 30 βαθμών και με κάτι σχετικές υγρασιες του 40% που έχει συχνά η Αττική ευνοεί σημαντικά τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Έχω κρατήσει αρχείο τα 3 τελευταία χρόνια από τις καταναλώσεις μου με φουλαρισματα. Είμαι 0.7 λίτρα/100 πιο χαμηλά .
Επίσης το υγραέριο αμφιβάλω αν αλλάζει μίγμα χειμώνα και καλοκαίρι , ειμαι σχεδόν βέβαιος ότι διατηρείται το ίδιο. Απλά η συγκεκριμένη αναλογία μίγματος συμπεριφέρεται καλύτερα με τις πιο υψηλές θερμοκρασίες.

Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk




Με απλα λογια, πυκνοτερος αερας = περισσοτερο οξυγονο στον ιδιο ογκο και βεβαια περισσοτερο καυσιμο αρα μεγαλυτερος βαθμος αποδοσης, οποτε με λιγοτερο γκαζι (στα λαικα) εχουμε το ιδιο εργο, απο αυτο ερχετε η οικονομια.
Η υγρασια βοηθαει ακομα περισσοτερο γιατι γινετε διαχωρισμος κατα την καυση στα μικροσαγονιδια του νερου σε οξυγονο και υδρογονο, το οξυγονο ειπαμε οτι τι θελουμε, το υδρογονο και αυτο μας βοηθαει.
Στα στατιστικα σου στοιχεια η διαφορα στην καταναλωση ερχετε απο επιμερους περισσοτερα ηλεκτρικα φορτια που εχουμε τον χειμωνα.
Η καλυτερη αποδοση του κινητηρα μας το καλοκαιρι ειναι τα βραδια με υγρασια, εκει πολλες φορες βλεπουμε οτι οντως το οχημα τραβαει με λιγοτερο γκαζι (ειναι αντιλιπτο απο τον εμπειρο οδηγο) απο οτι το πρωι με υψηλες θερμοκρασιες.
Η αναλυση ειναι με καθημερινες κουβεντες χωρις πολλους ορισμους και ορολογιες για να γινουν κατανοητες απο περισσοτερους χρηστες.

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 08 Μαρ, 2019 08:34
από papoys
Χρήσιμες πληροφορίες. :thumbup:

Re: Πρατήριο που να βγαζεις πολλα χιλιομετρα....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 08 Μαρ, 2019 09:31
από johng
----Με απλα λογια, πυκνοτερος αερας = περισσοτερο οξυγονο στον ιδιο ογκο και βεβαια περισσοτερο καυσιμο αρα μεγαλυτερος βαθμος αποδοσης, οποτε με λιγοτερο γκαζι (στα λαικα) εχουμε το ιδιο εργο, απο αυτο ερχετε η οικονομια.-----

Καλημέρα,

Μιλάμε για μεγαλύτερη απόδοση ή καλύτερη οικονομία?
Γιατί σίγουρα το χειμώνα η απόδοση είναι καλύτερη όπως σωστά αναλύεις (πυκνοτερος αερας = περισσοτερο οξυγονο στον ιδιο ογκο και βεβαια περισσοτερο καυσιμο αρα μεγαλυτερος βαθμος αποδοσης)

Αλλά για την οικονομία στην κατανάλωση δεν αρκεί αυτό για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα. Είναι περίπου σαν να έχουμε το ερώτημα: Στο ίδιο αυτοκίνητο έχω μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση με κινητήρα 1800 ή 1900 κυβικά? (ίδιας τεχνολογίας και λοιπών τεχνικών χαρακτηριστικών). Για την απόδοση η απάντηση είναι σίγουρη. Για την οικονομία?