Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Αλλαγη μπουζί

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Κυρ 28 Μάιος, 2017 10:14

Παιδιά όσοι έχετε αμάξια 10ετιας και πανω, να αλλαζετε και ενα σετ μπουζοκαλωδια, είναι αναλώσιμα και έχουν φθορά με το χρόνο και τις θερμοκρασίας και απώλειες ρεύματος. Όσοι έχετε βέβαια, διότι μερικά αμάξια δεν έχουν όπως τα honda νομίζω.


Εγώ στο tucson θα αλλάξω σε λιγες μέρες μπουζί και θα δοκιμασω τα bosch ιριδιου για υγραέριο που προτείνει η εταιρία με 0.7mm διακενο. Θα αλλάξω όμως και ενα σετ μπουζοκαλωδιων με τα γνήσια παλι (40 ευρώ κοστος) προληπτικά γιατί το αμάξι έχει 200.000 χλμ και παει για 12ετια.
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1512
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό papoys » Κυρ 28 Μάιος, 2017 10:42

Και εγώ είχα βάλει τα bosch ιριδίου αλλά δεν είδα καμία διαφορά ούτε στην απόδοση ούτε στην κατανάλωση.
Έτσι μετά από 35 - 40 χιλ. χιλιόμετρα που τα άλλαξα ξαναέβαλα τα δικά του με 4 ευρώ το ένα τα οποία θα αλλάζω πιο συχνά.

Να ρωτήσω κάτι άλλο.Εμένα παίρνει τον φιξ πολλαπλασιαστή με τα μπουζοκαλώδια μέσα.Θέλουν αλλαγή κάποια άλλα καλώδια λόγω φθοράς με τα οποία
έρχεται το ρεύμα στον πολλαπλασιαστή;;;;;;
opel vectra 1,6 με emmegas (πριν zanardi) 219.000 χιλ. με lpg και 347.000 στο κοντέρ
Άβαταρ μέλους
papoys
 
Δημοσιευσεις: 1960
Εγγραφή: Τρί 19 Μαρ, 2013 06:42
Τοποθεσία: 15344 Γέρακας

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό gkazakias » Κυρ 28 Μάιος, 2017 13:36

papoys έγραψε:Και εγώ είχα βάλει τα bosch ιριδίου αλλά δεν είδα καμία διαφορά ούτε στην απόδοση ούτε στην κατανάλωση.
Έτσι μετά από 35 - 40 χιλ. χιλιόμετρα που τα άλλαξα ξαναέβαλα τα δικά του με 4 ευρώ το ένα τα οποία θα αλλάζω πιο συχνά.

Να ρωτήσω κάτι άλλο.Εμένα παίρνει τον φιξ πολλαπλασιαστή με τα μπουζοκαλώδια μέσα.Θέλουν αλλαγή κάποια άλλα καλώδια λόγω φθοράς με τα οποία
έρχεται το ρεύμα στον πολλαπλασιαστή;;;;;;

Όχι, αυτά που έρχονται στο πολλαπλασιαστή δεν είναι υψηλής τάσης. Αλλαγή θα θέλουν μονο αν δεις καμια ορατή φθορά, όπως σκισιμο, σκάσιμο κτλ.

Όσο αφορα τα μπουζί , είναι μια η αλλη, τα ιριδίου bosch έχουν 9.5 ευρώ το ενα ( αν τα χρεώνουν 15 ευρω το ενα οι μάστορες χωρια την εργασία να τα βάλουν είναι άλλο θέμα).
Τα μαμά έχουν μεν 4 ευρώ το ενα αλλά θα τα αλλάζεις στα μισά χλμ. Επίσης τα bosch είναι ιριδίου με μικρο διάκενο για καύση υγραερίου και τα μαμά είναι απλα νικελίου με μεγαλο διάκενο για χρήση βενζίνης. Απλα επισημαινω οτι μπορείς με ίδιο κοστος να χρησιμοποιείς καλυτερο μπουζι ποιοτικά.
gkazakias
 
Δημοσιευσεις: 1512
Εγγραφή: Πέμ 17 Μαρ, 2011 02:52

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό Insomniac » Κυρ 28 Μάιος, 2017 13:46

Τα μαστορια μπερδευονται και ισως οχι αδικα να προτεινουν ενα μπουζι γιατι δεν ξερουν καλα αν το υγραεριο αν επηρεαζει την αποδοση και την διαρκεια ζωης τους.


Ακομα και εγαταστατες υγραεριου λενε να βαζουμε αυτα που ειχε το αυτοκινητο αλλα με λιγοτερα χλμ απο οτι λεει ο κατασκευαστης .

Αλλοι παλι εγκαταστατες λενε να βαζουμε αυτα που ειναι υποτιθεται για υγραεριο .
Φιλικά Γιάννης
Insomniac
 
Δημοσιευσεις: 154
Εγγραφή: Τρί 04 Σεπ, 2012 18:25
Τοποθεσία: Λυκοβρυση Αττικης

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό meletis » Κυρ 28 Μάιος, 2017 13:57

gkazakias έγραψε:Παιδιά όσοι έχετε αμάξια 10ετιας και πανω, να αλλαζετε και ενα σετ μπουζοκαλωδια, είναι αναλώσιμα και έχουν φθορά με το χρόνο και τις θερμοκρασίας και απώλειες ρεύματος. Όσοι έχετε βέβαια, διότι μερικά αμάξια δεν έχουν όπως τα honda νομίζω.


Εγώ στο tucson θα αλλάξω σε λιγες μέρες μπουζί και θα δοκιμασω τα bosch ιριδιου για υγραέριο που προτείνει η εταιρία με 0.7mm διακενο. Θα αλλάξω όμως και ενα σετ μπουζοκαλωδιων με τα γνήσια παλι (40 ευρώ κοστος) προληπτικά γιατί το αμάξι έχει 200.000 χλμ και παει για 12ετια.

Ειναι αρκετα μοντελα που εχουν διανομεα- .τρισυμπιτερ.Σε αυτα θελει ανοιγμα ,καθαρισμα και αλλαγη τα μπουζοκαλωδια.
Συνηθως ειναι σε μοντέλα με χρονολογία <2000


Στάλθηκε από το HT7 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Opel Corsa C 1,2 - EG Basico
meletis
 
Δημοσιευσεις: 1430
Εγγραφή: Σάβ 23 Αύγ, 2014 01:22

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό tedd » Δευτ 29 Μάιος, 2017 10:00

papoys έγραψε:Και εγώ είχα βάλει τα bosch ιριδίου αλλά δεν είδα καμία διαφορά ούτε στην απόδοση ούτε στην κατανάλωση.
Έτσι μετά από 35 - 40 χιλ. χιλιόμετρα που τα άλλαξα ξαναέβαλα τα δικά του με 4 ευρώ το ένα τα οποία θα αλλάζω πιο συχνά.

Να ρωτήσω κάτι άλλο.Εμένα παίρνει τον φιξ πολλαπλασιαστή με τα μπουζοκαλώδια μέσα.Θέλουν αλλαγή κάποια άλλα καλώδια λόγω φθοράς με τα οποία
έρχεται το ρεύμα στον πολλαπλασιαστή;;;;;;

Μεσω ιντερνετ μπορεις να τα βρεις ακομη και με τιμη κατω απο 6€ οποτε η διαφορα ειναι μικρη. Αν το αυτοκινητο ειναι σωστα ρυθμισμενο και δεν εχει καποιο προβλημα λογικο θεωρω οτι ειναι να μην δεις καμμια διαφορα και ακομη και αν υπαρχει θα ειναι μικρη που δεν θα μπορεις να την προσεξεις. Επισης αν υπαρχει καποιο οφελος αυτο θα ειναι μακροπροθεσμο και οχι βραχυπροθεσμο. Οποτε με μια αλλαγη μπουζι μην περιμενεις να μεταμορφωθει το αυτοκινητο. Οσοι λενε οτι ειδαν διαφορά ειτε πασχουν απο το συνδρομο placebo ειτε ειχαν καποιο θεμα και λυθηκε με την αλλαγή των μπουζι.

Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Nissan Almera Mk II (N16) 1497cc
BRC Sequent 24
Εικόνα
tedd
 
Δημοσιευσεις: 588
Εγγραφή: Τρί 10 Μάιος, 2011 20:39

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό nickL » Δευτ 29 Μάιος, 2017 15:59

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου με το αυτοκίνητο και μετά από ένα σχετικό ψάξιμο όσον αφορά ειδικά τα μπουζί έχω αποκομίσει την εντύπωση ότι τα χρόνια δεν παίζουν κανένα ρόλο στην αλλαγή μπουζί, πάρα μόνον τα χιλιόμετρα. Δεν έχω ακούσει ποτέ αντίθετη άποψη από κανέναν μάστορα - συνεργείο κλπ. Οπότε δεν έχουν σημασία τα 9 χρόνια, αλλά τα χιλιόμετρα.

Insomniac έγραψε:
referravag έγραψε:Ουαου!! Τα έχεις πάνω 9 χρόνια!!?? Τι να πω; Πρέπει να έχεις σπάσει ρεκόρ! 100€ στα 9 χρόνια νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να το σκέφτεσαι καν... Στην θέση σου θα τα άλλαζα χτες!! Τώρα για έλεγχο δεν μπορώ να σου πω με σιγουριά. Νομίζω ότι το απλούστερο που κάνουν είναι να τα βγάλουν και να κάνουν έναν οπτικό έλεγχο με το μάτι, αν έχουν πολύ καπνιά ή λαδίλα κλπ. Έχω δει παλαιότερα κάπου και ειδικό εργαλείο/μηχάνημα που τα μετράει με ηλεκτρονικό τρόπο. Ελέγχει δηλ τα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά, αλλά δεν ξέρω σε ποιον μάστορα μπορείς να βρεις κάτι τέτοιο... Μόνο σε κανένα εξουσιοδοτημένο φαντάζομαι ή σε καμιά αντιπροσωπεία της Bosch που έχουν διάφορα εργαλεία ειδικού σκοπού...

Εγώ έχω μπερδευτεί γιατί ναι μεν στην αντιπροσωπεία μας είπαν ότι με υγραέριο θέλουν νωρίτερα αλλαγή, αλλά από την άλλη ο μηχανικός που πηγαίνουμε πλέον για τα τυπικά service, μας είπε ότι με υγραέριο μαζεύουν λιγότερα κατάλοιπα οπότε και δεν θέλουν νωρίτερα αλλαγή... Έχω μπερδευτεί λίγο... Αν ξέρει κάποιος να μας διαφωτίσει για το τι συμβαίνει πραγματικά, θα του ήμουν ευγνώμων!!



Για να μηην ξερουμε το μας γινεται φιλε μου.....


Ως προς το γιατί χρειάζεται συχνότερη αλλαγή το απλό μπουζί, και πάλι απ' την εντύπωση που έχω αποκομίσει από διάφορες απόψεις μαστόρων, δεν αλλάζεις μπουζί ανάλογα με τα κατάλοιπα που μάζεψε, αλλά λόγω του γεγονότος ότι το υγραέριο επειδή αναφλέγεται δυσκολότερα (εξ ου και έχουν πιο μικρό διάκενο άρα κλείνεις το διάκενο όταν πρόκειται για υγραέριο), αυξάνει τις απαιτήσεις σε ρεύμα, οπότε για να ζορίζει όσο λιγότερο γίνεται τον πολλαπλασιαστή, (προτείνουν) να τα αλλάξεις συχνότερα ώστε να αντισταθμίσεις τη σταδιακή φθορά. Αυτό μου ακούγεται λίγο αυθαίρετο προσωπικά αν και έχει κάποια λογική. Πάντως ο λόγος τοποθέτησης μπουζί για lpg είναι η πιο ποιοτική καύση του πιο απαιτητικού υγραερίου απ' όσο έχω καταλάβει.

Επίσης, υπάρχει αυτό το θρεντάκι για μπουζί που έχει ενδιαφέροντα πράγματα

http://www.autogasforum.gr/viewtopic.php?f=14&t=880.

Πάντως είχα την εντύπωση ότι σκέτο ιριδίου δεν κάνει για υγραέριο, αλλά θέλει ιριδίου πλατίνας.

Εγώ πάντως προσωπικά δεν προχώρησα σε αλλαγή μπουζί για υγραέριο γιατί μου φαίνονται πολύ ακριβά και δε με έπεισε κανείς ότι κρατάνε όσο χιλιόμετρα υπόσχονται. Τα ngk lpg1 που θέλει το δικό μου πχ, κοστίζουν 64 ευρώ και ενώ λένε ότι κρατάνε 60.000 χιλιόμετρα, όπου ρώτησα μου είπαν ότι δεν πρόκειται με τίποτα να βγάλουν τόσα χιλιόμετρα και ότι δεν πρέπει να τα κρατήσω τόσα. Επίσης τα γνήσια τα πήρα πρόσφατα από αντιπροσωπεία 12 ευρώ, τα οποία κρατάνε 30.000 με βενζίνη και τ' αλλάζω κάθε 20.000 με υγραέριο που σημαίνει 6 αλλαγές μπουζί για μία υγραερίου. Δεν ξέρω, κι εγώ έχω κάπως μπερδευτεί. Πέρα από τα χρήματα όμως, αν είχα πεισθεί για το ότι αξίζει η αλλαγή δε θα το σκεφτόμουν.
nickL
 
Δημοσιευσεις: 338
Εγγραφή: Τετ 16 Σεπ, 2015 00:25

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό referravag » Δευτ 29 Μάιος, 2017 22:44

Κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό και έχει διαφορετικές απαιτήσεις. Είναι απολύτως λογικό κάποιος να παρατηρεί διαφορά προς το καλύτερο ενώ κάποιος άλλος να μην παρατηρεί καμία αλλαγή αλλάζοντας μπουζί με ιριδίου LPG σε διαφορετικό αυτοκίνητο. Το ίδιο συμβαίνει και με τα καύσιμα. Δεν ταιριάζουν όλες οι βενζίνες η όλα τα πετρέλαια το ίδιο σε όλους τους κινητήρες... Άλλο μπορεί να πηγαίνει καλύτερα με EKO, άλλο με Shell, άλλο με AVIN, άλλο με BP άλλο με Aegean... Το ίδιο συμβαίνει και με τα λάδια... Το ίδιο επίσης συμβαίνει και με τους οδηγούς. Κάποιοι δεν μπορούν να αντιληφθούν διαφορές, ενώ κάποιοι άλλοι καταλαβαίνουν λεπτομέρειες στο αυτοκίνητο... Είναι απόλυτα φυσιολογικές και αποδεκτές και οι 2 περιπτώσεις. Φαινόμενο placebo είναι μόνο για αυτούς που δεν μπορούν να παραδεχτούν ότι κάποιοι άλλοι μπορούν να αντιληφθούν διαφορές από εξάρτημα σε εξάρτημα, από καύσιμο σε καύσιμο, από λάδι σε λάδι κλπ.

Το διάκενο στα μπουζί για LPG είναι μικρότερο για τον λόγο που αναφέρει ο nickL. Για να παράγεται ευκολότερα σπινθήρας. Το θέμα όμως nickL είναι γιατί προτείνεται από κάποιους αλλαγή συντομότερα με υγραέριο από τη στιγμή που έχει πολύ λιγότερα κατάλοιπα από της βενζίνης. Η αλλαγή νωρίτερα δεν προτείνεται για να προστατεύσουμε τον πολλαπλασιαστή... Προτείνεται από θέμα χιλιομετρικής αντοχής των μπουζί. Για κάποιον λόγο καταπονούνται γρηγορότερα. Το θέμα όμως είναι γιατί; Προφανώς ο τρόπος καύσης του ενός και του άλλου καυσίμου διαφέρει... Αν οφείλεται σε αυτό να το δεχτώ, αλλά αν ξέρει κάποιος επιστομονικά μας το εξηγήσει με ενδιαφέρει.

Προσωπικά στο αυτοκίνητο της υπογραφής παρατηρήσαμε σαφώς καλύτερη λειτουργία με τα Bosch Iridium σε σχέση με τα Platinum που φορούσε πριν και της αντιπροσωπείας πιο πριν. Η διαφορά ήταν τρανταχτή! Βασικά τρανταχτή ήταν η αλλαγή από 5W30 σε 5W40 μαζί με ταυτόχρονη αλλαγή από Bosch Platinum σε Iridium γιατί αλλάχτηκαν παρέα. Ούτε placebo ούτε πρόβλημα έχει το αυτοκίνητο... Αυτά!
Peugeot 207 1.4 VTi
Citroën C4 1.4
KIT: BRC P&D MY10
Petrol Rst: LPGTECH EmuTECH Pb-Level-02
referravag
 
Δημοσιευσεις: 441
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό nickL » Δευτ 29 Μάιος, 2017 23:25

referravag έγραψε:Το διάκενο στα μπουζί για LPG είναι μικρότερο για τον λόγο που αναφέρει ο nickL. Για να παράγεται ευκολότερα σπινθήρας. Το θέμα όμως nickL είναι γιατί προτείνεται από κάποιους αλλαγή συντομότερα με υγραέριο από τη στιγμή που έχει πολύ λιγότερα κατάλοιπα από της βενζίνης. Η αλλαγή νωρίτερα δεν προτείνεται για να προστατεύσουμε τον πολλαπλασιαστή... Προτείνεται από θέμα χιλιομετρικής αντοχής των μπουζί. Για κάποιον λόγο καταπονούνται γρηγορότερα. Το θέμα όμως είναι γιατί; Προφανώς ο τρόπος καύσης του ενός και του άλλου καυσίμου διαφέρει... Αν οφείλεται σε αυτό να το δεχτώ, αλλά αν ξέρει κάποιος επιστομονικά μας το εξηγήσει με ενδιαφέρει.



