referravag έγραψε:labros έγραψε:+ 100 χλμ σε κάθε γέμισμα από αλλαγή λαδιού!! Παλιότερα μας έλεγες για διαφορά συν σε χλμ στο υγραέριο γιατί χρησιμοποιούσες βενζίνη vpower. Μου ακούγεται πολύ υπερβολικό μέχρι του σημείου να ξεπερνά υους νόμους της φυσικής. Νομίζω πως είσαι πολύ υπερβολικός στις μετρήσεις σου και στο πως αντιλαμβάνεσαι γενικά διαφορές στον ήχο και σε άλλα. Διαφορές στον ήχο θα έχεις και από αλλαγή σε φθηνό λάδι μόνο και μόνο γιατί έβαλες καινούργιο λάδι. Διαφορές από λάδι σε λάδι υπάρχουν. Μπορεί όμως κάποιο ποιό ακριβό να καλύπτει ανάγκες οδήγησης που κάποιος δεν έχει οπώτε καλύπτεται και με φθηνότερο.
Καθόλου υπερβολικός φίλε Λάμπρο. Δεν ξέρω που βρίσκεσαι αλλά σε προσκαλώ να ακούσεις όποτε θες το δικό μου αυτοκίνητο όταν θα έχει 10.000χλμ μέσα του τα Liqui Moly και θα είναι για πέταγμα, δίπλα δίπλα σε ίδιο κινητήρα με φρέσκο λάδι GM που μόλις έχει μπει στον κινητήρα (ή που έχει δουλευτεί 500-1000χλμ αν θεωρείς ότι πρέπει να στρώσει το λάδι). Με το πρώτο το αυτοκίνητο δουλεύει σαν ραπτομηχανή... Το δεύτερο αν το ακούσεις σου λέει "βγάλτα από μέσα μου". Και δεν υπάρχει καμία υπερβολή σε αυτό...
Για να τα πιάνουμε ένα ένα με τη σειρά τα θέματα... Τα πράγματα που σας είχα γράψει παλαιότερα σε άλλο thread σχετικά με τις παρατηρήσεις μας, στο δικό μας αυτοκίνητο όσον αφορά την αυτονομία του LPG σε σχέση με την βενζίνη που βάζουμε εξακολουθούν και ισχύουν. Έχουμε τουλάχιστον +50χλμ σίγουρα στη χειρότερη περίπτωση όταν μπει 100άρα με τις ίδιες συνθήκες οδήγησης. Γενικά αγαπάει πολύ την Shell (αν και πλέον δεν βάζουμε) αλλά πιο πολύ την BP Ultimate ο συγκεκριμένος κινητήρας. Από εκεί και πέρα δεν χρησιμοποιούμε πάντα 100άρα. Συνήθως την απλή της ΕΚΟ βάζουμε η οποία βγάζει τα περισσότερα χιλιόμετρα από όποια άλλη έχουμε δοκιμάσει σε 95άρα (εννοώ σε χιλιόμετρα όταν καις μόνο βενζίνη - το ίδιο όμως ισχύει και στο υγραέριο καθώς καίγεται πιο αργά από άλλες) ενώ πλησιάζει και σε επιδόσεις την V-Power της Shell (την μεσαία).
Όσον αφορά τους νόμους της φυσικής κάπου τα έχεις μπερδέψει φίλε μου... Κανείς δεν είπε για παραβίαση των νόμων της φυσικής... Όταν με ένα λιπαντικό έχει A τριβές εσωτερικά και με ένα καλύτερο έχει πχ 0.9xA τριβές αυτό σημαίνει ότι έχεις μειωμένες τριβές κατά 10% με το καλό λιπαντικό... Επομένως αμέσως έχεις ένα μικρό κέρδος σε κατανάλωση λόγω των εσωτερικών τριβών. Εάν συνυπολογίσεις ότι το Ceratec που έχω ρίξει στην τελευταία αλλαγή μιλάει για επιπλέον μείωση τριβών έως και 30% με πλήρως συνθετικά λάδια τότε έχεις την εξήγηση γιατί μέχρι πρότινος με το ζόρι έφτανα 1000χλμ με ένα ρεζερβουάρ πετρέλαιο (γύρω στα 900-950 τελείωνε) ενώ τώρα άνετα ξεπερνάω τα 1000χλμ με νορμάλ οδήγηση ενώ με οικονομική είμαι ±1100χλμ. Και δεν είναι υπερβολή! Είναι γεγονός! Ένα αυτό.
Και λέω ένα για υπάρχει κι άλλος παράγοντας που επηρεάζει την αυτονομία... Υποθέτουμε κατ' αρχάς ότι μιλάμε για ίδιο τρόπο οδήγησης πάντα. Ο άλλος παράγοντας λοιπόν είναι το καύσιμο... Δεν είναι όλα τα καύσιμα το ίδιο αποδοτικά και δεν βγάζουμε με όλα τα καύσιμα τα ίδια χιλιόμετρα. Σίγουρα θα το έχετε δει και στην βενζίνη και στο υγραέριο αυτό. Την τελευταία φορά που φούλαρα πετρέλαιο τυχαία σε πρατήριο της Αθήνας (δεν είμαι Αθηναίος) και έβαλα μάλιστα το "ενισχυμένο" πετρέλαιο της εταιρείας, έβγαλα λιγότερα από 1000χλμ την στιγμή που με το απλό που βάζω εδώ τα 1000-1100 πλέον είναι δεδομένα. Γιατί; Γιατί αμφιβάλω για την ποιότητα που μου σέρβιραν... Με το δικό μου καύσιμο που έχω ξεχωρίσει στην περιοχή μου όλα άψογα. Πάνω στο καύσιμο υπάρχει όμως και άλλος παράγοντας που βοηθάει στην οικονομία και αυτό λέγεται πρόσθετο πετρελαίου. Τους τελευταίους μήνες λοιπόν πειραματιζόμουν με δύο πρόσθετα πετρελαίου που είχα ξεχωρίσει. Είπα λοιπόν να τα δοκιμάσω και να τα συγκρίνω. Το πρώτο το πασίγνωστο σε όλους Redex με το που το πρόσθεσα στο καύσιμο ήταν το κάτι άλλο όσον αφορά την κατανάλωση ενώ μετά από 800χλμ περίπου που είχε δουλευτεί, το αυτοκίνητο απλά "πέταγε"... Τέτοια νούμερα στο BC και τέτοιες ρεπρίζ δεν τα είχα ξανά δει... Μετά από αυτό είπα να αγοράσω και να δοκιμάσω ένα άλλο λιγότερο γνωστό πρόσθετο το οποίο είναι σημαντικά οικονομικότερο στη δόση του από το Redex και με οποίο απ' ότι μου είπε και ο καταστηματάρχης στην Αθήνα όταν πήγα να το πάρω από εκεί (επί της ευκαιρίας του ότι θα πήγαινα στην Αθήνα) προμηθεύει πρακτορεία ΚΤΕΛ... Μου είπε ότι θα δω διαφορά και στην οικονομία αλλά κυρίως στα καυσαέρια μετά από 4 γεμίσματα. Τα αποτελέσματα που βλέπω μέχρι ώρας λοιπόν είναι ίδια με του Redex όσον αφορά την κατανάλωση πετρελαίου, ενώ και φίλος μου από άλλη περιοχή της Ελλάδας που δοκίμασε το δεύτερο πρόσθετο που δεν έχω ονοματίσει κατόπιν παρότρυνσης μου παρά τις αρχικές του αμφιβολίες μου επιβεβαίωσε ότι κάνει οικονομία. Το μεγάλο θετικό όμως σε σχέση με αυτό το πρόσθετο και ένας από τους λόγους που επέλεξα να μείνω σε αυτό είναι το γεγονός ότι είναι σαφώς καλύτερο όσον αφορά τα καυσαέρια και το παρατηρώ ήδη από το 2ο γέμισμα παρότι ο καταστηματάρχης μου είπε ότι μετά από 4 γεμίσματα θα δω παρατηρήσω διαφορά στα καυσαέρια.
Θα μου επιτρέψεις να συνεχίσω λίγο ακόμη το
OFF TOPIC για να εξηγήσω...
Μέχρι πρότινος λοιπόν χωρίς Redex και σε λίγο μικρότερο βαθμό με Redex, μέχρι να κάνω τις μανούβρες για να ξεπαρκάρω από το κλειστό γκαράζ και να βγω στον δρόμο, αν έκανα το λάθος και άνοιγα παράθυρα μέσα στο γκαράζ, μου ερχόταν έντονη μυρωδιά κάπνας σε βαθμό να βήχω γιατί δεν το άντεχα... Μιλάω για χρονικό διάστημα περίπου 20-25 δευτερολέπτων, ενώ να σημειώσω ότι μαυρίλα δεν έβγαινε από την εξάτμιση (λόγω DPF)... Παρ' όλα αυτά η αίσθηση στην αναπνοή ήταν αποπνικτική (στο κρύο ξεκίνημα αναφέρομαι πάντα-ζεστό δεν το κάνει)... Πλέον με το συγκεκριμένο πρόσθετο η οσμή των καυσαερίων έχει αλλάξει τελείως. Δεν υπάρχει καθόλου μυρωδιά κάπνας ενώ όντως βλέπω και την οικονομία που είχα με το Redex αν όχι λίγο καλύτερη... Σε δύναμη θα έλεγα ότι το Redex έχω την αίσθηση ότι ήταν πιο δυνατό αν και θέλω να κάψω και ένα πλήρες ρεζερβουάρ με το καύσιμό μου και το συγκεκριμένο πρόσθετο για να έχω ασφαλή συμπεράσματα. Είναι ακόμη νωρίς γι' αυτό.
Βάζοντάς τα κάτω όλα αυτά λοιπόν είναι απόλυτα φυσιολογικό και σύμφωνο με τους νόμους της φυσικής να πετυχαίνει κανείς καλύτερη αυτονομία όταν:
1) το λάδι που χρησιμοποιεί προσφέρει καλύτερη λίπανση και άρα χαμηλότερες τριβές εσωτερικά
2) χρησιμοποιεί βενζίνη με περισσότερα οκτάνια λόγω του ότι μπορεί να την εκμεταλλευτεί καλύτερα σε σχέση με την απλή 95άρα ο κινητήρας (άλλος σε μικρότερο και άλλος σε μεγαλύτερο βαθμό)
3) χρησιμοποιεί ποιοτικότερο πετρέλαιο (για τους πετρελαιοκίνητους)
4) χρησιμοποιεί συγκεκριμένα πρόσθετα καυσίμου ή λαδιών που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση...
Τι από τα παραπάνω είναι παράλογο και υπερβολικό και αντιτίθεται στους νόμους της φυσικής φίλε μου; Τι είναι παράλογο απ' όσα έχω γράψει;
Θα μπορούσα να σου γράψω αναλυτικά τις παρατηρήσεις μου για το τι άλλαξε στο αυτοκίνητο με την προσθήκη του Ceratec στα λάδια, αλλά θα με πεις πάλι υπερβολικό και ότι "δεν μπορείς να καταλάβεις πως ένας μέσος οδηγός αντιλαμβάνεται τέτοιες διαφορές"... Δεν νομίζω όμως ότι έχει νόημα καθώς νομίζω ότι είναι προφανές το ότι δεν θα υπάρξει συνεννόηση παρά την καλή μου θέληση όπως βλέπεις και εδώ για να σου εξηγήσω αναλυτικά. Αν θεωρείς ότι δεν βοηθάνε τα καλύτερα λάδια ή τα καλύτερα καύσιμα ή θεωρείς ότι πρόσθετα σαν το Ceratec που στοιχίζουν 30€/300ml είναι marketing δεν μπορώ να συζητήσω περεταίρω μαζί σου... Δεν είναι ότι δεν θέλω αλλά δεν βλέπω ποιο το νόημα. Δεν σκοπεύω να σε πείσω για κάτι τόσο οφθαλμοφανές και ούτε γράφω για αυτό το λόγο. Καθένας κρίνει και βάζει ότι είναι καλύτερο στο αυτοκίνητό του γι' αυτόν... Άλλοι βάζουν Motul, Eneos, Castrol, Mobil κλπ και άλλοι βάζουν λάδια "του κιλού" (δεν αναφέρομαι σε αυτούς που το κάνουν από ανάγκη)... Και εγώ ας πούμε είχα ένα γνωστό με OPC το οποίο το είχε φτιάξει, είχε βάλει προγράμματα κλπ και πήγε και του έβαλε κινέζικα λάστιχα με την πρόφαση ότι το μετακινεί για το πολύ 1000χλμ το χρόνο... Σε κάποια φάση ήθελε να αλλάξει τα 300V της Motul που έβαζε με κάτι υποδεέστερο για να γλιτώσει 20€ πχ στην αλλαγή που έκανε, μια το χρόνο... Και αναρωτιέται κανείς με απλό αυτοκίνητο της σειράς όπως εγώ και οι περισσότεροι εδώ μέσα... "Ρε συ έχεις τέτοιο αυτοκίνητο και κοιτάς πως θα είσαι ακριβός στα πίτουρα και φθηνός στο αλεύρι;" Εγώ πάνω στην ίδια λογική εξέφρασα την διαφωνία μου για τα λάδια από τα Lidl... Άλλο να μην μπορεί ένας άνθρωπος λόγω οικονομικής στενότητας να πάρει καλά λάδια και άλλο πράγμα να είσαι ακριβός στα πίτουρα και φθηνός στο αλεύρι... Εγώ με την τελευταία λογική διαφωνώ και σε καμία περίπτωση το ότι ένα λάδι δεν δημιουργεί πρόβλημα στο αυτοκίνητο δεν το κάνει ιξάξιο ενός ακριβού λιπαντικού. Είναι απλά για να δουλεύει και του Lidl και των αντιπροσωπειών... Απλό τελείως βασικό λαδάκι είναι που δεν έχει καμία σχέση με προϊόντα άλλων εταιρειών με τιμές λίτρου 10€ και πάνω. Τα τελευταία δεν καλύπτουν απλά τις προδιαγραφές που αναφέρθηκαν πιο πάνω αλλά συνήθως καλύπτουν αρκετά αυστηρότερες προδιαγραφές από τις βασικές που απαιτούνται για να πάρει έγκριση ένα λάδι...
Απλά αυτοκίνητα της σειράς έχουμε οι περισσότεροι εδώ μέσα και κοιτάμε να τα προστατεύσουμε όσο πιο καλά γίνεται από την πλευρά μας γιατί είναι εργαλεία της καθημερινότητάς μας... Από εκεί και πέρα καθένας καταθέτει της παρατηρήσεις του και καθένας κάνει τις επιλογές του...
Δεν ξέρω αν θεωρείς και τον φίλο Αντώνη υπερβολικό σε αυτά που έγραψε για τα Motul Specific CNG/LPG με την βελτίωση της οικονομίας κατά 0,5 λίτρο/100χλμ (αν δεν με γελά η μνήμη μου). Εγώ όμως δεν τον θεωρώ καθόλου υπερβολικό... Ξέρω τι εννοεί ακριβώς παρότι δεν έχω χρησιμοποιήσει κάποιο από τα σύγχρονα λάδια της Motul καθώς όπως περιέγραψα κι εγώ από την προσωπική μου εμπειρία η διαφορά GM vs Liqui Moly είναι απλά χαοτική ενώ με το Ceratec υπάρχει σαφής βελτίωση και σε άλλους τομείς.
Τώρα για να κλείσω, όσον αφορά τα φτηνά λάδια και τα λάδια από το LIDL. Προσωπικά κατανοώ και σέβομαι απόλυτα τους ανθρώπους που δεν τους περισσεύουν χρήματα, που πραγματικά ματώνουν για να μπορούν να πάρουν γάλα στα παιδιά τους και προφανώς κοιτούν να κόψουν από παντού... Όχι μόνο από τα λάδια, από παντού... Προφανώς όλοι μας αν ήμασταν στη θέση αυτών των ανθρώπων μάλλον θα κάναμε το ίδιο. Οπότε πικρόχολα σχόλια όπως έγραψε πιο πάνω το άλλο μέλος για "πατάτες" και λοιπές εξυπνάδες και κριτική για τις επιλογές ενός ανθρώπου ο οποίος γράφει ξεκάθαρα ότι "δεν του περισσεύουν", τον οποίο δεν γνωρίζει και για τον οποίο δεν έχει ιδέα το τι δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του, καλό είναι να λείπουν... Όπως έγραψε και ο φίλος SSO πετάνε τη ρουκέτα τους και φεύγουν...