Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δείξτε μας την εγκατάσταση υγραερίου στο αυτοκίνητο σας!

TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό KrazyA » Τετ 10 Αύγ, 2011 23:56

Να σας δείξω και εγώ με την σειρά μου την δική μου εγκατάσταση υγραεριοκίνησης, σε ένα Toyota Yaris Verso 1.3 μοντέλο 2000 με 150.000 χιλιόμετρα στην πλάτη του.

Η εγκατάσταση έγινε πριν ένα μήνα στο συνεργείο της Toyota που πάω πάντα για τα τακτικά service το αμάξι (έχουν γίνει όλα και όπως πρέπει). Προφανώς η εγκατάσταση δεν είναι Toyota, αλλά είναι με την εγγύηση (2ετή) του εξουσιοδοτημένου συνεργείου. Προσωπικά επέλεξα την συγκεκριμένη λύση (που δεν ήταν η φθηνότερη, αλλά λογική σε κόστος) για να έχω το κεφάλι μου μου ήσυχο αν παρουσιαστούν προβλήματα, θα έχω να μιλάω με 1 αντί 2 (και πιθανά μη συνεργάσιμα) συνεργεία. Πήρα το πακέτο all inclusive και παρέλαβα μόνον την άδεια από το Υπουργείο. ΚΤΕΟ κλπ τα έκανε το συνεργείο. Το αμάξι έμεινε στο συνεργείο 2μιση μέρες (Δευτέρα 10.00 παρέδωσα, Τετάρτη 13.00 παρέλαβα). Η εγκατάσταση είναι της εταιρίας Ultra Gas που είναι αγγλικής τεχνολογίας (κατά το συνεργείο) αλλά τουρκικής κατασκευής (κατά τα επίσημα έγγραφα). Πήρα κανονική απόδειξη από το συνεργείο που είναι και εγγύηση (μαζί με όλα τα συνοδευτικά χαρτιά).

Επειδή το αμάξι είναι πολυμορφικό υπάρχουν αρκετοί χώροι και η εγκατάσταση ήταν πρακτικά άνετη, χωρίς να χάσω ουσιαστικά σε χώρους. Το νέο τεπόζιτο τοποθετήθηκε στην θέση της ρεζέρβας (ασφαλείας, στενή). Μπήκε ένα tank των 47 λίτρων, που γεμίζει με περίπου 40 λίτρα υγραέριο. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών ανέβηκε περίπου 5 εκατοστά που το θεωρώ μικρό κακό. Η ρεζέρβα ευτυχώς χώρεσε (μαζί με γρύλους, τρίγωνα και λοιπά εργαλεία) μια χαρά κάτω από το αριστερό πάτωμα και έτσι την έχω πάντα μαζί μου και είναι αόρατη. Έχω διαθέσιμο και το δεξί πάτωμα για αποθήκευση άλλων αντικειμένων. Στο χώρο αποσκευών έκοψα (εγώ) το σκληρό κάλυμα, έβαλα από πάνω και ένα δεύτερο πάτωμα-τσόχα και είμαι σχεδόν μια χαρά. Με τα 40 λίτρα έχω μετρημένη αυτονομία 450 χιλιόμετρα που θεωρώ καλό συμβιβασμό. Η τάπα πλήρωσης καυσίμου μπήκε πίσω αριστερά χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα.

Στην καμπίνα μπήκε μόνον το ενδεικτικό μπουτόν με τις (αναξιόπιστες) ενδείξεις χρήσης του tank. Μπήκε σε μια διαθέσιμη κενή θέση για μπουτόν, μέση μπροστά αριστερά.

Στον χώρο του κινητήρα έγινε η σύνηθης εγκατάσταση. Η κεντρική μονάδα (ECU) μπήκε κολλητά στην μπαταρία και σχεδόν δεν φαίνεται. Τα μπεκάκια κλπ μπήκαν κάτω από το προστατευτικό καπάκι του μοτέρ (που ανέβηκε ~1 εκατοστό) και επίσης δεν φαίνονται. Τα λοιπά εξαρτήματα (βαλβίδες, πνεύμονας, φίλτρο, αισθητήρες κλπ) μπήκαν εκτιμώ αρκετά τακτοποιημένα.

