Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Ακριβαίνει το υγραέριο; Τοποθεσία των πρατηρίων LPG; Είναι επαρκές το δίκτυο; Νέα πρατήρια;

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό fokion » Τρί 21 Αύγ, 2018 08:23

Διευκρινησε μου κατι.

Οταν εννοεις θερμοκρασία εννοεις

α. ατμοσφαιρας?
β.δεξαμενής βενζιναδικου?
γ. δεξαμενής οχήματος?
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 67.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2201
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό NIKOSP » Τρί 21 Αύγ, 2018 18:14

Θερμοκρασία καυσίμου στην δεξαμενή αυτοκινήτου. Πρακτικά μιλώντας μας ενδιαφέρει η διαφορά πίεσης μεταξύ δεξαμενής αυτοκινήτου και αντλίας στο πρατήριο.
Αυτή καθορίζει την πίεση (ατμών) εντός της δεξαμενής (αυτοκινήτου).
Απ' όσο γνωρίζω και απ' όσο αντιλαμβάνομαι η αντλία του πρατηρίου έχει δύο δουλείες να κάνει:
α) να υπερνικήσει την πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής του αυτοκινήτου που όσο ποιο άδεια, τόσο ποιο κοντά στην ατμοσφαιρική πίεση είναι (1 bar)
β) να τροφοδοτήσει σύντομα.

fokion έγραψε:Διευκρινησε μου κατι.

Οταν εννοεις θερμοκρασία εννοεις

α. ατμοσφαιρας?
β.δεξαμενής βενζιναδικου?
γ. δεξαμενής οχήματος?
Fiat Bravo 1.2SX Lovato easy Fast δίχως λαδόξιδα, με ψεκασμούς βενζίνης στο φορτίο.
10.20 l/100 χλμ
NIKOSP
 
Δημοσιευσεις: 60
Εγγραφή: Κυρ 19 Ιουν, 2016 14:20

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό papoys » Τετ 22 Αύγ, 2018 06:11

Αυτό που λέει ο Νίκος πιστεύω πως έχει βάση.
Έχω παρατηρήσει με το δικό μου πως όταν είναι τελείως άδεια η δεξαμενή θα βάλω από 40 έως 43 λίτρα ανάλογα το πρατήριο και τις καιρικές συνθήκες.

Αν πάνω να γεμίσω ενδιάμεσα ενώ έχω κάνει π.χ. 300 χιλιόμετρα και περιμένω να πάρει (3χ8 = 24 λίτρα που καίω) μπορεί να πάρει αντί για 24 μόνο 15 πολλές φορές. Άρα η πίεση εντός της δεξαμενής όταν υπάρχει αρκετό καύσιμο είναι πολύ μεγαλίτερη από όταν είναι άδεια και η αντλία θα σταματήσει πολύ νωρίτερα.

Εκεί νομίζω ξεγελιούνται πολλοί υγραεριοκίνητοι βγάζοντας λάθος συμπεράσματα για το εάν κάποια αντλία κλέβει.Για αυτό λέμε μετράμε κάποιο πρατήριο σε άδεια δεξαμενή και όχι σε ενδιάμεσα γεμίσματα.
opel vectra 1,6 με emmegas (πριν zanardi) και 154.000 χιλ. με lpg
Άβαταρ μέλους
papoys
 
Δημοσιευσεις: 1799
Εγγραφή: Τρί 19 Μαρ, 2013 06:42
Τοποθεσία: 15344 Γέρακας

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό fokion » Τετ 22 Αύγ, 2018 08:09

Λυστε μου ομως μια τεχνικη απορεια την οποια θα εκφρασω περιληπτικά γιατι ακουω για πιεση "ατμων" που αυξανει κ.λ.π. και κατι δεν μου κολλαει με τις ελαχιστες γνωσεις που εχω.

η πολυβαλβιδα ειναι φτιαγμενη να ρουφαει υγρο. Σωστά? γιατι ολοι ξερουμε οτι στον πνευμονα γινεται η εξαερωση.

Εξηγηστε μου λοιπόν πως "φευγουν" οι "ατμοι" που κατα τα λεγομενα σας αν εχω καταλαβει καλα δημιουργουν "πιεση" σε γεμισμα μισης δεξαμενης πχ???

εξ οσων γνωριζω ο δεξαμενη υγραεριου δεν εχει εξαερωση....
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 67.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2201
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό johng » Τετ 22 Αύγ, 2018 09:34

α) να υπερνικήσει την πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής του αυτοκινήτου που όσο ποιο άδεια, τόσο ποιο κοντά στην ατμοσφαιρική πίεση είναι (1 bar)


Καλημέρα, γιατί νομίζω ότι ποτέ η πίεση στη δεξαμενή του αυτοκινήτου δεν πέφτει τόσο χαμηλά (1 bar) , ακόμα και όταν "αδειάσει" από υγραέριο ?
johng
 
Δημοσιευσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ 28 Σεπ, 2017 09:15

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό johng » Τετ 22 Αύγ, 2018 09:37

fokion έγραψε:Λυστε μου ομως μια τεχνικη απορεια την οποια θα εκφρασω περιληπτικά γιατι ακουω για πιεση "ατμων" που αυξανει κ.λ.π. και κατι δεν μου κολλαει με τις ελαχιστες γνωσεις που εχω.

