Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

ΚΤΕΟ και LPG

Εμπειρίες και προβλήματα με ΚΤΕΟ; Νομοθεσία;

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dim63 » Τρί 15 Μαρ, 2011 10:18

ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

σημερα παρελαβα την καινουργια αδεια.
κοστος ΜΗΔΕΝ (εκτος απο το κοστος του ΚΤΕΟ)
τρεξιμο ΜΗΔΕΝ (ΚΤΕΟ-ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ-ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΧΑΡΤΟΥΡΑ Ο ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗΣ gearteck)
μια κατεθεσα την παλια αδεια11/03/2011 και 15/03/2011 πηρα την καινουργια.
η επιλογη του συνεργατη εγκαταστατη ειναι ΑΩ.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Mazda tribute 2.3 bigas-geartech αεριου χωρις λαδια-ξυδια
dim63
 
Δημοσιευσεις: 279
Εγγραφή: Τετ 16 Φεβ, 2011 11:10

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό gazakias » Τρί 15 Μαρ, 2011 10:22

johnsuv έγραψε:Εγώ πέρασα στο MrΚΤΕΟ στο Ρέντη. Χθές μου έδωσαν αριθμό πρωτοκόλου και την άλλη εβδομάδα πάω να παραλάβω την νέα άδεια.


Πόσο πλήρωσες στο κτέο? Πέρασες και κτέο μαζί? Γίνεται ξεχωριστός έλεγχος ή ένας μόνο? Ρώτησα σε έναν εγκαταστάτη και μου είπε όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση να μην πάω για κτέο αμέσως γιατί δεν υποχρεούμαι από το νόμο (κλείνει 4ετία το καλοκαίρι) ώστε να μην πληρώσω και τώρα και μετά δηλαδή 2 φορές... Ενώ στα 4 χρόνια θα πληρώσω μόνο κτέο και θα γίνει και η αλλαγή στην άδεια.
gazakias
 
Δημοσιευσεις: 3
Εγγραφή: Δευτ 28 Φεβ, 2011 16:52

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dim63 » Τρί 15 Μαρ, 2011 11:05

gazakias έγραψε:
johnsuv έγραψε:Εγώ πέρασα στο MrΚΤΕΟ στο Ρέντη. Χθές μου έδωσαν αριθμό πρωτοκόλου και την άλλη εβδομάδα πάω να παραλάβω την νέα άδεια.


Πόσο πλήρωσες στο κτέο? Πέρασες και κτέο μαζί? Γίνεται ξεχωριστός έλεγχος ή ένας μόνο? Ρώτησα σε έναν εγκαταστάτη και μου είπε όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση να μην πάω για κτέο αμέσως γιατί δεν υποχρεούμαι από το νόμο (κλείνει 4ετία το καλοκαίρι) ώστε να μην πληρώσω και τώρα και μετά δηλαδή 2 φορές... Ενώ στα 4 χρόνια θα πληρώσω μόνο κτέο και θα γίνει και η αλλαγή στην άδεια.


ΚΤΕΟ ειχε περαση περσυ τωρα δεν ηταν η ωρα του
κοστος ΚΤΕΟ για το ΟΚ της εγκαταστασης (που χρειαζετε για την αλλαγη της αδειας) 80,00€ και το καλλιτερο και προτιμοτερο να στο περασει ο εγκαταστατης σου. τα χαρτια να διαβιβαστουν υπηρεσιακα.ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΕΣΥ.ΕΣΥ ΠΛΗΡΩΣΕΣ

τωρα για το διπλο η το μονο περασμα.
εγω σου προτεινω να ΠΑΣ ΝΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕΙΣ για το lpg α/για την ασφαλεια β/για τυχον ελεγχο στο δρομο(την εκατσες αν πεσεις σε περιεργο οργανο)
και για πες μου ο εγκαταστατης που σου ειπε να το αφησης τωρα 'καιγετε τοσο πολυ για την δικια σου τσεπη?'
Mazda tribute 2.3 bigas-geartech αεριου χωρις λαδια-ξυδια
dim63
 
Δημοσιευσεις: 279
Εγγραφή: Τετ 16 Φεβ, 2011 11:10

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τρί 15 Μαρ, 2011 22:06

gazakias έγραψε:Ρώτησα σε έναν εγκαταστάτη και μου είπε όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση να μην πάω για κτέο αμέσως γιατί δεν υποχρεούμαι από το νόμο (κλείνει 4ετία το καλοκαίρι) ώστε να μην πληρώσω και τώρα και μετά δηλαδή 2 φορές... Ενώ στα 4 χρόνια θα πληρώσω μόνο κτέο και θα γίνει και η αλλαγή στην άδεια.