Ακολουθούν και μερικές ενδεικτικές φωτό από την εγκατάσταση:

Γενική άποψη μοτέρ:
Εικόνα

Κεντρική μονάδα δίπλα στην μπαταρία:
Εικόνα

Το τεπόζιτο 47lt:
Εικόνα

Η πολυβαλβίδα:
Εικόνα

Η τάπα πλήρωσης:
Εικόνα

Καλωδιώσεις κάτω από το πάτωμα:
Εικόνα

Η κονσόλα με το μπουτόν (αριστερά, δίπλα στον ρυθμιστή ύψους για τα φώτα):
Εικόνα

Το μπουτόν από κοντά (LEDs για βενζίνη, gas, και 4 για το tank):
Εικόνα

Να αναφέρω ότι ο δείκτης για το tank είναι αρκετά αναξιόπιστος: έχει 4 LEDs για αυτονομία 450 χιλιόμετρα. Θεωρητικά θα έπρεπε να σβήνει ένα ανά 100 χιλιόμετρα (για να έχω και 50 χιλιόμετρα ρεζέρβα). Πρακτικά σβήνει από 1 ανά 50 χιλιόμετρα, στα 250 έχει μείνει αναμένο μόνον το 1, και στα 200 χιλιόμετρα αναβοσβήνει για να γεμίζω. Εγώ απλά το αγνοώ γιατί χρησιμοποιώ έναν μερικό χιλιομετρητή (μηδενίζω όταν φουλάρω) και γνωρίζω από μόνος μου πόσο καύσιμο έχω ακόμα. Μέχρι σήμερα το έχω πάει μέχρι 430 χωρίς να μείνω, και έχω βάλει (φουλάρισμα πάντα) 39 λίτρα.

Μόλις βρω λίγο χρόνο θα βάλω περισσότερες φωτό.

Συνοπτικά η χρήση του συστήματος είναι μέχρι σήμερα απροβλημάτιστη, δεν έχω παρατηρήσει καμιά διαφορά στην χρήση υγραέριο σε σχέση με βενζίνη, έχω νέα κατανάλωση +10% (μέση 8.8 έναντι 8.0 lt/10km) και πραγματική οικονομία περίπου -45%. Με βάση τις τρέχουσες τιμές καυσίμων θα αποσβέσω την επένδυσή μου σε περίπου 17.000 χιλιόμετρα ή 1μιση χρόνο.

Τα όποια σχόλια είναι πάντα ευπρόσδεκτα.
KrazyA
 
Δημοσιευσεις: 94
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ, 2011 23:44

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό dti » Πέμ 11 Αύγ, 2011 00:59

Καλά κι απροβλημάτιστα χιλιόμετρα!
Το +10% στην κατανάλωση μου φαίνεται σχετικά λίγο. Έχεις υπολογίσει και τη βενζίνη που καταναλώνεις όταν ξεκινάς;
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό KrazyA » Πέμ 11 Αύγ, 2011 08:14

Σε ευχαριστώ φίλε μου για τις ευχές. Η κατανάλωση βενζίνης είναι μέχρι σήμερα αμελητέα. Όταν παρέλαβα το αμάξι γέμισα full και το tank βενζίνης. Σήμερα μετά από 1.500 χιλιόμετρα δεν έχει σβύσει ούτε μια γραμμή από την ένδειξη της βενζίνης, δείχνει 100% full. Πρακτικά το αμάξι εκκινεί πάντα με βενζίνη, αλλά μόλις ζεσταθεί (τώρα το καλοκαίρι αυτό γίνεται πριν καν κάνω 1 χιλιόμετρο) γυρνά αυτόματα σε gas. Αν είναι ζεστό στις επόμενες εκιννήσεις πρακτικά γυρνά σε gas το πολύ σε 10-20 δευτερόλεπτα. Έχω παρατηρήσει ότι 2-3 συνολικά φορές (δηλαδή σπάνια), και για διάστημα 1-2 λεπτών κάθε φορά, και όταν είμαι σε πορεία, να ανάβει παράλληλα με το gas και η ένδειξη της βενζίνης. Μετά από λίγο σβήνει η ένδειξη βενζίνης, τουτέστιν η κεντρική μονάδα δίνει αυτόματα εντολή για παράλληλη χρήση καυσίμων για κάποιο μικρό διάστημα. Αυτό δεν έχει καμμιά επίπτωση στην κίνηση του αμαξιού, απλά το έχω παρατηρήσει γιατί τα ενδεικτικά LEDs το δείχνουν. Στο συνεργείο μου είπαν ότι δεν έχει καμιά σημασία για μένα αυτό. Στον πρόσφατο έλεγχο που τους πήγα το αμάξι, όταν σύνδεσαν την μονάδα (ECU) στο laptop τους δεν υπήρχαν alarms. Μου είπαν ότι όλα καλά, και δεν ήθελε καμιά πρόσθετη ρύθμιση το σύστημα. Γενικά μέχρι τώρα όλα καλά (φτου-φτού)!
KrazyA
 
Δημοσιευσεις: 94
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ, 2011 23:44

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό kolokas » Πέμ 11 Αύγ, 2011 10:03

εγω αντιμετωπισα πολλα προβληματα με ultra gas σε slk 200 ...και τελικα το ξηλωσα.για μενα ηταν απαραδεκτοι .εννοειται οτι ειναι τουρκικο.παραμυθι πουλανε.εστειλα email στην εταιρια και μου απαντησαν οτι κατασκευαζεται στην τουρκια. σου ευχομαι καλα χιλιομετρα.
prin vsi , slk 200 r171 upgrade 204 hp.....
kolokas
 
Δημοσιευσεις: 172
Εγγραφή: Κυρ 05 Ιουν, 2011 17:13

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό KrazyA » Πέμ 11 Αύγ, 2011 10:18

Φίλε dti μόλις είδα τα στατιστικά από το αμάξι σου στο spritmonitor, εξαιρετική δουλειά να τα καταγράφεις όλα!!!
Εγώ κρατάω τα αναλυτικά στατιστικά σε ένα Excel.

Πάντως για την κατανάλωση που αναφέρεις νομίζω ότι δεν έχει νόημα να συγκρίνει κανείς το αμάξι μου με το δικό σου, εσύ έχεις 2,5 λίτρα και 272 άλογα(!!!) ενώ εγώ 1,3 και 87 αλογάκια. Αν εγώ καίω 8,8 και εσύ 15,2 (lt/100km) αναλογικά και λίγα καις για αυτό που έχεις! Τόσα άλογα έχεις να ταίσεις :)

Πάντως τα Yaris είναι γνωστά για τον οικονομικό τους κινητήρα, οπότε για μένα η τρέχουσα κατανάλωση είναι λογική. Άλλωστε και στο συνεργείο της Toyota εξαρχής μου είπαν για ελάχιστη πρόσθετη κατανάλωση με το LPG.

@kolakas :
Ευχαριστώ για τις ευχές. Τι να πω φίλε μου; Είχες προβλήματα εξαρχής ή σου βγήκαν μετά; Να ανησυχώ δηλαδή γιατί μέχρι τώρα (ξανά φτου-φτου) όλα καλά και με το αμάξι και με το συνεργείο.
Δεν επέλεξα εγώ τον τύπο της εγκατάστασης, απλά το συγκεκριμένο συνεργείο (το οποίο χρησιμοποιώ πάνω από 10 χρόνια, και με δύο αμάξια ταυτόχρονα, και θεωρώ αξιόπιστο και συνεπές) έχει αυτήν την συνεργασία και βάζει Ultra Gas.
KrazyA
 
Δημοσιευσεις: 94
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ, 2011 23:44

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό kolokas » Πέμ 11 Αύγ, 2011 12:47

οχι μην αγχωνεσαι ...απο την αρχη αρχισαν ..ποτε δεν λειτουργησε σωστα..και ποτε δεν καταφεραν να το ρυθμισουν ουτε η ιδια η techogas που εστειλε τουσ τεχνικουσ της.σε τετοια κυβικα οπως το δικο σου δεν θα εχεισ προβλημα..
prin vsi , slk 200 r171 upgrade 204 hp.....
kolokas
 
Δημοσιευσεις: 172
Εγγραφή: Κυρ 05 Ιουν, 2011 17:13

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό LPGas » Παρ 12 Αύγ, 2011 12:13

Θα μπορούσατε πολύ εύκολα στο μοντέλο αυτό να βάλετε την πλήρωση μέσα στο πορτάκι της βενζίνης. Είναι πολύ ευάλωτη στο σημείο εκείνο η πλήρωση, είναι ακριβώς πάνω στην γωνιά του προφυλακτήρα που χτυπιέται κατά το παρκάρισμα. Επίσης η μπουκάλα καλό θα ήταν να γυρίσει 180 μοίρες, ώστε να σου βγάζει περισσότερα χλμ σε αυτονομία.
LPGas - BRC Gas Service
210-4100025
lpgas.gr
υγραεριοκινηση
Άβαταρ μέλους
LPGas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 1281
Εγγραφή: Δευτ 09 Μάιος, 2011 15:53
Τοποθεσία: Φωκαίας 4 - Πειραιάς - 2104100025

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό KrazyA » Παρ 12 Αύγ, 2011 13:45

Καταρχήν φίλε μου σε ευχαριστώ για τα χρηστικά σχόλιά σου.

