tedd έγραψε:πχ καθε τεστ γινεται μια φορα (τουλαχιστον ετσι αντιλαμβανεσαι απο τα βιντεο) οποτε το αποτελεσμα ισως να ειναι τυχαιο, αν διεξαγονταν περισσοτερες φορες θα εδειχνε οτι το αποτέλεσμα δεν βασιζεται στην τυχαιοτητα.
Σωστή η παρατήρησή σου, αλλά αν δεις και ένα άλλο βίντεο που συγκρίνει άλλα λάδια με την ίδια μέθοδο 2-3 φορές το κάθε λάδι, κάθε φορά ο τροχός κολλάει στα ίδια κιλά... Οπότε θεωρώ ότι το έχει καταλάβει κι αυτός ότι δεν πέφτει έξω η ένδειξη την πρώτη φορά σε σχέση με την 2η και 3η.
tedd έγραψε:Επισης το τεστ γινεται με τα λαδια οταν ειναι φρεσκα, θα ηταν ενδιαφερον να υπηρχε και τεστ μετα απο την λειτουργια των λαδιων μετα απο πολλα χλμ οποτε να υπηρχε και αποψη οσο αφορα το βαθμο που διατηρουν τις ικανοτητες λιπανσης τους στο χρονο και στη χρηση.
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες αν και δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα να συγκρίνεις λάδια που είναι για πέταγμα. Θα μου πεις θες να δεις πόσο καλά είναι μετά από 10.000χλμ για να καταλάβεις πιο αντέχει καλύτερα στο χρόνο... Έχει μια λογική αυτό, αλλά πως ξέρουμε με τι καμπύλη πέφτει η απόδοση σε κάθε λάδι; Μπορεί να μην πέφτουν με τον ίδιο ρυθμό όλα... Γι' αυτό και λέω ότι δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα.
tedd έγραψε:Επισης το τεστ γινεται με τα λαδια οταν ειναι κρυα, ζεστενονται μεν λογω της τριβης αλλα θα ειχε και ενδιαφερον να βλεπαμε και πως αντιδρουν τα λαδια στις θερμοκρασιες λειτουργιας του κινητηρα, τωρα προσομειωσαη περισσοτερο στο διαστημα οταν ξεκιναει ο κινητηρας.
Ωπ! Εδώ σου ξέφυγε μια λεπτομέρεια! Αν παρατηρήσεις στο δοχείο που προσθέτει κάθε φορά λάδι, έχει κάνει πατέντα με σύστημα που έχει μοντάρει ο ίδιος, το οποίο περιλαμβάνει προθερμαντήρα από diesel, ο οποίος θερμαίνει το λάδι και απενεργοποιείται αυτόματα όταν το λάδι φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα. Το δοχείο έχει αισθητήρα θερμοκρασίας επάνω του αν δεις στο μπροστά μέρος και ο προθερμαντήρας είναι από κάτω στο κέντρο. Τσέκαρε εδώ που το δείχνει:
https://youtu.be/i_8STojyTHA?t=33sΠροσωπικά θα ήθελα να δοκιμάσω πάρα πολύ τα Polymerium καθώς διάβαζα σε κάποιες κριτικές ότι τα καθαριστικά που έχουν μέσα τους είναι καλύτερα από αυτά των Liqui Moly. Επίσης έχουν το εξής τεράστιο + που καμία από τις μεγάλες εταιρείες δεν έχω δει να εφαρμόζει... Στην πίσω ετικέτα τα Polymerium έχουν σκρατς γνησιότητας. Το ξύνεις, αποκαλύπτεται ένας σειριακός αριθμός και πας και το βάζεις σε μια φόρμα στο site τους και βλέπεις αν το λάδι που πήρες είναι γνήσιο!
tedd έγραψε:Παντως που λες την επομενη φορα να βαλεις ολο το περιεχομενο, δηλαδη αντι για 200 300, ισως να μην ειναι τοσο καλο αυτο και καλα θα ηταν να μεινεις στην δοσολογια που προτεινει ο κατασκευστης εκτος και αν στις οδηγιες αναφερει κατι τετοιο και δινει ενα ευρος του ποσοστου που βαζεις.
Ναι έτσι κινήθηκα κι εγώ... Λέει ότι τα 300ml επαρκούν για 5L. Σκεφτόμουν αρχικά να ρίξω όλο το περιεχόμενο στο μπιτόνι του φρέσκου λαδιού για να αραιωθεί στην σωστή ποσότητα και μετά να συμπληρώσω 3,5 λίτρα που παίρνει το αυτοκίνητο, αλλά μου είπαν να το φυλάξω στο μπουκαλάκι όσο περισσέψει... Τι να πω; Το έκανα όπως μου είπαν και έριξα με το μάτι 200ml. Θα συμπληρώνω 200ml αν είναι... Στο site τους λέει 7% της ποσότητας του λαδιού που βγαίνει ~250ml (γι' αυτό είπα να το ρίξω όλο την επόμενη φορά). Μάλλον με το μάτι θα πάει πάλι όμως 200ml καθώς εφόσον τα 300ml επαρκούν για 5λίτρα τα 200ml επαρκούν για 3,5. Δεν ξέρω γιατί έβγαλαν προτεινόμενη δοσολογία 7% πρόσφατα στο site τους. Τα κεραμικά σωματίδια δυστυχώς απ' ότι διάβασα στο δεύτερο site που μου έδωσε το ρωσικό, υπήρχε μια αναφορά από ένα παιδί που στην επόμενη αλλαγή δεν έριξε Cerratec και μετά από 1000χλμ σχεδόν εξαφανίστηκε η δράση του... Άρα μάλλον πρέπει να συμπληρώνει κανείς σε κάθε αλλαγή αν θέλει να διατηρεί τη δράση του... Από την άλλη το Motor Protect που είναι διαφορετικής φιλοσοφίας, έχει δράση μεγαλύτερης δράσης καθώς σχηματίζει ένα ελαστικό φιλμ που προσκολλάται στα μέταλλα. Τα κεραμικά σωματίδια από την άλλη απ' ότι είχα διαβάσει γεμίζουν τα κενά και τις αμυχές και μένουν εκεί, όταν υπάρχει κίνηση. Δηλ όταν μείνει για ώρες σε ηρεμία ο κινητήρας, η μεγαλύτερη ποσότητά τους κατεβαίνει μαζί με το λάδι στο κάρτερ (γι' αυτό και πρέπει να συμπληρώνεις Cerratec σε κάθε αλλαγή -λάθος marketing από την LM-) και ξανά κάνουν τον κύκλο τους και καλύπτουν τα σημεία που πρέπει αποφεύγοντας επαφή μέταλλο με μέταλλο όταν αρχίσει να δουλεύει πάλι ο κινητήρας...
-- και κάτι σημαντικό--Για όποιον υγραεριοκίνητο/βενζινοκίνητο σκέφτεται να χρησιμοποιήσει Cerratec, πριν τρέξει να το αγοράσει να σκεφτεί αν το αυτοκίνητό του καίει λάδια... Γιατί το λέω αυτό; Σκεφτόμουν να το χρησιμοποιήσουμε στην επόμενη αλλαγή και στο δικό μας υγραεριοκίνητο, αλλά έχω διαβάσει από παλαιότερα κάποιες αναφορές που λένε ότι ενδέχεται σε κινητήρες που έχουν κατανάλωση λαδιού, να προκαλέσει "spark plug fooling". Τι σημαίνει αυτό; Ότι το λάδι που μπαίνει στον θάλαμο καύσης όσο να 'ναι πηγαίνει και επικάθεται πάνω στις ακίδες των μπουζί με αποτέλεσμα να πέφτει γρηγορότερα η απόδοσή τους. (Μέσα στο λάδι ήταν οι ακίδες στα προηγούμενα μπουζί πλατίνας που αλλάχτηκαν πέρσι στα 20.000χλμ. Μπήκαν στη θέση τους ιριδίου τα οποία έχουν ~22.000χλμ χωρίς το παραμικρό την στιγμή που τα προηγούμενα έκαναν διακοπές πριν τα 20.000χλμ).
Για να συνεχίσω κλείνοντας την παραπάνω παρένθεση, όταν υπάρχει και κεραμικό πρόσθετο μέσα στο λάδι, τα πράγματα γίνονται χειρότερα για τα μπουζί και αυτό το φαινόμενο είναι πιο εμφανές καθώς όπως διάβαζα τα κεραμικά σωματίδια που επικάθονται στις ακίδες των μπουζί είναι μονωτές, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την παραγωγή σπινθήρα... Αυτό από την μία σημαίνει ότι τα μπουζί θα χρειαστούν νωρίτερα αλλαγή ενώ από την άλλη ότι όσο δουλεύουμε μπουζί που δεν παράγουν δυνατό σπινθήρα, ενδέχεται να κουράζονται περισσότερο οι πολλαπλασιαστές καθώς προσπαθούν σκληρότερα με αποτέλεσμα να ρισκάρουμε και εκεί ζημιά. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν καλύτερο ίσως να γίνει χρήση του Motor Protect και αυτό μάλλον θα χρησιμοποιήσουμε στο υγραεριοκίνητο μας την επόμενη φορά...
+ Ένας άλλος λόγος που με σπρώχνει να χρησιμοποιήσουμε το Motor Protect έχει να κάνει και με το ότι είναι υγραεριοκίνητο πλέον...Τι θέλω να πω; Όπως ξέρετε κυκλοφορούν διάφορα πρόσθετα Tunap, Protec κλπ, για το ρεζερβουάρ του υγραερίου και της βενζίνης τα οποία περιέχουν λιπαντικές ουσίες που δημιουργούν ένα "φιλμ προστασίας" πάνω στις βαλβίδες και τις έδρες τους. Επειδή εμείς προσωπικά δεν έχουμε πειστεί να το χρησιμοποιήσουμε καθώς αρχικά ήταν κάθετοι στο συνεργείο μας ενάντια στη χρήση του, τώρα στα δύο τελευταία σέρβις που έχουμε κάνει μας το προτείνουν σαν το απαραίτητο, αλλά όχι αυτό για τη δεξαμενή του υγραερίου αλλά αυτό για την βενζίνη. Προφανώς κάτι θα έχουν δει τα παιδιά. Αλλά ρωτώ εγώ:
1) Οκ η λογική τους είναι ότι μαζί με την βενζίνη θέλουν να πέφτει και λίγο πρόσθετο έξτρα παραπάνω... Το θέμα όμως είναι ότι οι παράλληλοι μικροψεκασμοί κυμαίνονται σε ποσοστά 0%-30% ενώ το υγραέριο 100%-70%. Οπότε αν υποθέσουμε ότι είναι σωτήριο και πρέπει να βάλουμε ένα τέτοιο πρόσθετο, γιατί να μην βάλουμε αυτό για το υγραέριο και να βάλουμε αυτό για την βενζίνη; Το αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 70% καίει υγραέριο, οπότε αυτή είναι η κύρια πηγή τροφοδοσίας καυσίμου. Άρα από αυτή δεν θα έπρεπε να παρέχεται η λίπανση; Δεν μου κολλάει το ότι μας προτείνουν να βάζουμε αυτό για την βενζίνη.
2) Ο δικός μας κινητήρας όπως έχω ξανά γράψει από αλλαγή σε αλλαγή θέλει κοντά 4λίτρα συμπλήρωμα λάδι (στα 10.000χλμ)... Επιπλέον ξέρουμε ότι χάνει λάδι από τους οδηγούς των βαλβίδων. Άρα εκεί σίγουρα υπάρχει ένα μόνιμο φιλμ λαδιού που όσο να 'ναι το προστατεύει... Οπότε αυτός είναι άλλος ένας λόγος που δεν με πείθει ακόμη να το χρησιμοποιήσουμε.
Το σκεπτικό μου (και γιατί έθιξα όλα αυτά για τα Tunap/Protec) είναι το εξής: Εφόσον αυτά τα πρόσθετα αυτό που κάνουν είναι να δημιουργούν ένα "φιλμ προστασίας", δεν θα ήταν προτιμότερο αντί να ρίξω ένα τέτοιο πρόσθετο στο υγραέριο, ρισκάροντας και πιθανή ζημιά ή δυσλειτουργία του ΚΙΤ να χρησιμοποιήσω ένα πρόσθετο λαδιού σαν το Motor Protect, το οποίο δημιουργεί φιλμ λαδιού σε όλες τις επιφάνειες εσωτερικά; Τον δρόμο του θα τον βρει έτσι κι αλλιώς προς τις βαλβίδες από τη στιγμή που καίει λάδι άρα θα σχηματιστεί και στις βαλβίδες το "έξτρα φιλμ λαδιού". Δεν ξέρω ακόμη. Χτες το σκεφτόμουν και θέλω λίγο χρόνο να το επεξεργαστώ και νομίζω ότι μου φαίνεται πιο ελκυστική σαν λύση η χρήση του Motor Protect (για το δικό μας πάντα αυτοκίνητο). Οποιαδήποτε γνώμη είναι καλοδεχούμενη!!
Anyway... Το τράβηξα πολύ το συγκεκριμένο... Προς προβληματισμό και σκέψη όμως. Χαίρομαι που μπορούμε να ανταλλάσσουμε απόψεις σε ήρεμο και φιλικό κλίμα και θεωρώ πολύ εποικοδομητικό να ανταλλάζουμε απόψεις προσπαθώντας ως απλοί χρήστες να ανακαλύψουμε κάποιες αλήθειες.