Κάτι τέτοια λένε κάποιοι εγκαταστάτες και δεν είναι να τους εμπιστεύεσαι για τίποτε μετά...
Πρέπει να δηλώσεις άμεσα τη μετατροπή για τους παρακάτω λόγους:

1) Χρειάζεται να έχεις Άδεια Κυκλοφορίας που να αναφέρει και το υγραέριο ως καύσιμο για να ισχύει η ασφάλεια του αυτοκινήτου σου.
2) Το πρόστιμο αν πέσεις σε κάποιον έλεγχο χωρίς τη σωστή Άδεια Κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα τσουχτερό.
3) Δεν αξίζει για 49 ευρώ (τόσο κοστίζει ο έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ) να ρισκάρεις

Πιθανολογώ οτι ο ανεύθυνος εγκαταστάτης στα λέει αυτά γιατί δεν διαθέτει ο ίδιος τη σχετική άδεια για εγκατάσταση συστημάτων υγραεριοκίνησης (οπότε δε μπορεί να σου χορηγήσει τη σχετική βεβαίωση που θέλει το ΚΤΕΟ) και προσπαθεί να κερδίσει χρόνο προκειμένου στο μεταξύ να αποκτήσει τη σχετική πιστοποίηση...
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό sdaoulas » Τρί 15 Μαρ, 2011 23:04

dti έγραψε:1) Χρειάζεται να έχεις Άδεια Κυκλοφορίας που να αναφέρει και το υγραέριο ως καύσιμο για να ισχύει η ασφάλεια του αυτοκινήτου σου.
2) Το πρόστιμο αν πέσεις σε κάποιον έλεγχο χωρίς τη σωστή Άδεια Κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα τσουχτερό.
3) Δεν αξίζει για 49 ευρώ (τόσο κοστίζει ο έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ) να ρισκάρεις

Πιθανολογώ οτι ο ανεύθυνος εγκαταστάτης στα λέει αυτά γιατί δεν διαθέτει ο ίδιος τη σχετική άδεια για εγκατάσταση συστημάτων υγραεριοκίνησης (οπότε δε μπορεί να σου χορηγήσει τη σχετική βεβαίωση που θέλει το ΚΤΕΟ) και προσπαθεί να κερδίσει χρόνο προκειμένου στο μεταξύ να αποκτήσει τη σχετική πιστοποίηση...


+1000
fly...
Άβαταρ μέλους
sdaoulas
 
Δημοσιευσεις: 63
Εγγραφή: Κυρ 05 Δεκ, 2010 21:24

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό LPGhostWriter » Τρί 15 Μαρ, 2011 23:15

dti έγραψε:
gazakias έγραψε:Ρώτησα σε έναν εγκαταστάτη και μου είπε όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση να μην πάω για κτέο αμέσως γιατί δεν υποχρεούμαι από το νόμο (κλείνει 4ετία το καλοκαίρι) ώστε να μην πληρώσω και τώρα και μετά δηλαδή 2 φορές... Ενώ στα 4 χρόνια θα πληρώσω μόνο κτέο και θα γίνει και η αλλαγή στην άδεια.


