DaKancho έγραψε:Ο τρόπος ρύθμισης (ή αυτορύθμισης) των βαλβίδων δεν σχετίζεται με την αντοχή τους σε χρήση υγραερίου, η οποία είναι καθαρά μεταλλουργικό θέμα.
Οι εγκαταστάτες μπορεί να αναφέρονται συχνά (επειδή τους βολεύει) σε ρύθμιση βαλβίδων, αλλά αυτό αφορά το να καταλάβουμε πότε άρχισε να γίνεται η ζημιά (οπότε το διάκενο θα αρχίσει να κλείνει) και όχι σε κάποια μέθοδο αποφυγής της ζημιάς, έστω και αν ρυθμίζουμε τις βαλβίδες κάθε μέρα.
Βέβαια όταν συμβεί μια βλάβη σε βαλβίδες, πάντα πρέπει να βρεθεί κάποια αιτιολογία ώστε να φταίει "κάτι άλλο" εκτός από το υγραέριο, επειδή η ζημιά έγινε στις βαλβίδες, είναι εύκολο να πούμε ότι έφταιγε ο κάτοχος του αυτοκινήτου που δεν τις ρύθμιζε κτλ.
Τεχνικά μπορούμε εύκολα να μάθουμε τι είδος βαλβίδων (όσο αφορά τον τρόπο ρύθμισης) έχει ο κάθε ένας συγκεκριμένος κινητήρας, ο κάθε κατασκευαστής παρέχει αυτά τα στοιχεία για τους κινητήρες που παράγει (δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κινητήρες ενός κατασκευαστή το ίδιο σύστημα).
Αντίθετα, αυτό που κανένας κατασκευαστής κινητήρων δεν παρέχει είναι μεταλλουργικά στοιχεία για τα μέταλλα που χρησιμοποίησε σε βαλβίδες / έδρες, τα οποία συνήθως προκύπτουν εμπειρικά (μετά από τη νεκροψία).
DaKancho έγραψε:Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα (μεταλλικές ροδέλες προκαθορισμένου πάχους) είναι σχεδιασμένη να μην γίνεται πρακτικά ποτέ, συνήθως ο τυπικός έλεγχος (εάν γίνεται και αυτός) δίνει αποτέλεσμα ότι δεν χρειάζεται ρύθμιση.
Αν χρειαστεί να γίνει όμως ρύθμιση, αυτή έχει μεγάλο κόστος εργασίας (ειδικά αν χρειαστεί να βγουν οι εκκεντροφόροι) και ανταλλακτικών (απαιτείται αγορά ειδικών ή / και εργοστασιακών εργαλείων, επίσης απαιτείται αγορά όλου του σετ καπελότων ασχέτως αν χρειαζόμαστε μόνο ένα), ενώ προϋποθέτει μεγάλη εξειδίκευση και σοβαρότητα από τον τεχνικό που θα την εκτελέσει, με αυτό το τελευταίο να είναι μάλλον και το πιο δύσκολο.
Πολλές φορές μπορούμε να "γλυτώσουμε" την αγορά σετ καπελότων γυρίζοντας το καπελότο που πρέπει να αλλαχθεί ανάποδα μέσα στη βάση του, άρα ο εκκεντροφόρος πατάει πια στην άφθαρτη πλευρά του, ενώ και η όλη λειτουργία των καπελότων που δεν χρειάζονται πρακτικά ποτέ ρύθμιση κάνει ασαφές το θέμα του τι ακριβώς πληρώνουμε όταν βλέπουμε στο λογαριασμό του συνεργείου χρέωση ρύθμισης καπελότων.
Παρόλα τα μειονεκτήματα, τα καπελότα είναι φθηνότερα (για τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) από τις υδραυλικές βαλβίδες, και υπό φυσιολογικές συνθήκες αντέχουν το ίδιο ή και περισσότερο από αυτές χωρίς να χρειαστεί να γίνει καμία επέμβαση εκεί.
DaKancho έγραψε:Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα (μεταλλικές ροδέλες προκαθορισμένου πάχους) είναι σχεδιασμένη να μην γίνεται πρακτικά ποτέ, συνήθως ο τυπικός έλεγχος (εάν γίνεται και αυτός) δίνει αποτέλεσμα ότι δεν χρειάζεται ρύθμιση.
Αν χρειαστεί να γίνει όμως ρύθμιση, αυτή έχει μεγάλο κόστος εργασίας (ειδικά αν χρειαστεί να βγουν οι εκκεντροφόροι) και ανταλλακτικών (απαιτείται αγορά ειδικών ή / και εργοστασιακών εργαλείων, επίσης απαιτείται αγορά όλου του σετ καπελότων ασχέτως αν χρειαζόμαστε μόνο ένα), ενώ προϋποθέτει μεγάλη εξειδίκευση και σοβαρότητα από τον τεχνικό που θα την εκτελέσει, με αυτό το τελευταίο να είναι μάλλον και το πιο δύσκολο.
Πολλές φορές μπορούμε να "γλυτώσουμε" την αγορά σετ καπελότων γυρίζοντας το καπελότο που πρέπει να αλλαχθεί ανάποδα μέσα στη βάση του, άρα ο εκκεντροφόρος πατάει πια στην άφθαρτη πλευρά του, ενώ και η όλη λειτουργία των καπελότων που δεν χρειάζονται πρακτικά ποτέ ρύθμιση κάνει ασαφές το θέμα του τι ακριβώς πληρώνουμε όταν βλέπουμε στο λογαριασμό του συνεργείου χρέωση ρύθμισης καπελότων.
Παρόλα τα μειονεκτήματα, τα καπελότα είναι φθηνότερα (για τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) από τις υδραυλικές βαλβίδες, και υπό φυσιολογικές συνθήκες αντέχουν το ίδιο ή και περισσότερο από αυτές χωρίς να χρειαστεί να γίνει καμία επέμβαση εκεί.
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 121 επισκέπτες
|
|