Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Τύποι Βαλβίδων Οχημάτων

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Τύποι Βαλβίδων Οχημάτων

Δημοσίευσηαπό maevius » Παρ 24 Φεβ, 2012 09:56

Επειδή ακούμε συνέχεια για μηχανικές - υδραυλικές - αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες και επειδή το θέμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εγκατάσταση και την λειτουργία με υγραέριο και το γνωστότερο πρόβλημα είναι το κάψιμο βαλβίδων μπορούμε να αναφέρουμε εδω τύπους βαλβίδων από μάρκες αυτοκινήτων ώστε να ξέρουμε τι ή τι δεν μας περιμένει και τι να προσέχουμε (τακτικο έλεγχο κλπ).......Για παράδειγμα ξέρει κανείς τα opel αν έχουν υδραυλικές ή μηχανικές και αν ναι ποια;
OPEL INSIGNIA 1,8 (2009) με Zavoli
ΟPEL CORSA C 1.4 (2003) με Prins silverline
Άβαταρ μέλους
maevius
 
Δημοσιευσεις: 928
Εγγραφή: Κυρ 31 Ιούλ, 2011 19:30

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Παρ 24 Φεβ, 2012 12:18

Ο τρόπος ρύθμισης (ή αυτορύθμισης) των βαλβίδων δεν σχετίζεται με την αντοχή τους σε χρήση υγραερίου, η οποία είναι καθαρά μεταλλουργικό θέμα.

Οι εγκαταστάτες μπορεί να αναφέρονται συχνά (επειδή τους βολεύει) σε ρύθμιση βαλβίδων, αλλά αυτό αφορά το να καταλάβουμε πότε άρχισε να γίνεται η ζημιά (οπότε το διάκενο θα αρχίσει να κλείνει) και όχι σε κάποια μέθοδο αποφυγής της ζημιάς, έστω και αν ρυθμίζουμε τις βαλβίδες κάθε μέρα.

Βέβαια όταν συμβεί μια βλάβη σε βαλβίδες, πάντα πρέπει να βρεθεί κάποια αιτιολογία ώστε να φταίει "κάτι άλλο" εκτός από το υγραέριο, επειδή η ζημιά έγινε στις βαλβίδες, είναι εύκολο να πούμε ότι έφταιγε ο κάτοχος του αυτοκινήτου που δεν τις ρύθμιζε κτλ.

Τεχνικά μπορούμε εύκολα να μάθουμε τι είδος βαλβίδων (όσο αφορά τον τρόπο ρύθμισης) έχει ο κάθε ένας συγκεκριμένος κινητήρας, ο κάθε κατασκευαστής παρέχει αυτά τα στοιχεία για τους κινητήρες που παράγει (δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κινητήρες ενός κατασκευαστή το ίδιο σύστημα).


Εικόνα


Αντίθετα, αυτό που κανένας κατασκευαστής κινητήρων δεν παρέχει είναι μεταλλουργικά στοιχεία για τα μέταλλα που χρησιμοποίησε σε βαλβίδες / έδρες, τα οποία συνήθως προκύπτουν εμπειρικά (μετά από τη νεκροψία).
Τελευταία επεξεργασία από DaKancho και Παρ 24 Φεβ, 2012 13:46, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό fokion » Παρ 24 Φεβ, 2012 12:56

...... ή απο διαπιστομενα μακροχρονια χρηση υγραερίου σε ενα ιδιο μοτερ με το δικό μας
Αν πχ σκεφτεστε να βαλετε υγραεριο στο Χ μοντελο ΚΙΝΗΤΗΡΑ και βρητε εναν ιδιο κινητηρα να εχει κανει 100.000 χλμ χωρις να τσουρουφλησει βαλβιδες, ε αυτο ειναι μια ΙΣΧΥΡΗ ενδειξη οτι το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ μοτερ αντεχει...
ΚΙΑ SPORTAGE 1 - Σύστημα PLATINCA - 100.000 χλμ.
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιευσεις: 2252
Εγγραφή: Κυρ 04 Δεκ, 2011 09:14

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό nikoathsun » Πέμ 01 Μαρ, 2012 02:15

DaKancho έγραψε:Ο τρόπος ρύθμισης (ή αυτορύθμισης) των βαλβίδων δεν σχετίζεται με την αντοχή τους σε χρήση υγραερίου, η οποία είναι καθαρά μεταλλουργικό θέμα.