η πολυβαλβιδα ειναι φτιαγμενη να ρουφαει υγρο. Σωστά? γιατι ολοι ξερουμε οτι στον πνευμονα γινεται η εξαερωση.

Εξηγηστε μου λοιπόν πως "φευγουν" οι "ατμοι" που κατα τα λεγομενα σας αν εχω καταλαβει καλα δημιουργουν "πιεση" σε γεμισμα μισης δεξαμενης πχ???

εξ οσων γνωριζω ο δεξαμενη υγραεριου δεν εχει εξαερωση....



Δεν φεύγουν, απλώς συμπιέζονται ακόμα περισσότερο , όσο πιο πολύ γεμίζει η δεξαμενή
johng
 
Δημοσιευσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ 28 Σεπ, 2017 09:15

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό NIKOSP » Τετ 22 Αύγ, 2018 19:22

Να το θέσω κάπως αλλιώς:
Τι αναγκάζει το καύσιμο να πάει μέχρι τον πνεύμονα;
Αντλία δεν υπάρχει στα συστήματα αερίου ψεκασμού.
Αυτό λοιπόν που αναγκάζει το καύσιμο να πάει στον πνεύμονα, που είναι μειωτήρας πίεσης και εξαερωτής ταυτόχρονα, είναι η πίεση που αναπτύσεται στην δεξαμενή του αυτοκινήτου.
Αυτή η πίεση προέρχεται από την σχετική (relative) πίεση ατμών η οποία αναπτύσσεται εξαιτίας της εξαέρωσης του lpg, λόγω θερμοκρασίας.
Ανάλογα την θερμοκρασία υπάρχει μεγαλύτερη εξαέρωση (άρα και μεγαλύτερη πίεση εντός της δεξαμενής) μέχρις ότου υπάρξει αναπτυχθεί τέτοια πίεση στην δεξαμενή που δεν επιτρέπει την επιπλέον εξαέρωση.
Δλδ η πίεση που ασκείται επί της ελεύθερης επιφάνειας του υγρού lpg από εξαερωμένο lpg, δεν επιτρέπει (σε δεδομένη θερμοκρασία) την επιπλέον εξαέρωση, του υγρού Lpg.
Δύο επισημάνσεις:
α) τα υγρά είναι ασυμπίεστα, άρα η πίεση του εξαερωμένου lpg "σπρώχνει" το υγρό lpg προς τον πνεύμονα.
β) το Lpg είναι σε Κανονικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας (1bar πίεση, 25 βαθμούς κελσίου κατά Standard Ambient Temperature and Pressure, SATP) αέριο.
Το οποίο υγροποιείται αν το συμπιέσεις σε 10-12 bar.
Η πολυβαλβίδα δεν ρουφάει απλά είναι μια μονοδρομη πολλαπλή βαλβίδα. Για να γίνει το ποιοδήποτε "ρούφηγμα" χρειάζεται αντλία κενού. Δλδ αντλία που θα δημιουργήσει κενό και θα "τραβήξει" ένα ρευστό προς το κενό.

fokion έγραψε:Λυστε μου ομως μια τεχνικη απορεια την οποια θα εκφρασω περιληπτικά γιατι ακουω για πιεση "ατμων" που αυξανει κ.λ.π. και κατι δεν μου κολλαει με τις ελαχιστες γνωσεις που εχω.

η πολυβαλβιδα ειναι φτιαγμενη να ρουφαει υγρο. Σωστά? γιατι ολοι ξερουμε οτι στον πνευμονα γινεται η εξαερωση.

Εξηγηστε μου λοιπόν πως "φευγουν" οι "ατμοι" που κατα τα λεγομενα σας αν εχω καταλαβει καλα δημιουργουν "πιεση" σε γεμισμα μισης δεξαμενης πχ???

εξ οσων γνωριζω ο δεξαμενη υγραεριου δεν εχει εξαερωση....
Τελευταία επεξεργασία από NIKOSP και Τετ 22 Αύγ, 2018 19:34, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Fiat Bravo 1.2SX Lovato easy Fast δίχως λαδόξιδα, με ψεκασμούς βενζίνης στο φορτίο.
10.20 l/100 χλμ
NIKOSP
 
Δημοσιευσεις: 60
Εγγραφή: Κυρ 19 Ιουν, 2016 14:20

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό NIKOSP » Τετ 22 Αύγ, 2018 19:30

Καλησπέρα!
Νομίζω ότι αυτό είναι θέμα ρύθμισης και ιδιαιτερότητας κάθε συστήματος.
Πιστεύω ότι τα συστήματα γυρνάνε σε βενζίνη μεταξύ 1 - 1,5 bar πίεση στην δεξαμενή.

