labros έγραψε:Μήπως σε αυτοκίνητα χαμηλών απαιτήσεων σαν το δικό μου και πολλά άλλα δε χριάζεται να ψειρίζουμε τόσο τη μαιμού αλλά απλώς να κάνουμε τακτικές αλλαγές;
Αυτό ακριβώς είναι το ρεζουμέ.
Να τηρούμε τις αλλαγές λαδιών κάθε 5000-7500χλμ για ημισυνθετικά και κάθε 10.000-15.000 για φουλ συνθετικά. Προσωπικά άλλαζα κάθε 15.000χλμ τα γνήσια στην αρχή όπως μου είχαν πει από την αντιπροσωπεία... Μια φορά έκανα το έγκλημα και τα άφησα 19.000χλμ (τα γνήσια της Opel) καθώς ήθελα να δω σε ποιο σημείο θα έφτανε ο μετρητής υπολειπόμενης διάρκειας ζωής... Ευτυχώς για καλό μου αρχίζοντας να το ψάχνω για σέρβις εκτός αντιπροσωπείας και μετά από πολλές συζητήσεις, κατέληξα στο ότι κάθε 10.000χλμ θα τα αλλάζω ακόμη και τα Liqui Moly που θα μπορούσα να τα κρατάω 15.000χλμ και αυτό κάνω πλέον.
Ειδικά σε αυτοκίνητα που έχουν καδένα, μην το αμελείτε ή σκέφτεστε άντε να σπρώξουμε 1000-2000χλμ ακόμη... Μέγα λάθος.
--update για το υγραεριοκίνητο της υπογραφής--Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στο 207... Μπήκε TopTec 4100 5W40 όπως και τις 2 προηγούμενες φορές. Στην προηγούμενη αλλαγή λαδιών μαζί με το TopTec 4100, είχαμε ρίξει και το motor oil saver της ίδια εταιρείας σε μια δοκιμή να δούμε αν θα μειωθεί η κατανάλωση του λαδιού... Τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής είναι τα εξής:
Αρχικά έδειξε να έχει μειωθεί στο μισό ο ρυθμός κατανάλωσης του λαδιού... Από εκεί και πέρα όμως μέχρι την αλλαγή την προηγούμενη εβδομάδα, ο ρυθμός κατανάλωσης αυξήθηκε και έφτασε στα προηγούμενα επίπεδα με αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα (ελάχιστα πιο κάτω) όπως και χωρίς το πρόσθετο... Άρα δεν δούλεψε στον δικό μας κινητήρα αυτή η συνταγή... Το μόνο που παρατήρησα και όντως φαίνεται να το έχει βοηθήσει είναι ότι ενώ στις προηγούμενες αλλαγές σκουπίζαμε λίγο το καρτερ επειδή είχε "γλύψει" μια γραμμούλα λάδι, σε αυτή την αλλαγή δεν είχε γλύψει σταγόνα λάδι. Άρα όντως φαίνεται ότι αναζωογόνησε τσιμούχες και ελαστομερή, αν και νομίζω ότι το κάρτερ σε εκείνο το σημείο δεν έχει φλάτζα αλλά ειδική κόλλα. Όπως και να χει φαίνεται να το βοήθησε σε αυτό το θέμα. Θα δείξει πόσο θα κρατήσει η δράση του.
--update σχετικά με το Cerratec--Στο δικό μου (πετρέλαιο) στην προηγούμενη αλλαγή λαδιών είχα ρίξει μαζί με το λάδι και 200ml Cerratec της LM (και 100 ml περίσσεψαν στο μπουκαλάκι)... Η διαφορά μέχρι ώρας είναι αισθητή ειδικά στο κρύο ξεκίνημα... Έχω κάνει ~6000χλμ από τότε και το κροτάλισμα στο κρύο ξεκίνημα που είναι έντονο έχει μειωθεί δραματικά σε βαθμό που να ακούγεται όπως ζεστό. Στο δρόμο με κρύο μοτέρ φεύγει επίσης σαν να είναι ζεστό αν χρειαστεί να το κυνηγήσεις κρύο... Θα παρατηρήσω να δω πως θα εξελιχθεί από εδώ και πέρα τώρα που έχουν αρχίσει και παλιώνουν τα λάδια. Νομίζω ότι θα αρχίσει να μειώνεται η επίδρασή του... Θα δείξει. Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι ενώ στο site τους λένε ότι η δράση του επαρκεί έως και για 50.000χλμ σε προσωπική επικοινωνία που είχα παλαιότερα μαζί τους μου είχαν πει ότι πρέπει να το ρίχνω σε κάθε αλλαγή λαδιών γιατί "τα κεραμικά σωματίδια φεύγουν μαζί με τα παλιά λάδια". Θα δω. Ίσως να μην βάλω την επόμενη φορά για να δω αν μένει η δράση του μετά από την αλλαγή λαδιών... Πάντως μόνο καλά λόγια διαβάζω για το συγκεκριμένο πρόσθετο. Την επόμενη φορά που θα το ξανά βάλω θα ρίξω όλο το μπουκαλάκι .