Οι εγκαταστάτες μπορεί να αναφέρονται συχνά (επειδή τους βολεύει) σε ρύθμιση βαλβίδων, αλλά αυτό αφορά το να καταλάβουμε πότε άρχισε να γίνεται η ζημιά (οπότε το διάκενο θα αρχίσει να κλείνει) και όχι σε κάποια μέθοδο αποφυγής της ζημιάς, έστω και αν ρυθμίζουμε τις βαλβίδες κάθε μέρα.

Βέβαια όταν συμβεί μια βλάβη σε βαλβίδες, πάντα πρέπει να βρεθεί κάποια αιτιολογία ώστε να φταίει "κάτι άλλο" εκτός από το υγραέριο, επειδή η ζημιά έγινε στις βαλβίδες, είναι εύκολο να πούμε ότι έφταιγε ο κάτοχος του αυτοκινήτου που δεν τις ρύθμιζε κτλ.

Τεχνικά μπορούμε εύκολα να μάθουμε τι είδος βαλβίδων (όσο αφορά τον τρόπο ρύθμισης) έχει ο κάθε ένας συγκεκριμένος κινητήρας, ο κάθε κατασκευαστής παρέχει αυτά τα στοιχεία για τους κινητήρες που παράγει (δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κινητήρες ενός κατασκευαστή το ίδιο σύστημα).


Αντίθετα, αυτό που κανένας κατασκευαστής κινητήρων δεν παρέχει είναι μεταλλουργικά στοιχεία για τα μέταλλα που χρησιμοποίησε σε βαλβίδες / έδρες, τα οποία συνήθως προκύπτουν εμπειρικά (μετά από τη νεκροψία).

:ymhug: :wave: 1 Δηλαδή ακόμα και αν ελέγχεις
τα διάκενα,ζημιά θα βγει;επίσης 2 αν καταλάβεις την μη αντοχή των μετάλλων είτε από τα μπουζί είτε από τα διάκενα είτε από ότι άλλο και προλάβειςA),τι κανείς;B)γλιτώνεις κάποιο κόστος; :ymcowboy:
nikoathsun
 
Δημοσιευσεις: 34
Εγγραφή: Τετ 21 Σεπ, 2011 20:53

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Πέμ 01 Μαρ, 2012 03:00

Αν οι βαλβίδες αυτορυθμίζονται δεν θα καταλάβεις τίποτε, αυτό μέχρι να χάσουν τη στεγανότητα σε κάποιο σημείο, οπότε τα υπέρθερμα καυσαέρια που διέρχονται από το σημείο εκείνο θα ανοίξουν μεγαλύτερη τρύπα (στη βαλβίδα) και ο κύλινδρος δεν θα λειτουργεί πια, οπότε θα το καταλάβεις απότομα.

Αν οι βαλβίδες ρυθμίζονται χειροκίνητα (σπάνιο στις μέρες μας), και γίνεται συνεχώς έλεγχος και μπορέσεις να το καταλάβεις (κλείνει το διάκενο), μπορείς να σταματήσεις εντελώς το υγραέριο και να μην επισκευάσεις τίποτε, ή αν θέλεις οπωσδήποτε να συνεχίσεις με υγραέριο τότε βγάζεις την κεφαλή, την πας σε μηχανουργείο και βάζεις καλύτερα μέταλλα που να αντέχουν σε υγραέριο. Το κόστος μπορεί να είναι όσο στοιχίζει το κιτ υγραερίου, μπορεί και περισσότερο.

Αν δεν το καταλάβεις και γίνει η ζημιά, τότε θα κάνεις ακριβώς το παραπάνω (μηχανουργείο, άλλα μέταλλα κτλ).

Οπωσδήποτε, αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνει κάποιος οικονομία με το υγραέριο...
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό anikologr » Πέμ 01 Μαρ, 2012 09:50

Πάντως για λόγους ενημέρωσης το αυτοκίνητό μου Hyundai i30 1.4 έχει μηχανικά ωστήρια βαλβίδων και χρειάζεται έλεγχος και ρύθμιση (με πλακάκια)...
Hyundai i30 1.4 LPG + Λιπαντήρα Υποπίεσης 30.000 klm
anikologr
 
Δημοσιευσεις: 667
Εγγραφή: Κυρ 20 Μαρ, 2011 15:23

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Πέμ 01 Μαρ, 2012 11:30

Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα (μεταλλικές ροδέλες προκαθορισμένου πάχους) είναι σχεδιασμένη να μην γίνεται πρακτικά ποτέ, συνήθως ο τυπικός έλεγχος (εάν γίνεται και αυτός) δίνει αποτέλεσμα ότι δεν χρειάζεται ρύθμιση.

