από DaKancho » Δευτ 20 Ιουν, 2011 21:34
Σχετικά με λήψη θερμοκρασίας με πυρόμετρο, εκεί μετράμε θερμοκρασία καυσαερίων και πόσο αυτή έχει αυξηθεί με υγραέριο, αλλά η ένδειξη που παίρνουμε δεν δίνει στοιχεία για το πού έχει αποτεθεί η θερμότητα που λείπει από τα καυσαέρια.
Μετά την καύση, αν έχουμε σωστή προπορεία ανάφλεξης, μέρος της θερμότητας παράγει έργο, άλλο μέρος αποτίθεται στον κύλινδρο και στο έμβολο και το υπολοιπόμενο μέρος θερμότητας εξέρχεται με τα καυσαέρια και μόνο αυτό μετράμε με το πυρόμετρο.
Αντίθετα, αν δεν έχουμε σωστή προπορεία ανάφλεξης τότε τα καυσαέρια μπορεί να μην εμφανίζουν σημαντική αύξηση θερμοκρασίας, αλλά η θερμότητα που αποτέθηκε στα μέρη του κινητήρα να έχει διαφορετική κατανομή, ειδικά σε σημεία που δεν ψύχονται επαρκώς όπως οι βαλβίδες εξαγωγής όταν είναι ανοιχτές.
Με κάποιους περιορισμούς η ένδειξη του πυρόμετρου μπορεί να αναχθεί σε έμμεσο υπολογισμό της θερμοκρασίας μέσα στον κύλινδρο, όμως η κατανομή θερμότητας στα επιμέρους εξαρτήματα δεν μπορεί να υπολογιστεί με πυρόμετρο σε καμία περίπτωση. Το πυρόμετρο είναι χρήσιμο για να παρακολουθούμε τη λειτουργία ενός κινητήρα που γνωρίζουμε εκ των προτέρων οτι έχει σωστή προπορεία ανάφλεξης, και για ασφάλεια του καταλύτη που καταστρέφεται πολύ εύκολα αν ξεπεράσουμε κάποια όρια θερμοκρασίας καυσαερίων.
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.