Πολύ ενδιαφέρον το τμήμα του Showroom, και θα ήθελα να σας παρουσιάσω και το δικό μας project στο εταιρικό Forester Turbo 2.5 XT. Ένα δύσκολο αυτοκίνητο, με αρκετά ευαίσθητο κινητήρα και πολλές απαιτήσεις σε καύσιμο και ανάφλεξη.
Σας παρουσιάζω λοιπόν το ιστορικό της όλης μετατροπής από τον Απρίλιο του 2010 έως και σήμερα.
Τον Απρίλιο του 2010 λόγο της εξωφρενικής τιμής της 100αρας βενζίνης, πειραματίστηκα με εναλλακτικά καύσιμα και τοποθέτησα στο Forester το JTG Κιτ LPG της ICOM.
Είναι 5ης γενιάς σύστημα και το ιδανικότερο θεωρητικά για Turbo Κινητήρες, αφού η έκχυση του υγρού LPG γίνεται μέσα στην εισαγωγή, με άμεσο αποτέλεσμα την αεριοποίηση του κοντά στις βαλβίδες και την ψύξη του εισερχομένου μείγματος στο θάλαμο καύσης.
Έπειτα από πολλούς συνδυασμούς κυρίως στο χώρο της μηχανής, ώστε να μειωθεί το μήκος των παράλληλων σωλήνων, να τοποθετηθούν μακριά από πηγές θερμότητας και χωροταξικά να μην εμποδίζουν άλλα μέρη του κινητήρα πιστεύουμε ότι επιτύχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Στην παρακάτω photo μπορείτε να δείτε όλο το σύστημα του LPG με τα μπεκ, τις παροχές, τον ρυθμιστή και τις επιστροφές.
Καταφέραμε ακόμη να τοποθετήσουμε και το εργοστασιακό κάλυμμα της μηχανής.
Το όλο project ήταν αρκετά χρονοβόρο αφού προσπαθήσαμε να τοποθετήσουμε όλα τα υποσυστήματα στις εργοστασιακές θέσεις, όχι μόνο για ασφάλεια, αλλά και για να διατηρήσουμε τον off road χαρακτήρα του αυτοκίνητου.
Ο ανεφοδιασμός γίνεται κανονικά από το χώρο στο πορτάκι της βενζίνης
και ο σωλήνας ανεφοδιασμού περνά μαζί με τον σωλήνα της βενζίνης.
Στην photo μπορείτε να δείτε και το φίλτρο που χρειάζεται αλλαγή κάθε 30.000Χλμ.
Η λειτουργιά του αυτοκίνητου μέσα στην πόλη δεν διαφέρει καθόλου, προσωπικά δεν καταλαβαίνω καμιά διαφορά απόδοσης ή συμπεριφοράς του κινητήρα.
Έπειτα από αρκετές δοκιμές τις επόμενες ημέρες, κατάφερα να ρυθμίσω το LPG κιτ υγρού ψεκασμού της ICOM στο Forester.
Συγκεκριμένα για του λάτρεις των αριθμών:
Με 0,5 bar boost 0,78-0,80λ με βενζίνη, 0,79-0,80 με LPG
Mε 1,10 bar boost 0.74-0,75 με βενζίνη, 0,76-0,77 με LPG
Knock Correction -2 με -3,5 περιστασιακά με βενζίνη, 0 διόρθωση με το LPG (λόγο πολύ καλής ποιότητας)
EGT's (Θερμοκρασίες καυσαερίων)
Cruising 2500 Rpm 670C με βενζίνη 660 με LPG
Cruising 3000 Rpm 705C με βενζίνη 680 με LPG
Cruising 3500 Rpm 750C με βενζίνη 720 με LPG
Cruising 4000 Rpm 805C με βενζίνη 800 με LPG
4η με Τέρμα γκάζι μέχρι 6.000Rpm 830C με βενζίνη, 840 με LPG
Άνοιγμα από 140Km μέχρι 200Km με 5η ταχύτητα 840C με βενζίνη, 850 με LPG.
Συμπερασματικά:
Ο υγρος ψεκασμός LPG στα Subaru δουλεύει.
Θέλει αρκετή δουλειά βέβαια στη ρύθμιση του καυσίμου, ειδικά στα Turbo αυτοκίνητα, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.
Τίποτα δεν δείχνει λόγους φθοράς των βαλβίδων εξαγωγής κατόπιν σωστής ρύθμισης, αφού οι θερμοκρασίες καυσαερίων είναι σε μερικές περιοχές λειτουργίας πιο χαμηλές και από την βενζίνη.
Οι βαλβίδες εισαγωγής προστατεύονται καλύτερα λόγο του κρύου καυσίμου που δημιουργείτε κατά την αεριοποίηση του LPG μέσα στην εισαγωγή, με αποτέλεσμα την αύξηση του βαθμού απόδοσης του εισερχομένου μίγματος. (Ότι πρέπει δηλαδή για τα Turbo).
Την Κυριακή έκανα ένα ταξίδι μέχρι το Ναύπλιο για να δοκιμάσω την συμπεριφορά στην Εθνική αλλά και την κατανάλωση. Ήταν ένα φυσιολογικοτατο ταξίδι, και κυρίως οικονομικό!
Η κατανάλωση μου με 100αρα βενζίνη μετά από το 1 στάδιο βελτίωσης κυμαινόταν με ταχύτητες 130-150 Km, στα 12,3lt/100Km υπολογισμένο σε αρκετά ταξίδια. Την Κυριακή έκανα 340Km με 46 lt LPG δηλαδή μια κατανάλωση 13,6lt / 100Km. Παρατήρησα δηλαδή μια αύξηση της κατανάλωσης περίπου 10,5%
Όσον αφορά όμως τα Euro που έφυγαν από την τσέπη μου έχουμε τα εξής:
Για να πάω και να γυρίσω Ναύπλιο (340Km) με 100αρα θα έπρεπε να καταναλώσω 41,8lt , που με μέσο όρο 1,70Euros/lt θα σήμαινε συνολικό κόστος 71 Euros. Με LPG χρειάστηκα 46lt αλλά η τιμή του είναι 0,67lt, που σημαίνει ότι ξόδεψα συνολικά 30,8 Euros. Ποσοστιαία δηλαδή, παρόλο που η κατανάλωση σε καύσιμο αυξήθηκε 10,5% , το συνολικό κόστος του ταξιδιού μειώθηκε κατά 56,6 %!
Μέσα στην εβδομάδα θα βρω χρόνο να κάνω και δυναμομέτρησης, και θα ανεβάσω τις καμπύλες συγκριτικά με βενζίνη και LPG. Επίσης πλέον το Forester έχει γίνει και καθημερινό μου αμάξι, αφού τα έξοδα του σε καύσιμα είναι πλέον ίδια με ενός Justy 1200cc. Σύντομα λοιπόν θα έχω και νούμερα κατανάλωσης μέσα στην πόλη.
6/05/2010
Μόλις τέλειωσα με τις δυναμομετρήσεις.
Εξωτερική θερμοκρασία 28C, το Forester στα ραουλα και πάμε...
Βάζω full τους ανεμιστήρες, η θερμοκρασία στα ψυγεία Οκ, και ο εισερχόμενος στον κινητήρα 42 C
Κατά τις 5300 φεύγει η βάση του ανεμιστήρα του I/C και αφήνω γκάζι...Φτου...πρέπει να ξαναεπαναλαβω.
Το 1ο αποτέλεσμα είναι το παρακάτω
266Hp/4646Rpm με βενζίνη , 277hp/4970Rpm με Lpg
465Nm / 3534Rpm με βενζίνη, 462Nm/3387 Rpm με Lpg
(Με βενζίνη ήταν μετρημένο το χειμώνα με 10C εξωτερική)
Στο καπάκι για δεύτερο πάτημα, αλλά με θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα 52C, δεν έλεγε να πέσει με τίποτα αφού είχε ζεσταθεί ο χώρος της μηχανής από τα βεντιλατερ.
Το 2ο αποτέλεσμα παρακάτω:
266Hp/4646Rpm με βενζίνη , 268hp/5340Rpm με Lpg
465Nm / 3534Rpm με βενζίνη, 441Nm/3440 Rpm με Lpg
Γι' αυτούς που ξέρουν πως λειτούργει ο εργοστασιακός εγκέφαλος, στους 52 C εισερχόμενου αέρα κόβει από το πρόγραμμα για προστασία 2,8 μοίρες, και όπως φαίνεται είναι και ο λόγος που έβγαλε λιγότερη ροπή.
Και στις 2 περιπτώσεις η δύναμη είναι μεγαλύτερη..παρότι με βενζίνη είχε μετρηθεί χειμώνα.
5/06/2010
So far, so good...με το δικό μας Forester.
Ήδη μετά από 20 μέρες και 1000Χλμ η λειτουργιά του είναι πιο ομαλή και απαλή απ'οτι με 100αρα βενζίνη. Η αυξημένη ελαστικότητα στις μικρομεσαίες λόγο πιο αποδοτικού καυσίμου είναι αισθητή. Το καταλαβαίνεις ακόμη και στο ρελαντί, που ενώ με τη βενζίνη τα 2,5λιτρα κάνουν αυτό το χαζοπαίξιμο, με το LPG δεν κουνιέται καθόλου. Η λειτουργιά του μέσα στην πόλη με A/C είναι απροβλημάτιστη, ενώ οι μικροκαθυστερήσεις στην εκκίνηση μετά από πολλές ώρες στασιμότητας έχουν εξαφανιστεί.
06/09/2010
Update μετά από 10.000km και μια αλλαγή λαδιών.
Η συμπεριφορά του αυτοκίνητου παραμένει η ίδια. Δύναμη κινητήρα ίδια, μηδενικό knock, μίγματα σταθερά ανεξαρτήτως πρατηρίου, EGT ίδια με την βενζίνη.
Τα λάδια βγήκαν στα 7.000Km κατάξανθα.
Κατανάλωση με ταχύτητα 120-140km/h 12,6lt/100km που μεταφράζεται σε αυτονομία 420Km
Κατανάλωση με ταχύτητα 140-160km/h 14,2lt/100km που μεταφράζεται σε αυτονομία 350Km.
Οι μετρήσεις γίνονται με αρκετά φορτωμένο αυτοκίνητο και ταξίδι στην Εθνική.
Περιμένω να πέσει η θερμοκρασία για να δω τη συμπεριφορά του υγραερίου όταν πέσει η πίεση του. Δεν περιμένω όμως πάνω από 4-6% διαφοροποίηση στο μίγμα.
10/02/2011
Update μετά από 18.000 Km.
Η λειτουργιά του αυτοκίνητου εξακολουθεί να είναι τέλεια. Το μόνο που δεν κατάφερα να διορθώσω εντελώς είναι τα μικρά κομπιάσματα που μου κάνει που και που στην Εθνική μετά από πολύ ώρα cruising. Τον τελευταίο καιρό έπαιξα πολύ με τα μπεκ και τα ακροφυσια και έφτιαξα τέλεια την ποσότητα του ψεκασμού και μείωσα και την κατανάλωση 5-10%. Το σημαντικό είναι ότι χαίρομαι το αυτοκίνητο μου και στα επόμενα 1.000χλμ θα έχω κάνει ήδη απόσβεση του κόστους εγκατάστασης. Έπειτα θα κάνω σιγά σιγά και απόσβεση του ίδιου του αυτοκινήτου. Με το ρυθμό που κάνω τα χιλιόμετρα σε 3-4 χρονιά θα έχω εξοικονομήσει χρήματα ισα με την αξία του Forester.