από grPol » Κυρ 04 Νοέμ, 2018 23:00
Αναρωτιέμαι, πώς εξηγείται: Η αντλία υγραερίου ενός πρατηρίου να γράψει ότι μου έβαλε 32 λίτρα και του άλλου 25 λίτρα για την ίδια διαδρομή (επιστροφή με τις ίδιες συνθήκες και μάλιστα με επιπλέον 20Km);
Συγκεκριμένα: Χθες (03.11.2018), χρειάστηκε να ταξιδέψω αυθημερόν από Αθήνα σε χωριό του Πύργου για κηδεία. Έχω υπολογίσει επακριβώς τον Μ.Ο. της μεικτής κατανάλωσης (αυτοκινητόδρομος και πόλη) του αυτοκινήτου μου: 7λίτρα/100 Km με βενζίνη. Και τώρα πρόσφατα με το υγραέριο (LPG) 8,5 λίτρα/100 Km. Η δεξαμενή υγραερίου μου χωρά 42λιτ. και το 80% πλήρωσής της είναι τα 33,60 λίτρα, στα οποία σταματά το γέμισμα ο διακόπτης μου, που λειτουργεί, αφού με τον δείκτη ρεζερβουάρ στο κόκκινο δεν έχω φουλάρει με πάνω από 30 λίτρα.
Φούλαρα, λοιπόν, υγραέριο στην Αθήνα και διάνυσα Αττική Οδό-Πάτρα- Πύργο (200 αυτοκινητόδρομο+100 για Πύργο+20 για χωριό=320Km (έδειχνε ο χιλιομετρητής μου). Ο δείκτης ρεζερβουάρ έδειχνε πως είχα ακόμα μια μπάρα υγραέριο, αλλά δεν είναι πολύ αξιόπιστο αυτό. Εκεί στον Πύργο έψαξα το πρατήριο και ζήτησα να ξαναφουλάρω υγραέριο, αναμένοντας μια λογική (για τη διαδρομή αυτή) μέτρηση, γύρω στα 25 λίτρα. Κι όμως! Δεν είχε φουλάρει και η αντλία του έδειχνε ήδη 31,82 λίτρα, οπότε και τον σταμάτησα. Αφού δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο εκείνη τη στιγμή, πλήρωσα κανονικά, αλλά του έδειξα ότι τον αντιλήφθηκα, λέγοντάς του «Άσε ρε φίλε, που μου έβαλες 32 λίτρα», χωρίς ούτε να θιχτεί, ούτε να δικαιολογηθεί.
Το ίδιο βράδυ γύρισα, από τον ίδιο ακριβώς δρόμο (320+20 επιπλέον χωριά= 340 Km) και με τις ίδιες συνθήκες (μέσου, καιρικές, κυκλοφοριακές, βάρους, ταχύτητας, στάσεων, τρόπου οδήγησης κλπ.). Διαφορά σε επιδόσεις δεν αντιλήφθηκα. Φτάνοντας Αθήνα, παρόλο που μου ο δείκτης ρεζερβουάρ έδειχνε μία μπάρα υπόλοιπο υγραερίου, ξαναπήγα στο πρωινό βενζινάδικο για ανεφοδιασμό υγραερίου και να τεστάρω τον Πυργιώτη. Το άφησα να φουλάρει εντελώς (να σταματήσει να μετράει η αντλία). Πήρε ακριβώς 25,03 λίτρα για τα 340 Km ! Επομένως για τα 320 Km θα έπαιρνε:25,03λιτ-1,47λιτ=23,56 λίτρα!! (Διατηρώ τις αποδείξεις, τη μαρτυρία των ανθρώπων που συνάντησα και το e-pass αποδεικνύει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής μου).
Επομένως, στον Πύργο πλήρωσα μια διαφορά εις βάρος μου 8,26 λίτρων, δηλ. επιπλέον ποσότητα 25,96% (και δεν προσθέτω το ότι το φουλάρισμά του δεν ήταν πλήρες και κατά τεκμήριο θα μου έβαζε τουλάχιστον 2-3 λίτρα ακόμα).
Τη διαφορά τιμής δεν τη συζητώ, γιατί είναι νόμιμη. Πλήρωσα το λίτρο 0,799 στην Αθήνα και 0,88€ στον Πύργο. Να προσθέσω ότι το υγραέριο είναι ένα. Δε βλέπεις στα πρατήρια υγραέρια με διαφορετικές τιμές. Δεν έχει τις ποιότητες οκτανίων της βενζίνης. Δύσκολα θα επικαλεστεί κάποιος και δυσκολότερα θα αποδείκνυε ότι το υγραέριό του βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα και μάλιστα τόσα πολλά (100 Km τουλάχιστον, που αντιστοιχούν σε αυτά τα επιπλέον 8,26 λίτρα). Εννοείται, πως το αντίστροφο, νοθεία δηλαδή, και άρα λιγότερα χιλιόμετρα, ζημιές και αισχροκέρδεια και μπορεί και υπάρχει.
Τέλος, γνωρίζουμε επίσης ότι η υγραεριοκίνηση είναι ήδη πολλά χρόνια στην Ελλάδα, ότι προστατεύει το περιβάλλον και εμάς, ότι θηριώδη (σε χώρους και πελατεία) πρατήρια δεν έχουν υποχρεωθεί ακόμα να παρέχουν και υγραέριο, ότι μεμονωμένα πρατήρια δρουν μονοπωλιακά ή ολιγοπωλιακά σε ολόκληρες περιοχές, ότι η πολιτεία λέει πως προωθεί την υγραεριοκίνηση, ότι οι κρατικές υπηρεσίες ελέγχου καυσίμων λένε ότι κάνουν τη δουλειά τους, ότι εντέλει εμείς οι καταναλωτές ξέρουμε πόσο καταναλώνει το αυτοκίνητό μας και δεν ανεχόμαστε την ούτε την εκμετάλλευσή μας ούτε και τη λοιδορία μας, μάλιστα καταπρόσωπη και νομιμοφανή.
Μετά από αυτά, αναρωτιέμαι, λοιπόν, πώς εξηγείται: Ο ένας να μου δίνει απόδειξη για 32 λίτρα και ο άλλος για 25 λίτρα για την ίδια διαδρομή υπό τις ίδιες συνθήκες; ή μήπως τάχα κάνω λάθος συλλογισμούς;
[i]ΣΗΜ.: Συμπτωματικά, το κανάλι Alpha έδειχνε προ ολίγου (19.05) «Νοθεία στα καύσιμα με τηλεχειριστήριο».
[/i]