Ας μας δώσει τα φώτα του κάποιος εγκαταστάτης.


johng έγραψε:α) να υπερνικήσει την πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής του αυτοκινήτου που όσο ποιο άδεια, τόσο ποιο κοντά στην ατμοσφαιρική πίεση είναι (1 bar)


Καλημέρα, γιατί νομίζω ότι ποτέ η πίεση στη δεξαμενή του αυτοκινήτου δεν πέφτει τόσο χαμηλά (1 bar) , ακόμα και όταν "αδειάσει" από υγραέριο ?
Fiat Bravo 1.2SX Lovato easy Fast δίχως λαδόξιδα, με ψεκασμούς βενζίνης στο φορτίο.
10.20 l/100 χλμ
NIKOSP
 
Δημοσιευσεις: 60
Εγγραφή: Κυρ 19 Ιουν, 2016 14:20

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό johng » Πέμ 23 Αύγ, 2018 13:25

[quote="NIKOSP"]
Ανάλογα την θερμοκρασία υπάρχει μεγαλύτερη εξαέρωση (άρα και μεγαλύτερη πίεση εντός της δεξαμενής) μέχρις ότου υπάρξει αναπτυχθεί τέτοια πίεση στην δεξαμενή που δεν επιτρέπει την επιπλέον εξαέρωση.
Δλδ η πίεση που ασκείται επί της ελεύθερης επιφάνειας του υγρού lpg από εξαερωμένο lpg, δεν επιτρέπει (σε δεδομένη θερμοκρασία) την επιπλέον εξαέρωση, του υγρού Lpg.


Αυτή η πίεση , που εντός της δεξαμενής δεν επιτρέπει την επιπλέον εξαέρωση , πόσο περίπου είναι? 5-6 bar ή 10-12 bar?
johng
 
Δημοσιευσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ 28 Σεπ, 2017 09:15

Re: Κλέβει η αντλία υγραερίου?

Δημοσίευσηαπό NIKOSP » Πέμ 23 Αύγ, 2018 17:28

Εξαρτάται από την αναλογία μείγματος Βουτανίου Προπανίου συναρτήση της θερμοκρασίας του lpg εντός της δεξαμενής.
Για παράδειγμα σε μείγμα βουτανίου προπανίου 70-30% με θερμοκρασία 32 Κελσίου η πίεση που "σηκώνεται" είναι 4.55 bar.
Τότε υπάρχει ισορροπία μεταξύ των δύο φάσεων (αέριας & υγρής) του lpg. Δλδ όση ποσότητα εξαχνώνεται τόση και υγροποιείται. Στην πράξη μένει σταθερή η πίεση, εντός της δεξαμενής. Αυτό για δεδομένη θερμοκρασία. Αν αυξηθεί ή μειωθεί η θερμοκρασία του lpg θα αυξηθεί και θα μειωθεί αντίστοιχα η πίεση που "σηκώνεται" εντός της δεξαμενής.
Σε μείγμα 100% βουτάνιο για παράδειγμα, κάτω από τους -0,5 βαθμούς Κελσίου δεν "σηκώνεται" πίεση (βασικά είναι ίση με την ατμοσφαιρική) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σπρώξει η πίεση καύσιμο προς τον "πνεύμονα" οπότε δεν γυρίζει σε γκάζι, ο κινητήρας.
Δείτε στοιχεία στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.engineeringtoolbox.com/prop ... _1043.html

johng έγραψε:
NIKOSP έγραψε:Ανάλογα την θερμοκρασία υπάρχει μεγαλύτερη εξαέρωση (άρα και μεγαλύτερη πίεση εντός της δεξαμενής) μέχρις ότου υπάρξει αναπτυχθεί τέτοια πίεση στην δεξαμενή που δεν επιτρέπει την επιπλέον εξαέρωση.
Δλδ η πίεση που ασκείται επί της ελεύθερης επιφάνειας του υγρού lpg από εξαερωμένο lpg, δεν επιτρέπει (σε δεδομένη θερμοκρασία) την επιπλέον εξαέρωση, του υγρού Lpg.


Αυτή η πίεση , που εντός της δεξαμενής δεν επιτρέπει την επιπλέον εξαέρωση , πόσο περίπου είναι? 5-6 bar ή 10-12 bar?
Fiat Bravo 1.2SX Lovato easy Fast δίχως λαδόξιδα, με ψεκασμούς βενζίνης στο φορτίο.
10.20 l/100 χλμ
NIKOSP
 
Δημοσιευσεις: 60
Εγγραφή: Κυρ 19 Ιουν, 2016 14:20

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τιμή υγραερίου - πληροφορίες για πρατήρια

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 15 επισκέπτες