Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Δίκτυο πρατηρίων υγραερίου από τη Shell (Coral)

Διαβάσατε κάτι ενδιαφέρον για το υγραέριο; Μοιραστείτε το!

Δίκτυο πρατηρίων υγραερίου από τη Shell (Coral)

Δημοσίευσηαπό dti » Σάβ 04 Δεκ, 2010 14:16

Πηγή: EnergyPress
17/11/2010 09:43

Το πρώτο δίκτυο πρατηρίων υγραερίου στους ελληνικούς δρόμους "στήνει" η Shell

Πενήντα πρατήρια με υγραέριο, τα πρώτα στην ελληνική αγορά, θα κάνουν από του χρόνου την εμφάνισή τους σε εθνικές οδούς και μεγάλα αστικά κέντρα, φέρνοντας το σήμα της Shell.

H εταιρεία, που μετά την εξαγορά της από τη Motor Oil έχει μετονομαστεί πλέον σε Coral, είναι η πρώτη του κλάδου που αποφάσισε να μπει δυναμικά στην υγραεριοκίνηση, και να εκμεταλλευτεί τη στροφή που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες από τους οδηγούς προς το νέο αυτό καύσιμο. Τη, δε, κινησή της αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες.

Η … μισή τιμή του υγραερίου από εκείνη της βενζίνης, είχε σαν αποτέλεσμα από το καλοκαίρι και μετά, οπότε και οι φόροι στα καύσιμα αυξήθηκαν ξανά, τα ραντεβού στα συνεργεία που ειδικεύονται στις μετατροπές αυτοκινήτων σε υγραέριο να πολλαπλασιαστούν.

Σήμερα τα ραντεβού στα συνεργεία κλείνονται για μετά από μήνες, καθώς η κατανάλωση υγραερίου έχει σχεδόν διπλασιασθεί. Τα λιγοστά συνεργεία δεν προλαβαίνουν, ενώ ακόμη μεγαλύτερος συνωστισμός επικρατεί σε εκείνα που δίνουν πιστοποίηση για τις μετατροπές, και εκτιμάται πως ήδη γύρω στα 10.000 αυτοκίνητα κινούνται εφοδιασμένα με την ειδική φιάλη που τοποθετείται στο πορτ μπαγκάζ.

Η αιτία είναι προφανής, όπως λέει ο κ. Τόλης Βασιλακάκης γενικός διευθυντής της Coral Gas, της εταιρείας υγραερίου της Coral: Η τιμή του υγραερίου κινείται σήμερα στα 70-75 λεπτά το λίτρο έναντι 1,507 ευρώ της απλής αμόλυβδης, είναι δηλαδή 50% χαμηλότερη. Η δε μετατροπή του οχήματος κοστίζει μεταξύ 1.000- 1.500 ευρώ, και η απόσβεση επιτυγχάνεται σε 1 χρόνο.

Ιδού ένα παράδειγμα : Δεδομένου ότι ο μέσος οδηγός διανύει 20.000 χλμ το χρόνο, και ότι «καίει» 11-12 λίτρα στα 100 χλμ, αν καταναλώνει απλή αμόλυβδη πληρώνει το έτος γύρω στα 3.600 ευρώ. Αν αντίθετα χρησιμοποιούσε υγραέριο θα του στοίχιζε 1.800 ευρώ, σε σημερινές πάντα τιμές. Δηλαδή στο τέλος της πρώτης χρονιάς έχει αποσβέσει τα χρήματα που κατέβαλλε στο συνεργείο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γιατί οι εταιρείες εμπορίας βλέπουν τον τομέα αυτόν σαν μια ευκαιρία αναζωπύρωσης των μειωμένων εσόδων τους.

Καθετοποιημένα συνεργεία υγραερίου…

Στην αγορά μάλιστα αυτήν, των συνεργείων που ασχολούνται με μετατροπές, πρόκειται σύντομα να κάνουν την εμφάνισή τους νέοι, πιο δυνατοί από τους σημερινούς παίκτες. Τη στιγμή αυτή βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή το ν/σχέδιο για τις μεταφορές, με ρυθμίσεις και για τις μετατροπές αυτοκινήτων ώστε να τροφοδοτούνται και με υγραέριο, και με τις οποίες δίνεται η δυνατότητα σε αντιπροσωπείες να πάρουν άδεια για να δημιουργήσουν καθετοποιημένα συνεργεία. Τα συνεργεία αυτά γίνεται κατανοητό ότι θα εκτοπίσουν αργά ή γρήγορα όλα τα μεμονωμένα μικρότερα που υπάρχουν σήμερα. Ταυτόχρονα, πολλές αντιπροσωπείες ξεκινούν να εισάγουν στην ελληνική αγορά υγραεριοκίνητα μοντέλα : Τέτοια είναι η Subaru που έχει φέρει το πρώτο καινούργιο υγραεριοκίνητο ΙΧ.

Μελέτη για 160.000 αυτοκίνητα

Από μελέτες που έχουμε κάνει, όπως λέει ο κ. Βασιλακάκης, εάν το 4%, του στόλου των 4 εκατ. αυτοκίνητών που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους (δηλαδή 160.000), εφοδιαστεί με την ειδική φιάλη υγραερίου, τότε θα έχουμε λιγότερη επιβάρυνση σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60.000 τόνους το χρόνο.

Το πλάνο 5ετίας της Coral

Όσο για τα πρώτα πρατήρια υγραερίου της Coral, θα μπορεί κανείς να τα βρει κατά μήκος εθνικών οδών και στα μεγάλα αστικά κέντρα, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με στόχο στη 3ετία να φτάσουν τα 100 και στη 5ετία να καλύπτουν όλους τους Νομούς.

Το πλάνο της ξεκινά από τα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια και σταδιακά θα συμπεριλάβει και περίπου 50 πρατήρια τρίτων, που φέρουν σήμερα τα σήματα της Shell και της Avin. Σε κάθε περίπτωση δεν θα συμπεριλαμβάνει και τα 1.200 που έχει συνολικά το νέο σχήμα, για λόγους ασφαλείας αφού πολλά απ’ αυτά βρίσκονται σε ισόγεια πολυκατοικιών. Όσο για το κόστος μετατροπής είναι γύρω στα 50 με 60.000 ευρώ ανά βενζινάδικο.
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Επιστροφή στο Άρθρα στον τύπο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες