Ανοίγω λοιπόν αυτό το θέμα για να απαντήσουν οι ειδικοί και όσοι ξέρουν.
Πώς λειτουργούν τελικά τα συστήματα υγραεριοκίνησης. Πότε ένα αυτοκίνητο λειτουργεί σωστά και πότε όχι;
Λένε πως άμα ενα σύστημα είναι τέλεια ρυθμισμένο και τοποθετημένο τότε όλα τα προβλήματα υγραεριοκίνησης καταλήγουν μύθοι.
τί σημαίνει σωστή ρύθμιση; Έχω ένα hyundai accent 2005 που φοράει BRC. Εκτός την ελάχιστη αύξηση νευρικότητας στο ξεκίνημα που απόκτησε
από το υγραέριο (προφανως ειναι αυτο με τα οκτάνια που λενε) όλα νομίζεις πως δουλεύουν φυσιολογικά, δεν καταλαβαίνεις με τι καύσιμο πηγαίνεις. Άρα με μια ματιά θα λέγαμε
πως το σύστημά μας δουλεύει απόλυτα σωστά!
Μέχρι να έρθει η επόμενη μέρα που θα μπεις το πρωί στο αυτοκίνητο και θα βάλεις μπρος, και θα διαπιστώσεις πως το αυτοκίνητο έχει πάρει 20 χρόνια πάνω του.
κομπιάσματα, ζορίσματα, ατροφίες, μέχρι να πιάσει θερμοκρασία και να μπει το υγραέριο, και ξαφνικά το αμάξι ζωντανεύει και είναι όπως χθες.
Άρα τελικά δεν είναι σωστά ρυθμισμένο; τί φταίει; Το ίδιο το αυτοκίνητο; δεν εξηγείτε αλλιώς. Άρα φταίει το αυτοκίνητο και αρχίζεις και το ψάχνεις,
μέχρι που τελικά σταματάς να δουλεύεις το σύστημα σου και να καις υγραέριο, και 2-3 μέρες μετά ξαφνικά το αυτοκίνητο πρωι μεσημέρι βράδυ δουλεύει φυσιολογικά
όπως το παρέδωσες στο συνεργείο υγραεριοκίνησης. Τελικά τί φταίει;
Ρωτόντας σχετικά έμπειρους μηχανικούς θα σου πουν πως το υγραέριο σου θέλει ρύθμισμα. Μα αν ήθελε ρύθμισμα δεν θα το καταλάβαινα όλη τη μέρα;
δεν θα το καταλάβαινα στις αλλαγές βενζίνη-υγραέριο πατώντας το κουμπάκι;
και σου λένε πως αλλάζουν οι τιμές των trims και ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου αποθηκεύει τιμές υγραερίου με αποτέλεσμα να κάνει ότι κάνει όταν κρυώνει.
Τί σημαίνουν όλα αυτά; Ο εγκέφαλος αυτοκινήτου δεν είναι ένας υπολογιστής που κάνει συνεχώς διορθώσεις (σε λογικά πλαίσια) και αλλαγές στο καύσιμο ανάλογα με τον εξωτερικό αέρα, την ποσότητα, την ποιότητα καυσίμου και την κατάσταση της μηχανής; Σε ένα αυτοκίνητο χωρίς σύστημα υγραεριοκίνησης ο εγκέφαλος του δεν κάνει αλλαγές; αυτές τις αλλαγές δεν τις αποθηκεύει;
Το πρωί γιατί δεν μπερδεύεται; Και επίσης τί σημαίνει σωστό ρύθμισμα; Πολλοί θα σου πουν πως πρέπει ο εγκέφαλος του συστήματος υγραεριοκίνησης να πάρει τις τιμές της βενζίνης από τον
εγκέφαλο του αυτοκινήτου σου για να δουλεύει ακρίβως όπως και με τη βενζίνη! Τί σημαίνει αυτό;
Αφού ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου κάνει συνεχώς διορθώσεις πώς μπορούμε να πάρουμε συγκεκριμένες τιμές; Έτσι σίγουρα δεν θα είμασταν σωστοί! Έτσι δεν είναι;
Δηλαδή ο εγκέφαλος αυτοκινήτου θα δώσει διαφορετικό ψεκασμό μια βροχερή μέρα του οκτώμβρη απ ότι μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή μέρα του ιούλη. Έτσι ξέρω τουλάχιστον.
Άρα αν ρυθμίσουμε το σύστημά μας το καλοκαίρι, θα έχουμε πρόβλημα το χειμώνα και το αντίστροφο. Γιατί κανένας δεν μου είπε πως τα συστήματα lpg έχουν τη δυνατότητα να κάνουν
αυτοδιορθώσεις όπως τα συστήματα της βενζίνης, εκτός από μερικά συστήματα "plug'n'drive". Και επίσης γιατί να μπερδεύεται ο κινητήρας όταν είναι κρύος αφού
όταν είναι κρύος το υγραέριο αδυνατεί να δουλέψει και δουλεύει αποκλειστικά μόνο με βενζίνη, άρα δουλεύει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μας.
Επίσης έχω ακούσει πως τόσο στη βενζίνη όσο και στο υγραέριο, πλεον, κουμάντο κάνει ο εγκέφαλος υγραερίου, γιαυτό και μπερδεύεται. Δηλαδή πιο το νόημα να αντικαταστήσουμε
ένα έξυπνο σύστημα που αυτοδιορθώνεται όπως ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου με ένα σύστημα που κάνει απλα μια αντιγραφή 10, 100, 2000 διαφορετικές τιμές και δουλεύει "τυφλά";
Λοιπόν, σίγουρα έχω μπερδέψει κάτι, λογικό εξάλλου δεν είμαι μηχανικός. Θα ήθελα όσοι γνωρίζουν, κυρίως εγκαταστάτες, να εξηγήσουν τί παίζει ακριβώς σε αυτή τη συνεργασία
"υγραερίου-αυτοκινήτου", να πουν τί είναι λάθος και τί σωστό.
Ευχαριστώ!