Νομίζω το απάντησες μόνος σου. Αφού κλείνεις το διάκενο για να παράγεται πιο εύκολα σπινθήρας, σημαίνει ότι αν βάλεις τα δικά του δηλαδή απλά μπουζί νικελίου χωρίς να πειράξεις το διάκενο, διαρκώς θα ζορίζεται να παράξει σπινθήρα, θεωρητικά έστω θα χάσουν την απόδοσή τους γρηγορότερα. Άρα θα έχουν πιο γρήγορα φθορά, άρα αν δεν παράγουν ''εύκολα'' σπινθήρα θα ζορίζεται και ο πολλαπλασιαστής μαζί. Οπότε, φαντάζομαι σου προτείνουν πιο γρήγορα την αλλαγή για να ρεφάρουν τη γρηγορότερη φθορά. Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλη εξήγηση.

Βέβαια, δεν έχω καμμία εμπεριστατωμένη τεχνική γνώση καθώς γνωρίζω απλά πράγματα για τα αυτοκίνητα ως απλός χρήστης, οπότε καταλαβαίνεις.
nickL
 
Δημοσιευσεις: 338
Εγγραφή: Τετ 16 Σεπ, 2015 00:25

Re: Αλλαγη μπουζί

Δημοσίευσηαπό referravag » Τρί 30 Μάιος, 2017 00:59

nickL έγραψε:
Νομίζω το απάντησες μόνος σου. Αφού κλείνεις το διάκενο για να παράγεται πιο εύκολα σπινθήρας, σημαίνει ότι αν βάλεις τα δικά του δηλαδή απλά μπουζί νικελίου χωρίς να πειράξεις το διάκενο, διαρκώς θα ζορίζεται να παράξει σπινθήρα, θεωρητικά έστω θα χάσουν την απόδοσή τους γρηγορότερα. Άρα θα έχουν πιο γρήγορα φθορά, άρα αν δεν παράγουν ''εύκολα'' σπινθήρα θα ζορίζεται και ο πολλαπλασιαστής μαζί. Οπότε, φαντάζομαι σου προτείνουν πιο γρήγορα την αλλαγή για να ρεφάρουν τη γρηγορότερη φθορά. Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλη εξήγηση.

Βέβαια, δεν έχω καμμία εμπεριστατωμένη τεχνική γνώση καθώς γνωρίζω απλά πράγματα για τα αυτοκίνητα ως απλός χρήστης, οπότε καταλαβαίνεις.


Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Είπα πουθενά ότι έχω πειράξει ποτέ το διάκενο στα γνήσια μπουζί; Όπως είναι από το κουτάκι τους έτσι μπαίνουν στο αυτοκίνητο. Ποτέ δεν έχω κάνει τέτοιο πράγμα. Ούτε μηχανικός μου το έχει κάνει ποτέ αυτό σε δικό μας αυτοκίνητο. Ακόμη όμως και αν έκανα αυτό που λες, πιο εύκολα θα παραγόταν σπινθήρας για όλη τη ζωή του μπουζί. Δηλ ένα κουρασμένο μπουζί με μικρότερο διάκενο πιο εύκολα θα παρήγαγε σπινθήρα από ένα κουρασμένο με το αρχικό του διάκενο. Σε αυτό νομίζω συμφωνούμε.

Το θέμα είναι τι προκαλεί την πρόωρη φθορά στα μπουζί στη λειτουργία τους με υγραέριο από τη στιγμή που υπάρχουν λιγότερα κατάλοιπα καύσης.
1) Είναι θέμα ρεύματος; Δηλ δίνει παραπάνω τάση/ρεύμα ο πολλαπλασιαστής με αποτέλεσμα να τα καταστρέφει νωρίτερα;
2) Είναι θέμα που σχετίζεται με τον τρόπο καύσης του LPG? Υπάρχει δηλ κάποια καταπόνηση θερμικής, χημικής ή άλλης φύσεως στα μέταλλα των ακίδων που προέρχεται από την καύση του LPG?
Peugeot 207 1.4 VTi
Citroën C4 1.4
KIT: BRC P&D MY10
Petrol Rst: LPGTECH EmuTECH Pb-Level-02
referravag
 
Δημοσιευσεις: 441
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 57 επισκέπτες