Για την τάπα πλήρωσης το συζητήσαμε και εκτιμώ ότι καλώς μπήκε εκεί. Είναι αρκετά ψηλά και δεν βρίσκει σε πεζοδρόμια στο παρκάρισμα (βρίσκει η ρόδα στο συγκεκριμένο μοντέλο). Το έχω 11 χρόνια το αμάξι και δεν το έχω χτυπήσει ποτέ εκεί. Πάντως το σχόλιό σου είναι απόλυτα λογικό, αν μάλιστα θέλουμε μεγαλύτερη διακριτικότητα, και ασφάλεια.

Τώρα αυτό για την μπουκάλα και την περιστροφή μισή στροφή (180 μοίρες) θέλω να με βοηθήσεις λίγο παραπάνω. Εφόσον είναι επίπεδη (donut) η δεξαμενή τι θα αλλάξει με την περιστροφή; Εννοείς φίλε μου πως ίσως δείχνει άδεια όταν έχει ακόμα μέσα καύσιμο; Από το αρχείο μου βλέπω πως μια φορά έβαλα 39 lt και μάλιστα χωρίς να έχω μείνει από καύσιμο (έχει ονομαστική χωρητικότητα 47lt, και πραγματική με 80% να είναι 38lt). Και με βάση τα χιλιόμετρα που έκανα δεν με έκλεψε το πρατήριο (θέλω να πιστεύω). Άρα εκτιμώ ότι αδειάζει κανονικά. Οποιαδήποτε άλλα σχόλιά σου είναι πάντα ευπρόσδεκτα!
KrazyA
 
Δημοσιευσεις: 94
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ, 2011 23:44

Re: TOYOTA Yaris Verso 1.3 (2000)

Δημοσίευσηαπό villasg » Τρί 16 Αύγ, 2011 19:16

Καλα και απροβληματιστα χιλιομετρα φιλε .
btw και εμενα η ταπα πληρωσης με "χαλαει" εκει , οι πιο πολλοι την πλασαρουν γιατι ειναι πιο ευκολη στην τοποθετηση
ΕικόναHyundai i30 1400cc BRC SEQUENT PLUG & DRIVE by LPGas
Άβαταρ μέλους
villasg
 
Δημοσιευσεις: 249
Εγγραφή: Τρί 05 Ιούλ, 2011 20:52
Τοποθεσία: Μαλακώντα Ευβοιας

Χωρητικότητα : 43 λίτρα σε tank 47lt (91%)

Δημοσίευσηαπό KrazyA » Δευτ 22 Αύγ, 2011 23:04

Σε πρόσφατο ταξίδι μου έφτασα το tank μου στα όριά του από πλευράς αυτονομίας.
Εκεί που πίστευα ότι έχω αυτονομία γύρω στα 450 χιλ και το άφησα σχεδόν να αδειάσει, έφτασα να κάνω συνολικά 505 χιλιόμετρα χωρίς να έχει αδειάσει και να συνεχίζω με το υγραέριο χωρίς καμία διακοπή!
Στο πρατήριο που γέμισα μου έβαλαν 42,5lt που αντιστοιχεί σε μέση κατανάλωση 8,42 lt/100km που θεωρώ απόλυτα φυσιολογική.
Η αντλία σταμάτησε αυτόματα από μόνη της εκεί, και ο βενζινάς δεν έβαλε παραπάνω.
Άρα η δεξαμενή μου με ονομαστική χωρητικότητα 47lt πέρνει σε πλήρες γέμισμα περί τα 43lt ή γεμίζει μέχρι το 91% !
Τώρα να με έκλεψε ο βενζινάς το θεωρώ μάλλον απίθανο γιατί αυτό θα σήμαινε ότι έχω πραγματική κατανάλωση ακόμα χαμηλότερη που δεν μου φαίνεται και πολύ εφικτό.
Προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου η έξτρα χωρητικότητα (=αυτονομία) αλλά αυτό είναι και ασφαλές;
Απότι έχω διαβάσει ακόμα και να γεμίσεις το tank στο 100% υπάρχει μηχανισμός που θα εκτονώσει το extra καύσιμο σε περίπτωση ανάγκης (πχ συμπίεση της δεξαμενής). Ισχύει; Και σε κάθε περίπτωση τι μπορώ εγώ να κάνω για δική μου προστασία; Να κάνω πχ μια εκτίμηση πόσα λίτρα θα πρέπει να μου βάλει ο βενζινάς πριν με γεμίσει και να του λέω να σταματήσει; Δεν το βρίσκω και πολύ πρακτικό... Ιδέες; ή απλά να το ξεχάσω και να μην ασχολούμε;
KrazyA
 
Δημοσιευσεις: 94
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ, 2011 23:44

Επόμενο

Επιστροφή στο Showroom

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες