Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Δημοσίευσηαπό niksta » Κυρ 23 Οκτ, 2022 00:38

Η κύρια απορία που έχω είναι εξής:
Έστω ότι βάζουμε 5% προσθήκη βενζίνης (ταυτόχρονος ψεκασμός) σε χρόνους ανοίγματος πχ 4ms, που σημαίνει ότι το μπεκ της βενζίνης παίρνει εντολή για άνοιγμα 0,2ms.
Στην περίπτωση αυτή, επειδή τα 0,2ms είναι πολύ λίγα κατά τη γνώμη μου, έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε ή δεν προλαβαίνει να ρίξει τη σωστή ποσότητα βενζίνης;
Οπότε απλά χαλάμε την αναλογία καυσίμου αέρα και προσπαθεί ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου να διορθώσει τα πράγματα και έτσι να βλέπουμε άλλα fuel trims;
Δε θα έπρεπε να λαμβάνουμε υπόψη τον ελάχιστο χρόνο ανοίγματος των μπεκ της βενζίνης;
Θεωρώ ένα minimum 10% στα 8ms και πάνω είναι πιο ρεαλιστικό.

Μια 2η απορία:
Σε manual διαφόρων κατασκευαστών συστημάτων υγραερίου, κάποιοι αναφέρουν τον εμπλουτισμό (ταυτόχρονο ψεκασμό) για προστασία εδρών και βαλβίδων (πχ. Europegas)
και άλλοι το split fuel (ποσοστό κύκλων που θα ρίχνει μόνο βενζίνη, όχι ταυτόχρονα με υγραέριο) πχ. ΑΕΒ.
Στο AEB υπάρχει και δυνατότητα ταυτόχρονου ψεκασμού.
Τελικά τι είναι προτιμότερο από τα δύο;

Για την ιστορία, έχω Corolla 1.4 (4ΖΖ) του 2004 και λόγω των παραπάνω και μετά από πολλή σκέψη έχω βάλει
split fuel από τις 2200 σ.α.λ. και πάνω με ποσοστά από 5% μέχρι 10% ανάλογα με την πίεση του υγραερίου,
ταυτόχρονο ψεκασμό με ποσοστό από 10% στα 8ms και το οποίο αυξάνεται όσο ανεβαίνουν τα ms
και με αρκετό ποσοστό πάνω από τις 3500 και από τα 10ms και πάνω όπου μπαίνει σε open loop
και γύρισμα 100% βενζίνη από τις 4500 σ.α.λ. και πάνω (όπου δεν πάω σχεδόν ποτέ).
Επομένως κάτω από τις 2200 και με χρόνους κάτω από 9ms πάει μόνο με υγραέριο.
Θα ήθελα και μια γνώμη για τις ρυθμίσεις αυτές.
Η κατανάλωση μου κυμαίνεται στα περίπου 6,3lt/100km υγραέριο και 1,2 lt/100km βενζίνη. Τα περισσότερα χλμ είναι σε Εγνατία με ταχύτητες γύρω στα 110km/h (~3200 σ.α.λ.), συνήθως 4 άτομα και με τμήματα ανηφορικά, όπου τα πράγματα ζορίζουν αρκετά.
Τέλος, τo LTFT παίζει γύρω στα -3% με -4%. Εκεί ήταν και όταν δεν είχα το υγραέριο.
niksta
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 23 Ιουν, 2011 01:54

Re: Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Δημοσίευσηαπό Zyborg » Τετ 14 Δεκ, 2022 00:32

Έχω ανοίξει αντίστοιχο θέμα με τα μίγματα και το ignition advance. Απάντηση δεν έχω πάρει. Εγώ θα ήθελα να το δουλεύω τουλάχιστον έως και τις 5500-6000 στροφές (7100 έχω κόφτη) με υγραέριο-βενζίνη 90-10. Και εδώ να διαβάζω σε πιο παλιά thread ότι οι χάρτες αβάνς της βενζίνης είναι ΟΚ και όλα είναι άψογα. Ο δικός μου εγκέφαλος (Marelli 5NF) έχει σίγουρα 2 χάρτες για βενζίνη (λογικά 93 octane & 98 octane). Με το μοτέρ να έχει συμπίεση 10.5:1 δεν βρίσκω το λόγο να μην προσαρμοστεί ο ένας χάρτης (των υψηλών οκτανίων) για την καύση υγραερίου.
Άβαταρ μέλους
Zyborg
 
Δημοσιευσεις: 9
Εγγραφή: Παρ 03 Ιουν, 2022 18:45

Re: Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Δημοσίευσηαπό niksta » Πέμ 05 Ιαν, 2023 22:21

Όχι οι χάρτες αβάνς της βενζίνης δεν είναι οκ για το υγραέριο, όπως φαίνεται και από το διάγραμμα που έχεις επισυνάψει στο άλλο τόπικ που άνοιξες.

Εμένα θα μου απαντήσει κανείς γνώστης στα πιο πάνω;
Και για να μην μακρηγορούμε, ας πάρω απάντηση στο πιο κάτω (αν υπάρχει κανείς στο φόρουμ):
μπορούν τα μπεκ της βενζίνης να λειτουργήσουν σωστά με παλμούς της τάξης των 0,2 ms;;;
niksta
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 23 Ιουν, 2011 01:54

Re: Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Δημοσίευσηαπό Zyborg » Τρί 17 Ιαν, 2023 02:03

Επειδή εν τέλει βρήκα έναν σοβαρό μάστορα που ξέρει τι του γίνεται στον προγραμματισμό του χάρτη υγραερίου θα τον ρωτήσω τι παίζει και με τα ms στον εμπλουτισμό βενζίνης. Με αυτά που έχω δει πάντως η απάντηση είναι οτι 0.2 ms ΔΕΝ θα δεις ποτέ. Και αυτό γιατί και τα καλύτερα μπεκ βενζίνης δεν πάνε κάτω από τα 0.9 ms σε pulse width ψεκασμού. Αυτός είναι και ο λόγος που θέλω να πάω σε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα μπεκ για να μην έχω θέμα με το ρελαντί ενώ εκεί που θέλω να γίνεται εμπλουτισμός (σε φορτίο) οι χρόνοι είναι πιο μεγάλοι ούτως ή άλλως και επομένως το 10% ή 20% επι του συνολικού χρόνου ψεκασμού θα είναι κατά πολύ πάνω από τα 2 ms.

Εάν κάποιος εγκαταστάτης έχει δει μπεκ ΒΕΝΖΙΝΗΣ να δουλεύουν σωστά με pulse width 0.2 ms να μας το δείξει (και να μας πει και ποια μπεκ ήταν).
Άβαταρ μέλους
Zyborg
 
Δημοσιευσεις: 9
Εγγραφή: Παρ 03 Ιουν, 2022 18:45

Re: Στρατηγικές βενζίνης (εμπλουτισμός, split fuel) & χρόνοι

Δημοσίευσηαπό niksta » Κυρ 29 Ιαν, 2023 22:42

Εγώ μπορώ να δεχτώ χρόνους το λιγότερο έως 0.7ms μιας και σε ορισμένα αυτοκίνητα, σε φάση επιτάχυνσης δίνουν μικροψεκασμούς, αυτής της τάξης μεγέθους. Στο δικό μου φαίνεται, μετά από δοκιμές, με το λογισμικό του συστήματος του υγραερίου να ανιχνεύει μικροψεκασμούς αυτής της διάρκειας.
Σε κάποιο άλλο τόπικ, είχε αφεθεί ένα υπονοούμενο, από εγκαταστάτες, οι οποίοι αστειεύονταν μεταξύ τους σχετικά με χρόνους 0.1ms που έβαζαν άλλοι. Μάλλον, όμως το έχουν εγκαταλείψει το forum ή δεν γράφουν γιατί θα τους πάρουμε τη δουλειά... :D

Τελικά θα μας πει κανείς εμπεριστατωμένα:
Ταυτόχρονος ψεκασμός βενζίνης (Petrol addition) ή ψεκασμός ανά κύκλους (split fuel) είναι η καλύτερη λύση για προστασία εδρών;

Κρατάω μικρό καλάθι.
niksta
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 23 Ιουν, 2011 01:54


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 25 επισκέπτες





cron