Κάτι τέτοια λένε κάποιοι εγκαταστάτες και δεν είναι να τους εμπιστεύεσαι για τίποτε μετά...
Πρέπει να δηλώσεις άμεσα τη μετατροπή για τους παρακάτω λόγους:

1) Χρειάζεται να έχεις Άδεια Κυκλοφορίας που να αναφέρει και το υγραέριο ως καύσιμο για να ισχύει η ασφάλεια του αυτοκινήτου σου.
2) Το πρόστιμο αν πέσεις σε κάποιον έλεγχο χωρίς τη σωστή Άδεια Κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα τσουχτερό.
3) Δεν αξίζει για 49 ευρώ (τόσο κοστίζει ο έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ) να ρισκάρεις

Πιθανολογώ οτι ο ανεύθυνος εγκαταστάτης στα λέει αυτά γιατί δεν διαθέτει ο ίδιος τη σχετική άδεια για εγκατάσταση συστημάτων υγραεριοκίνησης (οπότε δε μπορεί να σου χορηγήσει τη σχετική βεβαίωση που θέλει το ΚΤΕΟ) και προσπαθεί να κερδίσει χρόνο προκειμένου στο μεταξύ να αποκτήσει τη σχετική πιστοποίηση...


:clap: :clap:

Κανα 80αρι εχω ακουσει οτι χρεωνουν τα ΚΤΕΟ,
Αν ξερει καποιος καποιο συγκεκριμενο ΚΤΕΟ που να χρεωνει λιγοτερο ας το αναφερει.
LPGhostWriter
Διαχειριστής
 
Δημοσιευσεις: 201
Εγγραφή: Κυρ 14 Νοέμ, 2010 13:17

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τετ 16 Μαρ, 2011 21:06

Εγώ πλήρωσα 49 ευρώ στην Autovision στο Μενίδι. Ήταν προσφορά για το Δεκέμβριο πέρυσι. Πάντως έχω ξανακούσει για το ίδιο ποσό και άλλη φορά, οπότε η προσφορά ίσως να ισχύει ακόμη.
80 ευρώ σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, μάλλον δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει...
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό AntonisM » Δευτ 28 Μαρ, 2011 18:50

Σχετικά με τα παρακάτω:
Δυστυχώς είσαστε απλώς τυχερός που και στο ιδ. ΚΤΕΟ και στην Νομαρχία δεν γνώριζαν την σχετική εγκύκλιο.
Χωρίς να μπαίνω στην ουσία του ζητήματος, παραθέτω την σχετική εγκύκλιο


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα 26 Μαΐου 2010
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟ∆ΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΚΑΙ ∆ΙΚΤΥΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
∆/ΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Αριθ.Πρωτ. 21926/1616
Τµήµα Α

Ταχ. ∆/νση : Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε ΠΡΟΣ :
Τ.Κ. : 101 91 ΠΑΠΑΓΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ∆ΙΑΝΟΜΗΣ
Πληροφορίες :Κ. Τζουµάκα ΚΟΙΝ:
Τηλέφωνο : 210 6508107
FAX : 210 6508425
E mail : k.tzoumaka@yme.gov.gr


ΘΕΜΑ : Τοποθέτηση υγραερίου σε βενζινοκίνητα οχήµατα ταξινοµηµένα στη χώρα µας
ΣΧΕΤ : Το από 04/5/2010 µήνυµα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου του κ. Γεωργιάδη

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, σας ενηµερώνουµε ότι,
1. Με την υπ. αριθ. 18586/698/00 (ΦΕΚ Β΄411/29-3-2000) υ.α καθορίζονται «οι τεχνικές
προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισµού µε τον οποίο καθισταται δυνατή η χρησιµοποίηση
υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχηµάτων και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου
και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών».
2. Για οχήµατα ταξινοµηµένα στη χώρα µας δεν προβλέπεται από την κείµενη νοµοθεσία η
τοποθέτηση συστήµατος υγραεριοκίνησης σε χώρα του εξωτερικού. ∆εδοµένου ότι η
προαναφερθείσα απόφαση αποτελεί εθνική νοµοθεσία, δεν υφίσταται υποχρέωση επέκτασης της
εφαρµογής της και για διασκευές εκτελούµενες σε χώρες της Ε.Ε.


Ε.Υ
Ο Γενικός ∆ιευθυντής
Μεταφορών


dti έγραψε:Σήμερα παρέλαβα τη νέα άδεια κυκλοφορίας που αναγράφει ως καύσιμο και το υγραέριο.
Άλλος ένας μύθος (εγκατάσταση στο εξωτερικό συνεπάγεται πρόβλημα στο ΚΤΕΟ και μη έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας), ΚΑΤΑΡΡΙΦΘΗΚΕ πανηγυρικά!!!
Κι ένα "κλειστό" επάγγελμα (του εγκαταστάτη συστήματος υγραερίου), "άνοιξε" στην πράξη, με τις σωστές διαδικασίες και με τα κατάλληλα έγγραφα.

Σωστές διαδικασίες:
- Επιλέγουμε σύστημα που έχει πιστοποιηθεί στην Ελλάδα και χώρα εγκατάστασης αν όχι την Ελλάδα, κάποια άλλη της Ε.Ε.
Εδώ είναι η λίστα του Υπουργείου με τις πιστοποιήσεις των εξαρτημάτων του συστήματος. Κρατάμε τους αριθμούς έγκρισης των επιμέρους εξαρτημάτων για κάθε ενδεχόμενο.
- Όπου υπάρχει έγγραφο σε ξένη γλώσσα, μια επίσκεψη στο Μεταφραστικό Τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών (Αρίωνος 10 Μοναστηράκι), επιβάλλεται!
- Έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ (=μικρότερο κόστος) που έχει ξανακάνει σχετικό έλεγχο αυτοκινήτου με το ίδιο σύστημα (στην περίπτωσή μου, πήγα στην Autovision στο Μενίδι). Τώρα μάλιστα θα ξέρουν και τη διαδικασία όταν η εγκατάσταση έχει γίνει στο εξωτερικό, γιατί με εμένα ψάχνονταν, αλλά τελικά με εξυπηρέτησαν.
- Τα χαρτιά του εγκαταστάτη πρέπει να έχουν ημερομηνία μέχρι μια εβδομάδα πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
- Για όλα τα μέρη του συστήματος πρέπει να αναγράφεται στο έντυπο που είναι σαν υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη η σχετική πιστοποίηση κι επιπλέον για τη δεξαμενή η χωρητικότητά της, ο αριθμός σειράς, η ημερομηνία κατασκευής/λήξης χρήσης κι αν έχει την αντλία μέσα της (συστήματα 5ης γενιάς). Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν τα στοιχεία αυτά πάνω στην πινακίδα της δεξαμενής, καλό είναι να έχουν αποτυπωθεί με μολύβι πάνω σε λευκή σελίδα, πριν γίνει η εγκατάσταση.

Τα κατάλληλα έγγραφα:
- Υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη. Το κείμενο μπορεί να είναι αυτό που αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ, ή κάποιο παρόμοιο (που ισχύει στη χώρα που έγινε η εγκατάσταση). Μη ξεχάσετε τους αριθμούς πιστοποίησης κάθε εξαρτήματος.
- Δήλωση Συμμόρφωσης: Ίσως το πιο σημαντικό χαρτί! Το κείμενο είναι λίγο πολύ τυποποιημένο (αλλά δεν περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ). Ευτυχώς, εμένα μου έστειλε ένα τέτοιο υπόδειγμα κάποιος γνωστός, ζήτησα το αντίστοιχο από τη Vialle στην Ολλανδία, η οποία με παρέπεμψε στον εδώ αντιπρόσωπο, ο οποίος μου το χορήγησε (καταβάλλοντάς του το σχετικό κόστος εξόδων). Το χαρτί αυτό περιλαμβάνει μία δήλωση του εργοστασίου κατασκευής με επίσημη θεώρηση Apostile, την επίσημη μετάφρασή της από δικηγόρο και επικύρωση από ΚΕΠ οτι το όλο σετ είναι γνήσιο αντίγραφο πρωτοτύπου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτεται το ηλεκτρολογικό διάγραμμα του συστήματος, πάνω στο οποίο φαίνονται όλες οι συνδέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων.
- Αντίγραφο της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος του εγκαταστάτη με τη σχετική πιστοποίηση από τη χώρα του. Εγώ είχα φωτοτυπία αθεώρητη και μη μεταφρασμένη (έπρεπε να έχω θεώρηση Apostile για να αναλάβει τη μετάφραση το Υπουργείο). Αυτό όμως δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα στη διαδικασία.

