Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Νομοθεσια και LPG

Αρνήθηκαν να σας ασφαλίσουν; Σας χρέωσαν παραπάνω κόμιστρα; Αν δε δηλωθεί το σύστημα υγραερίου, υπάρχει κίνδυνος μη κάλυψης ζημιάς – ατυχήματος;

Νομοθεσια και LPG

Δημοσίευσηαπό LPGhostWriter » Κυρ 14 Νοέμ, 2010 19:20

Σας παραθετω ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο που δημοσιευτηκε στο Auto Τριτη

Ανασφάλιστα τα οχήματα με παράνομο σύστημα υγραεριοκίνησης

Ο κ. Χρήστος Γκλαβόπουλος, Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μας εξηγεί όλα όσα πρέπει να προσέξουμε κατά την εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό μας.

A.T. Ποια είναι η άποψή σας για τα συστήματα υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητα; Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές;

Χ.Γ. Οι Νόμοι που διέπουν την υγραεριοκίνηση είναι το άρθρο 45 του Ν.2773 / 22-12-99, η Υ.Α. 18586/698/2000 ΦΕΚ 411β/2000, καθώς και το ΠΔ66/08.07.2010. Στα οχήματα στα οποία εγκαθίσταται σύστημα υγραεριοκίνησης δεν ακυρώνεται η χρήση βενζίνης, αλλά λειτουργεί όταν τελειώσει το υγραέριο ή εάν απαιτείται ισχύς και δεν επαρκεί το υγραέριο ή κατά την επιθυμία του οδηγού, με ενεργοποίηση χειροκίνητου διακόπτη που τοποθετείται στο ταμπλό του οχήματος. Όταν αποφασίζουμε να τοποθετήσουμε σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να ζητούμε να μας δειχθεί η άδεια του καταστήματος στο οποίο θα το τοποθετήσουμε. Πολλές φορές άλλος τοποθετεί και άλλος σφραγίζει. Ένας αδειοδοτημένος εγκαταστάτης έχει καταρτιστεί επαρκώς και επισήμως, γνωρίζοντας τους κινδύνους κατά την εγκατάσταση και τις μεθόδους ασφαλούς τοποθέτησης. Πολλοί πηγαίνουν στη Βουλγαρία για τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης, με κόστος 300 έως 500 ευρώ. Αν και η τιμή είναι πολύ ελκυστική σε σχέση με την Ελλάδα, όπου οι τιμές είναι τριπλάσιες, το όχημα δε θα περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ, αφού δε θα υπάρχει βεβαίωση εγκατάστασης από πιστοποιημένο και αδειοδοτημένο εγκαταστάτη (χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το εγκατεστημένο σύστημα δεν είναι τεχνικά ορθό). Εάν με το όχημα στο οποίο έχουμε παρανόμως εγκαταστήσει το σύστημα υγραεριοκίνησης εμπλακούμε σε ατύχημα, τότε η ασφαλιστική μας εταιρεία δε θα καλύψει τη ζημία προς τρίτους, αφού οι μετατροπές έγιναν παράνομα και εν αγνοία της, αφού αν το γνώριζε, θα διέκοπτε την ασφάλιση. Εάν τοποθετήσουμε το σύστημα σε Έλληνα αδειοδοτημένο εγκαταστάτη και αφού περάσουμε ΚΤΕΟ, θα πρέπει άμεσα να το δηλώσουμε στην ασφαλιστική μας εταιρεία.

A.T. Τι γίνεται αν κάποιο όχημα με εγκατεστημένο σύστημα υγραεριοκίνησης εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα; Υπάρχουν ιδιαιτερότητες σε μια τέτοια περίπτωση;

Χ.Γ. Σε συνήθη καθημερινά περιστατικά συγκρούσεων, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έχει αναφερθεί κανένα πρόβλημα από ανάφλεξη υγραερίου ή έκρηξη της δεξαμενής. Τα ασφαλιστικά συστήματα της εγκατάστασης είναι υπερ-επαρκή και σε περίπτωση σύγκρουσης, απομονώνεται η δεξαμενή υγραερίου από το υπόλοιπο σύστημα. Σε περίπτωση ισχυρής σύγκρουσης, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη σύνθλιψη του οχήματος, δεν αποκλείεται να σκάσει η δεξαμενή, λόγω της εξωτερικής συμπίεσης. Σε περίπτωση φωτιάς, υπάρχει ενσωματωμένη στη δεξαμενή αυτόματη βαλβίδα εκτόνωσης, που όταν αυξάνεται η πίεση εσωτερικά της δεξαμενής, απελευθερώνει κατά διαστήματα υγραέριο στην ατμόσφαιρα, το οποίο ναι μεν αναφλέγεται, αλλά η φωτιά δεν περνά στη δεξαμενή. Συμπερασματικά, το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι του ιδίου επιπέδου ασφάλειας όσο και το σύστημα με βενζίνη.

A.T. Πρόσφατα ένα αυτοκίνητο με σύστημα υγραεριοκίνησης πήρε φωτιά. Σχολιάστε μας αυτό το γεγονός.

Χ.Γ. Το περιστατικό της 16ης Σεπτεμβρίου 2010 σημειώθηκε σε συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η φωτιά εκδηλώθηκε ύστερα από την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και δεν οφείλεται στο υγραέριο. Γενικώς προσεγγίζοντας το θέμα, ο εγκαταστάτης ενός συστήματος υγραεριοκίνησης πρέπει να είναι πιστοποιημένος, ώστε να γνωρίζει κατά τη διάρκεια εργασιών εγκατάστασης/ρύθμισης ότι δεν πρέπει να καπνίζει ή να χρησιμοποιεί ακατάλληλα εργαλεία, που πέφτοντας μπορεί να δημιουργήσουν σπινθήρα. Επίσης, κατά την εγκατάσταση του σωλήνα πλήρωσης της δεξαμενής με υγραέριο, εάν δεν προσεχθεί και τρυπηθεί κατά λάθος ο αντίστοιχος σωλήνας πλήρωσης βενζίνης, που βρίσκεται δίπλα ακριβώς, ή ακόμα και το ίδιο το ρεζερβουάρ βενζίνης, τότε η ανάφλεξη είναι δυνατή με σπινθήρα από εξωτερική αιτία (τσιγάρο, πτώση κλειδιών, χρήση κινητού κ.λπ.). Κλείνοντας, για το ατύχημα της 16ης Σεπτεμβρίου, η εντύπωσή μας είναι ότι εξερράγη η δεξαμενή βενζίνης λόγω διαρροής, χωρίς να έχει καμία σχέση η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης. Όταν ολοκληρωθεί η δικογραφία, θα επανέλθουμε με περισσότερες πληροφορίες για το συμβάν.

Πηγη Auto Τριτη
LPGhostWriter
Διαχειριστής
 
Δημοσιευσεις: 201
Εγγραφή: Κυρ 14 Νοέμ, 2010 13:17

Re: Νομοθεσια και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τρί 07 Δεκ, 2010 23:39

Στη διεύθυνση http://panikidis.com/nomothesia/ υπάρχει η σχετική νομοθεσία, οι κανονισμοί και η διαδικασία που προβλέπεται για τα συστήματα υγραεριοκίνησης.
Αξίζει να διαβάσετε το ΦΕΚ 411 με την Υ.Α.18586/698/29.3.2000.
Θα μάθετε αρκετά πράγματα σχετικά με την εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης και τι πρέπει να αποφεύγετε!
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29


Επιστροφή στο Ασφαλιστικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες