Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Λάδια Μηχανής

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό labros » Παρ 24 Μαρ, 2017 14:17

tgi έγραψε:
labros έγραψε:Έφερε το Lidl κάτι λάδια sae10-40w με προδιαγραφή api SN (τουλάχιστον έτσι γράφει επάνω) ανώτερη από όσα λάδια 10-40 έχω βάλει (όλα ήταν ήταν apiSL). Τα δίνει 3,99 το λίτρο. Ο κατασκευαστής του δικού μου αυτοκινήτου προτείνει από apiSG και πάνω και τα κρατάω 7500χλμ. Πόσο κατώτερα μπορεί να είναι από αυτά που έχω βάλει μέχρι τώρα (αν είναι).

Συνθετικά ή ημηΣυνθετικά?


Ημισυνθετικά. Σε 10-40 δε νομίζω να υπάρχει φουλ συνθετικό ή αν λέει έτσι δε νομίζω πως θα είναι αλήθεια.
hyundai accent 1.3 του 2002
Nevo Star (KME) OSA με λαδιέρα
147000 LPG
362000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 789
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό meletis » Παρ 24 Μαρ, 2017 17:57

Παντως εγω τελευταια βαζω της Havoline , 10-40 ημισυνθετικα 5Lt μαζι με φιλτρο 30€ πληρωνω.

Στάλθηκε από το HT7 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Honda Accord 2003 -Lovato easy&fast
Mazda 6 2005- EuropeGas Avance 32
meletis
 
Δημοσιευσεις: 1171
Εγγραφή: Σάβ 23 Αύγ, 2014 01:22

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό referravag » Παρ 24 Μαρ, 2017 18:56

1) Peugeot 207 1.4 VTi (8FS)
2) Citroën C4 1.4 (KFU)
BRC Plug&Drive MY10 + petrol reset
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 438
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό tedd » Παρ 24 Μαρ, 2017 20:20

labros έγραψε:Έφερε το Lidl κάτι λάδια sae10-40w με προδιαγραφή api SN (τουλάχιστον έτσι γράφει επάνω) ανώτερη από όσα λάδια 10-40 έχω βάλει (όλα ήταν ήταν apiSL). Τα δίνει 3,99 το λίτρο. Ο κατασκευαστής του δικού μου αυτοκινήτου προτείνει από apiSG και πάνω και τα κρατάω 7500χλμ. Πόσο κατώτερα μπορεί να είναι από αυτά που έχω βάλει μέχρι τώρα (αν είναι).

ΜΜΜ ίσαμε και ...καθολου... το ανάποδο κατα πάσα πιθανότητα να ισχυει δηλαδή να είναι καλυτερα τα σΝ του λιντλ απο τα Σλ που εβαζες πριν.

Επειδή κοιτούσα και εγώ για λάδια έβλεπα τα liquid moly 10w40 και είδα οτι πριν 1 χρονο ηταν api SL και τώρα api sn. Βρήκα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των 2 αυτών λαδιών και βλέπω οτι η ρευστότητα, το tbn, η θερμοκρασια ανάφλεξης και γεκινα όλα τα χαρακτηριστικά τους ηταν ακριβως τα ίδια. Περίμενα οτι αφού απο Σλ έγινε σΝ δηλαδή οτι αφού κατι άλλαξε στην σύνθεση να υπήρχε έστω και μια μικρή διάφορα στα χαρακτηριστικά, αλλά ηταν πανομοιότυπα.



Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Nissan Almera Mk II (N16) 1497cc
BRC Sequent 24
Εικόνα
tedd
 
Δημοσιευσεις: 588
Εγγραφή: Τρί 10 Μάιος, 2011 20:39

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό referravag » Παρ 24 Μαρ, 2017 21:20

Tedd αν κάνεις μια πρόχειρη αναζήτηση στο Google σχετικά με το τι είναι το πρότυπο API Sx καθώς και τι προσθήκες/βελτιώσεις υπάρχουν από το ένα στο άλλο θα δεις ότι από γενιά σε γενιά τα λάδια βελτιώνονται σε πληθώρα τομέων και σε αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται απαραίτητα και η λιπαντική ικανότητα.

Ενδεικτικά σου παραθέτω διαφορές μεταξύ SN και SM, όπου αν δεις υπάρχουν σαφείς βελτιώσεις σε 4 διαφορετικούς τομείς και ειδικότερα σε ότι αφορά τα κατάλοιπα. Από Euro 5 και έπειτα οι εταιρείες προσθέτουν συνεχώς καινούρια exhaust aftertreatment συστήματα για φιλικότερα καυσαέρια προς το περιβάλλον και είναι κρίσιμης σημασίας να βάζεις λάδι ειδικών προδιαγραφών με μειωμένα κατάλοιπα.
http://www.oilspecifications.org/articles/api-sn.php

Επίσης το ότι 2 διαφορετικά λιπαντικά μπορεί να έχουν ίδια Flash point, Pour point, TBN, HTHS, VI @100°C κλπ δεν σημαίνει ότι είναι το ίδια καλά σε θέμα λίπανσης... Τρανό παράδειγμα τα γνήσια λάδια της Opel dexos2 vs Liqui Moly TopTec 4600 που βάζω σταθερά εδώ και δύο χρόνια πλέον ή των Total που βάζει η PSA vs TopTec 4200/4300/4100 που βάζουμε πλέον στα γαλλικά μας. Καμία σχέση σε δούλεμα τα λάδια των τριών αντιπροσωπειών με το να επιλέξεις κάτι καλύτερο. Και φυσικά για να μην θεωρηθεί διαφήμιση δεν υπάρχουν μόνο τα LM. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές κορυφαίες εταιρείες.

Κυκλοφορεί παλαιότερη χημική ανάλυση των GM Dexos 2 vs LM TopTec 4600 vs Motul Specific Dexos 2 όπου Flash point, Pour point, TBN, HTHS, VI @100°C είναι σχεδόν ολόιδια σε όλα τα λιπαντικά. Υπάρχει όμως μεγάλη διαφοροποίηση ως προς τη χημική τους σύσταση...
1) Peugeot 207 1.4 VTi (8FS)
2) Citroën C4 1.4 (KFU)
BRC Plug&Drive MY10 + petrol reset
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 438
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό labros » Παρ 24 Μαρ, 2017 22:50

Για να βάλω λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Όλα τα API SL πχ με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είναι ίδια μεταξύ τους. Άλλα είναι καλύτερα και άλλα χειρότερα. Επίσης τα χαρακτηριστικά δεν τα ελέγχει κάποιος ανεξάρτητος φορέας αλλά τα βάζει πάνω στο κουτί αυτός που τα κατασκευάζει με ότι αυτό συνεπάγεται.
Έχω δει 10-40 με ένδειξη φουλ συνθετικό αλλά δεν είμαι σίγουρος αν πραγματικά ισχύει χωρίς να το αποκλείω.
Το θέμα είναι πως αν έχεις ένα αμάξι σαν το δικό μου που απαιτεί API SG και πάνω και το κρατάς μόνο 7500, αναρωτιέμαι πόσο ρόλο μπορεί να παίζουν όλες αυτές οι διαφορές. Και το λέω αυτό για ένα αμάξι που έχει 313000χλμ και μέσα έχω βάλει από πολλές μάρκες πάντα σε 10-40 και αλλαγή σε 7500 και είναι ακόμα σε καλή κατάσταση. Ενδεικτικά έχω βάλει κατά καιρούς
Divinoil
Castrol
GM
Cod Magneti Marreli
77Labricants
Κάτι άγνωστα Κορέας φούλ συνθετικά
Febi bilstein
Fedol
Elin
Μήπως σε αυτοκίνητα χαμηλών απαιτήσεων σαν το δικό μου και πολλά άλλα δε χριάζεται να ψειρίζουμε τόσο τη μαιμού αλλά απλώς να κάνουμε τακτικές αλλαγές; Εγώ αυτό έχω κάνει μέχρι τώρα χωρίς να είμαι και σίγουρος ότι είναι το σωστό. Μπορεί αυτό που κάνει ο φίλος ο referavag που το ψάχνει τόσο πολύ σε βάθος χρόνου να είναι πιο σωστό.
hyundai accent 1.3 του 2002
Nevo Star (KME) OSA με λαδιέρα
147000 LPG
362000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 789
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό referravag » Σάβ 25 Μαρ, 2017 03:58

labros έγραψε:Μήπως σε αυτοκίνητα χαμηλών απαιτήσεων σαν το δικό μου και πολλά άλλα δε χριάζεται να ψειρίζουμε τόσο τη μαιμού αλλά απλώς να κάνουμε τακτικές αλλαγές;


Αυτό ακριβώς είναι το ρεζουμέ. :) Να τηρούμε τις αλλαγές λαδιών κάθε 5000-7500χλμ για ημισυνθετικά και κάθε 10.000-15.000 για φουλ συνθετικά. Προσωπικά άλλαζα κάθε 15.000χλμ τα γνήσια στην αρχή όπως μου είχαν πει από την αντιπροσωπεία... Μια φορά έκανα το έγκλημα και τα άφησα 19.000χλμ (τα γνήσια της Opel) καθώς ήθελα να δω σε ποιο σημείο θα έφτανε ο μετρητής υπολειπόμενης διάρκειας ζωής... Ευτυχώς για καλό μου αρχίζοντας να το ψάχνω για σέρβις εκτός αντιπροσωπείας και μετά από πολλές συζητήσεις, κατέληξα στο ότι κάθε 10.000χλμ θα τα αλλάζω ακόμη και τα Liqui Moly που θα μπορούσα να τα κρατάω 15.000χλμ και αυτό κάνω πλέον.

Ειδικά σε αυτοκίνητα που έχουν καδένα, μην το αμελείτε ή σκέφτεστε άντε να σπρώξουμε 1000-2000χλμ ακόμη... Μέγα λάθος.

--update για το υγραεριοκίνητο της υπογραφής--
Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στο 207... Μπήκε TopTec 4100 5W40 όπως και τις 2 προηγούμενες φορές. Στην προηγούμενη αλλαγή λαδιών μαζί με το TopTec 4100, είχαμε ρίξει και το motor oil saver της ίδια εταιρείας σε μια δοκιμή να δούμε αν θα μειωθεί η κατανάλωση του λαδιού... Τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής είναι τα εξής:

Αρχικά έδειξε να έχει μειωθεί στο μισό ο ρυθμός κατανάλωσης του λαδιού... Από εκεί και πέρα όμως μέχρι την αλλαγή την προηγούμενη εβδομάδα, ο ρυθμός κατανάλωσης αυξήθηκε και έφτασε στα προηγούμενα επίπεδα με αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα (ελάχιστα πιο κάτω) όπως και χωρίς το πρόσθετο... Άρα δεν δούλεψε στον δικό μας κινητήρα αυτή η συνταγή... Το μόνο που παρατήρησα και όντως φαίνεται να το έχει βοηθήσει είναι ότι ενώ στις προηγούμενες αλλαγές σκουπίζαμε λίγο το καρτερ επειδή είχε "γλύψει" μια γραμμούλα λάδι, σε αυτή την αλλαγή δεν είχε γλύψει σταγόνα λάδι. Άρα όντως φαίνεται ότι αναζωογόνησε τσιμούχες και ελαστομερή, αν και νομίζω ότι το κάρτερ σε εκείνο το σημείο δεν έχει φλάτζα αλλά ειδική κόλλα. Όπως και να χει φαίνεται να το βοήθησε σε αυτό το θέμα. Θα δείξει πόσο θα κρατήσει η δράση του.

--update σχετικά με το Cerratec--

Στο δικό μου (πετρέλαιο) στην προηγούμενη αλλαγή λαδιών είχα ρίξει μαζί με το λάδι και 200ml Cerratec της LM (και 100 ml περίσσεψαν στο μπουκαλάκι)... Η διαφορά μέχρι ώρας είναι αισθητή ειδικά στο κρύο ξεκίνημα... Έχω κάνει ~6000χλμ από τότε και το κροτάλισμα στο κρύο ξεκίνημα που είναι έντονο έχει μειωθεί δραματικά σε βαθμό που να ακούγεται όπως ζεστό. Στο δρόμο με κρύο μοτέρ φεύγει επίσης σαν να είναι ζεστό αν χρειαστεί να το κυνηγήσεις κρύο... Θα παρατηρήσω να δω πως θα εξελιχθεί από εδώ και πέρα τώρα που έχουν αρχίσει και παλιώνουν τα λάδια. Νομίζω ότι θα αρχίσει να μειώνεται η επίδρασή του... Θα δείξει. Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι ενώ στο site τους λένε ότι η δράση του επαρκεί έως και για 50.000χλμ σε προσωπική επικοινωνία που είχα παλαιότερα μαζί τους μου είχαν πει ότι πρέπει να το ρίχνω σε κάθε αλλαγή λαδιών γιατί "τα κεραμικά σωματίδια φεύγουν μαζί με τα παλιά λάδια". Θα δω. Ίσως να μην βάλω την επόμενη φορά για να δω αν μένει η δράση του μετά από την αλλαγή λαδιών... Πάντως μόνο καλά λόγια διαβάζω για το συγκεκριμένο πρόσθετο. Την επόμενη φορά που θα το ξανά βάλω θα ρίξω όλο το μπουκαλάκι .
1) Peugeot 207 1.4 VTi (8FS)
2) Citroën C4 1.4 (KFU)
BRC Plug&Drive MY10 + petrol reset
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 438
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό tedd » Κυρ 26 Μαρ, 2017 12:12

Διάβασα σε ενα φόρουμ οτι σε ενα σάιτ ρωσικό "βρήκαν" οτι το ceratec μακρόπροθεσμα προκαλει ζημιά. Πιθανόν να το εχεις διαβάσει και εσύ.
Παρακατω βαζω ενα λινκ απο ενα ρεβιου οπου όντως κανει δουλεια και εκεί ο χρήστης driver κανει αναφορά για το πρόβλημα.
http://www.syncoptima.com/blog/2012/06/ ... nt-page-1/
Και η ρωσική σελιδα, με ενα τρανσλειτ θα το μετάφρασης
http://www.oil-club.ru/forum/topic/5402-5402/

Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Nissan Almera Mk II (N16) 1497cc
BRC Sequent 24
Εικόνα
tedd
 
Δημοσιευσεις: 588
Εγγραφή: Τρί 10 Μάιος, 2011 20:39

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό referravag » Κυρ 26 Μαρ, 2017 22:41

Φίλε Tedd να είσαι σίγουρος ότι έχω κάνει την μελέτη μου πριν αποφασίσω να χρησιμοποιήσω το Cerratec. Στο δεύτερο link, που έδωσες επειδή δεν άντεξα πάνω από 9 σελίδες με την μετάφραση του translate, δεν αναφέρεται πουθενά βλάβη από το συγκεκριμένο πρόσθετο... Μία κλασική θεωρητική λογομαχία περί λαδιών είναι... 1-2 παλικάρια έχουν γράψει τεκμηριωμένα με επιχειρήματα.

Έχω διαβάσει εκατοντάδες κριτικές ανάμεσα σε αυτές και το πρώτο link που παραθέτεις... ΠΟΥΘΕΝΑ δεν έχει αναφερθεί ζημιά από το Cerratec. Υπάρχει επίσης μία συζήτηση το ελληνικό φόρουμ της BMW που εξηγεί ακριβώς τι κάνει το συγκεκριμένο πρόσθετο ένα παλικάρι που το χρησιμοποιεί συστηματικά σε κάθε αλλαγή. Υπάρχει επίσης σε ένα ρωσικό φόρουμ επίσης ένα νήμα που κάποια άτομα προτείνουν σε χρήστες που ενδιαφέρονται να το χρησιμοποιήσουν αν ταιριάζει καλύτερα το motor protect ή το Cerratec στο αυτοκίνητο τους. Τσέκαρε το. Εκατοντάδες κριτικές θα βρεις επίσης και στο Amazon από​ απλούς οδηγούς. Ζημιά δεν αναφέρει κανείς. Μόνο καλά λόγια έχουν να λένε. Στην χειρότερη αναφέρουν ότι δεν παρατήρησαν διάφορα.

Εγώ δεν θα πω πολλά. Την εμπειρία μου καταθέτω σαν απλός χρήστης. Το αυτοκίνητο έχει τον πιο γλυκό ήχο που το έχω ακούσει να δουλεύει και την καλύτερη προθυμία στις ρεπριζ ακόμη και κρύο.

Τσέκαρε αν θες αυτό το βίντεο (φρέσκο) με το κλασικό τεστ πάγκου με τον λαμάκι να δεις τι σημάδι αφήνει το ίδιο λάδι vs το ίδιο λάδι + Cerratec. Η φθορά είναι πάνω από 50% μειωμένη με το Cerratec. :D

https://youtu.be/Nz7L1JQrxVs

Επίσης στο δεύτερο link , που παραθέτεις υπάρχουν κάποιες τεκμηριωμένες απόψεις που εξηγούν γιατί τα κεραμικά σωματίδια όπως το boron nitride είναι καταλληλότερα από ότι χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα (πχ MoS2) για τους σύγχρονους κινητήρες.

Anyway. Δεν θέλω να το κουράσω... Προσωπικά μέχρι ώρας επιβεβαιώνω τα καλά λόγια της συντριπτικής πλειοψηφίας των χρηστών του συγκεκριμένου πρόσθετου... Μελλοντικά να 'μα στε καλά, αν προκύψει το οτιδήποτε (χτύπα ξύλο) έδώ θα είμαι να γράψω! Ότι δουλεύει για εμένα όπως και ότι δεν δουλεύει το καταθέτω όπως είδες και για το άλλο πρόσθετο στο 207. ;)
1) Peugeot 207 1.4 VTi (8FS)
2) Citroën C4 1.4 (KFU)
BRC Plug&Drive MY10 + petrol reset
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 438
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

Re: Λάδια Μηχανής

Δημοσίευσηαπό referravag » Κυρ 26 Μαρ, 2017 23:07

Αααα ξέχασα να σου πω ότι κυκλοφορούν στην αγορά ήδη κάποια λάδια που έχουν ενσωματωμένα κεραμικά σωματίδια στη σύνθεσή τους. Τσέκαρε τα ρωσικά Polymerium. Είχα επικοινωνία μαζί τους πέρυσι για το πώς θα μπορούσα να τα προμηθευτώ καθώς είναι περίεργο το ρωσικό καθεστώς στης εξαγωγές υγρών... Είχαμε συμφωνήσει να μου τα στείλουν με δωρεάν μεταφορικά μέσω λεωφορείου, αλλά θα τα έστελναν Αθήνα ενώ εγώ είμαι επαρχία οπότε δεν προχωρήσαμε...

Τσέκαρε τα εδώ σε τεστ πάγκου με σύγκριση πολλών επώνυμων λαδιών και θα δεις ότι ο τροχός θέλει περισσότερα κιλά για να κολλήσει από τα υπόλοιπα λάδια που δεν έχουν κεραμικά σωματίδια στη σύστασή τους. :thumbup:

https://youtu.be/i_8STojyTHA
1) Peugeot 207 1.4 VTi (8FS)
2) Citroën C4 1.4 (KFU)
BRC Plug&Drive MY10 + petrol reset
by LPGas
referravag
 
Δημοσιευσεις: 438
Εγγραφή: Τετ 15 Οκτ, 2014 03:15

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 37 επισκέπτες