Αν χρειαστεί να γίνει όμως ρύθμιση, αυτή έχει μεγάλο κόστος εργασίας (ειδικά αν χρειαστεί να βγουν οι εκκεντροφόροι) και ανταλλακτικών (απαιτείται αγορά ειδικών ή / και εργοστασιακών εργαλείων, επίσης απαιτείται αγορά όλου του σετ καπελότων ασχέτως αν χρειαζόμαστε μόνο ένα), ενώ προϋποθέτει μεγάλη εξειδίκευση και σοβαρότητα από τον τεχνικό που θα την εκτελέσει, με αυτό το τελευταίο να είναι μάλλον και το πιο δύσκολο.

Πολλές φορές μπορούμε να "γλυτώσουμε" την αγορά σετ καπελότων γυρίζοντας το καπελότο που πρέπει να αλλαχθεί ανάποδα μέσα στη βάση του, άρα ο εκκεντροφόρος πατάει πια στην άφθαρτη πλευρά του, ενώ και η όλη λειτουργία των καπελότων που δεν χρειάζονται πρακτικά ποτέ ρύθμιση κάνει ασαφές το θέμα του τι ακριβώς πληρώνουμε όταν βλέπουμε στο λογαριασμό του συνεργείου χρέωση ρύθμισης καπελότων.

Παρόλα τα μειονεκτήματα, τα καπελότα είναι φθηνότερα (για τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) από τις υδραυλικές βαλβίδες, και υπό φυσιολογικές συνθήκες αντέχουν το ίδιο ή και περισσότερο από αυτές χωρίς να χρειαστεί να γίνει καμία επέμβαση εκεί.
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό anikologr » Πέμ 01 Μαρ, 2012 12:29

DaKancho έγραψε:Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα (μεταλλικές ροδέλες προκαθορισμένου πάχους) είναι σχεδιασμένη να μην γίνεται πρακτικά ποτέ, συνήθως ο τυπικός έλεγχος (εάν γίνεται και αυτός) δίνει αποτέλεσμα ότι δεν χρειάζεται ρύθμιση.

Αν χρειαστεί να γίνει όμως ρύθμιση, αυτή έχει μεγάλο κόστος εργασίας (ειδικά αν χρειαστεί να βγουν οι εκκεντροφόροι) και ανταλλακτικών (απαιτείται αγορά ειδικών ή / και εργοστασιακών εργαλείων, επίσης απαιτείται αγορά όλου του σετ καπελότων ασχέτως αν χρειαζόμαστε μόνο ένα), ενώ προϋποθέτει μεγάλη εξειδίκευση και σοβαρότητα από τον τεχνικό που θα την εκτελέσει, με αυτό το τελευταίο να είναι μάλλον και το πιο δύσκολο.

Πολλές φορές μπορούμε να "γλυτώσουμε" την αγορά σετ καπελότων γυρίζοντας το καπελότο που πρέπει να αλλαχθεί ανάποδα μέσα στη βάση του, άρα ο εκκεντροφόρος πατάει πια στην άφθαρτη πλευρά του, ενώ και η όλη λειτουργία των καπελότων που δεν χρειάζονται πρακτικά ποτέ ρύθμιση κάνει ασαφές το θέμα του τι ακριβώς πληρώνουμε όταν βλέπουμε στο λογαριασμό του συνεργείου χρέωση ρύθμισης καπελότων.

Παρόλα τα μειονεκτήματα, τα καπελότα είναι φθηνότερα (για τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) από τις υδραυλικές βαλβίδες, και υπό φυσιολογικές συνθήκες αντέχουν το ίδιο ή και περισσότερο από αυτές χωρίς να χρειαστεί να γίνει καμία επέμβαση εκεί.


Τα καπελότα που αναφέρεις είναι τα πλακάκια που είπα εγώ? Αν ναι στην αντιπροσωπεία που ρώτησα μου είπαν πως αγοράζετε το κάθε πλακάκι ξεχωριστά αν χρειαστεί ρύθμιση και η τιμή του είναι περίπου στα 6 ευρώ (ανάλογα με το πάχος του). Γνωρίζει κάτι παραπάνω?
Hyundai i30 1.4 LPG + Λιπαντήρα Υποπίεσης 30.000 klm
anikologr
 
Δημοσιευσεις: 667
Εγγραφή: Κυρ 20 Μαρ, 2011 15:23

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό taxtsom » Πέμ 01 Μαρ, 2012 12:36

DaKancho έγραψε:Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα (μεταλλικές ροδέλες προκαθορισμένου πάχους) είναι σχεδιασμένη να μην γίνεται πρακτικά ποτέ, συνήθως ο τυπικός έλεγχος (εάν γίνεται και αυτός) δίνει αποτέλεσμα ότι δεν χρειάζεται ρύθμιση.

Αν χρειαστεί να γίνει όμως ρύθμιση, αυτή έχει μεγάλο κόστος εργασίας (ειδικά αν χρειαστεί να βγουν οι εκκεντροφόροι) και ανταλλακτικών (απαιτείται αγορά ειδικών ή / και εργοστασιακών εργαλείων, επίσης απαιτείται αγορά όλου του σετ καπελότων ασχέτως αν χρειαζόμαστε μόνο ένα), ενώ προϋποθέτει μεγάλη εξειδίκευση και σοβαρότητα από τον τεχνικό που θα την εκτελέσει, με αυτό το τελευταίο να είναι μάλλον και το πιο δύσκολο.

Πολλές φορές μπορούμε να "γλυτώσουμε" την αγορά σετ καπελότων γυρίζοντας το καπελότο που πρέπει να αλλαχθεί ανάποδα μέσα στη βάση του, άρα ο εκκεντροφόρος πατάει πια στην άφθαρτη πλευρά του, ενώ και η όλη λειτουργία των καπελότων που δεν χρειάζονται πρακτικά ποτέ ρύθμιση κάνει ασαφές το θέμα του τι ακριβώς πληρώνουμε όταν βλέπουμε στο λογαριασμό του συνεργείου χρέωση ρύθμισης καπελότων.

Παρόλα τα μειονεκτήματα, τα καπελότα είναι φθηνότερα (για τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) από τις υδραυλικές βαλβίδες, και υπό φυσιολογικές συνθήκες αντέχουν το ίδιο ή και περισσότερο από αυτές χωρίς να χρειαστεί να γίνει καμία επέμβαση εκεί.

Παντως στα Ducati μοτο η εταιρεια προβλεπει ρυθμιση βαλβιδων καθε 10000 χλμ και αν χρειαστει και αλλαγη καπελοτων
ΒΜW 316 ti Compact LPG by Alfa Gas
taxtsom
 
Δημοσιευσεις: 260
Εγγραφή: Πέμ 12 Ιαν, 2012 18:29

Re: ΤΥΠΟΙ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Πέμ 01 Μαρ, 2012 14:48

Οι κινητήρες μοτοσυκλετών είναι σχεδιασμένοι διαφορετικά και τα διαστήματα ρύθμισης είναι διαφορετικά (μικρότερα) και η εκτιμώμενη διάρκεια ζωής του κινητήρα είναι πολύ μικρότερη από έναν αντίστοιχης ιπποδύναμης κινητήρα αυτοκινήτου.

Αυτά συμβαίνουν για να μπορούμε να παίρνουμε τέτοιες ιπποδυνάμεις από τόσο λίγα (συγκριτικά) κυβικά, σε σχέση με αυτό που συμβαίνει στα αυτοκίνητα.

Ειδικά τώρα για κινητήρες με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (αν μιλάμε για τέτοιο κινητήρα Ducati), όπου δεν χρησιμοποιούνται ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, αλλά υπάρχει κοκοράκι για το άνοιγμα και άλλο κοκοράκι για το κλείσιμο της βαλβίδας, εκεί οι ανοχές είναι υψίστης σημασίας για τη λειτουργία του δεσμοδρομικού συστήματος, και γι αυτό υπάρχει ακόμα μικρότερο όριο ρύθμισης (για καπελότα).

Τέλος, καλό είναι που έστω κάποιοι κατασκευαστές αποφάσισαν να πουλάνε ένα καπελότο μόνο του και δεν αναγκάζουν τον πελάτη να αγοράζει όλο το σετ υποχρεωτικά (ή το συνεργείο "μπορεί" να χρεώνει όλο το σετ σε κάθε πελάτη ασχέτως αν χρειάστηκε να αλλαχθεί καπελότο, ή αν χρειάστηκε αλλά χρησιμοποιήθηκε καπελότο που είχε περισσέψει από σετ που χρεώθηκε σε προηγούμενο πελάτη, κ.ο.κ.).
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 121 επισκέπτες