προχωράς με το αυτοκίνητο & βλέπεις επιγραφές σε συνεργεία-εγκαταστάτες
50% οικονομία
κάποιοι πιο φειδωλοί 40%.....πιο σωστοί!
στο διαδίκτυο σερφάρει κάποιος που ενδιαφέρεται να βάλει LPG επίσης μια από τα ίδια
ας πούμε ορισμένες αλήθειες. καταρχήν να διευκρινίσω ότι δεν είμαι απόλυτος αλλά το ύφος αφορά στο παραμύθι σχετικά με το πόσο οικονομία μπορεί να γίνει. ότι υπάρχει οικονομία είναι αδιαμφισβήτητο!
1) τοποθετείς στο <<μαμά>> αυτοκίνητό σου φυσικά μια πατέντα που είναι εξοπλισμός επιπλέον άρα και επιπρόσθετο SERVICE!
φίλτρο υγρής και αέριας φάσης, καθαρισμός μπεκ (αν παίρνει). ρύθμιση/χαρτογράφηση όταν χρειάζεται και
ΑΛΛΑΓΗ δεξαμενής (ρεζερβουαρ, μπουκάλα whatever) μετά από 10 έτη. δεν είναι μικρό το κόστος συν την εργασία. διαιρέστε δια 10 έτη.....
επίσης παλιότερα πηγαίναμε κάθε 2 έτη στον εγκαταστάτη (πριν τη νέα θέσπιση λέω) και έπαιρνε από λίγα έως πολλά ευρώ (έχω ακούσει από φίλο τιμή που λιποθυμάς, πραγματικό ξάφρισμα δηλαδή για 1 απλό χαρτί)
αυτό ήταν 1 επιπλέον κόστος πέραν του κανονικού ΚΤΕΟ σε βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο
2) το καύσιμο ναι είναι σχεδόν στη μισή τιμή και εξ ου λένε οικονομία 50% με απλή αναλογική όμως ιδιαίτερα σε ταξίδι το LPG καταναλώνεται κατά 10 με 15% πιο γρήγορα να το πω απλά και εκλαϊκευμένα.
αν έχεις έγχυση βενζίνης για να μη ζορίζεται να το πω έτσι. μετά από πολύ καιρό φυσικά θα τελιώσει το ρεζερβουαρ της βενζίνης και θα βάλεις κι από αυτή. λογικό αλλά δεν στέκομαι στο αν και γιατι παρά μόνο στο οικονομικό παραμύθι...
3) το αυτοκίνητο πάντα ξεκινά με βενζίνη με τη διαφορά ότι το καλοκαίρι θερμαίνεται γρηγορότερα και γυρίζει ταχέως στο LPG, όμως το χειμώνα αργεί σημαντικά περισσότερο όπως είναι λογικό (καλό είναι να μην πειράζουμε τη ρύθμιση!) με αποτέλεσμα να καίμε αρκετή βενζινούλα.
επίσης τον πρώτο καιρό δεν υπήρχαν πολλά πρατήρια LPG ανά την επικράτεια με αποτέλεσμα κάποιες φορές να βάζεις λίγη βενζίνη ώσπου να ξαναβρεις ή νασαι αναγκασμένος να πληρώσεις για μεγαλύτερη ακριβότερη δεξαμενή λογικό κι αυτό. φυσικά υπήρξε κι εδώ το δαιμόνιο του νεοέλληνα να πειράζει την επιτρεπόμενη πλήρωση από 80% σε 90% ή δεν ξέρω κι εγώ πόσο. συνήθεις πρακτικές. δεν σχολιάζω άλλο τα ξέρετε οι γνώστες!
συνυπολογίστε λοιπόν ΟΛΑ αυτά και μην ακούμε παραμύθια περί τεράστιας εξοικονόμησης και ταχείας απόσβεσης. εξοικονόμηση φυσικά θα κάνεις, όπως και απόσβεση κάποτε, αλλά όχι τόσο σύντομα!
έβαλα το υγραέριο το 2012 όταν κόστιζε 0.92€/λίτρο και τώρα το πληρώνω πολύ λιγότερο, οπότε δεν μπορώ να πω ότι είμαι χαμένος, αντιθέτως μάλιστα! σίγουρα αποτελεί επένδυση, παρόλο που κάποιους μας έχουν ταλαιπωρήσει λίγο έως περισσότερο επειδή υπάρχουν ορισμένοι από ανίδεοι ή άρπα κόλλα έως αρπαχτατζήδες εγκαταστάτες και σπάνιες φορές αμφιβόλου γνώσεων/πτυχίου...τέλος πάντων κάποιος που έχει πάει σε expert αξιόλογο εγκαταστάτη είναι η επένδυση είναι ΣΙΓΟΥΡΗ! αλλιώς η οικονομία--απόσβεση μπορεί να μην επιτευχθεί και ποτέ.
όμως δεν είναι 50% ουτε 40% η εξοικονόμηση αλλά γύρω στο 30-35% αναλόγως και με το αυτοκίνητο φυσικά γιατί περισσότερη ενέργεια δαπανά νταλίκα και πλοίο, όπως φυσικά και 1 suv από 1 συμβατικό, 1 μοτο από 1 όχημα και ούτω κάθεξης
by the way...να μην παραλείψω κάτι για τους φίλους μου τους γερμανούς της VAG...για μεγάλο χρονικό διάστημα απορούσα με δαύτους σχετικά με τις μετρήσεις που έδιναν στους ρύπους σε θηριώδη οχήματα με αποτέλεσμα να ρθει το πλήρωμα του χρόνου βλέπε σκάνδαλο και να τους καταδικάσει για τις απατεωνιές τους! πάντα τέτοιοι ήταν δεν αλλάζουν συνεχίστε να επενδύετε στην φοβερή ωραία αυτοκινητοβιομηχανία τους
ορισμένοι έχουμε μια κάποια παιδεία (ανεξαρτήτως επαγγέλματος) αλλά και κοινή λογική. δεν μπορούν λοιπόν να μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μούτρα μας. focus on!
υγ: βάλανε τον κόσμο που είχε απωθημένο να πάρει πετρελαιοκίνητο εντός αστικών περιοχών (Αθήνα) και τώρα θα του τα ρουφήξουν σε λίγο καιρό θα δείτε....μα είμαστε κι εμεις κορόιδα τελικά του marketing και των κρατών!