Δεν χρειάστηκαν, αλλά είχα πρόχειρα επίσης:
- Δήλωση του εγκαταστάτη οτι μετά την εγκατάσταση οι εκπομπές ρύπων με υγραέριο είναι χαμηλότερες από εκείνες με βενζίνη
- Τα αποτελέσματα των σχετικών μετρήσεων με βενζίνη και με LPG.

Μετά τον επιτυχή έλεγχο του ΚΤΕΟ, αφού πέρασαν οι γιορτές, επιβεβαίωσα τηλεφωνικά οτι έχει παραληφθεί ο φάκελος από το Τμήμα Μεταφορών της Περιφέρειας που υπάγομαι και πήγα στους υπεύθυνους που μου υποδείχθηκαν. Αφού βρέθηκε ο φάκελος με όλα τα δικαιολογητικά, έπρεπε να ελεγχθεί από τον εκεί Προϊστάμενο. Πιθανόν να είχε ρίξει ήδη κάποια ματιά, γιατί φάνηκε να γνωρίζει την υπόθεση όταν του είπα τα σχετικά. Ωστόσο, στην αρχή έφερε κάποια αντίρρηση του στυλ:
"Από πού προκύπτει οτι το σύστημα είναι νόμιμο"
Όταν του έδειξα τη Δήλωση Συμμόρφωσης, στην κυριολεξία φάνηκε να μην πιστεύει στα μάτια του και με ρώτησε 3 φορές "Πού το βρήκες αυτό χαρτί;"
Η απάντηση "Το πήρα από τον εδώ αντιπρόσωπο" του φαινόταν απίστευτη και συνέχισε να το εξετάζει για κάποια λεπτά.
Μετά έβαλε την υπογραφή του, μου παρέδωσε το φάκελο και μ' έστειλε για την παραλαβή της άδειας...

Τέλος καλό, όλα ΟΚ!
AntonisM
 
Δημοσιευσεις: 4
Εγγραφή: Δευτ 28 Μαρ, 2011 18:36

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό astragjtg » Δευτ 28 Μαρ, 2011 19:05

AntonisM έγραψε:Σχετικά με τα παρακάτω:
Δυστυχώς είσαστε απλώς τυχερός που και στο ιδ. ΚΤΕΟ και στην Νομαρχία δεν γνώριζαν την σχετική εγκύκλιο.
Χωρίς να μπαίνω στην ουσία του ζητήματος, παραθέτω την σχετική εγκύκλιο


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα 26 Μαΐου 2010
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟ∆ΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΚΑΙ ∆ΙΚΤΥΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
∆/ΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Αριθ.Πρωτ. 21926/1616
Τµήµα Α

Ταχ. ∆/νση : Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε ΠΡΟΣ :
Τ.Κ. : 101 91 ΠΑΠΑΓΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ∆ΙΑΝΟΜΗΣ
Πληροφορίες :Κ. Τζουµάκα ΚΟΙΝ:
Τηλέφωνο : 210 6508107
FAX : 210 6508425
E mail : k.tzoumaka@yme.gov.gr


ΘΕΜΑ : Τοποθέτηση υγραερίου σε βενζινοκίνητα οχήµατα ταξινοµηµένα στη χώρα µας
ΣΧΕΤ : Το από 04/5/2010 µήνυµα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου του κ. Γεωργιάδη

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, σας ενηµερώνουµε ότι,
1. Με την υπ. αριθ. 18586/698/00 (ΦΕΚ Β΄411/29-3-2000) υ.α καθορίζονται «οι τεχνικές
προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισµού µε τον οποίο καθισταται δυνατή η χρησιµοποίηση
υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχηµάτων και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου
και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών».
2. Για οχήµατα ταξινοµηµένα στη χώρα µας δεν προβλέπεται από την κείµενη νοµοθεσία η
τοποθέτηση συστήµατος υγραεριοκίνησης σε χώρα του εξωτερικού. ∆εδοµένου ότι η
προαναφερθείσα απόφαση αποτελεί εθνική νοµοθεσία, δεν υφίσταται υποχρέωση επέκτασης της
εφαρµογής της και για διασκευές εκτελούµενες σε χώρες της Ε.Ε.


Ε.Υ
Ο Γενικός ∆ιευθυντής
Μεταφορών


dti έγραψε:Σήμερα παρέλαβα τη νέα άδεια κυκλοφορίας που αναγράφει ως καύσιμο και το υγραέριο.
Άλλος ένας μύθος (εγκατάσταση στο εξωτερικό συνεπάγεται πρόβλημα στο ΚΤΕΟ και μη έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας), ΚΑΤΑΡΡΙΦΘΗΚΕ πανηγυρικά!!!
Κι ένα "κλειστό" επάγγελμα (του εγκαταστάτη συστήματος υγραερίου), "άνοιξε" στην πράξη, με τις σωστές διαδικασίες και με τα κατάλληλα έγγραφα.

Σωστές διαδικασίες:
- Επιλέγουμε σύστημα που έχει πιστοποιηθεί στην Ελλάδα και χώρα εγκατάστασης αν όχι την Ελλάδα, κάποια άλλη της Ε.Ε.
Εδώ είναι η λίστα του Υπουργείου με τις πιστοποιήσεις των εξαρτημάτων του συστήματος. Κρατάμε τους αριθμούς έγκρισης των επιμέρους εξαρτημάτων για κάθε ενδεχόμενο.
- Όπου υπάρχει έγγραφο σε ξένη γλώσσα, μια επίσκεψη στο Μεταφραστικό Τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών (Αρίωνος 10 Μοναστηράκι), επιβάλλεται!
- Έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ (=μικρότερο κόστος) που έχει ξανακάνει σχετικό έλεγχο αυτοκινήτου με το ίδιο σύστημα (στην περίπτωσή μου, πήγα στην Autovision στο Μενίδι). Τώρα μάλιστα θα ξέρουν και τη διαδικασία όταν η εγκατάσταση έχει γίνει στο εξωτερικό, γιατί με εμένα ψάχνονταν, αλλά τελικά με εξυπηρέτησαν.
- Τα χαρτιά του εγκαταστάτη πρέπει να έχουν ημερομηνία μέχρι μια εβδομάδα πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
- Για όλα τα μέρη του συστήματος πρέπει να αναγράφεται στο έντυπο που είναι σαν υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη η σχετική πιστοποίηση κι επιπλέον για τη δεξαμενή η χωρητικότητά της, ο αριθμός σειράς, η ημερομηνία κατασκευής/λήξης χρήσης κι αν έχει την αντλία μέσα της (συστήματα 5ης γενιάς). Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν τα στοιχεία αυτά πάνω στην πινακίδα της δεξαμενής, καλό είναι να έχουν αποτυπωθεί με μολύβι πάνω σε λευκή σελίδα, πριν γίνει η εγκατάσταση.

Τα κατάλληλα έγγραφα:
- Υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη. Το κείμενο μπορεί να είναι αυτό που αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ, ή κάποιο παρόμοιο (που ισχύει στη χώρα που έγινε η εγκατάσταση). Μη ξεχάσετε τους αριθμούς πιστοποίησης κάθε εξαρτήματος.
- Δήλωση Συμμόρφωσης: Ίσως το πιο σημαντικό χαρτί! Το κείμενο είναι λίγο πολύ τυποποιημένο (αλλά δεν περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ). Ευτυχώς, εμένα μου έστειλε ένα τέτοιο υπόδειγμα κάποιος γνωστός, ζήτησα το αντίστοιχο από τη Vialle στην Ολλανδία, η οποία με παρέπεμψε στον εδώ αντιπρόσωπο, ο οποίος μου το χορήγησε (καταβάλλοντάς του το σχετικό κόστος εξόδων). Το χαρτί αυτό περιλαμβάνει μία δήλωση του εργοστασίου κατασκευής με επίσημη θεώρηση Apostile, την επίσημη μετάφρασή της από δικηγόρο και επικύρωση από ΚΕΠ οτι το όλο σετ είναι γνήσιο αντίγραφο πρωτοτύπου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτεται το ηλεκτρολογικό διάγραμμα του συστήματος, πάνω στο οποίο φαίνονται όλες οι συνδέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων.
- Αντίγραφο της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος του εγκαταστάτη με τη σχετική πιστοποίηση από τη χώρα του. Εγώ είχα φωτοτυπία αθεώρητη και μη μεταφρασμένη (έπρεπε να έχω θεώρηση Apostile για να αναλάβει τη μετάφραση το Υπουργείο). Αυτό όμως δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα στη διαδικασία.

Δεν χρειάστηκαν, αλλά είχα πρόχειρα επίσης:
- Δήλωση του εγκαταστάτη οτι μετά την εγκατάσταση οι εκπομπές ρύπων με υγραέριο είναι χαμηλότερες από εκείνες με βενζίνη
- Τα αποτελέσματα των σχετικών μετρήσεων με βενζίνη και με LPG.

Μετά τον επιτυχή έλεγχο του ΚΤΕΟ, αφού πέρασαν οι γιορτές, επιβεβαίωσα τηλεφωνικά οτι έχει παραληφθεί ο φάκελος από το Τμήμα Μεταφορών της Περιφέρειας που υπάγομαι και πήγα στους υπεύθυνους που μου υποδείχθηκαν. Αφού βρέθηκε ο φάκελος με όλα τα δικαιολογητικά, έπρεπε να ελεγχθεί από τον εκεί Προϊστάμενο. Πιθανόν να είχε ρίξει ήδη κάποια ματιά, γιατί φάνηκε να γνωρίζει την υπόθεση όταν του είπα τα σχετικά. Ωστόσο, στην αρχή έφερε κάποια αντίρρηση του στυλ:
"Από πού προκύπτει οτι το σύστημα είναι νόμιμο"
Όταν του έδειξα τη Δήλωση Συμμόρφωσης, στην κυριολεξία φάνηκε να μην πιστεύει στα μάτια του και με ρώτησε 3 φορές "Πού το βρήκες αυτό χαρτί;"
Η απάντηση "Το πήρα από τον εδώ αντιπρόσωπο" του φαινόταν απίστευτη και συνέχισε να το εξετάζει για κάποια λεπτά.
Μετά έβαλε την υπογραφή του, μου παρέδωσε το φάκελο και μ' έστειλε για την παραλαβή της άδειας...

Τέλος καλό, όλα ΟΚ!


Ε ρε γλεντιαααααα !!!!!!!!
Τωρα καταλαβατε γιατι κατεβαζα καντιλια στις προηγουμενες σελ για το μπουρ..λο το κρατος ?
Και το ''αστειο'' της υποθεσης ειναι οτι συνεχιζουν να....νομιμοποιουν.....
Καθαρα εισπρακτικο, κοτσαμπασιστικο μετρο της Ελληνικης Φοροεισπρακτικης Πολιτικης...
Να τους χαιρομαστε.... :clap:
ASTRA G 1.6 ΜΕ ICOM JTG LPG KIT
Άβαταρ μέλους
astragjtg
 
Δημοσιευσεις: 1470
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν, 2011 17:51

Re: ΚΤΕΟ και LPG

Δημοσίευσηαπό dti » Τρί 29 Μαρ, 2011 20:35

AntonisM έγραψε:Σχετικά με τα παρακάτω:
Δυστυχώς είσαστε απλώς τυχερός που και στο ιδ. ΚΤΕΟ και στην Νομαρχία δεν γνώριζαν την σχετική εγκύκλιο.
Χωρίς να μπαίνω στην ουσία του ζητήματος, παραθέτω την σχετική εγκύκλιο



Αν σου πω οτι είχα κάνει ερώτηση τον Οκτώβριο πέρυσι στο Υπουργείο και μου κοινοποίησαν ακριβώς το ίδιο που δημοσίευσες κι εσύ μετά από 2 μήνες, τί θα πεις; Εμένα δεν με πτόησε η συγκεκριμένη εγκύκλιος και πιστεύω οτι τη γνώριζαν πολύ καλά τουλάχιστον στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας όπου απευθύνθηκα. Είναι και η πλέον "κοντινή" με την Υπηρεσία που εξέδωσε τη συγκεκριμένη εγκύκλιο...
Αν ερχόμουν λοιπόν στο ιδιωτικό ΚΤΕΟ που εργάζεσαι και σου έλεγα οτι ανεξάρτητα από την εγκύκλιο, κάνε οτι έλεγχο θες και δώσε μου τα χαρτιά με το αποτέλεσμα του ελέγχου να τα πάω εγώ στη Νομαρχία, τί θα έκανες;

Τέλος, η τελευταία παράγραφος που έχεις βάλει με έντονα γράμματα, είναι πολύ προσεχτικά διατυπωμένη, αλλά δε λέει πουθενά οτι απαγορεύεται η εγκατάσταση στο εξωτερικό.
Το κράτος το πληρώνουμε με κάθε λογής φόρους σχετικούς με το αυτοκίνητο (τέλη κυκλοφορίας, τέλη ταξινόμησης, ειδικό φόρο στα καύσιμα, παράβολα, τεκμήρια, ειδικές εισφορές, κλπ.) για να μας υπηρετεί και είναι υποχρεωμένο να αναπροσαρμόζει τη νομοθεσία σε τακτά χρονικά διαστήματα για να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας και της κοινωνίας.
Γιατί αν πηγαίναμε με το γράμμα του νόμου από την εποχή του 1999-2000, νομίζω οτι τα συστήματα υγρού ψεκασμού θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομα και να μην πιστοποιούνται καθόλου καθώς δεν έχουν όλα αυτά τα μέρη που προβλέπει η "κείμενη νομοθεσία" καθώς είναι απλά πολύ πιο σύγχρονα...
Παρόλα αυτά, εκεί προσαρμόστηκαν... φυσικά από την πίεση των εταιρειών κατασκευής και εμπορίας αυτών των συστημάτων.
Όπως και στον αρχικό έλεγχο που όλοι έλεγαν οτι γίνεται μόνο σε κρατικό ΚΤΕΟ. Τα συμφέροντα των ιδιωτικών ΚΤΕΟ πίεσαν και επετράπη ο αρχικός έλεγχος να γίνεται και από τα ιδιωτικά, από τον Αύγουστο / Σεπτέβριο του 2010 και μετά.
Γιατί λοιπόν η "κείμενη νομοθεσία" να παραμένει εγκλωβισμένη σε μια εγκύκλιο του Μαΐου του 2010;

Πάντως η ουσία της υπόθεσης και ο νομοθέτης είχαν υπόψη τους την ασφάλεια της εγκατάστασης, του οδηγού και του κόσμου. Και όλα αυτά ΔΕΝ έχουν καμία σχέση με την εθνικότητα εκείνου που κάνει την εγκατάσταση, ούτε του τόπου που γίνεται αυτή. Έχουν να κάνουν με το γεγονός αν είναι τεχνικά σωστή η εγκατάσταση, πιστοποιημένα τα μέρη του συστήματος εδώ, αλλά κι αν συμμορφώνεται το σύστημα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. Και όλα αυτά τα υπερκάλυπταν τα χαρτιά που είχα στη διάθεσή μου. Μέχρι και μετρήσεις καυσαερίων με υγραέριο είχα, ενώ ακόμη και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ απ΄όσο γνωρίζω μετράνε μόνο καυσαέρια με βενζίνη...

Τέλος, στην πραγματικότητα υπάρχουν πάρα πολλοί αλλοδαποί που ασχολούνται με εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, χωρίς καν να είναι πιστοποιημένοι εδώ (ενώ είναι άριστοι γνώστες τέτοιων συστημάτων), ούτε και τα αφεντικά τους είναι σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και υπάρχουν καμιά 20αριά πιστοποιημένοι που πλέον ασχολούνται με το να υπογράφουν χαρτιά για όλους τους υπόλοιπους (με το αζημίωτο βέβαια και με μαύρο χρήμα εννοείται)...
Αυτή είναι η αλήθεια και η πραγματικότητα, τουλάχιστον προ 6 μηνών που με απασχόλησε το θέμα και είχα ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή της άδειας κυκλοφορίας.
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Θέματα ΚΤΕΟ

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες