Μετά από πολύ καιρό, επιστρέφω με νέο πρόβλημα στο οποίο αδυνατεί να βρει λύση ο τεχνικός που έχει αναλάβει την συντήρηση του συστήματος υγραερίου. Το αυτοκίνητο είναι το Renault RX4, και το σύστημα είναι το Smart EXR της Lovato, με μπεκ Hana, τα οποία φορέθηκαν μετά την άρνηση του επίσημου εισαγωγέα - αντιπροσώπου να μου καλύψει την εγγύηση που υποτίθεται ότι είχα. Προσοχή, ακολουθεί... σεντόνι
Με την αλλαγή στα μπεκ, έγινε νέα βαθμονόμηση, καθώς και αναβάθμιση του συστήματος με νεότερο firmware, και το αυτοκίνητο πραγματικά άλλαξε εντελώς συμπεριφορά, σίγουρα δούλευε πολύ καλύτερα από ότι με τα τετράγωνα μπεκ , και μάλιστα παρατήρησα μια μικρή αύξηση της αυτονομίας, βέβαια και αυτή θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα του ότι άλλαξα βενζινάδικο αναζητώντας ένα πρόβλημα που δεν λύθηκε ποτέ. Η ρύθμιση του συστήματος έγινε πιο διεξοδικά, με οδήγηση στο δρόμο, και παράλληλο έλεγχο του μείγματος μέσω του αισθητήρα λάμδα και του διαγνωστικού του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Το αποτέλεσμα ήταν να πλησιάσουμε χειροκίνητα τον χάρτη του αερίου σε εκείνον της βενζίνης προσπαθώντας πάντα να διατηρούμε χαμηλά την τιμή ρύθμισης μείγματος, όσο πιο κοντά στο ιδανικό γινόταν.
Περίπου ένα μήνα μετά άρχισε να εμφανίζεται στο ρελαντί ένα περίεργο φαινόμενο. Όταν έστριβα το τιμόνι αριστερά ή δεξιά, ή όταν πατούσα το γκάζι απότομα το αυτοκίνητο έκανε ένα μπέρδεμα σαν μπούκωμα (ή σαν έλλειψη καυσίμου το γιατί το αναφέρω αυτό θα το διαβάσετε στη συνέχεια) και κατόπιν ανέβαζε στροφές κανονικά. Όσο πιο κρύο το μοτέρ, τόσο πιο έντονο το "μπέρδεμα" Κάνοντας πιο πλούσιο το χάρτη στο ρελαντί (γι αυτό αναφέρω πιο πάνω ότι μπορεί να ήταν έλλειψη καυσίμου), καταφέραμε να καλύψουμε εν μέρη το πρόβλημα αυτό, για την ακρίβεια θα έλεγα ότι εξαφανίστηκε εντελώς, όταν συμπτωματικά έσπασε εντελώς και η βαλβίδα πίεσης του υδραυλικού τιμονιού, με αποτέλεσμα να μην στέλνει πια σήμα στην ECU. Στο πάτημα του γκαζιού βέβαια δεν "καθάρισε" 100% ποτέ, όμως ήταν ελάχιστα αντιληπτό.
Με την αντικατάσταση του πρεσοστάτη με καινούργιο γνήσιο ανταλλακτικό, το πρόβλημα επανήλθε και μάλιστα με άγριες διαθέσεις, έγινε πολύ πιο έντονο και όσο και να ρύθμιζε ο τεχνικός το μείγμα στο ρελαντί από κάποιο σημείο και μετά δεν υπήρχε καμία βελτίωση. Αναζητώντας την βλάβη έγιναν και άλλες εργασίες, όπως αντικατάσταση δυναμό, προσθήκη γειώσεων, αλλαγή τρόμπας υδραυλικού τιμονιού, δοκιμή με άλλες πεταλούδες γκαζιού, αλλαγή στα λάστιχα της εισαγωγής για την περίπτωση που τραβάει κάπου αέρα. Τελικά ενεργοποιήσαμε το linear autocalibration και μετά από κάποια χιλιόμετρα με βενζίνη και μερικά με υγραέριο το σύστημα "ταίριαξε" μόνο του τους χάρτες βενζίνης και αερίου, επιστρέφοντας το ρελαντί σε πιο φτωχά μείγματα και φυσικά με το πρόβλημα να παραμένει.
Σ.Σ: Στη βενζίνη υπάρχει μια μικρή πτώση στροφών προφανώς όταν στρίβει το τιμόνι γιατί το φορτίο της τρόμπας "ζορίζει" τον κινητήρα. Όμως στο απότομο πάτημα του γκαζιού δεν αντιλαμβάνομαι κόμπιασμα - μπέρδεμα. Ούτε φαίνεται κάτι στο στροφόμετρο, ο κινητήρας ανταποκρίνεται αμέσως.
Τελικά: Αποσυνδέθηκε προσωρινά η βαλβίδα του πρεσοστάτη και τουλάχιστον στο στρίψιμο του τιμονιού το πρόβλημα λύθηκε. Δοκιμάστηκε και άλλη βαλβίδα υπό τον φόβο ελαττωματικού ανταλλακτικού όμως δεν άλλαξε τίποτα απολύτως. Έτσι δουλεύει το τελευταίο εξάμηνο.
Όμως: Αυτό ήταν καθαρά για να κρυφτεί το πραγματικό πρόβλημα κάτω από το χαλί, τις ημέρες που είχαμε άσχημο καιρό και χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος το απότομο πάτημα στο γκάζι έφερε ξανά στην επιφάνεια αυτό το κόμπιασμα - μπέρδεμα που είχαμε και πριν. Οπότε και για μία ακόμα φορά "φύγαμε" από το autocalibration και ανεβάσαμε τα μείγματα στο ρελαντί κάποιες μονάδες ακόμα ώστε να "κρυφτεί" και αυτό κάτω από το χαλί. Προφανώς αν συνδεθεί ο αισθητήρας πίεσης όλα βαίνουν προς το χειρότερο
Δεν ξέρω αν έχει συναντήσει κάποιος κάτι παρόμοιο, ο τεχνικός σήκωσε τα χέρια ψηλά και μου είπε ότι μάλλον θα πρέπει να ζήσω με αυτό, με παρέπεμψε μάλιστα σε άνθρωπο που ασχολείται αποκλειστικά με λοβάτο και ούτε εκείνος κατάφερε να μου βρει κάποια λύση (αρκέστηκε να κάνει μια αναβάθμιση firmware και καινούργιο autocalibration, ενώ μου είπε να δώσω άλλα 250 ευρώ για να βάλω μπεκ λοβάτο μήπως το πρόβλημα είναι από τα Hana).
Πλέον είμαι μόνος μου, γι αυτό οποιαδήποτε σκέψη είναι ευπρόσδεκτη.