φίλε sso μην ακούς σειρήνες... Τα πράγματα είναι απλά και δεν χρειάζεται να σε αγχώνει κανένας... Η περιγραφή που δίνεις ότι δυσκολεύεται δηλ να συνδεθεί με το αυτοκίνητο όταν το βάζεις και δουλεύει με υγραέριο είναι απολύτως φυσιολογική και το ίδιο παρατήρησα και εγώ σήμερα που έβαλα το δικό μου διαγνωστικό. Η συμπεριφορά του ήταν η εξής:
Όλα καλά με την βενζίνη, αλλά όταν άλλαξε σε υγραέριο άρχισε να αναβοσβήνει με πολύ πιο αραιό ρυθμό το πράσινο λαμπάκι του διαγνωστικού (δείχνει την επικοινωνία με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου) και δεν ανανέωνε κανένα gauge. Πατάω το κουμπάκι εναλλαγής καυσίμου να γυρίσει σε βενζίνη και ως δια μαγείας ξανά αρχίζει να ανοβοσβήνει γρήγορα το λαμπάκι επικοινωνίας με τον εγκέφαλο. Όλα καλά και άμεση ενημέρωση των gauges. Μετά από λίγο το ξανά γυρνάω σε υγραέριο και πάλι άρχισε να δυσκολεύεται το διαγνωστικό. Απόλυτα λογικό και αυτό δείχνει ότι ο εγκέφαλος του υγραερίου τουλάχιστον για την περίπτωσή μου έχει τον πρώτο λόγο για την προσπέλαση του CAN όταν το χρειαστεί. Αφού παρατηρείς και εσύ την ίδια συμπεριφορά και καμία δυσλειτουργία του αυτοκινήτου στη λειτουργία με υγραέριο όταν βάζεις το διαγνωστικό σου παρά μόνο δυσκολία του διαγνωστικού να συνδεθεί με τον εγκέφαλο, αυτό σημαίνει ότι και στην δική σου περίπτωση ο εγκέφαλος του υγραερίου έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα στο CAN και αυτό μπλοκάρει το διαγνωστικό από το να δουλέψει απρόσκοπτα. Κανένα κίνδυνο δεν διατρέχεις να κάνεις ζημιά ούτε στον εγκέφαλο του υγραερίου ούτε στο διαγνωστικό σου.
Αυτή η συμπεριφορά είναι απολύτως φυσιολογική καθώς όπως εξήγησα και πιο πάνω το CAN έχει σύστημα διαιτησίας.
Ακόμη και οι δυο συσκευές να στέλνουν δεδομένα στον δίαυλο ταυτόχρονα δεν πρόκειται να προκληθεί ζημιά καμία. Αυτό που θα γίνει είναι ότι με την αποστολή των 2 bit frames από τις δύο συσκευές που είναι συνδεδεμένες πάνω στο CAN στο τέλος η μία θα επικρατήσει και η άλλη θα μπει σε κατάσταση αναμονής (OBD scanner) παραχωρώντας προτεραιότητα στην άλλη (εγκέφαλος υγραερίου σε αυτή την περίπτωση). Η συσκευή που έχασε στην διαιτησία θα δοκιμάσει να επικοινωνήσει ξανά μερικές στιγμές αργότερα πάλι...Στην δική σου περίπτωση το διαγνωστικό χάνει στη διαιτησία όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με υγραέριο, καθώς ο εγκέφαλος του υγραερίου λόγω μεγαλύτερης προτεραιότητας προσπελαύνει συνεχώς αυτός τον δίαυλο και δεν αφήνει το OBD scanner να δουλέψει σωστά. Οπότε πρακτικά με το OBD scanner που έχεις δεν μπορείς να βλέπεις σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που θες όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με υγραέριο. Ζημιά καμία δεν θα γίνει. Απλά δεν θα μπορείς να βλέπεις απρόσκοπτα τα δεδομένα... Θες το διαγνωστικό του ΚΙΤ που λογικά θα δείχνει όπως και το λογισμικό της BRC τις παραμέτρους που διαβάζει ο εγκέφαλος του υγραερίου από το CAN.
Καλό είναι να συνδέεις το OBD scanner με το αυτοκίνητο σβηστό και τον διακόπτη του κλειδιού στην θέση ΟΝ και αφού έχει συνδεθεί βάζεις μπροστά.
Μόνιμα δεν θα στο πρότεινα να το έχεις πάνω. Είχε τύχει στο diesel μου να σταματήσω και να σβήσω ενώ παρακολουθούσα δεδομένα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Γυρνάω μετά από 2 λεπτά στο αυτοκίνητο, βάζω μπροστά (το διαγνωστικό ήταν επάνω κανονικά), παίρνει κανονικά μπροστά και με το που πήρε σβήνει!! Το βγάζω και όλα καλά. Μην τρελαίνεσαι με τα διαγνωστικά. Έχω κι εγώ εξειδικευμένα και για το OPEL δικό του και έχω πάψει να το χρησιμοποιώ... Πολύ αραιά πλέον...